Azért egy tégladarab, egy nagyobb kavics (4cm) bárhol előfordulhat. Termőföldet hozattam tavaly és abban volt. Megreklamáltam, de attól még bennemaradtak a kövek.
Ugyanakkor egy kő miatt nem lesz gyűrűtörése egy gépnek, sőt a két dolog nem egyszerre történt. A régi gépem simán bírta, pedig az ugy megállt egy kőtöl mint a szög. Annak olyan rossz a kuplungja hogy direkthajtásban van a motor a kapatagokkal, magyarán még alapjáraton is forognak a kések. Amúgy lehetne akár egy nagyobb gyökér is ami megfogja a gépet, de ettől még bírnia kell.
Azért az is jellemző, hogy mindkét gép gyártójának írtam email-t hétfőn és szerdán, de még azt se válaszolták hogy bakfitty.
De azt is hozzátenném, hogy nem tudom milyen terülten használták a gépet, ahol kővek is vannak? Azért ilyen helyen szerintem nem feltétlenül kell kapálógépet használni.
A Honda motor nagyon jó minőségű...és olvasd el figyelmesen, hogy mit is írtak róla:
"Képzeljétek el, egyszer csak egy érdekes hangot adott ki a gép és megállt. Azt hittük elkapott egy követ, de nem. Próbáljuk berántani és gyanus volt hogy könnyen lehetett húzni. Ekkor esett le hogy gyűrűtörése van a gépnek. Szinte 100%."
"-a sárvédő lemez és a kapatag között nem lesz hatlapfejű csavar ( 5 percenként akadt be egy kő és állt le a gép)"
Azért szerintem a két dolog között akad összefüggés. És itt nem ottofon-t akartammegbántani, hanem a hajtóművet, ami ezt eredményezte.
Még annyit a Briggs motorokról, hogy azért nevezik el őket úgy, hogy pl. series 675 (675-ös sorozat) , mert egy sorozaton belül igen sokféle motort össze tudnak rakni. kívülről majdnem mindig ugyanúgy néz ki mind, de a belseje változhat. Az egyszerű fűnyírómotortól a komolyabb felhasználásra szánt motorokig.
Általában a kipufogó mellett, a lemezbe ütve van a motorkód - motorváltozatkód - gyártási dátum .
A www.briggsandstratton.com oldalról le lehet tölteni az adott motorhoz képes alkatrészkatalógust, ebből vissza lehet keresni, pontosan milyen műszaki tartalmú motor van a kapán.
Le van benne írva, melyik alkatrészt melyik motorváltozatba szerelik.
Ezt az árlistánkat azon Úriember figyelmébe szeretném ajánlani aki a tecumseh.hu -n nézte a Tecumseh motorokat, de itt a fórumon lebeszélték róla. Az árlistánkban megtalálható még többféle kapálógép motor, többek között Kohler, illetve Kawasaki motorok is, melyekről a kedves fórum társak egész biztosan tudnak jókat mondani.
Nem vagyok nagy szakértője a kapagépeknek, de mint gépészmérnök mondom hogy igazat kell adnom ami a minőségi kifogásokat érinti. Két gyártó új termékét tesztelhettem 2 napig és siralmas amit láttam. Szar illesztések, pontatlan megmunkálások. Hanyag tervezés. Nem véletlen hogy mindkét gépet 3 napon belül kellett visszavinnem. Azt gondoltam hogy ha egy gép honda motoros az már jelent valamit. De úgy látom azzal akarják eladni a kínai szarjukat hogy rátesznek egy márkás motort. Egy biztos. Ha veszek új gépet akkor amint letelt a 3 napos cseregarancia átalakítom normálisan.
Mi ezek az alakítások?
-a sárvédő lemez és a kapatag között nem lesz hatlapfejű csavar ( 5 percenként akadt be egy kő és állt le a gép)
-a markolatot normáliasn odaragasztom
-a kerekeit nagyobbra cserélem és lehet csapágyazom (200 Ft egy csapágy)
-a csoroszját úgy oldom meg hogy könnyen kivehető legyen, sőt lehet úgy oldom meg hogy a kereket ahhoz illesztem egy mozdulattal, így nem kell bántani állandóan ha a helyére akarom tolni a gépet.
Ez a feje tetejére állított csoroszja-kerék konstukció elég "tescos" megoldás.
-a szarvak fokozatmentesen állíthatók legyenek 13-as kulcs nélkül (felváltva használva macera állítgatni)
Kb ennyi jutott eszembe, de biztos találok még fejleszteni valót. Természetesen majd megosztom a fotókat veletek, hátha tetszik valakinek amit kitaláltam.
Na látod szerintem itt kezdődik a próbléma , amikor a nemtörödömség jele mutatkozik egy eladó szerv részéről !
Irok Neked két saját pl-t .
Amikor a dvd lejátszó bejött az országba akkor vettem egyet 135.000 ft-ért , két nap múlva amikor becsuktam a lemezajtót magától kinyílt , aztán be-ki amíg ki nem húztam a 220-ból .
Visszavittem és három napig vizsgálták mire kicserélték mert panasonic csak úgy nem romlik
el ebben a kategóriában .
A másik amikor az obiban vettem egy kis multifunkciós gépet potom áron az is behalt 3 hónap után .
Visszavittem megsem kérdezték mi baja , nem megy kész .
Kérdezte a nő pénzt , vagy másik gépet kérek - hezitáltam - erre a nő : pénzt mert ez is megy a szeméttömöritőbe , nincs javitás kuka van !
Jó ötlet, de bakker teszek hozzá kb egy huszast és kapok kapok hozzá egy 6 kapatagos szerkezetet is. Lehet megveszem, de előtte megnézem élőben. Tényleg jó ez a moci?
smatka: előbb tiz percig írtam hozzászólást és véletlenül bezártam az oldalt :(
A lényeg: ma visszavittem a cora-ba a gépet. Szó nélkül visszaadták a pénzem. A gépért kijött egy pasi egy békával és segített kivenni az autóból (pontosabban egyedül kivette).
Az ügyintéző csaj bele se nézett a dobozba, lehetett volna benne a 15 éves szevafém gépem is. Visszaadták a pénzt szó nélkül. először másik gépet akartak adni, de mondtam hogy elment a bizalmam és még gondolkodnék mit vegyek, ezért pénzt kértem. Az üres garijegyen kicsit csodálkozott, de nem szolt, sőt én mondtam hogy legközelebb töltsék ki mert én is csak otthon vettem észre hogy a doboz alján volt.
Leírta a hibalapra hogy folyik a hajtóműolaj és hogy a motor beállt használat közben.
Ha javasolhatom még szombaton próbáljátok ki, és nézzétek meg minden rendben van-e, mert a mienk is két és fél óra használat után adta meg magát. fél óránként pihent a gép, és 2 nap alatt ment bele ennyi, szóval nem volt agyon használva. Sőt, első beindításkor 20 percig alapjáraton járattam.
Nos tényleg erre voltam kíváncsi, nyilvánvaló, hogy felhasználó oldalról jönnek elő a valódi tapasztalatok, nem pedig a bolti eladótól! :) Meglepődtem a Hondán, azt hittem az minőségi. A Briggs motorral nem volt sok bajunk, ugyan nem új gépként vásároltuk, de megkímélt volt nagyon. Csak ugye utána annál többet használtuk, és sajnos elkopott a hengere. Így aztán az olaj és üzemanyagfogyasztás is megnőtt. Ez egy régi 4 LE-s motor volt, túlméretes alkatrész nincs hozzá, csak hüvelyezni lehetne, de azt csak komplett generállal válallják. Máshol nem érdeklődtem egyenlőre. Gondolom egy-két forgácsoló műhely elvállalná magába a fúrást+hüvelyezést is. Csak ugye el kell gondolkozni rajta, hogy mi és hol éri meg. Egy új motor jó időre biztos működést garantálhat. :) Egyébként tényleg nem volt sosem dugulás, és jó pár munkaórát dolgozott a motor. Egyetlen hátrányaként tüntethető fel, hogy nem lehet a hengert külön cserélni, illetve leszerelni, az egész blokk egyben van. Túlméretes dugattyút vagy gyűrűt nem készítenek hozzá. Így a felújítás okoz nagyobb fejtörést.
Van esetleg valaki akinek a gépén végeztek már hasonló felújítást?
HAliLenne egy olyan gondom,hogy szereztem egy szentkirályi kf-04-es ágaprítót!A baj az,hogy az én rotámnak a harangja 85mm és12borda a aprítóé 110mm és6 borda!Lehet e rá valahol kapni kisebb kupos tárcsát vagy esztergáltassam le a megfelelő méretre?vagy keressek egy szentkirályi rota motort hozzzá?esetleg nincs valakinek egy felesleges szentkirályi kf-04 motor kapcsolóharanggal,emberi áron?
Én az enyémet ma vittem szerelöhöz,de a tecumseh motoros kapámmal majd nem elzavart.Nagyon nem szeretik ezt a motort.Annó mikor megvettem nem értettem hozzá.Nagyon sok bajom volt már vele és eladni sem tudom.Azon felül,hogy nehezen indul elromlott a berántó szerkezete.Vettem ujjat boltban hozzá 6000ft körül volt.Második rántásra elhajlottak a körmök benne.Nagyon silány minöségü alkatrészeket forgalmaznak.Hiába olcsó,de te is tudod olcsó húsnak híg a leve.Szóval erröl én lebeszélnélek.Hondákról annyit,hogy ha vissza olvasol minden honda motornál a karburátor eldugulás stb hiba jön elö stb és egyébként ma azt mondta a szerelöm(stihl szakszerviz),hogy gyenge motorok.Minden szerelö briggs motort ajánl söt még az eladó is attól függetlenül,hogy a honda drágább.A szerelö azt mondta ehhez legalább 10 évig nem kell hozzányúlni és vegyek én is ezt az Rk-2 es kapámra:
Karesz! Megvannak azok a rajzok, meg fényképek amiket csináltam a töltögetőről.
Mindjárt beskennelem és elküldöm e-mailben, csak 1 picit később, mert a két terelő lemez nem fér rá az A/4 lapra, í még le kell rajzolnom és méretezni.