Urak! Hosszan tartó,kitartó,sok sz..ással tarkított kutatómunkával megtaláltuk a hajtáslán ba költözött harkály fészkét... Szükségem lenne egy ( ML 320 W163 1998 ) bal hátsó féltengelyre. Ha van valakinek eladó a mailem publikus.... Köszönöm!
Jonapot kivánok mindenkinek! Tegnap vettem egy mercedest ami 2000-évjáratu c240 es elöl még kockalámpás.Nem volt még ilyen autom nem tudom hogy mik a hibáji vagy mire kell odafigyelni,a neten nem nagyon találtam rolla semmit ezért kérem ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban akkor ossza meg velem. Az autot németországban vettem és ott is fogom használni!A segitségeket elöre is köszönöm!
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy a mondandóm azoknak szól(t) akik sz@rozzák...
Nekem is volt harmad autónak pl. smart, imádtam vele foglalkozni ha már modellezni nem volt módom gyerekkoromban, azt én is 650-ért vettem
és ráköltöttem 2 milliót, nem is adtam el, hanem családba ajándékoztam mikor már nem volt mit csinosítani rajta. Engem se néztek kicsit se hülyének
amikor mondtam hogy ennyibe van. Viszont ott is halálra irritáltak azok akik vettek 400 ért egyet, utána fröcsögött a taknyuk hogy sokat fogyaszt ( ami igaz is ),
meg hogy ilyen szar, olyan szar, miközben vettek egy 1999-2000 évjáratot, ráadásul ár alatt, amire a kutya se költött egy fillért se a 15 év alatt.
Ahogy írtam is, csak sokan elsiklanak felette, hogy helyén kell kezelni a dolgokat....
Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni a mondandódhoz és azt hiszem a fórumtársak nevében is hogy Mi nem azért járunk Mercedesel mert menő,mert csillag van az elején,mert presztizs,stb.Mi azért járunk Mercedesel ,az "öreg szarokkal", mert imádjuk az autónkat.Szeretjük őket és ha elromlik megjavítjuk,költünk rá.
Az enyém is egy elég lepukkant autó volt amikor megvettem,költöttem rá majd egy gurigát és most tökéletes.
Szerintem Te félre értesz valamit, én nem címeztem Neked semmit, az írásom főleg azokhoz szólt, akik a "népítéletekben", facén, különböző fórumokban stb.
szidják a mercedest, miközben megvesznek egy sz@rrá gyötört, tíz tulajos, millió ft alatti bontószökevényt, utána jön a rinya.
Ez amúgy nem csak mercedesre, hanem az összes "prémiumra" érvényes.
Én legalább is elég kevés olyan panaszkodót ismerek akinek a kocsija mondjuk 5 évnél fiatalabb, persze van, de közel se mindennapos. Ennyi
Ilyen a világunk... Egy szuper hangú énekest csak akkor lehet eladni ha jól néz ki....Aranyakat kell magadra akasztani mert kell, hogy felvívd magadra a környezetedet. Nem az ember számít hanem a "látszat"... Persze ez csalóka mert egy idősebb prémiumautó csak szakinak éri meg és gyakorlatilag semmilyen státuszt nem képvisel már. Egy szép állapotú öreg kocsi meg elismerést kap az úton a hozzáértőktöl amitől joggal dagadhat a tulaj a büszkeségtől.Egy régebben említett példa, hogy megszólták a főnököt, hogy nem a Prémiumkocsival ment dolgozni hanem egy OT val....Mert nem ismerik az értéket. Kíváncsi lennék, hogy az ilyen beállítottságú ember megszólná.e azt a mentőst aki éppen megmenti az életét az út szélén, hogy "Te nem vagy ember mert nem csillogsz"!? Esélyes, hogy csak azzal foglalkozna ami a lényeg....
Jól megirt irás, divatos, nyitott kapukat döngetve. Mit mondott Ford amikor megkérdezték melyik a legjobb autó ? " AZ ÚJ AUTÓ". Személyes megszólitatás miatt: 10 éves 140 000 km futott magyarországi végig Kárpát utcai szervizben szervizelt ismert előéletü kocsit vettem, annak tudatában, hogy ez prémium minőség. Nem volt karambolos stb... Szerinted ? Vigyázva, normál használat mellett az utasok nyakába kell folyni a viznek ? Be kell ázni a csomagtartónak ? Harmadszor cserélem az ülés melletti műanyag burkolatot, az ABC futóműben lassan már mindent kicseréltek. 150 000 km.ert mentem vele napi használatban 4 év alatt. Természetesen van használatból eredő kopás, generátor, vizpumpa, futómű de szerinted mit takar a prémium minőség, mit lehet elvárni ? Az autó cserével kapcsolatos számitásod kicsit sántit. 33 milliós mercedes 6 év után 12 milliót ér, ezt hol lehet kigazdálkodni. Itthon privát ember nem vesz 33 millióért autót, mert az ország szinvonala nem ez. Soha nem vettem új autót mert az amortizáció kidobott pénz, pedig nekem is volt több mint 30 autóm. Nem szidom a mercedes 1990-tő van mercim ( első CFB 316 123/230) és még élek mercedesem lesz. Fórumozunk, beszélgetűnk é s föleg nem vagyunk egyformák.
Érdekes megnyilvánulások... Ha nem gond én is hozzátennék egy kicsit a sajátomból Az autó ma már pont akkora lehúzás mint bármi más. A lényeg, hogy vegyél mindíg újabbat, lehetőleg hitelből. Ne érje meg szerelni a régebbit. A jövő az lesz, hogy szerviz elött már időpontot foglal a szerelőnél a kocsi és a hitelkártyáról már le is húzzák az árát. Vagy ha nincsen fedezet megy rá a házadra.... A "prémium" márka kifejezéstől meg az égnek áll a hajam. Nem véletlen, hogy a garanciában ezek kullognak a sárgák után csak. De ugye a veréb és lószar vonzata remekül érvényesül. Egy kis példa. A hatvani Bosch gyárban elég sok autóelektronikát gyártanak. A legolcsobb előállitása 15 euro a legdrágábbé 35. Az egyik asszem a lada Kalináé. A másik a S8 as. Lehet találgatni mennyi egy motorvezérlő a szervizben az Audihoz. Mert van veréb. A használtautó ugyanez. Hülye aki azt hiszi, hogy feszenghet egy 1.5-2 millios Merciben (akár). A háta mögött igazából lúzernek titulálják akik értenek egy kicsit hozzá. Nem minden alap nélkül. Miért választom az öreg Mercit? Mert közel a 600000 hez is tudja amit kell. És igen, keveset fogyaszt és pont annyira megy amennyira lehet a Róbert Károlyon napközben. A megbízhatóságot meg beáldozta a Merci is a fogyasztói társadalom oltárán.
A verseny nagy a gyártók között. Én az Audinál adom elő, na hagyuk is abba a prémium márkákat. Az előző főnökömet elővették mert, mert az OT-s 123-asával jött be melózni.Aztán mikor kikelve elmondta a nagyfejűeknek, hogy a porsche győrnél van 2 hete az all road quattro mert nem indul, hagyjuk.....Semmi sem olyan mint régen, de a csillag míg rajta van az elején nem kell aggódni.Téma lezárva! Egy új C osztály fényévekkel jobb, és mechanikailag átgondoltabb még mindig, mint az osztálytársak.Inenn csak feljebb van a mérce,az előny viszont arányos. Dobjanak követ rám!!!
Van egy ügyes kárpitos ismerősöm. Azt mondta a szövet marad, körülvarrja gyári szegély mentén, lehet bőr vagy műbőr a bevonat.A műbőr jobb szerinte. A könyöklő, meg a kontúros részek ki lesznek vágva ollóval, varrott és ragasztott lesz. Nekem tetszik az ötlet, és ki lesz egészítve a dolog egy beintegrált méretre igazított 124-es zebrano fabetéttel.A 190-es egy kicsit mostohán volt frissítve 89-ben, igen bitangul nézett ki az elképzelt ráncfelvarrot változat. A 202 nekem nem jön át annyira, a 1998-as frissitésig.
és atomstabil géped lesz, mint ahogy szerencsétlenül összeválogatva egy akadozó sz@r.
Vissza kanyarodva, akik Istenítik a régi szívódízeleket, meg a ladákat, azok járjanak azzal, vagy trabantal abban a víz se fog felforrni ( volt nekem is... )
aki meg 5L fogyasztást akar 170-200 lóerővel használni 2L motorból kisajtolva, vagy KÉNYELMET akar 350 lóerővel,
az meg számoljon azzal hogy az a tízezer alkatrész bizony annyival több hibalehetőség.
Mondandóm másik fele, hogy néhányan marhára el vannak tévelyedve, nézegetem a fórumokat, facebook-ot, és egyszerűen röhejes árakon cserélnek
gazdát pl. témánál maradva mercedesnek mondott ( és elnézést ha valakit ezzel megsértek és kemény leszek ) hulladékok...
Azért, mert ott figyel a csillag egy 15 tulajdonost megért, nem kímélt, ütött rúgott vason, ötször visszaterkert órával, még nem lesz megbízható autó.
Itt most nem azokra a veterán autókra gondolok, amik ugyan huszon-harminc évesek, de volt EGY max. KÉT gazdájuk, aki óvta, megadta azt amit kellett,
és úgy bánt vele ahogy kell. Most ezt külön részletezhetném, de csak pár dolog: harmincezres olajcsere periódusok, azt is "ócó" anyagokkal,
"ócó" üzemanyag tankolása csak azért mert olcsóbb 5Ft-al literje, pályás hajtás után "pisilnem kell" ezért turbó vissza hűtés nélkül bevágódok egy parkolóba
és azonnal leállítva a kocsit rohanok a wc-re, hidegen tapossuk, szarjunk az olajnyomásra, sorolhatnám a végtelenségig.
Utána mi van? Így bánik vele egy német, és mondhatni kurvára nem érdekli, mert 3 évesen leadja, szívjon vele majd a keletebbre lakó, utána a következő vevő
megint így jár el, mert nem érdekli úgyis csak 1-2 évre veszi, és sorba-sorba-sorba mire felkerül ötször visszatekert órával 500-800-1M -ért eladó autónak.
Megveszi a vevő, mert hát ugye neki a suzuki az tré, főleg 4 millióért ( mondjuk az is, de a lényegen nem változtat ), beleül, és Ő máris egy prémium autót vezet.
A csillag mögül utána lehet köpködni, hogy szar a mercedes. Még szalon autókkal is előfordulnak furcsaságok, nem hogy ilyen állapotban lévőkkel.
Nekem is volt hogy 0km-es autóval nem tudtam kihajtani a telepről mert a sorompónál leállítás után nem indult el...
Most nem azt mondom, hogy akkor ezeket az autókat le kellene húzni a wc-n, de a HELYÉN ILLENE KEZELNI.
Nyilván nem véletlen, hogy sokan nem akarnak szopó rollerezni, és azért vesznek inkább egy új suzukit 3-4 milláért 800 ezres mercedes helyett.
Ha pedig valaki azt vesz, tegye, csak kicsit unalmas már a mercedes szarságának a fikázása.
Márka függetlenül állítom 32 kocsi elfogyasztása után, hogy szinte MINDEN márka szopóroller 10 éves kora felett.
Szerintem egy KOMOLY FELNŐTT ember már pár kocsi után meg tudja azt tenni, hogy lehetőleg 10 éves kora ALATT eladja, és vesz fiatalabbat.
Nyilván sajnos a magyar keresetek ( hacsak nem celeb az ember ) nehezebben engedik meg egy 25-30 milliós új merci megvásárlását, de akkor meg
ha valaki akar egy NORMÁLIS mercit, az nyilván jobban jön ki a dologból ha vesz egy 5-6 évest, azzal még szerintem kevesebb a szívás.
Kivételek persze mindig vannak, viszont én folyton csak azt látom, hogy sokan millió alatti összegekből akarják azt elérni, hogy üljenek a csillag mögött, fikázva
egy esetleges suzukist, akinek mondjuk a kocsija 3x annyiba került...
Mielőtt kritika érne, nem vagyok suzukis, nem is volt sose, viszont mercim se eddig, mert nem éreztem magam felnőve hozzá, pedig éppenséggel
vehettem is volna, de nem volt szükségem arra, hogy utána telezokogjam a fórumokat hogy milyen szar a mercedes csak azért, mert elvártam volna hogy
egy milláért kapjak prémium "feszítős" autót.
Ha valakit megbántottam, sajnálom, de ez a véleményem.
Természetesen a W221 sem egy 20. századi W123, 124, 126, de jelen állás szerint van sacc 10 W220-as ügyfelem, és kb 5-6 W221.
Állandó ügyfelek, tehát nem részleges feladat alapján megosztott szervizként vagyunk nekik, hanem minden ami a két lökös közt van, namármost a 220-as ügyfeleket látom évente 15-20x, a 221-et meg max 5-6 alkalommal. Persze nyilván a magam 5-6 221-ével nem lehetek reprezentatív, de ez az én statisztikám.
A szoftver védelme az ürügy,, kell egy alap ami mentén az fog történni, hogy a géptetőt sem tudod majd felnyitni, viszont ezt így nem vághatják a pofánkba, mert az üzletpolitikailag talán visszafele sülne el... Egy jó kiindulási alap, egy fundamentum hivatalos formában egy olyan folyamatnak, aminek a végén az lesz amit naponta tapasztalunk a mostani mobiltelefonokon, miszerint egy aksit nem tudsz cserélni benne, nem szétszedhető, már csak arra vagyok kíváncsi mikor szűnik meg a sim kártya, és lesz helyette személyes kód amit csak beírsz az új telcsidbe és kész....
A kocsinál ugyan ez lesz, csak úgy kell elképzelni, hogy nem kintről nyomogatod a telefonod, hanem jó nagyra nő, és bentről....