Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Budafok Kapitány Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650611

Csodálom, hogy még senki nem idézte Örkény Istvánt:

 

NÉHÁNY PERC KÜLPOLITIKA

 

Már végigjártam a környék tüzelőtelepeit, elmentem a csúszdára is, de eredménytelenül. Ma­nap­ság minden beszerzés nehéz. Aztán valaki ajánlott egy külvárosi pincét, melynek életre­való és mozgékony vezetője állítólag bármilyen tüzelőfajtát elő tud keríteni, föltéve, hogy az ember visz egy kis rumot.

Venni se kellett; volt otthon rumunk, méghozzá valódi kubai. Megtaláltam a pincét, ahová nyolc lépcsőn kellett lemenni. Még félúton se voltam, aktatáskámban a rummal, amikor lentről felkiáltott egy férfi:

- Német demokratikus brikettünk nincs!

Lementem, köszöntem, kipakoltam a rumot a szénporos bádogasztalra.

- Arra nekem nincs is szükségem - mondtam.

- Hanem mit tetszik parancsolni? - érdeklődött a vezető, egy futó pillantást vetve a rumra.

- Én egy kis hasadóanyagot szeretnék venni - mondtam.

Eddig akármerre jártam, mindenütt kerek perec megmondták: nincs. De ő közelebb lépett a rumhoz, elolvasta a feliratot, elnézte a címkére rajzolt cukornádat, aztán így szólt:

- Hát egy kis uránszurokércet talán össze tudok kaparni.

Ezen nevetni kellett.

- Maga jópofa! - mondtam neki. - Mit képzel rólam? Hogy majd otthon, egy teakonyhában neki­állok házilag dúsítani?

Fogtam a rumosüveget, visszaraktam az aktatáskába, amitől a szenes mindjárt engedékenyebb lett.

- Nem kell azért rögtön elrohanni. Szíveskedjék pontosan elmondani, mi tetszik, és aztán majd meglátjuk, mit lehet csinálni.

Mintha nem tudná - gondoltam -, de azért szép türelmesen elmagyaráztam, hogy a szokásos atomtöltetre, vagyis nagy tisztaságú uránium 233 izotópra van szükségem.

- Persze, ha nincs - tettem hozzá -, akkor egy kis plutónium 239 is megteszi.

Újra elővettem a rumot, és visszatettem a szénporos bádogasztalra. Nem szóltam semmit. Szólni ő se szólt, csak hátravitte az üveget, és betette egy rozoga iratszekrénybe. Minek annyit beszélni? E némajátékkal kölcsönösen elmondtuk egymásnak, hogy az ügyletet nyélbe ütöttük, most már csak a forma kedvéért akadékoskodott a szenes.

- Ha szabad kérdeznem - érdeklődött -, hordozórakétája már van?

- Van - mondtam kurtán.

Nem mentem bele a részletekbe. Ha elmondanám, mennyi utánjárásomba került, amíg rá­találtam arra a bizonyos csillaghegyi kisipari szövetkezetre, ahol - persze nem egy üveg rum, hanem egy angol mechanikás pianínó és hat vég lepedővászon szétosztogatása árán! - nagy nehezen összefusiztak egy közepes hatósugarú rakétát, ezzel csak fölverném a hasadóanyag árát. Számításom bevált. A szenes meglepően olcsó árat mondott, s én leszámoltam a pénzt a bádogasztalra.

- Valami edényt hozott? - kérdezte.

- Nincs nálam semmi.

- Akkor két forint üvegbetétet kérek.

Kifizettem az üvegbetétet.

- Dugója nincs? - kérdezte.

Dugóm se volt.

Felsóhajtott. Aztán széthasított egy újságlapot, összecsavarta, s úgy-ahogy bedugaszolt vele egy piszkos parádi vizes üveget. Abból a rozzant szekrényből vette elő, ahova a rumot dugta az előbb.

- Becsomagoljam?

- Nem szükséges - mondtam.

- Legyen máskor is szerencsém - mondta a szenes, és előzékenyen felkísért a lépcsőn. Ott megkérdezte:

- Remélem, békés célokra szolgál?

- Az csak természetes - mondtam.

- Csak mert olyan nagy viccmesternek látszik - mondta, és tréfásan megfenyegetett az ujjával.

Előzmény: Törölt nick (650610)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650610

mar a megfogalmazas is baromsag.

 

A vezerloket a BOSCH szallitja, azt rak bele amit a megrendelo ker. A megrendelo "nem epit be" szoftvert a vezerlobe.

 

A BOSCH biztosan tudott rola hogy benne a szeriavezerloben a funkcio, es abban is biztos vagyok hogy azt is tudta hogy aktivaljak.

Előzmény: candle (650598)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650609

Bár nem efpé vagyok, de ez egy érdekes gondolatmenet.

 

Megnéztem, hogy hányszor végzett csapattárs mögött a második helyen: Arnoux az 1982-es Francia GP-n győzött úgy,  hogy Prost második lett, Lauda az 1984-es Dél-afrikai és az 1985-ös Holland GP-n. Senna két év alatt 11 olyan győzelmet aratott, ahol Prost volt a második. Bár nem lett második, de ha Mansell nem hülye, akkor talán megnyerhette volna az 1990-es estorili futamot. Rosberg és Hill mögött sosem volt második helyen.

Szóval elméletileg kb. 15 olyan futama volt, amelyen győzhetett volna gyengébb csapattárs mellett (bár ha gyengébbek a csapattársak, akkor talán teljesen másként alakultak volna ezek a futamok, sőt, valószínűleg az összes többi is). A 41. győzelme ezek figyelembevételével 1989-ben a Német GP-n lett volna a 146. rajtjával, 34 évesen.

 

Én Prost rajongójaként annak örülök, hogy a sportág egyik legkompetitívebb időszakában volt meghatározó pilóta. Szerintem ezt ő sem cserélné el semmilyen statisztikáért, vagy rekordért.

 

Előzmény: Helter Skelter (650600)
Inner Circle Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650608

Pláne ha egy kis black helmet test is befigyel! ;)

 

Jöjjön egy kis matekóra:

 

Rosberg + Massa + Webber = Barrichello

 

...de ez csak év végéig igaz...

Előzmény: Helter Skelter (650604)
slowrunner Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650607

Mennyire rossz döntésnek tartottam, amikor 2012 őszén eligazolt a Mercedesbe az öreg helyére! :)

 

Igen, akkor marhaságnak tűnt, így utólag viszont...

Kicsit arra emlékeztet, mint amikor Senna a Mclaren-hez ment '88-ban.

 

Ehhez azért szerencse IS kell.

Előzmény: Helter Skelter (650602)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.29 0 0 650606

"Khm, izé... Mit is mondjak???  Mi más a F1, mint üzlet???!!!  És hát mi történhetett a Renault-nál, mint "lelki beérzékenyülés", amikor meg merészeltek sértődni a RBR kritikáitól??? Miért? Annyira jó volt az a motor? Még mindíg nem az, pedig idénre már a fél motort átalakították."

 

Most tényleg nem érted, vagy csak nem akarod érteni? Ez nem lelki beérzékenyülés, és nem megsértődés, hanem üzlet. Az nekik rossz üzlet, ha a RB állandóan azt harsogja, hogy sz@r a Renault motor, attól függetlenül, hogy mennyi a valóságtartalma.

 

"A zsetonok körül még mindíg nagy a homály, nehezen találok igazán érthető és elfogadható szövegeket erről. De én úgy tudom, hogy a tokeneket nem lehet átvinni a következő évre és jövőre csak kevesebb lesz, mint idén..."

 

Én is úgy tudom, hogy 25 lesz jövőre, de a Renault épp azért nem használt fel eddig, mert ők 37-et akarnak majd ellőni. Az idei autójukhoz valóban használtak fel, a szezonkezdés óta meglévő 12 zsetonra értettem, hogy abból nem költöttek.

Azt még nem hallottam, hogy idén el akarják lőni a 12 zsetont, és nem is látom értelmét.

 

A Renault faragta már magának a vasat, és nem is volt az olyan rossz, sőt a Lotus sem volt olyan rosszé. Ha jól sikerül a motorfejlesztés, akkor jövőre akár hozhatják is az idei szintet.

Miközben remélem a RB eltakarodik a francba, bár értelemszerűen az nekik lenne szégyen, és talán épp ezért nem fogják megtenni.

Előzmény: sunnysun333 (650594)
Hooshee Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650605

Ez amúgy így van. Ha műr úgyis be van fagyasztva a fejlesztés, akkor mindenkinek ugyanaz, és kész. Nincs eltérő specifikáció.

Előzmény: Rumcice (650595)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.09.28 0 1 650604

Kinek a twitter, kinek az email kinek meg a blackmail! :P


Ezek nem hogy akadályozzák a VB címeket, hanem egyenesen segítik! ;)

 

Előzmény: Inner Circle (650590)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650603

Akkor Alonso akár még szakértő vendége is lehet az MTVA-nak?

Előzmény: F1mre (650601)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650602

Bizony, bizony. És reméljük, hogy ez a jó sorozat tovább tart.

 

Mennyire rossz döntésnek tartottam, amikor 2012 őszén eligazolt a Mercedesbe az öreg helyére! :)

Előzmény: F1 Hierro (650589)
F1mre Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650601

Véber György?

 

Előzmény: F1 Hierro (650592)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650600

Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy Prostnak mennyivel hamarabb meglehetett volna a 41, ha nem olyan erős csapattársai lettek volna, mint amilyenek voltak!

Ugye efpé? :)

 

 

 

Előzmény: F1 Hierro (650588)
candle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650599

-sem

Előzmény: candle (650598)
candle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650598

"...A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert...."

 

Tesztelési céllal. Max azt tesztelték, hogy egy német céggel senki sem mernek kekeckedni vagy sem.

Előzmény: Inner Circle (650578)
candle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650597

"Így kell ezt diplomatikusan csinálni"

 

Alo mondatát hallva, nekem is ez jutott az eszembe. :-D

Előzmény: Törölt nick (650596)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650596

Véletlen lenne, hogy mindkét mcLarenes a Honda hazai futamán ütött meg kritikus hangvételt? Szerintem ez nyomásgyakorlás és a csapatvezetés tudtával, sőt, akár kérésükre történhetett. Mindketten tisztában vannak a motor potenciáljával, nem hiszem, hogy meglepetés érte volna őket. Így kell ezt diplomatikusan csinálni, nem kártérítéssel meg Mateschitz-cel fenyegetőzni.

Rumcice Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650595

Én betiltanám a különböző motorverziókat a pályán. Csapattól függetlenül csak egyforma motorokat engedélyeznék, nem lehetne visszabutított, meg tavalyi motor, meg hasonló faszságok. Ez olyan, mintha úszásnál a mezőny gyorsabbik fele cáparuhában, a lassabbik fele meg anélkül úszna. Esélyük se lenne. Szar ez az egész.

 

Szerencsére már nem nézem, vasárnapjaim a családdal töltöm, és nem kell korán kelnem a távol keleti futamok miatt.

sunnysun333 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650594

Khm, izé... Mit is mondjak???  Mi más a F1, mint üzlet???!!!  És hát mi történhetett a Renault-nál, mint "lelki beérzékenyülés", amikor meg merészeltek sértődni a RBR kritikáitól??? Miért? Annyira jó volt az a motor? Még mindíg nem az, pedig idénre már a fél motort átalakították.

 

A zsetonok körül még mindíg nagy a homály, nehezen találok igazán érthető és elfogadható szövegeket erről. De én úgy tudom, hogy a tokeneket nem lehet átvinni a következő évre és jövőre csak kevesebb lesz, mint idén... Idén volt 32, jövőre 25-öt lehet felhasználni... Azt se értem igazán, hogy mit lehet csinálni a két szezon közti téli szünetben?

Mindenesetre az nem korrekt, hogy a Renault "nem használt fel semmit" idén, hanem inkább az, hogy a 32-ből még van állítólag 12 tokenjük és ezt Szocsiban akarják elpöffenteni... Ehhez képest a Merci Monzában eldurrantotta az utolsó 7 tokenjét és nekik idénre már nincs több...

 

De a lényegi kérdés ne mezeke, hanem továbbra is az, hogy miképpen képzeli a Renault a jövőt, ha nem a mezőny egyik legjobb sasszi építőjével akar továbbra is együtt dolgozni, hanem saját maga akarja faragni is a vasat?

Előzmény: Törölt nick (650585)
Inner Circle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650593

Ha jó focista, rögtön eligazolnák!

Előzmény: F1 Hierro (650592)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650592

Milyen érdekes is lenne, amint egy focista vesztő szériában, bekapott gólok után elkezdené meccs közben kántálni, hogy "NB II Nyugati csoport!".

Előzmény: Törölt nick (650587)
candle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650591

Hami a feltörekvő titán, akinek elnézték. Szerintem Alo már nincs abban a státuszban.

Előzmény: Inner Circle (650590)
Inner Circle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650590

Majd akkor szidjuk Lolót, ha nem csak picsog amiatt, hogy otthagyják az egyenesben, hanem kitwitteli a telemetriát is. És még ez se akadálya két újabb vb címnek :p

Előzmény: candle (650569)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650589

Még egy kis adalék: Hamilton a McLarennél töltött 6 szezon alatt nyert 21 futamot. A Mercinél 3 éve sincs és már 20-nál tart.

Előzmény: F1 Hierro (650588)
F1 Hierro Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650588

A néhányszor már látott stat, ezúttal a 41-es verzió:

 

Prost - Mexikói GP 1990, 161. hétvége/159. rajt, 35 évesen

Senna - Ausztrál GP 1993, 159. hétvége/158. rajt, 33 évesen

M. Schumacher - Olasz GP 2000, 142. hétvége/140. rajt, 31 évesen

Vettel - Magyar GP 2015, 149. verseny, 27 évesen

Hamilton - Japán GP 2015, 162. verseny, 30 évesen

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650587

Erről eszembe jut a mese a kismadárról, akire rácsinált a tehén, és egyik tanulsága, hogy aki nyakig ül a szarban, fogja be a száját.

Előzmény: dearce (650580)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650586

Alapvetően szimpatikus Vettel és az életvitele is, csak ha nyer, akkor ne változna egy vernyákoló mutogatós kis Schumacherré.

Előzmény: jedi1 (650574)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650585

Tavaly is jócskán szidták a motort, kb. fokozatosság nélkül, pedig nyertek három futamot.

Érdekes, hogy sokszor üzletet emlegetsz a F1-gyel kapcsolatban, a Renaultnál meg lelki beérzékenyülésről...

Ha jól tudom a Renault még egy zsetont sem használt fel, mert az ideit is a jövő évi motor megtervezésére akarják felhasználni, amiben benne van, hogy ha jó irányba indulnak el, akkor nagyot léphetnek előre. Persze bukta is lehet, de még mindig jobban járnak, minthogy állandóan az menjen a médiában, hogy a Renault motor milyen sz@r.

Előzmény: sunnysun333 (650562)
sunnysun333 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650584

Na tessék!!! Ha te is láttad, akkor: ez egy teszt rész? Ezt látta-tudta mindenki? Akkor ez hogyan működött ott a VAG szoftverekben?  Baj ,hogy ott volt?

Előzmény: xtremetuning (650582)
Inner Circle Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650583

Nehéz e topikban nem asszociálni a Benetton 1994-es rajtautomatikájára, amiről ugye meggyőzték a döntéshozókat, hogy nem is úgy volt, szóval lehet hogy most is a Passat TDI marad a VB! :D

Előzmény: sunnysun333 (650579)
xtremetuning Creative Commons License 2015.09.28 0 0 650582

2007!!!! óta látom ezeket a táblákat az összes VAG szoftverjében. 

Előzmény: sunnysun333 (650579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!