Tegyük félre az érzelmeinket. Mindenki ott vakar, ahol viszket, - ugye? Tartsuk tiszteletbe egymás lerakódásait! Ne nézzünk hülyének másokat csak azért mert más szemmel látnak.
Az etanol tisztábban ég, mint a benzin. - Ezért nincs vagy elenyésző a lerakódás. Ez tény.
Szívó oldalon letisztítja a benzines üzem okozta szennyeződést. Valóban nem csodaszer.
Mondhatom az után, hogy majdnem három évig jártam tisztán etanollal. Most 105 E km van benne, nem kellett még EGR-t tisztítani.
Ok, igazad van!! Akkor ne tisztítsd ki, ne állíts szelephézagot, csak tankold és használd! Biztos neked van igazad! (amúgy tényleg nem érdemes vitázni, bánja a fene, mit csinálsz az autóddal....)
Kicsit elkanyarodtunk a "valóságtól" amit Én minden egyes 40-80-120 és így tovább tapasztalok, LÁTOK.
Karbantartás része a 40 ezres szelep állítás, kinek szíve joga a gyári ajánlás felülbírálása.
Szelep állításhoz le kell venni a szívó csövet és a többi sallangot ... alatta a külön részből álló aluminium ház amit tutira ki kell takarítani mert csupa XAR.
Szelep hézag állítás színtén része a karbantartásnak amit el kell végezni a megfelelő élettertam biztosítása érdekében.
Beszélhetünk minden másról, de a valóság sajnos ez.
Nem nagy dolog kicsit talán túl van tárgyalva, 2 óra alatt tutira kész és akkor mindent megtettünk a megfelelő működés érdekében.
A motor vezérlő működteti az EGR rendszert és számít a megfelelő paraméterek teljesülésére.
Az EGR tisztítás mióta javítás? Az simán a karbantartásba tartozik. ...Lengéscsillapítót cserélek-é az olajcserekor? Nos hülyeséget én is tudnék válaszolni, de itt azért kiérzem kissé a kötekedő hangsújt, úgyhogy inkább nem válaszolok a kérdésedre...
Amúgy csak érdekességképp elmesélem, hogy a magyar (Budapesti) benzinünk tuti, hogy nem 95-ös. A szállásunk egy hegyi faluban volt 1300 m magasan, rendes kis szerpentin vitt oda. Az első nap még a magyar benya volt a tankban, hegymenetben úgy csörgött a motor, hogy alig mertem gázt adni, (talán még ismeri a hangot valaki, amikor a Trabiknak nagy volt az előgyújtása, na az csörgött úgy) Aztán másnap kiürült a tank, ment bele a sógorok 95-öse, és láss csodát, húztunk fel a hegyre, mint a vadlibák, gyönyörű egészséges motorhangal. Ja,és érdekes módon a sárga lámpa kigyulladásakor 37 l fért a tankba, itthon ezt kb. 39-40-nek mérik, de már tankoltam 43l is (a 42l-es tankba, érdekes...)
Szerintem ami jó azt ne javítsuk. Bár a mai trend Novoth Tibi közelmúltban kelt írását olvasva az, hogy 100ezrenként hengerfej le, és szelepszárak koksztalanítása.
Lehangoló. Az off igniszem 320ezernél jár, de azt sem tudom van e benne egr szelep :-).
Ne szégyelld, nekem sincs semmi baja 84E km-nél, de én nem állítom, hogy nem kell szétszedni amíg jó, készülök én is "W" kartácshoz, csak még meg kell szüljem, mikor (jó nekem is, meg Neki is). Én spec nemrég jöttem meg egy Osztrák kirándulásról, ahol voltak rendesen olyan hegymenetek, hogy 3.-asba nem kellett felkapcsolnom, meg hazafelé másfél órás stau a pályán, (3 percenként arrébbmenni 2 autónyit) és így is 4,6l-re jött ki az 1500 Km átlaga. De ez nem jelenti azt, hogy az előrelátó karbantartással nem kell foglalkozni.
"úram, ez olyan jó kocsi, hogy szerelőt még nem látott" ... :O)
Amiről nem tudsz az nem fáj.
Egyébként mi baja lessz a szétszedéstől, ugyanúgy össze is lehet rakni!
Eddig egy alkalommal kérdezte meg szétszerelés előtt valaki, hogy össze is tudom rakni mert éppen szabin van és messze lakik ... :O)))
Nem tudom ez az etanolos üzemeltetés miért vált ki egyesekből hamis érzetet mintha az mindenre megoldás lenne, még jó hogy olajat és szűrőket cseréled ... vagy azt sem!?
Én már 83 e km-nél járok, és eddig nem volt EGR szelep tisztításom. Fogyasztásom most is 4,5-5 között alakul. Rángatást nem tapasztaltam, szépen jár a motor. Korábban rendszeresen E85-el közlekedtem, most már évente 1-2x tankolok etanolt.
Első alkalommal 40e km környéke de a nagy átlag 70e km körül kerül hozzám és első szétszerelés ... ebben már agyig van a lerakódás.
Túlfogyasztás, pici rángatás, késöbb mil lámpa, de akkor már a csatorna átjárhatatlan és a szelep is belül lerakodásos lessz amit nehézkes újraéleszteni.
Ami ki lett takarítva az ismét elszalad egy negyvenest az tuti.
Tehát 40 ezrenként a szelep állítással, gyertya cserével javasolt.
Aki itt marad megvárja az látja saját szemével és megnyugszik, hogy nem hiábavaló a karbantartás.
Üdv Wastegate! 2004.06 havi 1.4-es párom által "hajszolt" Jazz-ben 77ekm van minden oké és happy a kocsival, talán emlékszel én tankolom 1/3 etanol és 2/3 benzin arányban. Szerinted érdemes megbontani EGR tisztítás és szelepállitás okán, vagy járjunk vele amig ki nem ad valami hiba üzenetet? Azért is kérem a tanácsodat mert, egy kis erősítő kúrát kapna az autó és érdekelne a véleményed erről a dologról. http://autochip.hu/honda-chiptuning
Igen,érdemes volt 480 km-t utazni oda-vissza összesen.Köszönöm a tisztítást,javítást,tanácsokat,mindent! Ajánlom minden Jazzesnek Wastegatet :-) üdv: Balázs
Köszi szépen a gyors visszajelzést és ha pesti (vagy környéki) lennék tutira hozzád is vinném a paripát, de sajna mivel miskolci vagyok (és nem járok pestre) ezért hacsak Te nem jársz errefelé akkor sajna nem tudom mnálad/veled egoldani.
Mindenesetre a javaslatodat nagyon mengköszönném akár itt vagy emailen.