wastegate ezt otthon nem fogom tudni megcsinálni attól tartok......Ha elmennék hozzád???? :o)
Egy kis kihívás neked is nemcsak holmi rutinmunka :o) Szerintem Te becsületesen megcsinálnád :)
Valóban hiába viszem Győrbe el a kocsit Hétfőn ha fiatal kollégák vannak ott és fogalmuk sincs,hogyan álljanak neki.....persze ez csak feltételezés....leeht,hogy hamar rájönnének és meg tudnák javítani......
A legjobb olyan ember lenne aki Hondában dolgozott sok évig,sok Jazz-t látott és szerelt. Akinek van rutinja az tudja hogyan is keresse a hibát....
Perzse most is jó lenne egy olyan Honda szalon ahol nem mondanak fel a szerelők 1-2 év után és láttak ilyen Jazz-t sokat.....
Igen észrevettem,hogy az alapjáratom nem olyan mint volt....
Azok főleg új autókkal foglalkoznak, ahol az ilyen jelenségek ritkák. Inkább egy mindenféle régebbi autót javító szakit keresnék, annak több tapasztalata lehet ilyen ügyekben és olcsóbb is.
De előbb házilag érdemes keresgélni.
Lehet valami kilazult csavar, elengedett hegesztés, eltört tartó, stb.
Alapvető támpontokat adhatnál, hogy a kocsi melyik részéről jöhet ez a hang:
Sziasztok!Sajnos a rezonanciám 2000 fordulatnál nem szűnt meg :( Felhívtam szinte az összes! magyarországi Honda kereskedést,hogy hallottak-e hasonló esetről.
Pontosan elmondtam mi a probléma.
Senki sehol nem hallott még ilyenről és a motortartó bakokra gyanakszanak.
Azt ajánlották,hogy nézessem meg. Waste szerinted szétszedessem a kocsit?
Most úgy állok,hogy Győrbe tudom vinni a kocsit hibakeresés miatt,és akár megtalálják akár nem fizetni kell az óradíjat!
Szerintem áfával 11000 környékén van egy munkaóra.
Vagy pedig elviszem Sopronba,otthagyom és szétszedik,megkeresik mi a probléma....
Szerintetek mit tegyek?Ha nem találják meg a problémát Győrben akkor biztosan benzinnel bukom 15000 FT-ot kb....
A hátsó lámpát valóban csak a lökhárító levétele után lehet leszerelni.
De a lökhárítót levenni nem nehéz, körben ki kell szedni a csavarokat, bolhákat és pár perc alatt le tudod venni. Célszerű a levételt ketten csinálni, hogy le ne essen, mert akkor a fényezése könnyen megsérülhet.
Reset után az ECU, újratanulja az adaptív értékeket, egyebek mellett az alapjáratot is. Ez eltarthat több (3-4) menetcikluson keresztül, ha nincsenek meg a feltételek. pl. üzem meleg terheletlen alapjárat kb. 5 percig. Vagy helytelen érték kerül eltárolásra…
Eredetileg az volt a cél, hogy egyszerű legyen a folyamat újraindítása és rugalmasabb legyen a motorvezérlő alkalmazkodó képessége.
Jazz-nél, 2009-től már nem kell vacakolni vele, de ma is ott van minden gyári bulletin műveletsorában ahol, lekötésre került az aksi.
wastegate tudja a legjobban, számtalan mesterfogás van, amivel el lehet térni a technológiai leírástól, ilyen pl. a hibakeresés. Mérlegelés kérdése… csak tudni kell a miérteket. Nyilván egy hivatalos szerviz nem teheti meg, hogy úgy bocsátja el, hogy kicsit ingadozik még a motorfordulat, akár le is fulladhat.
Az alapjárat amúgy is egy problémás üzemállapot. Az öntanulási folyamatban olyan szabályzási ciklusok vannak, amiben addig dúsít - szegényít, amíg szélsőértékre megy a motorfordulat.
Végső soron megesik, hogy gázadásra megtorpan, pont amikor arra számít a járművezető, hogy a megszokott dinamikával elindul, - mondjuk sűrű járműforgalom mellett kíván áthajtani egy kereszteződésen. Ma talán túlzottan is megbízunk a műszaki eszközök működésében, mert általában megteremtődtek a technikai feltételek.
Nekem 2002 es jazz em van! most vettem rá 15" felniket!
A garázsunk oldalát támasztotta 4 darab 185/60 R15-ös gumi úgy gondoltam télig jó lesz ez is! fel is rakattam rá!
Elmegy vele szépen csak háttúlra beül két 80kilós személy kisebb bukannókat megérzi de nem vészes! Kereskedő azt mondta 185/55 vagy 195/50-es jó lesz rá!
Amúgy az autó nagyon jó egyet leszámítva a csomagtartó beázás! Nagyobb esőzéseknél a pótkeréknél áll a víz.
Hmmm, fura: az off igniszemmel semmi különöset nem tettem akku csere után, jártam vele. Eleinte picit bicegett az alapjárat, talán egyszer le is állt, aztán pár indítás után olyan lett mint volt. A könyve se ír ilyesmit...
Talán az ablakvezető sínnél lehet valami eltérés a régi és az új Jazz között.
Én azonos körülmények között használtam mindkét autót és a régi 7 év után sem zörög, az új pedig félév után elkezdte.
De ez a zörgés nem elviselhetetlen, csak rázós úton hallható és csak pár cm-re nyitott ablaknál. Szerintem a sín nem fogja eléggé szorosan az üveget a két szélén.
Simán befér, nekem is ilyen van… (mire megírtam ez a hozzászólást már Te is tudod…)
Elvileg meg kell megismételni az alapjárati tanulási műveletet, hogy az ECU megtanulhassa a motor alapjárati jellegzetességeit
- akkumulátort lekötés után, vagy ha egyéb okból megszakadt a motorvezérlő folyamatos táplálása
- hibakód törlés után
- cserélve vagy frissítve lett az ECU
- cserélve lett a pillangószelep jeladó
1.
Győződjön meg róla, hogy az összes elektromos készülék (klímaberendezés, rádió, hátsó ablak fűtés, lámpák, stb.) ki van kapcsolva.
2.
Indítsa be a motort. Tartsa a sebességet minden terhelés nélkül (üres vagy parkoló állásban) 3.000 rpm (min-1) fordulaton a hűtőventilátor bekapcsolásáig, illetve amíg a motorhűtő hőmérséklete el nem éri a 80°C -100°C értéket.
3.
Hagyja a motort alapjáraton körülbelül 5 percig teljesen zárt fojtózeleppel, és az összes elektromos fogyasztó kikapcsolt állapotában.
MEGJEGYZÉS: Ha a vízhűtő ventilátor bekapcsol e lépés közben, működésének időtartama nem számít bele az 5 percbe.
4.
Ellenőrizze az alapjárati fordulatszámot terhelés nélkül: fényszórók, fűtőventilátor, hátsóablak-fűtés, hűtőventilátor és klímaberendezés nincs bekapcsolva.
Az alapjárati fordulatszám előírt értéke:
L12A4 motor: 700±50 rpm (min-1) (üresben)
L13A6 motor: 650±50 rpm (min-1) (üresben)
5.
Hagyja a motort alapjárati fordulatszámon 1 percig HI állásba kapcsolt fűtőventilátorral és bekapcsolt klímaberendezéssel, majd ellenőrizze az alapjárati fordulatszámot.