hát ez az, ha mindenki a helyén van, csak a Merci nem, akkor nem lehet az egész két csapat fejlődésétől, hiszen a mezőny, Merci nélkül, azt hozta, amit vártunk
Tudtam, hogy ebbe fogsz belekötni!!!!!! direkt irtam így és fogadtam is magamban, hogy belekötsz....:)))
Pedig nincs abban a mondatban semmi ellentmondás, csak akkor, ha már zsigeri megszokásból is kersni kell benne valami kötözködni valót...:)))
Egyik lehetőséget se állítottam 100%-ra, mer az a büdös igazság, hogy még nem tudjuk egyiket se, hogy most mi is van...
Amúgy, a Merci puccs elmélethez még csak annyi adalék, hogy ugye még egyszer hangsúlyozom, hogy bármennyire is támogatta a Renault és a RBR is a változásokat, NEM ők, haenm Ross Brawn, a Mercedes akkor még ihavaltaban volt főnöke tett le az elképzeléseket a Stratégiai Tanács asztalára!!!
A nyomok szerint az új hibrid rendszer szabályait 20111 közepén fogadták el. Tehát a Tanács az azt megelőző hónapokban, mondjuk, 2011 elején, kora tavaszán vitathatta meg ama hárompárti egyeztetéseken az elképzeléseket.
A Merci emberi már akkoriban büszkén hivalkodtak azzal, hogy ők mennyire komolyan is veszik a változásokat, hogy már 2010-ben javában elkezdték a felkészülést, fejlesztést. Hogyan, mikor???? Amikor még senki nem tudott semmit?????
2010-ben? A Mercedes ugyebár 2009 végén vette meg Brawn csapatát, vele együtt. És pár hónappal később már arra is van erejük, energiájuk hogy nemcsak a kocsi gatyába rázásán fáradoznak (amibe aztán szegény SChumacher bicskája rendesen bele is törött...) , hanem belevágnak a minden eddiginél bonyolultabb jövő kifejlesztésébe is, úúúúúgy, hogy még készen sincsenek a szabályok???
mi ez, ha nem egy valóságos puccs???
Egyre inkább az az érzésem, hogy a Mercedest egyebek mellett ezzel az egyébként akkoriban pláne elég merész elképzeléssel is szinezve beszélték rá a csapat átvételére, hogy ha ezt a Mercedes mindent elsöprő gazdasági erejével át tudják passzirozni az FIA-n, akkor pár év múlva szinte csak övék a pálya!!!
Miért? Mert ha a fejlesztésben sok hónap előnyt szereznek mindenki előtt, akkor az új világban még nehezebb lesz őket valaha is befogni. 2014 tavaszán, az első futam előtti felmérő próbálkozások során is már látszott, hogy nagyon jók lesznek és az egész év eredményei folyamatosan bizonyították, hogy a házi feladatot egyedül a Mercedes tudta megoldani, a másik kettő sehol, vagy valahol az út felénél van..
Ergó, a Merci legkésőbb már 2014 közepén teljes erővel tudott a további fejlesztésre, a tokenek beváltására koncentrálni, miközben a Renault-nak közel 1,5 éve ment rá egyedül szinte arra, hogy a motor állóképességét valahogy helyre pofozza, a FErrari meg a külső gyártású aksival meg a turbóval kínlódott...
A Merci folyamatosan tudott előre lépni, a többiek pedig még mindíg azzal a bajlódnak, hogy a Merci 2015 év eleji szintjét elérjék. Miközben a Merci már ki tudja mit reszel 2016-ra. Van rá idejük...
Gondolod, hogy a Monzában 7 tokenért behozott kettős gyújtás rendszert akkor csinálták meg pár hete és máris büszkén szétkürtölték a világba, hogy már megint milyen kis zseniálisak voltak??? Szinte tuti, hogy az egész projekt készen talán már 2014-ben az iróasztal fiókjában várt a bevetésre..
Mindezekkel együtt nem kizárt, hogy a többiek nagy kínlódva, de kezdik beérni a Mercit. Egyiknél se hüjjjjegyerekek dolgoznak, előbb vagy utóbb rá fognak jönni a tévedésekre, és korrigálni fognak.
Sokkal okosabbak ettől se lettünk... Ez elsősorba negy kis fricska volt a fórumnak, hogy ne má1 a guminyomáson rúgózzunk...:)))
Ami azonban továbbra is szembetűnő, hogy a kérdés és a rejtély másik oldalával változatlanul senki nem akar foglalkozni, csak Durracell nyuszi módjára mantrázza mindenki a tényt, hogy a Merci valamiért nagyon visszaesett..
Ez vitathatlan, de akkor mi van, hogy ha nem is annyira nagyon estek vissza, csak közben varázslat érte a Ferrarit is, meg a RBR-t is...Hátha nem is akkora különbség köztük? Ennek még jobban örülnék, mint a látott-megélt kisiklásnak...
van még 6 futam, ebből Hamilton előnye durván 2 verseny a csapattárssal és Vettellel szemben
2 Hamilton DNF kellene (előzővel együtt ugye 3) míg alapesetben VET-ROS vagy ROS-VET sorrendek és még mindig ott tartunk 4 futammal a vége előtt, hogy beérték vagyis pár ponttal de előtte vannak, miközben még mindig nyernie kellene zsinórban a futamokat valamelyiknek
elnézve 2014-et ill. 2015 eddig eltelt futamait ez elég lehetetlen hogy 13 futamból 11x a dobogón volt (ebből a 11-ből 10x vagy 1. vagy 2.) és mindössze 1x esett ki és majd innentől jönnek a kiesések meg a középmezőnyben autókázás
ez a Szingapúr volt inkább szélsőség, Suzukára visszaáll minden a régi rendbe, 2 Mercedes Hamilton vezetésével elöl, mögötte Vettel a Bullok sehol
Persze, annyira kimondták a vízhordást, hogy amikor Vettel feltartotta Ricsit, a finn akkor sem támadott. Milyen hülyén is nézne ki, ha a vízhordó megelőzne egy ellenfelet. Nyilván úgy segít legtöbbet, ha messze lemaradva mögöttük kullog.
Hát ennek most (egyelőre) van némi reális (?) lehetősége....:)) A szezon közepén még a fene se gondolta, hogy mégsem lesz annyira sima ügy egy újabb címet behúzni... Ha valamire, hát erre most jó ez a rengeteg sok futam. A pontrendszer pedig szépen széthúzza a lehetőségeket....:)))
"Szerintem csökkent, hiszen ezzel kellett gazdálkodniuk"
Persze, "csökkent", mert nem 220 literrel tették meg a kb. 300 km versenytávot, hanem csak 150 literrel. Ez egy kimutatható fogyasztáscsökkenés (-32%). De nem azonos teljesítényű motorokkal, illetve terheléssel. Kicsit sarkítva (na jó, nagyon :) ): megyek 100 km-t 130-as tempoval, majd 100 km-t 100-as tempoval, akkor ugyanazzal az autóval, ugyanazzal a motorral jelentősen csökken a fogyasztásom. Pedig semmit sem fejlesztettem az autón, a motoron közben, csak nem használtam ki a lehetőséget, ami benne van a motorban. Azzal, hogy csak az átfolyáskorlátozást emeljük meg, összességében nem lesznek gyorsabbak az autók, mert az átlagsebességüket az össz felhasználható benzinmennyiség korlátozza. Aki kihasználná a nagyobb teljesítményt, annak később erősen vissza kellene vennie a tempóból, hogy célbaérjen. Persze, szivesen látnék megint olyan jelenetet, hogy a 2 körrel vezető autó pilótája az utolsó 1-2-300 méteren tolja az autót a cél felé, miközben a többiek veszik vissza a köreiket... :)
Miféle "biztonság"??? Ecclestone már megint 1000 LE-s motorok után sopánkodik.... És ez tetszik-tetszene is mindenkinek. A mai technikai lehetőségek, ismeretek, biztonsági előírások mellett 1000 LE-s gépet is ugyanolyan gyerekjáték lenne vezetni 700 LE-st. Húsz évvel ezelőtt picit más volt a helyzet.
Azért óvatosan megkérdezem ,hogy most akkor IRÓNIA vagy véresen komoly, hogy szerinted bárki is "félreértelmezett"???
Megismétlem: a FIA politikája és stratégiája lassan már 10 éve, hogy a F1-et "környezetbarátabbá" tegyék... Ez NEM jelenti azt, hogy ők ezt zsigerből komolyan is gondolják, de ezzel akarnak jó pontokat szerezni sok más helyen, bárhol, bármikor...
Nézd, hogy mekkora botrány kerekedik éppen napjainkban a VW dízel ügyből, ami eleve egy szemfényvesztés de kormányok, hivatalnokok, léhűtők képesek lelkük mélyéig felháborodni, hörögni ,büntetésért üvöltözni, mert a VW "csalt" egy mérőszámmal. Környezetvédelem, őrjöngési lehetőség, csapkodás mindenki ellen...
/A magyar site-k már jó indexes fórumos szokás szerint rá is zendítetek a "csalós motor", a "csalós VW" szakkifejezésekre.. Ismerős????./
Ez csupán politika és a FIA ezzel próbálja megindokolni az újabb esztelen és felesleges technológiai fejlesztések sok százmillió dollárjait...
TEhát nehogy azt hidd, hogy az évi 20 versenyen megspórolható pár ezer liter benzint és kevesebb kibocsájtott széndioxidot valaki is komolyan gondolta...
Az autóipar pedig a F1 "szárnyaló lehetőségeitól" függetlenül is remekül el tud bibelődni ezen a témán...:)))
A hibrideket azért vezették be, mert ezzel is plusz lóerőket leheettt előcsalogatni a politikai okokból kijelölt bizonyos határok közé szorítottság dacára is. Erre kellett. És persze egy remek fejlesztési lehetőség, játszótér pár száz jól fizetett mérnök számára további néhány évre biztosan.
A jövő autóipara ilyen bonyolult és drága rendszert nagy tömegben nem fog alkalmazni. A jövő útja nem a hibrid, nem is az elektromos autó, hanem az alternativ energia források, mint a hidrogén. A bármiféle hibrid inkább reklámfogás, időhúzás, átmeneti állapot és sznob vevők megkörnyékezése, akik sznobságából megveszik a "környezetkimélő" autót és akkor azt hiszik, ők mindent meg is tettek a Földünk túlélése érdekében...:)))