nem tudom. jelenleg ezt a 2 féle megoldást ismerem. de mondom, nagyon sok esetben nem is tudsz róla, hogy kiéget. csak akkor kell neked extrát tenned, ha kigyullad a jelzőfény. azt leszámítva semmi
Ha emlékeztek a benzineseknél is a katalizátoros korszak kezdetén voltak olyan megoldások amiket viszonylag hamar cserélni kellett drága pénzért. Ma már kibírja szinte a motor egész élettartalmát. Itt is fejlődhet még annyit.
Vajon a dpf-et miért nem lehet elektromosan azon a hőfokon tartani ahol tökéletesen üzemel?
azt hiszem van valami dátum az eu-ban, amikortól már csak eu IV-est lehet üzembehelyezni. nem tudom mi az. 2007.01.01? 2008.01.01? szerintem 2 év múlva már ez lesz a természetes
Szerintem is inkább ki fogják emelni és szájbarágni minden ügyfélnek. És tényleg minden márkánál így lesz. Ez egy olyan dolog, mint ahogy a turbós autókat sem szabad leállítani azonnal nagy terhelés után. Biztos ment tönkre pár turbó hatalmas anyagi károkkal, de ez egy ilyen technológia, ha nem ismered, akkor sajnos ez van.
És el fog jönni az idő, mikor már csak euro4-es autót szabad vásárolni, akkor mi lesz, bicikli? :D
nem fogják javítani. egyszerűen meg fogjuk szokni, hogy ez így megy. most még mindenki lázadozik, aztán rájön, hogy kis odafigyeléssel nem emelkedik nagyon az olajszint, és kiégetheti maga, és boldogan használja, míg el nem adja
de eleve a lámpa csak akkor gyullad ki, ha normál használat mellett nem ég. a 6-osoknál i svan, akinek soha nem gyulladt még ki, itt van Bodnapet az 5-ösével saját leírása szerint autópálya, és dugó kombó, túl van a 20e-n és nem gyulladt ki. azaz a háttérben lement a kiégetés anélkül, hogy tudott volna róla. a folyamatot kb. így képzelem: van egy szint, amikor a szenzorok úgy érzik, ideje lenne. ha alakalmas a helyzet (meleg motor, fordulatszám stb.) akkor éget az automatika, ha nem, akkor vár, de van egy szint amikor már nem várhat tovább. azaz ha addig nem kerülsz olyan üzemmódba (mert pl. állandó dugó, rövid távok stb.) akkro kigyullad a figyelmeztető lámpa, és akkor tenned kell valamit. ennyi. a GM ugyanezt a szisztémát használja az opel, saab márkáknál. ezzel együtt kell élni, ez az ára az EURO IV-nek. Eljön az idő, amikor már nem helyezhetsz forgalomba olyan dízelt, ami nem euroIV-es. Ez van. A másik lehetőség, amit a PSA csinál, hogy van valami adalék, és ha azt cserélni kell, akkor kb. 150e az ára. Lehet választani. Sajnos ez ugyanolyan, hogy régen a karburátoros mocik kevesebbet fogyasztottak. de azért nem sírjuk azt vissza:)
Pontosan. És ezért is van az a körlevél a mazdások közt, hogy figyelmeztessék rá a vevőket (akik nem olvassák el pl a kézikönyvet) :) Észlelték, hogy ez probléma és ezért intézkednek. Várjuk meg mi lesz belőle.
Az oké hogy "szélsősőges" használat mellett gyakoribb karbantartást igényel általában a gép. Az nem fair, hogy az átlag laikus vevőt aki csak vezeti az autót de nem tudja mitől megy (nem is kell tudnia), később éri kellemetlen meglepetés. És felkiállt: Hát ezt nekem nem mondták! Persze leirták.
Tehát nem a tényt vitattam (város/hideg/poros használat miatti korábbi csere), csak utalni akartam rá hogy ez le van írva. Ha Bp-n használod, vidd be 10 ezrenként. Szerinted hány vevőnek mondják ezt? Szerintem csak azt, hogy gondozásmentes és 20 ezer a ciklus.
Amúgy elég hülyén néznének rám ha dugóban ülve folyamatosan pörgetném a motort, vagy egyesben mennék harminccal. Nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton. Vagy megérkezel a célodhoz, és ott ülsz még 15 percig túráztatva a kocsidat mert épp akkor gyulladt ki a lámpa.
még annyit tennék hozzá, hogy az viszont nincs benne a könyvben, amit SzaboZE-nek mondtak a szervízben, hogy ha ég a dpf lámpa, és dugóban vagy, akkor kuplung, és pörgetés. erre utaltam, hogy fontos infó, mert megúszhatsz vele egy szevízlátogatást, olajcserét stb.
az az igazság, hogy a 20e szeervízciklus egy nagy marketink. a fullszinti olajjal elmész 20e km-t, ha ideálisak a körülmények. ha kevésbé ideálisak, akkor 15e-t lenne szabad. ha meg átlagos, akkor 10e-t lenne szabad. de egyetlen gyártó sem ezt mondja, hanem a 20e-t. Ugyanis a ritkább olajcsere okozta károk nem nálad, hanem majd a 2.-3. tulajnál fognak jelentkezni. 150e km-nél? 200e-nél? ki tudja. a mai fogyasztói társadalomban ezt leszarják. Régen volt ugye a 10e km-es csere, aztán kész. ma meg van aki 30e-t reklámot. hihetetlen, értelmetlen. meg 2 év. ugyanazzal az olajjal? ugyanmár! Én ebben nem látok akkora katasztrófát, inkább azt, hogy helyén kell kezelni a dolgokat.
Tibola, ha városi/poros/hideg üzemben használsz bármilyen autót, akkor javallott a sűrűbb olajcssere tipustól függetlenül. Ez még az én könyvemben is benne van szerintem :)
"Ha a dpf kontrolllámpa világít, járassa a motort legalább 15 percig 2000-es fordulat felett minimum 40 km/órás sebességgel, hogy a szilárd részecskék elégetésre kerüljenek. Ilyenkor előfordulhat hogy füstölés lesz tapasztalható"
És még egy:
"Célszerű a motorolajat és az oljszűrőt 10.000 km-enként lecserélni, ha a járművet a., rendszeresen poros úton
b., elsősorban városi közlekedésben használják, ahol gyakran üresjáratban üzemel
c., tartósan hideg körülmények között üzemel"
Szóval a kedves vevő tájékoztatva van - UTÓLAG - a lehetséges problémákról. Innentől kezdve a gyár védve van. Ebből nekem az jön le, hogy tudnak a problémáról, de sok jóra ne számítsunk mert leírták a kezelési utasításban. Azt meg bizonyítsd be, hogy erről előre nem tájékoztattak. Mert csak azt mondták, hogy gondozás mentes a szőrő. (nem kell drótkefével tisztítani, csak olajat cserélni)
A skandináv országokban mi a helyzet? 3 ezrenként cserélnek olajat?
Ez olyan mint a banki hitelnél a szerződés. Mást mond az ügyintéző és más van az apróbetűs részben.
nem az autópálya a lényeg:) arra utaltam, hogy az pl. sehol nincs hírdetve, hogy ha villog a dpf lámpa, akkor pörgetni kell 2000 felett akár álló helyzetben is, de nem szabad leállítani, mert akkor nem tudja befejezni a kiégetést. tökmindegy, hogy hol használod, csak bizonyos használat mellett lehet hogy soha nem látod ezt a jelzést, más használat mellett meg igen. és akkor tudni kell, mi a teendő.
Már elnézést kérek, de ezt a gondolatmenetet 07.23-24.-én már leírtam az 5-ös topikban. Szinte szóról szóra.
Én arra gondoltam, hogy a németeknél nem azért van kevesebb probléma mert oda más kocsikat visznek, hanem mert ott többet használják autópályán. És nem mondjuk egy Érd-Ferencváros viszonylatban. Ami 30 perc és 1.5 óra között változhat.
Németországban ha a polgár az egyik városból elmegy a másikba ami mondjuk 30 km-re van, akkor is autópályán megy. Mert ott van dögivel. A városban meg használja az 1.0-s Poloját. Lehet hogy Ők keveset használják nagyvárosi forgalomban az ilyen kategóriájú kocsikat?
Az Otto-féle(éghető anyag/levegő keverékét segédeszköz,pl.gyújtógyertya robbantja be) működési elven alapuló belsőégésű motorok hatásfokának akár kismértékű javítására ill.az emissziós értékek leszorítására nagy az igény ill.az elvárás. Ebből fakadóan sokféle koncepció létezik. Nem fosszilis,alternatív üzemanyag(H2), elektromotorral való kombináció(hybridek) mellett a benzinüzem csiszolgatása is nagyban folyik. Pl.a változó kompreszió(SAAB) inkább egzotikus lehetőség,a fő csapásirány ismereteim szerint a feltöltéses motorok(turbo-kompreszor-mindkettő együtt) közvetlen,v.szívócső közvetlen üzemanyagbefecskendezés hatékonyságának fokozása. Külön tudomány a kipuffogó gázok kezelése-tisztítása.Pár éve élőben láttam az egyik OFF: Honda ULEV-ZLEV(UltraLowEmissionVehicle-ZeroLevelEmissionVehicle) koncepcióautó motorterét,ahol már a motortérben szinte elveszett a kis IMA hybrid hajtóegység a kipuffogógáz tisztító berendezés mellett. Nyilván a hajtóanyagoknak is fejlődniük kell,legyen az gázállapotú v.növényi eredetű éghető anyag ill.azzal kevert benzin. Szerény ismerteim szerint azonban ma már a nagyobb hangsúly-erőfeszítés a fosszilis eredetű üzemanyagok leváltására( pl.üzemanyagcella) irányul,de óriási jelentősége van a jelenleg globalisan forgalomban levő ki tudja hány 100-1000 millió belsőégésű erőforású gépjámű lehetséges átállításának.
biztos ő tudja jól. én csak amit a prosikban olvasok azt írtam le. de egy tény: a német fórumokban összesen 1 usert találtam akinek dpf problémája volt mazda5-tel, de az nem volt teljesen 100-as:) a Mazda6-nél sem volt sok ilyen eset 2-3. Azt kell mondjam, akkor a mazda6 fórumban már most több van:)
Kezdünk elmélyülni a dízel problémában. Remélem lessz rá megoldás, mert egyre égetőbb. Valószínűleg ez más országokban is probléma, a gyár majd elöbb-utóbb lépni fog.
Ennek kapcsán jutott eszembe, hogy valahol olvastam, vagy valamelyik csúcsforgalom adásban hallottam a következőt.
A benzineseknél várható pár éven belül egy hasonló forradalom mint ami a dízeleknél ment végbe az elmúlt években. Azt mindenki tudja, hogy a jelenlegi dízelek nagyon jó paraméterei csak mellékterméke a környezetvédelmi törekvéseknek. Véletlenül alakult így. Ezt jósolják a benzinesekre is. Az egyre szigorúbb normák teljesítéséhez teljesen új megoldások kellenek, ami magával hozza a motorok teljesítmény-nyomaték/fogyasztás arány javulását. Állítólag jóval a mai dízelek fölé fognak nőni.
A szervízes- akivel beszéltem, részletek mazda6 topikban - azt mondta, hogy szerinte ugyanolyan részecskeszűrő van az 5-ben is. Lehet, hogy az 5-öket többet használják országúton? :)))