Csak úgy... kíváncsi voltam, hogy csak nekem hiányoznak-e ezek a fehér oldalak vagy másnak is. Azért ilyen "esetlen" a táblázat, mert egy pdf szerkesztőben készült a meglévő , 1 vonatpárt tartalmazó mezőkből. (De már jövőre már nem lesz miből hiányozzanak a fehér oldalak.)
Köszi szépen, de ezt most minek apropóján? Megvan a többi is?
Nekem nagyon hiányzanak ezek a "fehér" mezők, sokkal jobban látszik rajta egyben a lényeg, mint az egy-egy vonatot tartalmazó zöld oldalaké. Miért szűntek meg a fehér nemzetközi mezők? A honlapon a korábbinál jóval eldugottabb helyen és igénytelenebb kivitelben az "ajánlatok országonként" rovatban fellelhető valami hasonló, de az nem az igazi. A Railjetek vonatszám szerint - utas szemmel gyakorlatilag véletlenszerűen - összepárosított ábrázolása a zöld oldalakon meg egyszerűen nevetséges, ki fogja úgy keresgélni. Erre tán a Startnál is rájöttek, azért a Bp-Bécs mező megmaradt, de csak az.
A szobi nemzetközi vonatok állítólag 17 óráig Rákosrendező felé kerülnek.
A Berlinből Budapestre tartó Metropol Euronight és a Budapestről Varsóba közlekedő Varsovia Eurocity menetideje megnövekszik, mert Kőbánya felső és Rákosszentmihály között felsővezeték szakadás miatt áll a forgalom. A Metropol nemzetközi vonat egyik áramszedője is letört. A szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán, amelyet várhatóan 17 órára fejeznek be. Addig az érintett, szobi vonalon közlekedő nemzetközi vonatok Rákosrendező felé kerülnek, akár egy órás késés is előfordulhat.
Ma RJ 165 tömve indult el bő 50 perces késéssel a bécsi főpályaudvarról Magyarország felé. Rajta utazó ismerősök szerint eléggé balkáni hangulat van...
Nem tudom, tudjátok-e, de sokakat érinthet, hogy dec. 11.-től módosult a MÁV-Start Éjszakai vonatok díjszabása.
Ebben lényeges, hogy új tarifák kerültek meghatározásra háló-, és fekvőhely igénybevételénél a bérletes utasok (Inter Rail, Eurailpass, FIP-szabadjegy, stb.) számára. Lényegesen nőttek a díjak, sok esetben a dupláját kell fizetni a korábbi áraknak.
A railplus kedvezményt a normál árakra adják, nem a százalékos kedvezményekre (meg a fix áras jegyekre), tehát azzal biztosan nem olcsóbb, mert előbbi 25, utóbbi 40%-ot ad az oda-vissza jegyekre.
A CityStar akkor lehet olcsóbb, ha többen utaznak, meg bizonyos távolságok felett (pl. Karlovy Vary-ba) még egy személyre is.
Az osztrák-német CS viszont már nem így működik. Egyrészt csoportosan nem kedvezőbb árú, másrészt a gyerekkedvezmények is átalakultak. Amint mondtam, ez egy olyan korlátozott számban kapható jegy (ez megint eltérés a cseh változathoz képest), ami már nincs olyan szigorúan kötve a közvetlen vonatok viszonylataihoz.
Cseh iranyban: igazabol akkor eri meg, ha nincsenek mar 'spar' jegyek es tobben utaznak. Sok esetben a relacios kedvezmeny meg mindig olcsobb mint a City Star. Pl Praga-Bp 2 fore retur 173 EUR City Star verzioban, a rendes relacios kedvezmeny - 91 EUR, viszont ha valakinek van RAILPLUS kedvezmenye, akkor mar csak 80 EUR, szoval nem olcsobb a City Star. Bar anno Montenegrora kerdezve, abbol is lejohet a RAILPLUS meg.
Feltetelezem, hogy nemet-osztrak iranyban is hasonlo esetekben erheti meg.
valóban jobbak lettek a lehetőségek, én egy zágrábi villámlátogatást tervezek, de nem tudom, hogy ki tudják-e adni a nemzetközi jegyet Pincehely-Zágráb viszonylatban, pedig én úgy szeretném.
Nyilván nem ott venném meg a nemzetközi jegyet, hanem pl. Siófokon.
Penteken-vasarnap tomottebbek a vonatok, nem baj ha van helyjegy. Szoval nap fuggo alapvetoen. A Breclav-Brno 40-45 perc adott esetben allva sem tragedia a Railjetre nem vennek a masik kettore igen, ha "csucsidoben" utazol.
Üdv. Egy napos brnoi kiruccanást tervezek a közeljövőben amit kirándulójeggyel szeretnék véghez vinni. Optimálisan úgy jönne ki jól ha a 8:22-es Varsoviaval el tudnék menni Breclavig majd ott átszállni a Prága irányába közlekedő Railjetre. Kérdésésem hogy ezt megtehetem-e kirándulójeggyel illetve nincs-e szükség valami plusz díj fizetésre Breclav-Brno között ha Railjetet használnám. Segítséget előre is köszönöm.