Köszönöm válaszod és a tanácsodat, mivel sem Apukám, sem én nem vagyunk "szakemberek" és a garázsban akna sincs, ezért tudtunk egyelőre ezekkel a fotókkal szolgálni. Az autó Apukámnál Füzesabonyban található, akinek tulajdonában van. Én Bp-en lakom, csak segíteni próbálok így neki az eladáshoz. Apukám nyugdíjas, nála bármikor megtekinthető az autó.
Ha esetleg itt nincs vevő, akkor kérem javaslatodat, hová tudnánk fordulni még, eladni mindenképp szeretnénk.
Látszik az autótokon, hogy régóta garázsban áll, a belső tere így talán kevésbé használódott el. Sajnos az is látszik, hogy a korrózió a jellemző helyeken dolgozik már. Annyi talán segíthetne a kedv csinálásban, ha mégis kinyitnátok a motorháztetőt. Ha a nyitó bovden elszakadt, akkor alulról az akkumulátor tartó mellett felnyúlva vékony csővel, vagy rúddal, a zár baloldalán lévő kifejezetten erre a célra kialakított kampót felfelé nyomva ki lehet nyitni a fedelet. Azt gondolom, ha a tartószerkezeti részek a külső burkoló elemekkel ellentétben nem korrodáltak, akkor talán lenne olyan kolléga aki kedvet kapna hozzá. Amiket fotózni kellene: A rugótornyok (ahol az első lengéscsillapítók végei láthatók) sárvédők felőli külső részét, az első fényszórók feletti motortérben található lemezrészt, magát a motort, és alulról pedig az első emelőbakok bekötési pontjait, ahová az autóemelőt kell tenni. Ha ezek a részek jók az egyszerűsítheti az autó felújítását.... Sajnálom nekem jobb ötletem nincs... András
Továbbra is el szeretnénk adni az 1983-as évjáratú sötétkék Dacia 1310 autónkat, mely összesen 142e km-t futott.
Első tulajdonosok vagyunk, 1983-ban MERKUR telepről vásároltuk.
2000-től a műszakija lejártával, rendszám leadásával garázsban leállítva, egyébként mindig garázsban tartott volt.
Balesetes nagyobb törés nem volt.
Nyilván felújításra szorul, de semmiképp nem szeretném, hogy bontóban végezze. Remélem lát valaki ebben az autóban valami fantáziát, reménykedem bennetek gyűjtőkben
Jelenleg vidéken garázsban tárolva, azonban 18 év pihenésben nyilván poros, stb.
A motorház tetőt sajnos nem tudtuk felnyitni, beragadt, így arról fotót most nem tudok mellékelni.
Ha valamelyikőtöket konkrétan érdekel, kérem jelezzen vissza és a részleteket megbeszéljük.
Nekem ez egy szimpatikus autó. Tavaly nyár környékén volt már hirdetve viszonylag hosszú ideig. Először magasabb áron, majd hasonló áron. Én azt hittem megvette valaki.
Az a baj, hogy szögelni kár lenne, hogy használható és vizsgaképes legyen újra 1-2 évig. Dacia nagy költségű teljes felújítása meg nem a gazdag gyűjtők sportja. Bele lehet tolni simán egymillió forintot, hogy igazán szép évjárathelyes és tartós legyen. Akkor meg már sajnos mindegy, hogy 180000 forintért, vagy épp 280000 forintért veszed meg, a felújítás költségének arányában 100000 forint szinte nem "tétel"
Azért előbb utóbb szép autó lesz (talán...remélhetőleg)
Fél éve láttam a kocsit, eladó volt sok egyéb cuccal mert a telephelyről mennie kellett. Akkor kerítésen belül volt most mintha nem ott lenne. Az a baj h a tulaj csillagászati árakat mondott de amúgy vasba leadta volna ha nem kell senkinek. Ezek után nem érdekelt így nem tudom végül mi lett a sosrsa. Hivatalos verseny gép volt, papírokkal együtt.
Lehet,ez nem a régi időkből való ajtó,mert azon Zsembery Jenő neve kellene,hogy szerepeljen.Lehet,ez Barnabásé volt,aki Ferjáncz Andrással historicozott ilyennel.
Elvitték felújítani az R12 Gordinit vagy mi történik vele? Tudtok valamit róla?
Az egy kibelezett karosszéria volt már csak. Egy versenyen összetört, azóta magányosan állt az udvaron. A Gordini felirat volt meg a csomagtartón és a talán az üzemanyagtank volt benne.
Bocs, de szerintem ezekre a kérdésedre az élet tudja csak megadni a választ.
Ha a jó Suzuki motorra jó Suzukira való karburátort teszel az jól fog működni, mert az alapos Japánok biztos, hogy alaposan kiszámolták a motor üzemanyagigényét. Az összes többi alternatívában ott vannak a kérdőjelek. (sajnos)
Értem, hogy ha reménytelen az állapota, akkor kicseréled. Egyébként ha leállított motornál gázt adsz a karburátorban látszik, hogy a gyorsítószivattyú befecskendez egy adag benzint? Az a baj, hogy a Dacia karburátorral is simán lehet hasonló küzdelem...
Szivatót ha teljesen visszatolom, és gyorsítok le akar fulladni. Olyan mintha nem kapna benzint.
Ha a szivatót kb fél centire hagyom kihúzva akkor minden oké.
A teljesen visszadugott és a fél centire kihúzva hagyott állapot közt az alapjárat nem változik.
Azt néztem, hogy ebben a fél cm-ben a folytószelep elmozulásnál lehet valami, ill az alsó pillangószelep tengelyénél nem tiszta a külseje. Lehet falsot szív ott és ha kihúzom akkor megfeszül és nem szív falsot, nem tudom....
Gondoltam, hogy Samurai-ra kerülne. Láttam a képen, hogy a karburátor sem motoron van fotózva, hanem leszerelt állapotban. A két karburátor aminek a számára rákérdeztél nem 1,3-as, hanem 1,4-es Dacia motorra való, de van a közösségben olyan Daciás, aki 1,3-as Dacia motoron ilyet használt és működik vele. Szerintem ha a Suzukin másképp van megoldva a kartergáz visszavezetés, akkor a Dacia karburátoron ezt a T-elágazót tartó csonkot le kell dugózni. Ha Suzukira rakod ezt az idegen modellről származó karburátort, akkor jó eséllyel variálni kell valamit majd, függetlenül attól, hogy 1,3-as Daciáról, vagy 1,4-es Daciáról származik. Én mindenképpen először tisztítás és úszószint ellenőrzés és ha bizonytalan, hogy korábban belenyúltak e, akkor fúvóka méretek ellenőrzése után feltenném így, ahogy most van aztán majd kiderül...
Mi a baj az eredeti karburátorral, miért kell lecserélni? Miért nem azt javítod?
Elnézést a Dácia fórumba történő hozzászólásaimért, de igazából Suzuki Samuraiomon van 32Irma karburátor. Ez ugye 1,3-as. Ahogy írtad a két karbi 1,3-asra való. Ezek szerint ezek közül bármelyiket fel lehet rá tenni?
Ezek a fuvóka méret eltérések mit eredményeznek működésben? Pld. az egyikkel többet fogyasztana?
Ez a kartergáz visszavezetés a Suzukimon le van dugózva. Amit mist szereztem karbit azon van rajt ez a "T" elág.
Nem tudom érdemes-e bekötnöm vagy egyáltalán foglalkoznom vele?!
Ha már fotók és dátumok. Megosztom örömömet egyben jó szívvel ajánlom a következő tartalmas rendezvényt 2018 április 13-15 között:
OLDTIMER SHOW 2018.
Egy testvérmodellel én is érintett leszek meghívottként ezen a kiállításon, melyről most én is csak egy hibás dátummal elkészített és az autót csak részletében mutató fotót csatolok.
(Y) ...csak pici hirtelen kiegészítés,Afitos írja majd a pontos számadatokat. kis körben lévő szám a karburátor szívótorok oldalán:25.5//1.3motor.illetve 27//1.4 es) Fúvókázás,,a féklevegő,illetve a főfúvóka méretben tér el