űdv nem tudnátok nekem segiteni?alternálokaszát akkarok veni vagy valamijen kardánkihajtásos traktort 75e ft van rá tudnátok nekem egy ketőt ajánlani?győr kőzelében?
Ezeknek a régi motoroknak az a problémájuk a gyújtásal hogy a mágnesük legyengül az idő folyamán és ha elkezd melegedni a motor akkor meg teljessen meg is szünik a gyújtás. A javaslatom az hogy hagyd meg a megszakítót az alaplapon és vegyél hozzá egy akkumlátort meg egy külső gyújtótrafót valami kismotorból és alakitsd át akkus gyujtásra. Én csináltam már két ilyen átalakítást is mindkető azóta is igy müködik könyen indul. Az alaplapon levő két másik tekercsel ami világitásnak van csinálsz egy töltést az akkunak.
A régi Briggs motoroknál a XM jeleni azt hogy acélhüvelyes az ujabb motorokon a jelölés IC. Az én motorom 16 éves és nem eszi az olajat igaz minden évben tavasszal olajcserét csináltam eredeti Briggs olajal.
Ha kettő tekercsnek van helye, akkor az egyik a gyujtásé, a másik meg a világításé. Ha gyujtás vezeték van rajta, akkor szerintem más nem kell. Nekem rex maxim van. Azon van 3 tekercs. 1 a gyújtásé, a másik kettő meg világítás. A világítás tekercsből jövő vezeték vége le van saruzva, ráhúzva műanyag bizbasz. Ha kell lámpa rá, akkor csak összedugom a vezetéket és van világítás. Szerintem neked is világítás vezeték lóghat, habár test vezeték is lehet.
Üdv az uraknak.Segíséget szeretnék kérni.Örököltem egy Pannonia p-125v (csk-3) kapálógépet, a nagyapámé volt de sajnos gyujtás hiba miatt szétszedték. Hozzám már így került. A gyujtáshiba még mindíg fenn áll, bár már kapott egy új tirisztort.A kárdésem az lenne hogy a lendkerék alatt egy vagy két tekercsnek kéne lenni mert a benne lévö tekercsen lóg egy vezeték és nem vezet sehova,de van még egy tekercsnek helye az állórészen.Esetleg tudna valaki képet felrakni hogy hogyan kéne kinézni az elektromos résznek.A segítségüket előrre is köszönöm üdv Péter.
Azért vannak olyan motorok, amik kisebb fordulaton is indíthatóak. Például a B&S motorok, amit readystart rendszerrel szereltek fel, azaz teljesen automata a hidegindító rendszerük.
Hátránya, hogy a min és max forulat között nem túl nagy a különbség. :) (2000-3600 ford/perc -ig állítható talán)
De még mindig nem értem, miért nem lehet egy gépre 20-30%-al többet költeni és megvenni a jobbat. Utólag úgyis az olcsóbb a drága. (Nem vagok burzsuj én sem, fel kellett használni az A-hitelből a gépvásárlásra)
A csigahajtás az egyik legjobban melegedö mert nagy a surlódás plusz olajban az egész ami a háznak átadja a höt..Nekem szentkirályi van és meleg a hajtómüház már ötéve.
Kezdem a közepén. A tárcsás kuplungot nem ismerem, de a itt a fórumon olvastam lentebb, hogy nagy erő átvitelére alkalmatlan. Egyszerűen letekeredik a két tárcsa között lévő ferodol. Úgy tudom ragasztva van a ferodolt.
A röpsúlyos kuplung is kiment a divatból. A mostani motorokat alapjáraton nem lehet elindítani, illetve a gázkaron a szivató (hidegindító állás) a MAX állás után van. ( A Briggs 675-ös motort a gázkar fél állásában kell indítani. ) Tehát indítás után a motor azonnal max fordulat körül pörög, azonnal nyit a röpsúly és forognak a kapák.
Marad a szíjas és a kúpos kuplungos.
A Te esetedben, ha az ékszíj csúszik, a feszítéssel lehet valami probléma. Úgy vettem észre, hogy a gyártók a finom beállításokat a gyárban nem végzik el. Ezeket magadnak kell megcsinálni bármilyen gépet veszel. Főleg ha nem szakboltban vásárolsz. A hiperben még tanácsot sem adnak. A negyedik szomszédom a kék barkácsáruházba 2 kapát vitt vissza, mire a harmadik jó lett.
Szerintem a tárcsás kuplungos felejtős. Olyat sose vennék. Nézd meg a szíj feszítését.
Az olajfolyás számomra azt jelenti, hogy ott gyárilag nincs, vagy kifelejtették az összeszereléskor a szimeringet. Baj az, hogy ott a por is bejuthat.
Ha tudsz tégyél fel egy képet a gépről.
Itt a fórumon még a szenkirályi gépekről is írnak jókat.
Érdekes, nekem is 1987-es a szevafém rk-02 gépem. Azt cseréltem most le. Azt reméltem minőségi ugrás lesz ez az új, de egyetlen előnye van csupán az új gépnek hogy nem ráz annyira. Amúgy van némi hozzáértésem a hajtóművekhez, de ilyen fokú melegedés vagy konstukciós hiba vagy elégtlen kenés. Csak a surlódás okozhat ilyen melegedést egy hajtóműnél ami egyértelműen káros. Egyrészt élettartamban másrészt energiaveszteségben is hátrányos.
Viszont akkor mit is javasolsz? Mert azt nem értem pontosan. Annyira nem ismerem az általad említett gyártókat, gépeiket. Szóval ez az ékszíj dolog felejtős? Olvastam hogy van kúpos meg tárcsás kuplung is. A szentkirályiban kúpos volt, igaz nem néztem meg én ostoba.
Még egy kérdés: az normális hogy a szállítás közben oldalára fordított gép hajtóművéből felül a motor felöli oldalon folyt ki hajtóműolaj?
Szia! A hajtómű melegedése az normális dolog. A kuplung csúszása az nem normális. Ha visszaviszed és javasolhatom: nekem 1987 óta van szegedi hajtóműves (SZEVAFÉM RK02) és 2010 óta van veszprémi hajtóműves (ROBI 156DM ) rotációskapám. Mielőtt 2 éve újat vettem volna, végigjártam a környékbeli szerelőket. Motort illetően egyik a Hondára esküdött, másik a Briggsre. A hajtóművet illetően megegyeztek a vélemények: Szeged, Veszprém......többi. Azért a Robi mellett döntöttem, mert a környéken szegedit nem találtam egy kereskedőnél sem. Illetve a SZEVAFÉM már egy ideje kínai (tán PROTON) motorral szereli a gépeit.
hello én is így kezdtem míg szervíz lett a vége!! 3 000 ért kitakaritották a porlasztót azota jó kb 1 éve! fontos h a benzint zárt csapnál ki járasd ha hosszab ideig nem használod!
Köszönöm megkerestem, egyszer már elkezdtem szétszedni de megrémültem ,hogy 2 db.csavar kicsavarásával minden elkezdett szétesni tömitések.légszürőház stb.
Üdv nekem is melegszik a szentkirályi hajtó münél alul a csiga hajtásnál!,de érdekes modon nem mindig aminek borzasztoan nem örülök! olaj az van benne! nem tudom h mi baja lehet!
Szerintem ha nem az elvárásaidnak megfelelő,vidd vissza inkább.Ne deragáljon az,hogy egyet már cseréltél!Inkább most válassz másikat,mint garancia lejárta után csak por fogónak használd!
Egyéni vélemény!!
Nekem szentkirályi tecunsem 3,5Le gépem van,2000-ben vettem,most is mint az új,pedig használom minden évben a kisebb parcellákhoz,nagy műveletekhez egy terrát.
Megvettem a cora-ban a kis gcv160 gépet. Agrimotor a gyártója. Eléggé csalódott vagyok. Tegnap kivittem a telkemre, beüzemeltem, 10 percig járattam alapjáraton majd elkezdtem vele kapálni. Meglepett hogy nagyon gyenge. Állandóan megcsúszott a kuplungja ha keményebb talajhoz értem. Megnézem mi a gond, és képzeljétek egy gagyi ékszíjas megoldással van megoldva az erőátvitel. Egyrészt már most tiz perc használat után egy csomó gumidarabka vált le róla, másrészt baszott forró az egész szerkezet, harmadszór iszonyúan nagy a súrlódásból, adódó erőveszteség. Ez az oka hogy feleolyan erősnek érzem mint a Szentkirályi féle gépet amit hétvégén használtam. Nem tudok olyan hatékonyan dolgozni vele, mert lassú. Bánom hogy a szentkirályit visszavittem. A hajtóműve ennek is ugyanúgy forrósodik, szóval amit visszavittem rosszként az nem is rossz, vagy ez is rossz?
Nektek is forrósodik a ( hideg talaj ellenére ) a hajómű alsó része ahol a csigahatómű van?
Jelzem majd a gyártónak hogy nem volt a dobozban leírás csak a Honda motorrol. Sem a beüzemelésről, sem használatról, hajtómű gondozásról. Ez vicc! Sőt egy üres jótállási jegy volt a dobozban, se gyári szám, se típus. Persze ez az értékesítő feladata is hogy kitöltse, de nem úgy lenne logikus ha már a gyártó betesz egy garilevelet a gép mellé legalább a fix adatokat ráírja?????
Amúgy számos konstrukciós hibát (hiányosságot) fedeztem fel ezen a gépen is, amiket majd meg fogok oldani és jelzem a gyártó felé. VICC kategória az is hogy aműanyag fogantyú a szarv végéről 10 perc használat után már a kezembe marad. Ahogy az is hogy a "sárvédő lemez" felém eső oldalán egy 1cm-es lemezcsík átkötés van, amibe folyamatosan beleakadnak a gazok, trágyadarabok. Na de majd lefotózom az eredeti és az általam készített megoldást.
Briggs Qvantum 5.5 MX ha jól emlékszem, de holnap már biztos lesz.
Én nagyon megvoltam elégedve a gépel, sosem hagyot cserben, és pöcre indul még most is.
de 2 óra intenziv munka alatt a nivó pálca felső szintjéről le eszi az olajat az alsó szintig. A füstjén viszont nem látni az olaj fogyasztást, sehol nem látni szivárgást.
Nézd meg a motoron A Qantum után van valami betüjel most fejből nem tudom mi jelöli az acélperselyt de mire megnézed addigra előkeresem. Mert ha perselyes akkor könyen lehet fölújitani, és megéri.