Fordulat szabályzón a regulátorra gondoltam.Enyémen mikor megvettem sajna kivolt csontozva a regulátor,vettem bele egy új karbit meg regulátor cuccot.
Karburátoron van egy alapjárati csavar amivel betudod lőni az alapjáratát,a regulátoron pedig egy vékony rugó kispanolva a karbi gázkarjához,a rugót a rudazaton tudod feszíteni vagy lazítani a fordulat alapján.
Kihagytam: szélesebb a hajtómű, a kapatagok átmérője nagyobb, erősebb az egész.
A kemény talaj minden újabb rotának nagyobb falat, mert ezeknek nincs akkora súlyuk (gyárilag ~50 kg mindegyik , de ezen lehet segíteni :) ) és pattognak a földön.
Én a gyári csoroszjatartó helyére nem próbáltam betenni (próbáltam, csak furkálni kellett volna, nem középen vannak a lyukak a laposvasban), így abba a piros eketartóba tettem.
Így a távolság kb 50 cm, de még felezőt használva sem akad bele a lábam a töltögető ekébe.
Ezzel forgatni nem lehet az ekét, mindig egyenes irányba áll, csak el lehet tolni jobbra-balra.
Olyan hosszút csinálj, hogy ne akadályozzon munka közben
A hajtóműve "erősített", azaz masszívabb, mint a kisebb gépeken. Régebben talán a KF04 és a Rex Maxi rotákon alkalmazták. 100 éves, bevált konstrukció. A Rex Maxi 7,5 lóerejével is megbírkózik. (remélem belül is ugyanaz a konstrukció)
A motor 5 lóerős, kicsit visszább írtam, miért ennyi. A Hondához képest ezen van automata hidegindító rendszer, szivattyús olajozás, olajszűrő, és S2 garancia 2 évig. Ez azt jelenti, hogy ha második rántásra sem indul, ingyen megjavítják a garanciaidő alatt. Általában elsőre indul :)
A ma vásárolható Magyar hajtóműveknek csak vasárban van érteke...ott is csak a MÉH telepen. Hajtómű, ha az ember mindenképpen Magyar hajtóművet akar venni, talán kivételt jelent(het) a Robi156 hajtóműve, de a többi ( Charlie, Dragon, Rotalux (ha egyáltalán Magyar???), Marci, ...stb) nem is értem, hogy hogyan kerülhetnek forgalomba? Semmilyen minőséget nem képviselnek...persze, majd most biztos jönnek a hozzászólások, hogy nekem is ez van, meg amúgy is. Akinek ez van, és nincs vele baja (és nem akarok vitázni, vagy megbántani senkit se), az az ember nem használja a gépet, vagy szerencsés, hogy kifogott egy működőképest (bár ehhez azért nagy mázli kell...de nem lehetetlen). 100eFt-ból (meg még lényegesen olcsóbban is) olyan használt gépet lehet venni (pl.:Terra; Honda F400, Mio), amit lehet és érdemes javítani, ha netán gondja lenne.
Ez az Én véleményen, de biztos lesznek akik rám cáfolnak.
Megnéztem közelről a Szentkirályi Dragont.A Honda motor ok, de a többi része csak betyáros.Hegesztések éppen csak fognak, matricák már most potyognak, öntési nyomok csúnyák, tömítőanyag kilóg pedig csak le kellene törölni összerakáskor, és úgy morog a hajtómű mint a fene.
Briggs qvantum 55 motor sokat kibír, és abból készültek perselyesek is.Ha jól emlékezek!De nem ipari motorok, ezek hobbi gépek.Igénylik az olajcserét, a visszaütést félóránként.Szerintem!
Szüleim szerdán vettek ugyanúgy a corában 100000ért honda gcv 160-as motorral kapálógépet! Én még nem láttam és nem is raktuk össze de ezek hallatán vissza is visszük még mielőtt több probléma lenne! Nagyon szomorú amit írtál, nem tudom ez csak egyedi véletlen eset, vagy többekkel is előfordul majd ez a probléma!
Leírom az eddigi tapasztalataim, talán valakinek segítség lesz vásárláskor.
Vettem egy Kubota egytengelyest. 3+1 sebesség+felező, tehát 6+2 sebesség. Nagyszerű járgány, erős, gyors, van súlya is. A gondom, a kapasor beszerzésével adódott. Ennek is hatszögletű a kihajtása, mint a Honda, Kipor, vagy Terra típusoknak. A gond csak az, hogy más a mérete. Utánajártam, melyiknek mekkora a hatszögcsonk laptávolsága.
Terra: 25mm
Honda: 25mm
Kipor: 26mm
Kubota: 31mm
Tehát a Honda és Terra, elvileg kompatibilis egymással.
Így most, vagy feláldozom a gyári tengelyhosszabbítót, elvágom ketté és erre hegesztek adaptert, vagy gyalultatok hozzá hatszögbelsejű toldó csonkot, amire a kapasort hegesztem.
Még a csonkokat lehetne visszavenni 25mm-re, de nem szeretném megbontani a gépet, mert még gyári és nagyon jó állapotú.
Mindkét hajtóműnek megvan az előnye. A csigahajtómű nem gagyi...nem kérdez, amíg a motor bírja, addig átviszi a hajtást. Viszont nagyobb a vesztesége, több hő fejlődik. Cserébe alacsony súlypont, kompaktabb kivitel.
A láncos előnye a keskenysége a hajtóműnek. Viszont egy lépcsőben nem igazán szoktak ekkora fordulatszám csökkentést elérni. Vízszintes főtengelyű motornál terjedt el...ami drágább, de minőségben jobb is. Nagyobb szerkezet (rosszabb manőverezhetőség), mint a csigahajtómű, magasabb a súlypont.
De az is sima szentkirályi gép nem? Amúgy nézegettem a gépeket, és nem értem miért nem lánccal hajtják a kapatengelyt. A legjobb megoldás lenne. Hihetetlen keskeny lehetne a hajtómű, nincs melegedés, hosszú élettartam, és egyszerű. A hátramentes gépeknél találtam láncos megoldást. Nem hinném hogy drágább mint ez a gagyi csigahajtóműves.
Ennejk a KF 850-nek erősebb a hajtóműve. Gondolom szélesebb is ezáltal, szóval keményebb talajban nehezebb vele haladni. Azt látom hogy a 190 ccm-es Briggs motor ami van rajta csak ugyanúgy 5.5 Le-s mint a 160-as Honda. Lehetséges ez?
Én úgy tudom, sőt 99% hogy az quantum XM az nem acél perselyes. legalábbis nekem van 2 blokkom, mindkettő alsó csapágya kivan... Bár nem tudom miért, mikor mindenki isteníti ezeket a motorokat. Egyik 2-3 év alatt, a másik jó 1 év alatt ment tönkre. pedig nem volt nyúzva, rendesen olaj cserélve... Már azon is gondolkodtam, hogy az RK-02 röpsúlyos kuplung része gyárilag nincs középen, és használat mellett egy irányba "tólja" a főtengely végét. és ettől kopik ki az alsó csúszócsapágy. Mondjuk most már majdnem mindegy, mert mindkét motort szétbontottam. 1-2 dolgo van még meg belőle. Ha valakinek kell XM 40 -esből alkatrész, megtalál.
Szia nekem is volt ilyen , én mindig lemostam és 2 hét után a motor alatti lehajtó csigatengely csapágya állt be, nekem 4-5 hét javítási idöt mondtak a garanciális gépre. Szétszedtem és 400 ft volt a csapágy , kicseréltem, azóta nem mosogatom tisztára.....
Elképesztő milyen szerencsétlen vagyok. Ma a párommal kimentünk a telekre kapálni az új GCV160 mocis géppel. Fél órát használtam, majd fél óra pihentetés után átvette a párom és közepes gázon lassan elkezdte használn. Képzeljétek el, egyszer csak egy érdekes hangot adott ki a gép és megállt. Azt hittük elkapott egy követ, de nem. Próbáljuk berántani és gyanus volt hogy könnyen lehetett húzni. Ekkor esett le hogy gyűrűtörése van a gépnek. Szinte 100%. Megnéztem az olajat, a szint rendben volt, de a színe nem átlátszó volt hanem sötétebb. Két és fél óra volt a gépben. Mondanom se kell a kert legmélyebb pontján történt mindez és onnan kellett felrángatni a gépet. Ilyen piszkosan ne vigyük már vissza a boltba, takarítsuk le. Képzeljétek mikor levettem az egyik oldalról a kapatagot akkor látom hogy a hajtómű csonk tiszta olaj. Levettem a másik oldali kapatagot is, az csont száraz.
Ha nem áll meg a motor, nem veszem észre hogy szar a kihajtás oldali szimering. És most utólag mikor tettük vissza a gépet a dobozba láttuk hogy olajtócsa volt a doboz alján. Az oldalán is volt, de az a motor alol folyt ki a ferde szállítástól.
Pénteken viszem vissza a gépet, és visszakérem a pénzt.
Egyébként mikor megállt a gép egyáltalán nem volt meleg, sőt kézzel meg tudtam fogni a hajtóművet és a kuplungházat is. elég hűvös szelek voltak ma, és amúgy is járatós (volt) még a gép.
Tényleg, van valamilyen előírás az új gépek bejáratásáról? Én tiz percig alapjáraton járattam, aztán próbáltam fél gáznál nagyobb gázt nem adva használni. Azért a Honda motorból többet néztem ki minthogy eltörjön a dugattyúgyűrűje. Most elgondolkodom milyen gépet is vegyek legközelebb és hol. holnap remélhetőleg visszakapom a pénzem és várom a jótanácsaitokat.