A nejem sem kutyát, sem macskát nem lát szívesen a kerten belül, de a kerítésen kívül ellehet a jószág, ha a gazdinak megfelel. A szomszéd kutyája is ott szokott ácsorogni a kerítésen túl, amikor átjönnek bográcsolni.
Johnny! A titkos rendelt mifenéid nálam vannak, szombaton viszem.
A Szemes elvtárs nevében kérdezem ( bár tudnám, mé' nem ír ő maga... ) kutya hozható-e a szombati menésre, mert gyünne ez a jóember is a blökivel. Ha a jószág nem jöhet, szerintem megoldja valahogy a sétáját :)
Beszéltem péntek reggel Anikóval, egy ismerős elment érte délben, mert este jöttek hozzánk, így elhozta:) Szombaton már be is tettem, így most maradt egy tartalék, mert azt mondta Anikó ne küldjem vissza, görgő meg csak marad valamelyikből ha szétszedődik majd:) Sőt azóta már betettem hátra az air lift ballonokat is:))) Így most teljes a boldogság:)
Én nem minden alkalommal öblítem a motor. Néha kimarad, de így is szép tiszta belülről. Ha rendesen van cserélve az olaj, akkor nincs különösebb kiválás, ami gondot okozhatna.
egyszer a cégemnél 5-40 es olajat töltöttek a 15-40 helyett a volvó motorjába. na lett olyan kartergáza hogy nem lehetett a motor alatt látni semmit. aztán mondták a volvóba conkotán hogy ezek a motorok nem az ilyen olajhoz lettek illesztve. ezé gondolom én, hogy nem érdemes itt feltalálni a spanyol viaszt. ha azt tesszük bele amit a gyár elő ir abból nem igen lehet baj. az olajra visszatérve kb 8 éve mikor még megvolt a passat akkor én is castrol magnetic 5-40 et raktam bele, de már akkor drágább volt mint 6200ft. azóta meg mi lett olcsóbb?
A belinkelt szöveg teljesen igaz, kenési szempontból valóban a kisebb hidegoldali viszkozitású olaj a jobb. Az írás viszont nem mesél a kopási-, és illesztési hézagokról, ami mind financiális, mind kenési oldalról megvariálja picit a történetet. Ha kilépünk a laboratóriumból a valós életbe, akkor azt kell látni, hogy egy átlagos terepjáró élettartamát rohadtul nem a motor fogja limitálni, hanem minden egyéb. Pl. szétrohad, elfárad a futómű, hajtáslánc. Mert egy átlagos '90-es években gyártott dízel kb. örök darab, ha mégsem, akkor ott az esetek többségében a felhasználó hibázik. Például túl ritkán cserél olajat. Vagy soha. Ráadásul gagyi löttyöt önt az autóba, és nem tartja be az alapvető dízel-üzemeltetési szabályokat. Meg szemetet tölt a tankba. És még lehetne sorolni, de az biztos, hogy egy új korától fogva megfelelően gondozott dízel motor 0W-40-es és 15W-40-es olajjal is vígan megéli az 500000 km-t, ami átlagos futásteljesítményt feltételezve is legalább 25 év.
Szóval ebből a szempontból szinte teljesen mindegy, hogy milyen olaj kerül a szekérbe. A gyári előírás egy korabeli szabványokat teljesítő 15W-40, szóval egy mai (nagyobb teljesítményű) előírásoknak megfelelő 10W-40 messze meghaladja a gyártó és a motor elvárásait, tehát már ez is a tejben-vajban fürösztés minősített esete. Nyilván még ennél is jobb az 5W-40 vagy méginkább a 0W-40, de ha a fentiekből indulunk ki, akkor az autó élettartamára nézve nem nyer vele sokat az ember.
A Castrol Magnatec olajjal pedig különösen óvatos lennék, az egyik leggyakrabban hamisított olaj a piacon, tele vannak a kópiával az autósboltok. Némi gyorstalpaló a hamisítványokról:
"Bár ezt inkább Spapdától vártuk, de Pista is megkapja a napi pirosponttyát."
Maestro, ma a szerb-horvát határon török, amerikai és lett porontyokat gardíroztam az aknamező közepén. Egyszerre nem lehet mindent csinálni, ciki lett volna kevesebbet hazahozni, mint amennyit kivittünk! :)
hat igen, es ez meg nem is olyan draga, a hivatalos land rover szerviz az talan 150 korul mozog, ha nem tobb. Nem tom pontosan miert tart ilyen sokaig, de olyan rendszer is van, hogy peldaul egy konyben meg van irva hogy egy dolog mennyi idot vehet max igenybe, es tobbet nem lehet szamlazni. Mikor a a valtom szigeteleset csereltek, akkor kurva sokat szivtak, valami 8 orat es fizettem erte vagy 500 dolcsit.
Lehet par ora mig kiveszik, elviszik mashova lekoszorultetni, es a visszatetel. Nem ertek az ilyenekhez, de ez van.
Amikor felraktak a tetocsomag tartot, megkerdeztem hogy kb mennyi lenne a bekabelees, stb, es monta hogy 360 dolcsi plusz anyag. Szombat delelott majdnem be is fejeztem, talan meg kell 1-2 ora es kesz. "Sporoltam" vagy 400 dolcsit.Nem is csoda hogy egy magyar szerelohoz viszem az autot szervizelni.
Itt elni nem olyan draga, de ha szolgaltatast veszel, azt kurvara meg kell fizetni. Valamit valamiert, hiszen a benzn is kurva olcso.
úgy tudom csigavonalban kifelé, ráadásul nem rögtön teljes nyomatékkal. valahol meg is vannak az értékek, talán a rave-ben? nyomatékkulcsot két hónapja vettem, akkor még nem tudtam miért, de éreztem hogy kell nekem :-)))