Teljesen analfabéta vagyok a dolgokhoz úgy hogy nem ki nevetni :)
2008as 2.3 140pacis dailyről lenne szó. "Nem megy" a turbo. EDC lámpa villog és a sárga motorlámpa világít. Azt a nem tudom milyen szelepet abban a vastag csőben ami megy rá a turbora már megtakarítottam (amennyire hozzáfértem) nem segített. Csövek fent vannak lyukat nem látni sehol. Hangja nincs a turbonak mert nem is megy. A kérdésem az lenne hogy 800km-re vagyok németbe otthontól és haza tudok így menni vele anélkül hogy nagyobb bajt csináljak? Köszönöm
Sajna, ha nem mentek vele, akkor nem tudnak turbónyomást, meg légtömeget mérni. Vagyis tudnak, csak nem lesz jó semmire. Kell a terhelés a motornak, hogy legyen rendes nyomás, meg légtömeg. Üresben pörgetgetve nem lesz. Sőt, sok még nem is engedi rendesen felpörgetni üresben.
Ha nincs hibakód, akkor nem olyan mértékű az eltérés a gyári kért adathoz képest, hogy beírja hibakódnak.
Még mindig a turbónyomás/légtömeg felé hajlok, illetve az injektor.hu-s linken is bűnös szívócsőcsappantyút nézném még meg.
Sziszegő hangot, hogy esetleg a turbó kifújna valahol, nem hallasz (épület fala mellett erőteljesebb gyorsításra)?
Köszi sokat segítettél,asszem tudom merre induljak már el.
Nincs hiba kód,gyári mercédesz cuccal olvasták.
Azért volt másfél óra mert mindent átnéztek,vezérműlűnc,turbonyomás,előtöltés,majd kidobott egy kuplungpedál kapcsoló hibát azt kiszedték kimérték hogy rossz.
Majd átkábeleztem a motorteret itt tart a projekt.
Természetesen a kipugáz, és abban igazad van, hogy ahhoz, hogy legyen kipugáz, kell az üzemanyag is.
Közelítsük meg másik oldalról mégegyszer: mi van akkor, ha túl sok a kipugáz, és túlságosan sokat töltene?
Megoldás: ha a szívócsőnyomás le tudja győzni a wg szelepének rugóját, akkor nyit a wg, és elengedi a turbó mellett a kipugázt. Ezzel maximalizálja a turbónyomást. Ez akár 2-3000-s fordulatszám környékén, vagy akár alatta is bekövetkezhet. Mi van, ha tovább forgatjuk a gépet? A turbónyomás nem fog növekedni, mert a wg egyre jobban kinyílik, és egyre több kipgázt enged el a turbó mellett, így állandó szinten tartja a szívócsőnyomást (turbónyomást). Viszont a fordulatszám növekedése miatt egyre több levegő, és egységnyi idő alatt egyre több üzemanyag jut a hengerekbe, így a kipugáz tömegárama is egyre nagyobb lesz, mégsem nő a nyomás. Szóval láthatod, hogy állandó turbónyomás mellett is változik a befecskendezett üa mennyisége.
Ha az ecu még több üzemanyagot fecskendeztetne be, akkor sem nőne a turbónyomás, csak elkezdene kormolni.
Alapvetően jók a meglátásaid, de sok a pontatlanság.
"Minden esetben üzemanyagcsökkentéssel szabályozzák a működést.Van közvetlen,meg közvetett szabályzás."
Ez nem igaz. Kevered az ok-okozati összefüggést a szabályzással.
Turbónyomás vs. kaja: ha nem kap kaját, akkor nincs turbónyomás -> igaz. Azért nem ad kaját, hogy ne legyen (túl sok) turbónyomás -> nem igaz. Tehát nem szabályozza, de még csak nem is vezérli. A kaját azért veszi el, hogy ne kormoljon (ez ugye lehet turbónyomás alapján, vagy légtömeg alapján), de azért nem veszi el, hogy ne nőjjön a turbónyomás (kivéve fordulatszámhatárolás, de ott is a fordulatszám a kiváltó jel, nem a turbónyomás). Ez annyira így van, hogy ha pl. a légtömeg alapján van belőve a kormolási határ, akkor abszolút semmi összefüggés nincs a kaja, meg a turbónyomás között. Alacsony turbónyomás esetén is odaadja a kaját, ha a légtömegmérő azt mondja (kormol is rendesen), illetve kellő turbónyomás esetén sem ad kaját, ha a légtömegmérő azt mondja (nem kormol, de gyenge).
"Most az EDC lámpa nélküli hibát keressük,amikor nincs hibakód."
Ilyen létezik, de ne fogjuk össze a kettőt. Ha világít az edc lámpa, akkor van hibakód. Ha nem világít, attól még lehet hibakód. Illetve van a harmadik, amikor nem világí a lámpa, és nincs is hibakód.
Azt kéne kideríteni, hogy jelen esetben a második kettő közül melyik áll fenn, mivel az elsőt kizártuk (nem világít az edc lámpa).
Van olyanunk, hogy tiltogat, és van olyanunk, hogy nincs hibakód. A kettő közül valamelyik nem igaz. Vagy van hibakód, mert tiltogat, csak esetleg nem tudták kiolvasni, vagy pedig nincs hibakód, de akkor viszont nem tiltogatás miatt gyenge a gép, hanem egyéb hiba miatt. Pl. egy rossz szenzor, és/vagy tömítetlenség, stb.
"Turbónyomás nincs üzemanyag nélkül,ami a kipuffogógázt adva hajtja a turbó lapátjait.Tehát, lehet hibátlan turbónál is alacsony nyomás!"
Ez így van, de nem csak azért, mert nincs kaja. (Ál)tudományosan úgy is lehetne mondani, hogy a turbónyomásnak szükséges, de nem elégséges feltétele a megfelelő mennyiségű befecskendezett üzemanyag.
Nagyon másfelé beszélsz. Vagy csak kötekedni akarsz? :P
Wg-tnél az ecu nem szabályoz turbónyomást. Kormolást szabályoz, koromképződés elkerülése miatt veszi vissza a kaját, nem a turbónyomás csökkentése miatt. A koromképződés megakadályozása lehet légtömegmérő jele alapján, vagy turbónyomás alapján.
Abban viszont igazad van, hogy ha nem ad kaját, akkor nem lesz turbónyomás, mert nincs kipugáz. Az a feladat, hogy ki kell deríteni ebben az esetben, hogy miért nem ad kaját. Nincs turbónyomás, vagy nincs légtömeg? Ez lehet szar szenzor miatt, de lehet, hogy ténylegesen nincs tömítetlenség miatt. Senkivel nem kötekszem,a szabályzást leírtad magad.Minden esetben üzemanyagcsökkentéssel szabályozzák a működést.Van közvetlen,meg közvetett szabályzás.Most az EDC lámpa nélküli hibát keressük,amikor nincs hibakód.A légtömeg,vagy simán csak levegőhőmérséklet mérő szabályozza az elő-utótöltést,a befecskendezési mennyiséget,amivel lecsökkenik a turbónyomás is.Minden az ECU-tól függ,az ECU meg csak a kapott jelektől.Csak amikor nagy a gebasz,akkor kapcsol vészfutásra,kb 35%-os nyomatékot enged működtetni.A 3.0-ás Sofimnál 400Nm-ről 150Nm-re korlátozza a motor nyomatékát.A fojtószelep,a lambdaszonda,stb működését most kihagyom,mert ebben az esetben nincsenek ilyen alkatrészek.Turbónyomás nincs üzemanyag nélkül,ami a kipuffogógázt adva hajtja a turbó lapátjait.Tehát, lehet hibátlan turbónál is alacsony nyomás!
Nagyon másfelé beszélsz. Vagy csak kötekedni akarsz? :P
Wg-tnél az ecu nem szabályoz turbónyomást. Kormolást szabályoz, koromképződés elkerülése miatt veszi vissza a kaját, nem a turbónyomás csökkentése miatt. A koromképződés megakadályozása lehet légtömegmérő jele alapján, vagy turbónyomás alapján.
Abban viszont igazad van, hogy ha nem ad kaját, akkor nem lesz turbónyomás, mert nincs kipugáz. Az a feladat, hogy ki kell deríteni ebben az esetben, hogy miért nem ad kaját. Nincs turbónyomás, vagy nincs légtömeg? Ez lehet szar szenzor miatt, de lehet, hogy ténylegesen nincs tömítetlenség miatt.
Ami miatt a wg-t kérdeztem, hogy egy beégett, tömítetlen wg-t is okoz olyat, hogy nincs turbónyomás, mert a kipugáz elszökik a lyukon.
A hibakódok mérvadóak, csak tudni kell értelmezni őket. A száraz hibajelenséget fogja kidobni, azt a diagnosztikát végző embernek kell tudnia értelmezni. Na ez nem is olyan egyszerű feladat.
Az egr meg nem nyomáselengedő szelep! Az pont a másik irányba kell, hogy engedjen gázt. A legtöbb egr szelep a turbó és a hengerfej közé van bekötve (kipu és szívó oldalon is). Hibátlanul működő egr csak részterhelésen van nyitva, de ettől fggetlenül: az emap (kipufogó oldali nyomás a turbó előtt) nagyobb szokott lenni, mint az imap (szívócsőnyomás. Tehát a nyomások miatt a kipugáz áramlik a szívócsőbe, és nem fordítva.
Szelep az van,de a nyomás eléréséhez kipuffogógáz kell,ha nincs elég üzemanyag nem lesz turbónyomás sem,így nem működik a VG szelep,mert nem éri el a nyomás a szabályzási értéket.Ez a rész mechanikus,viszont van turbónyomás szenzor is a léghő(vagy légtömegmérő is)mérővel együtt.Az EDC hibakódok sem mérvadók.Az EGR is a nyomást elengedő szelepként működik!
Nincs vgt: ok. De wg-t sincs? Ritka szar megoldás lenne, de nem kizárt.
Élőadatból meg mást nem is lehet, mint következtetni.
Sok légtömeg, kevés map -> rossz mapszenzor, vagy tömítetlenség a szívócső nyomott ágán (ez lehet akár egr hiba is, de az emap ritkán kisebb az imapnál), stb.
Sok map, kevés légtömeg -> rossz légtömegmérő, vagy tömítetlenség a szívócsövön a turbó és a légtömegmérő között, stb.
Ennél a gépnél mire van írva a kormoláshatár? Légtömegre, vagy mapszenzorra? Nem kormos a szívócső az egr után?
Van-e szívócsőcsappantyú? Ha igen, akkor működik-e?
Velem történt eset leírása.Az olajat,és a szürőcseréket fele km futás előtt szoktam cserélni.Egyszer elment az erő a motorból,a turbó gumicsőve puha volt.A turbót leszerelve,elmentem gyári új turbót venni.A turbó kereskedő megvizsgálta a leszerelt turbót,és kijelentette,hogy semmi baja sincs.(kb 600000km volt benne).A baj oka az alig futott légszűrő eltömődése volt,mert sokáig mentem egy gabonaszállító traktor után,és az abból származó por tönkretette a légszűrőt.
Nincs neki VGT turbója.A turbónyomás szabályzását az ECU által engedett üzemanyag befecskendezés szabályozza.Vagy EGR hiba,vagy egy szenzorhiba okozza a gyengeséget,ha nincs EDC hibakód.Az élő diagnosztikával is csak következtetni lehet,mivel nincs hibakód,így olvasni sincs mit.Ez tipikus MB megoldás.