Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bőmbőlős55 Creative Commons License 2021.07.04 0 0 42966

Űdv mindenkinek!! egy kis segítség kellene egyik percről a másikra meg halt az egész légrúgó rendszer a kompresszor csak akkor kapcsol be ha a rellét be nyomom folyamatosan és mutassa a hibajelet is és nem is fúja fel,mi lehet a probléma ?? 

Bxx7 Creative Commons License 2021.06.26 0 0 42965

Azért tegyél át abba csatlakozóba egy jól működő pdc-t, hogy kizárd a hibát. Legutóbb egy olyannal találkoztam, hogy három szenzor nem ment. Kettőt kicserélve azonnal működtek (ezek utángyártott szenzorok voltak), a harmadik nem működött továbbra sem. Visszabontottam a kábelezést - a rossz szenzor csatlakozójától - és kb. 15 cm-re volt megtörve ill. megzöldülve, oxidálódva a kábel, na meg innen még 10 cm-re. Általában a szenzor döglik meg, a kábeltörés a ritkábbik. 

 

A másik problémában nem tudok segíteni. 

 

Előzmény: adams22 (42956)
adams22 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42964

Én amúgy autótechnikus vagyok csak a klímás képesítésem nincs még meg (szeptemberben fogom csinálni). Aztán lehet veszek egy klímagépet is.

 

Szóval visszatérve a hibára..kicseréltem a hátsó befúvót, de nem az a baja, továbbra sincs hideg levegő pedig a kompresszor bekapcsolt + a ventilátor is elindult. Valami szelep vagy terelőlap megszorulhatott, próbáltam diagnosztikával megjáratni minden elemet úgy vettem észre hogy mindenre reagál az autó. Ezért nem értem.. a hőség meg kikészít, fekete autó fekete bőrbelsővel. :)

Előzmény: Gyuro84 (42963)
Gyuro84 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42963

Hát te jobban bele ástad magad ebbe, mint én.

Nekem nincsenek ilyen adataim. Amit említettél hangot néha én is hallom a műszerfal felől.

Viszont ma megint bekapcsolt, pedig a kutya se nyúlt hozzá, csak gondoltam kipróbálom, hátha, pedig reggel még nem akart.

Jó lenne, ha volna egy szakember aki ért ezekhez és meg tudná javítani...

Előzmény: adams22 (42962)
adams22 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42962

Még annyit figyeltem meg, hogy a másodlagos (kiegészítő) fűtésem szenzora -40°C-ot mutat. Ami a radiátorra van szerelve (Auxiliary-heater temperature). Ez nem az állófűtés, mert az nincs benne.

Szóval még esetleg ez okozhatja hogy nem indul el a klíma? Gondolom azt látja hogy fagyás van és védelemből nem indítja el, még erre tudok gondolni. Ennek lehet külön szenzora vagy egybe cserés az egész kiegészítő fűtés? Gondolom ehhez is szét kell bombázni a műszerfalat...

Előzmény: adams22 (42961)
adams22 Creative Commons License 2021.06.25 0 0 42961

Nekem is az a probléma, hogy nem kapcsol be. Az enyém szivárgott, kicseréltem a klímahűtőt, nyomáspróbázták jó volt, feltöltötték. kb 2-3 hétig jó volt. Most megint nincs benne nyomás szerintem + valami kerepelő hangot hallok a műszerfal belseje felől menet közben. Ezt se tudom mi lehet. Alaphelyzetben 4-5 bar van a rendszeremben jelenleg klíma bekapcsolásakor 9-12 bar. Nem tudom mennyinek kellene lennie de feltételezem, hogy kevés. Csak az az érdekes, hogy amikor megnyomáspróbázták 28 bar-al akkor nem engedett semmit, ezért is töltötték fel. Ennyi idő alatt megint kilyukadt volna máshol?!

Nagyon el vagyok kenődve emiatt, bele se merek gondolni ha szét kell szedni a műszerfalat a párologtató miatt.... mert még azt szokott típushiba lenni.

Előzmény: Gyuro84 (42960)
Gyuro84 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42960

Csak annyi, hogy nem kapcsol be a kompresszor/ventillátor.

Nincs hibakódom, legalábbis most nem volt kiolvasva.

Eddig hol bekapcsolt, hol nem... illetve ha bekapcsolt, akkor nem egyből motorinduláskor, csak kicsit később, menet közben.

Legutóbb ment 2 órát kb. aztán azt vettem észre, hogy kicsit párás lett a levegő és egyre melegebb....

Előzmény: adams22 (42959)
adams22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42959

Szia! Mi a hibajelenséged? Esetleg hibakód? 

Érdekelne mert most én is klíma gondokkal küzdök, természetesen a legnagyobb hőségben.

Előzmény: Gyuro84 (42957)
Gyuro84 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42958

Budapesten vagy a közelben lenne megfelelő.

Előzmény: Gyuro84 (42957)
Gyuro84 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 42957

Sziasztok!

 

Tud valaki olyan autóvillamosságist/szerelőt, aki 1-2 napon belül meg tudná csinálni a klímámat?!

Klímásnál voltam, aki szerint ilyen jellegű a hiba, illetve fórumtárstól is kaptam infót, hogy valószínűleg a solenoid probléma lesz.

 

Köszi előre is a segítséget!

 

Üdv!

adams22 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42956

Csak egy nem kattog (front center left), úgyhogy biztos vagyok benne hogy az a hibás. Csak azt hittem (mivel nem működik most egy sem), hogy elromlott a modul, de akkor ezek szerint csak lekapcsolta a rendszert.. nem mindegy azért :) Igen modulra utaló hibakód nincsen. Nem is akartam utángyártottat, hallottam már hogy azok semmit nem érnek. Szerintem bontott gyári lesz.

Köszi a segítséget!

 

A hűtéses problémára nem tudsz valamit? Mert az a kellemetlenebb probléma most a nagy melegben. Nemrég cseréltem klímahűtőt nyomáspróbázták, feltöltötték. Jó is volt pár hétig. Aztán most bedobta ezt a hátsó befúvó hibakódot és azóta az anyós oldal sem olyan hideg, a vezető oldal meg egyáltalán nem hideg, hanem langyos. A hátsó poti amivel szabályzod a hideg-meleget az okozhat ilyen problémát?

Mert tegnap néztem diaggal miközben tekergettem hogy 1.6V és 3.4V között mozog a két végállás. Úgy tudom hogy ezeknek a szenzoroknak vagy potiknak 0V-5V között kéne mozognia. Mint az aktuátoroknak, léptetőmotorknak.

Előzmény: Bxx7 (42955)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 42955

Itt az a kérdés, hogy a szenzorok adnak-e ki kattogó hangot. Ha a nyolc közül egyik sem, akkor modulprobléma (is). 

9E3B (Stromversorgung) hibát nem említettél. 

 

A PDC modult nem így kell javítani, ahogyan leírtad.

 

Ha valamelyik szenzor nem működik, akkor lekapcsol a teljes rendszer. 

 

Ha csak egy szenzor nem kattog, akkor tegyél bele másikat, úgy járj el, ahogyan leírtam. Semmit sem kell forrasztani sehová. 

 

Arra figyelj, új vagy bontott gyárit tegyél bele, mert az utángyártottakkal sok a baj. 

 

Legutóbb is volt egy ilyen eset. Srácnak 9E3B hibája volt, ami egyértelmű. 5-ből 1 esetben ezt zárlatos szenzor okozza, magyarul viszi magával a modult is, mivel nincs külön védelme. Elpostázta a modult, modul megjavít, visszaküld, beszerel. Nem megy. 9E3B hiba ismét. Összehoztunk egy talit, minden lökös le, mind a nyolc kimér. A két utángyártott zárlatos volt, így nem csoda, hogy vitte a modult. Bekerült két gyári, azonnal működött a rendszer a PDC újbóli javítása után. 

Előzmény: adams22 (42954)
adams22 Creative Commons License 2021.06.22 0 0 42954

Akkor nekem valószínűleg kinyírta a modult a rossz szenzor, mert egyik sem mutat képet és a PDC led csak villog amikor "R" -be teszem.

Ha veszek egy jó szenzort a rossz helyére és megforrasztom a modulban a hibás lábakat akkor elvileg jó lehet, nem? Ha jól tudom ez is típushiba.

Előzmény: Bxx7 (42953)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.22 0 0 42953

PDC szenzorok nem sorban vannak kötve, ha egy elszáll, nem száll el a többi. Szerencsére. 

Hibakizárásra a rosszat tedd át egy jól működő helyére, a jól működőt a rossz helyére és figyeld, mi történik. Hamar kiderül minden. 

Előzmény: adams22 (42952)
adams22 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 42952

Sziasztok!

 

Elég régen voltam már itt, most újra írok. Előjött 2 hiba is az e61-en.

 

Az egyik az IHKA-ban ( 9c69 rear compartment stratification controller ) a másik pedig a PDC-ben ( 9E31 Ultrasonic sensor, front center left és 9E39 Wire Ultrasonic sensor, front center left ).

 

Utána jártam, hogy az első hibakódnál a hátsó utastér levegő befúvó-nál lehet valami poti hiba vagy vezeték hiba. Nekem az a hibajelenség, hogy ha megy a klíma csak az anyós oldalt hűti a vezető oldalt nem elől is és hátul is ez van. Nem tudom hogy a középkonzolnál keressem a hibát vagy a műszerfalban az HVAC-nél valami szenzor vagy léptetőmotor lesz hibás.

Ide még annyi, hogy diaggal olvasva a külső hőmérséklet szenzor a valós érték ( jelen esetben pl. 30 fok ) és 0 °C között ugrál folyamatosan. A műszerfalon nem ugrál ott fixen mutatja az aktuálisat, viszont diagon látszik, hogy 30-0, megint 30 aztán 0 fok. 2-3 mp-ként változik. Ez lehet hogy megzavarhatja a hőmérséklet szabályzást, de akkor miért csak az egyik oldalon nem fúj hideget?

 

 

A másik PDC-s hibakód pedig elvileg csak egy szenzor és nem halott a modul, de megerősítést kérnék ebben. Ha jól tudom sorba vannak kötve és ha 1 elszáll akkor nem működik egy sem. Nos, nekem pont így van, de javítsatok ki ha tévedek. Nem mellesleg a szóban forgó szenzor nem "zizeg" mint a többi. Az teljesen csendben van.

 

 

Előre is köszönöm a tippeket!

zolee60 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 42951

 

 

Sziasztok!

Tud valaki segíteni abban, hogy hol tudok bal első ABS gyűrűt beszerezni? Sok helyen próbáltam, de eddig nem sikerült. 530XD LCI.

Köszönöm.

cobra46 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 42950

Ez az autó   nyomogombos--- tehát optikai:  A tisztitással ennél is érdemes először probálkozni?  Tisztitás után is kell kódólni vagy csak " kaibrálni-tanitani" szélsö kormányhelyzetekbe való tekergetéssel?

 

A másik autóról való csere esetén értem a VIN  alapu kódólást..., vajon univerzális diagok p Bosch Kts- k is tudják ezt a figurát, vagy csak Bmw specifikusak?

 

Istaából van  több verzio...,??? melyik lehet a " legfelhasznalobarátibb"  verzió????   Ha már ra kell majd vetemednem a késöbbiekben...

 

Köszi  a sok praktikus infót!!!!!

Előzmény: Bxx7 (42949)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 42949

Kulcsos analóg, gombos optikai rendszerű. 

 

Kódolásnál nem a kormányt forgatjuk el, hanem felkódoljuk az alvázszámot a kicserélt kormányszög jeladóba. 

 

Az akkuval nincs egyéb teendőd. 

 

Utolsó bekezdéssel abszolut egyetértek. Én csak Valeo fesszabályzót teszek be. Volt itt nemrég egy E90 320D, amin új generátor volt. Feltűnt, hogy a töltés alapjáraton nem tizedeket, hanem egész voltokat ugrál, 13-15V között. Ahogy leszedtem a generátort, egy no name fesszabályzó volt rajta. Valeot tettem fel neki, megszűnt a töltés ingadozása, na meg nem vibrált a belső világítás sem. 

Ja, a két szénkefe gyakorlatilag új volt, szinte alig koptak még. 

Szóval még egy érv a Valeo fesszabályzó mellett. 

 

Előzmény: cobra46 (42947)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 42948

Ista/Rheingold nagyjából egy és ugyanaz. Kdcan kábel használható hozzá. 

Előzmény: cobra46 (42946)
cobra46 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 42947

Ez a kormányszögjeladó a Bmw-n. analog potméteres vagy optikai kivitelű vajon??  Az  SZL   kódólásánál nem a egyszerű  manuális "kalibrálásra" ., Ütközésig el-meg vissza., esetleg az elfordulási szög ellenörzésére gondolsz ugye???  vagy inkább   valami alvázszámbeirás-szerkesztéses figurára  inkább???

 

Az akkut beraktuk--Inpa elfogadta a gyári paramétereket  regisztrációhoz(AGM 90Ah).  Töltés 14.3V .,szinte minden fordulaton és terhelésnél.., fogyasztás kb 5perc kikapcs mulva kb.0.5-0. 6A. Ez korrekt nem??? Kellene még valamit nézegetnünk esetleg? 

 

Némi érdekességek ,amikkel találkoztunk., és  esetleg használhatók lehetnek., gari nélkül., de nagyon nagy valószinüséggel helytállóak.

 

Az elöző generációs Bmw  340.D Generátora., szintén Valeo 12V/150A , szintén szabadonfutó tárcsa nélküli ,egy-az egybe jó rá fizikailag., De vigyázat .,mert ez  még "hagyományos"  fesz szabályzóval szerelt!!!!   Nincs ECU -vezérlés .,Bsd adatkábel ., IBS szenzor  stb.  Leszámitva az IBS "szuperintelligens" szolgáltatásait., teljesértékű villamos töltést produkál. ,de fölgerjedéshez   töltés.lámpát  kell kiépitani.,Persze  nyilván néhány hibakódót -hibajelzést le kell nyelni.., valamit valamiért alapon..., ha ez lenne fölszerelve...

 

Nagyon fontos a generátornál a GYÁRI VALEO fesz.szabályzó!!!!Transpo-mobiletron stb , amik normális generátoroknál    tökéletesek., itt nem jók., ezen az autón is már cseréltek elöttünk valahol 2db !!!"Remanufaktured" generátort., Transpo fesz.szabbal szerelve..,Automentővel hozták-- töltés zéró+ egy uj savas akksit gajra vágott ez a fölállás., egyételmüen nem a generátor .,hanem beszerelt , nem eredeti hibás feszszab miatt.., Ugyanabba .,az eddig nem töltő generátorba most vettünk gyári Valeo feszabályzót., kb háromszor annyiba került., és lám .,lett tökéletes töltés!!!

  A gyári Valeoval tökéletesen müködik a generátor vészfutási funkciója--. pl adatkábel., IBS leszakadása esetén : normál töltésre áll -be-vissza a töltésértéke!!!

Előzmény: Bxx7 (42943)
cobra46 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 42946

Köszi ezerszer!!!!

 

Az a baj hogy Bmw-s "gyári progikból az Inát ismerem ugy ahogy---hibakódolvasásra-törlésre-élő adat  max., de  leginkább ugy szököévenként használom ., igaz hogy a gyujtásérzékelési pont mindig Fehér .,pedig  Feketének kellene lenni..., De müködöképes..,

 

A programozásra inkább való Ncs-NcsExpertet egy., azaz egy alkalommal használtam sikeresen.., mintavideo és hasonló segédeszközök totáll bevetésével.., eszméletlen komplikáltnak találtam ., már egy általános kodolásnál is., szent fogadalmat tettem lelki nyugalmam éredekében.., hogy csakis a leglegvégső esetben probálom meg ismét .,remélem ellhet kerülni mostani csereberénél....,   mivel most gyári AGM/90Ah-s megy majd bele+ ebbe az évjáratba (2006) már gyárilag AGM tiusú  és 90Ah akksival jöttek ki ezek az autók.., ennek 95% biztonsággal utánatudtam olvasni.

 

Melyik egyszerübb kezelésű felület az Ista v a Rheingold??? A K/+Dcan  USB kábel jó hozzájuk??  Kapcsolos kábel  van nekem., 

 

Kormányszögjeladó egyelőre fölvan függesztve.., piszkos anyagiak miatt ...

Előzmény: Bxx7 (42943)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42945

Mint amit beszéltünk is, egyszerűen elfárad, hiszen 16 éves az autód, ha jól emlékszem. Ez benne van sajna. 

Akár egy tisztítás is javíthat rajta, na de ehhez le kell engedni az olajat, kiszerelni, tisztítani. Nem biztos, hogy jó lesz. Ha nem, olaj újra leenged és csere. 

Előzmény: Gyuro84 (42941)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.08 0 1 42944

Istával vagy NCS experttel olvasd ki, mi van felkódolva, úgy keress másik akkut. Sajnos az évek során kódolgatják össze-vissza, így nem lehet tudni, mi merre. Én ennek megfelelően választanák akkut. Akkucserét regisztrálni kell. 

 

Akkor inkább úgy írom, ha a DDE-ben kódolt adatok alapján vásárolsz akkut, akkor elég egyszerűen regisztrálni, ami megfelelő progival néhány kattintás. Ha eltérő aH-s akkut teszel be, akkor kódolni kell. 90 aH-hoz jó a 95-100 aH-s savas akku, de ha AGM-es, akkor kódolni kell. Savas akku esetén 110 aH-sat is kódolni kell, ha 90 aH van az FA-ban. 

 

Eléggé intelligens rendszer, de azt sajnos nem tudja, hogy új akku került bele. 

 

Előzmény: cobra46 (42936)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42943

Ista, Rheingold nagy segítség lehet. Én az Inpát nem szeretem, nem nagyon használom.

 

Ha jót akarsz, akkor kormányszög jeladót bontottan keress, sokkal olcsóbban jössz ki. De vásárláskor ügyelni kell, hogy gombos vagy kulcsos indítású a masinád. Kódolni kell az SZL-t, csere után. 

 

Előtte én egy takarítást csinálnék, mert sokkal olcsóbb, mint egy másikat, akár bontottan is megvásárolni. 

Kormányt, burkolatokat, kapcsolókat és a szerkezetet mindenképp le kell szedni hozzá. 

Előzmény: cobra46 (42935)
Bxx7 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42942

Azt kell megfejteni, mennyi az alapjáraton az ellennyomás, illetve 2000-es fordulaton. Ha alapjáraton 55 mbarnál magasabb az ellennyomás, CID-en jelöli számodra. Az a kérdés, mióta jelzi a rendszer neked az dpf telítettségét. Mert bizony akkor is blokkolni tudja a rendszer a regenerációt, ha a CID-en semmit sem jelez számodra. 

 

Az izzítórelébe a kis kerek csati a pozitív kábel, ami a generátorról jön. Ellenőrizd a relé felőli végét, hogy nincs-e megolvadva. 10-ből 6-7 példányon sajnos olvadt, a vég, ami azt jelenti, hűvösebb időben mocorog a fordulatszámmérő.

BSD (Bitserielle Datenschnittstelle) a nagyobb csati, amin keresztül a DDE kommunikál a relével.  

Előzmény: cobra46 (42934)
Gyuro84 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42941

Sziasztok!

 

Találkozott már valaki E60/E61-nél olajszint jeladó hibával?

Olajszintem minimum felett van és kb. 2 hónapja volt olajcsere (szűrővel, castrol olajjal). Sokat megyek városban, de havonta 1-2-szer hosszú útra is megyek vele.

Mi okozhatja, milyen tünetet kell figyelni, vagy mit kell ellenőrizni?

cobra46 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42940

Összegezve.:Legalábbis az eddig összeollozott ismereteim szerint.., mivel az autó 2006-s, és 2004 -től gyárilag már  savas az  akksi., szinte 100% biztos.,hanem AGM tipusu ., 90Ah-os akku val lettek felszerelve, ebből azt a következtetést vontam le, hogy ez az autó is gyárilag AGM  90AH-al jött ki...,ezért egy AGM 90Ah-st vettünk bele..,tehát egy sima regisztrációnak elégnek kell lenni, azt mondod??? Az remélem nem zavar be ,hogy a most benntlévő és kicserélendő akksi, az egy  no name savas tipusu., és Ah jelzés se található rajta.,noha nagyon ujszerünek látszik..,ráadásul ugy néz ki hogy nem lett regisztrálva....,ha pl Inpa-val lenne regisztrálva---és a "regisztrálás elfogadva" szerű üzenet  jönne a végén .,akkor az Ok-s????

Előzmény: fine1 (42938)
fine1 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42939

és ilyenkor elég csak regisztrálni.

Előzmény: fine1 (42938)
fine1 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 42938

gyárilag meg van határozva hogy milyen kocsiba milyen való V, AH, A ha ez megvan jövet a cm befér-e vagy sem, mert bármilyen hihetetlen nem biztos, hogy mind befér. Ha gyári előírás szerint rakod be elég a regisztráció, ha más AH vagy A értéket raksz bele lehet (sőt biztos) már programozni is kell. Ha savas volt benne biztosan azt raknék bele. Tehát, ha megvan neked gyárilag milyen megy bele már csak a márkán gondolkoznék máson nem.

Előzmény: cobra46 (42937)
cobra46 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 42937

Véleményetek?

 

Bmw E65.730D.  2006.  3.0    170Kw/231Le.  Automata.    306.D3.

 

Benntlévő akku, savas tipusú ,.no name.,kapacitás és   Ah/StartAh megjelölés nélküli., ugy olvastam 2004-ig 110AH-s savas akksival jöttek ki gyárilag .., 2004-től gyárilag 90Ah-s AGM tipusu akksikkal szerelték.,  A benntlévő savas tipusu mindenképp rossz,cserére szorul ,noha nem rég cserélhették..,többször töltöttük. de garantáltan kuka..., Kérdés : milyen márkájú AGM tipusú akksit ajánlanátok..,abszolult szemelött tartva az árérzékenységet is!!!

 

Müszakilag Nyilván jobb az AGM-es tipusú akksi.., de ugy olvastam hogy a Bmw kategórikusan nem "tiltja" a savas akku használatát sem...,hiszen ilyennel szerelték 2004-ig...,véleményetek?

 

Eég egyszerüen regisztrálni a cserét??  vagy esetleg progrmozni is kellene?? elég ellentmondásosakat olvastam..,pl Bannererék szerint .,mint gyári beszállitó., pl sima csere---aztán majd föltanulja néhány nap alatt..., aztán ha bedöglik az aksijuk garancia alatt .,akkor majd biztos sikitoznak.,  a diagban  látszó regisztráció hiánya miatt...,gondolom én..,

Előzmény: cobra46 (42936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!