Akkor még egy valamit magyarázz el nekem, hogy tisztában értsem a dolgot. ( Ezt most nem kötöszködés képpen irom csak kérdéseket akarok feltenni.)
Van egy emissziós szabály. Itt mi számit? Mert az egyik kommentedbe mintha azt mondtad volna hogy " az emisszios hatar tullepese valodi forgalomban nem bizonyitek, ez teljesen normalis.".
Csak a tesztpadon mért értékek számítanak? Amikor semmi terhelés alatt sincs a motor csak üresben pörgetik azt!?
Vagy a forgalmi mérésekre is számít a törvény (Persze ilyen környezetben nem igen végeznek hatósági méréséket), szerint ahol valós körülmények között teljesít a kocsi?
Mert ha adott egy x érétkű emissziós szabály vagy törvény. Akkor teszem fel azt a padon teljesít a kocsi de valóságos körülmények között meg semmiféle képpen sem tudja azt garantálni akkor mi vagy ki a hibás?
A törvény vagy az autógyártók vagy mindkettő egyszerre?
No meg jó nagy pofont adunk önmagunknak is ha érted mire célzok környet tudatósság szempontjából.
Teljesen biztos vagyok benne hogy nem fogjak megkapni a legmagasabb osszegu buntetest. Majd kiegyeznek peren kivul. Ahogy eddig mindenki, lasd legutobb a Toyota a gazpedalbotrannyal, ami nem emissziorol szolt hanem embereletekrol...
"Forgalmi helyzetben nem érvényesek a mért adatok? "
De igen, ha a forgalmi helyzet megfelel a ciklusban* eloirtnak. Egyebkent nem.
*Europaban az NEFZ (NEDC) nek kell megfelelni, amit a 70/220/EGK EU iranyelv szabalyoz.
A meres leirasa nagyon kotott, ha eltersz a korulmenyektol akkor nyilvan mas eredmenyt kapsz. Ez olyan mint amikor megadjak egy auto gyari gyorsulasat, szabvanyos sulyu vezetovel, feltoltottseggel, satobbi. Nyilvan ha beultetsz 4db 120 kilos ferfiembert a vezeton felul, akkor nem fogod tudni a gyari ertekeket elerni.
Nyugi, csak akkor, amikor ömlik a szar (verseny)....
A lázas múlt idézésekben, hogy 1988-ban ki hogyan előzött és mit csinált 1991-ben, a harmadik kanyarban - abban nem szoktam részt venni...:)))) És hogy mekkora patkány ez az Alonso vagy a Rosberg, vagy hogy mennyit is kortyogat a Kimi és ki is a sekundári - azokban nem igazán nem tudok hozzászólni...
Annak mondjuk örülök, hogy Alonso szív, visszakapja az élettől kamatostól a 2007-es hungaroringi időmérős feltartást, vagy a Piquet-crashgate-et. Jól van ez így, csak így tovább.
Idáig jó a gondolat...:)) Az utána következő mondatokkal már "vitáznék" egy picit, de minek is...
Nem oldották meg, mert erre a helyzetre nem számítottak. Nem gondolták, hogy a Renault és a Honda ennyire nem képes beletalálni...
Már többször megírtam itt, hogy milyen forrásokat olvasok. Ugyanazokat, amiket a Zindex vagy a GPHirek nagyra tartott munkatársai is olvasnak... És engem az ott (is( olvasható tengernyi bulvár moslék hír közül is csak azok érdekelnek, amik a F1 komoly jövőjéről szólnak, illetve a valós problémákról...
márpedig ezeken az oldalakon már hetek (de akár hónapok) óta arról van szó, hogy a Merci és a Ferrari nem akar egyenértékűen azonos specifikációjú motorokat adni a Red Bullnak, mert félnek tőle, hogy esetleg megverik őket... A saját szemszögükben tökéletesen igazuk is van és annak idején a Bölcsek Tanácsa is arra számított ,hogy több és készségesebb motorgyártó lepi el a piacot..... Csak hát ez a műspórolós", izzadságszagúan "környezetbarát" elgondolás összességében eléggé visszafelé sült el...
Egy gyár inkább csak 3 csapatot tud plusz motorral ellátni. Azért ezeket a motorokat nem Győrben gyártják szalagon...:)))
A Mercivel mindíg is azon zajlott a vita, hogy nem akartak nekik EGYENRANGÚ, 2016-os spec. motorokat adni, illetve olyant, amivel Hamilton és Rosberg
megy.
A Manor most 2015-ös motort kap ésazért ezt, mert azt sokkal olcsóbban adják leértékelve, szezon utáni kiárusítással... Ebbe nem akart Mateschitz belemenni, a Merci meg joggal fét, hogy mi lesz majd, ha a saját motorjukkal veri meg őket a RBR????????
Az RBR igenis boldogan belement volna egy ilyen óriási kihívásba, de se Toto wolff, se Arrivabene nem vállalta eddig a kockázatot. Hiába is irja most a Zindex, hogy Lauda már megállapodott Hornerral... Egy frászt. NEM a 2016-os, egyenrangú motorról állapodtak meg. És különben is, Lauda csak egy pampogó "külügyminiszter", a döntéseket nem ő hozza...
Gondolod, hogy Mateschitz csettint egyet - mert a Helter Skelter Mo.-ról megbökte az oldalát - és jön egy gyár???Ezszerinted tényelg és őszintén így műxik manapság a F1-ben?????
A VW bulin 5 évet dolgozott. Már irtam itt, hogy eleinte ez nem ment, mert Ferdinand Piech, a Porsche rokon és a VW akkor főfőfő elnöke ezt mindvégig hevesen ellenezte - mert állítólag volt valami egetverő konfliktusa Ecclestone-nal...
Egyébként teljesen jó volt a haditerv, mert ha valamelyik nagy márkának - a Merci ellenlábasaként - jól állt volna a F1, akkor az logikusan az Audi lett volna.
Azt is megirtam itt -(csak olvasni is kéne.. nem folyton a DB-t baxtatni visszakézből..:)), hogy annál érthetetlenebb volt Piech heves ellenkezése, mivel az ő sporttevékenysée tette a Porschét igazán naggyá a 917-es LM győzelmeivel, utána meg az Audit a Quattro rali sikereivel. Ha volt valaha igazán egy autógyári fő-főnök, aki imádta és értette a sportot, akkor az éppen Piech volt...
Az egész haditerv ott kapott mégis realitást, hogy idén tavasszal Piech meg akarta buktatni Martin Winterkorn-t a VW konszern vezetőjét, de végül az buktatta meg Piech-t, aki minden posztjáról lemondott és kivonult a VW-ből.. (Aminek egyébként családi vonalon komoly részvényese is...)
Ekkor csinálta meg Domenicali a F1 megvalósíthatósági tervet, illetve akkor kezdtek róla komolyan filózni - és ezt az egész 5 éves stratégiai fáradozást fújta el múlt héten a dizel botrány az USA-ból kiindulva...
A BMW határozottan kijelentette, hogy NEM jönnek F1-be. Ebbe az idióta rendszerűbe biztosan nem. Múltkor már megfáztak a F1-gyel, most még sokkal gázosabb és rizikósabb a helyzet és tök igazuk van, ha kategórikusan elzárkóznak előle. Soha, még pletyka szintjén sem emlegették...
De komolyan és őszintén: hová a retkes francba "dolgozzon" a RBR "még többet" , ha eleve nincs esélyes motorjuk???????? Ma ez nem az a szitu, ahol B kategóriás motorral komoly eredményt lehet elérni...
Még valami a büntetéshez. Abban nyugodt lehetsz hogy az ameriak jongrendzsert ismerve meg fogják kapni a legmagasabb büntetést, mert ott aztán tényleg komolyan veszik a szabályokat. De amúgy tetszik ahogy véded az autógyártókat csak feleslegesen teszed. Remélem 2008-ban a bank rendszert is védted. :)
Ennél nagyobb mellébeszélsét még életemben nem hallottam. Forgalmi helyzetben nem érvényesek a mért adatok? Gondolom a kocsik az életük nagy részét a tesztpadon állva töltik.
Az F1 55 évig megvolt az üccsisek nélkül, pont semmi nem fog történni, ha leborítanak. Majd jönnek mások.
Ha a RB és a TR kiszáll, akkor alig maradnak csapatok. És ha jön helyettük ilyen Manor meg HRT szintű csapat, aki több másodperccel az élmezőny végén fog egymással meg a 107%-kal harcolni, az kit fog érdekelni?
Nagyon korán volt a mai futam, inkább aludtam, gondoltam, ha jó futam lesz, és a Mercit lenyomják, megnézem utólag, de látom, nem történt semmi.
Annak mondjuk örülök, hogy Alonso szív, visszakapja az élettől kamatostól a 2007-es hungaroringi időmérős feltartást, vagy a Piquet-crashgate-et. Jól van ez így, csak így tovább.
Persze Alonso továbbra se tanul semmi alázatot, a rádióban szidja a csapatát, ilyet Button vagy pl. a hétszeres sose csinált, még az Mercinél se, mindig hangsúlyozta, hogy a fő a csapat, és a fejlesztéshez évek kellenek.
Mondjuk konkrétan a Mercit és a FErrari-t nem rázná meg, mert azok eddig is akkora önző állatok voltak, hogy csakis magukra gondoltak...
Ki is rinyál most, hogy ha nem kapja meg a játékát, akkor nem eszi meg a vacsorát? Ki nyert 4 vb címet a Renault-val, majd az első gyengébb évben ki kiabált kártérítés után?
Szerintem főnökként neki sem lenne egyszerű ennyi száz embert szélnek ereszteni, már csak ezért is harcol...
Szóval Mateschitz pusztán a filantrópiától hajtva összerúgta a port a Renault-val és olyan helyzetbe hozta magát, hogy egyik szállító sem akar motort adni neki és emiatt zsarolni kezdte őket. Ez az ember egy modern szent :-)
Hát éppen azért hisztizik (?) Mateschitz, mert ha nem lesz eredményes a csapat, akkor pl.a legjobb embereit nem fogja tudni megtartani és kivárni, amig változnak szabályok, vagy amig valaki megszánja és ad neki jó motorokat...
Szerintem főnökként neki sem lenne egyszerű ennyi száz embert szélnek ereszteni, már csak ezért is harcol... A haldokló Lotusnál állítólag 400 ember van. Akkor mennyi lehet a RBR-nél meg a TR-nál összesen????
Hát a Newey-nek több esze van, hogy jó motor nélkül bármit is csináljon...:))))
Mateschitz mindenkivel kitolna ha tényleg bezárná a boltot, mert az egész F1 csak zsugorodna, ráadásul egy élcsapat és egy komoly utánpótlásnevelő lépne le, ahelyett, hogy az egész cirkusz bővülne és erősödne...:)))
Mondjuk konkrétan a Mercit és a FErrari-t nem rázná meg, mert azok eddig is akkora önző állatok voltak, hogy csakis magukra gondoltak...
"feleannyi pontja van mint a csapattársnak (tavalyi évéről nem is beszélve)"
A tavaly autó nem feküdt neki, ez nem vitás, csak szenvedett vele. Eleinte az idén sem ment jól, de az utóbbi pár futamon már igen. Ezért tartották meg, és pl. nem hozták Bottast a helyére, akit széthype-oltak, de messze nem hozza azt, amit vártak tőle.
Igaz, úgy nézett ki az év elején, hogy az idén sem fog rendesen menni, de végül egész tűrhető lett. Ha nem lenne ennyire ócska a Ferka, akkor már lett volna pár pódium is.