Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
sajnos az én pufferomnál is a közepén van egy mérőhely csonk, és úgy tervezetem a tetejéről veszem ki a melegvizet oda berakok egy T idomot
abba lesz a felső mérőhely, az alján + a visszatésrő csőben sztem így kapom a legpontosabb eredményt ! a vezérlést meg majd kitalálom azt
hiszem füsttermosztát mindenképp lesz, mert valóban így a pontosabb és a takarékosabb . a vészhűtőkör be lesz kötve , a vészindítás a lakás felé majd kialakul ha egy rakattal nálam nem megy fel annyira akkor lehet nem is kell, bár az már nem nagy költség így mért is ne .
Az a baj tudod, hogy pufi tetején meg alján van hőmérő, 200-200 mm-re a fenekektől. Nem tudom, hol tart a vízréteg és néha sikerül többet ráhányni a kelleténél.
"esetleg ha mégis túl melegszik be kellene indítani a lakás fűtést függetlenül a szoba termosztáttól"
Teszteltem tegnap este, 77 fokos visszatérőnél beindítottam a lakásfűtést. Kb 3 fokot hűlt csak a visszatérő. Az a baj, 92..95 fokos kazánelőremenőnél és 85 fokos puffer tető hőfoknál a VTA miatt annyira kevés meleget szed erről a két helyről, hogy nem "látványos" az a mennyiség, amit a visszatérőbe küld.
De ettől függetlenül beállítok még egy REXet szolgálatba, hogy ez is működjön. Viszont nem a puffer aljára fogom tenni, hanem a kazán visszatérő ágára. Sajnos a pufferon a sík fenéktől 200 mm-re van a merülőhüvely, ezt elb.sztam annak idején. :(
A közvetett mérés az soha nem lehet olyan pontos és gyors mint a közvetlen.
Én is először a füstcsőre bilincseltem a termosztátokat de lassúak voltak, hisz magát a csőt is fel kellet melegítenie a vissza hűlés is hasonlóan lassú. Ha viszont a fűst járatban van rögtön reagál mindenre. (még a rövid érzékelővel is a hosszú az még pontosabb) Tehát ha pl: lezárom az ablakot rögtön reagál rá. 2 év alatt még nem volt problémám vele, pedig szezononként csak 1X takarítom ki a csövet amiben az érzékelő van. A fogyasztás most üres járatban 3,4W de van rajta egy fő kapcsoló, ha arra járok kikapcsolom, az ablak le van zárva így nem hűl a kazán a kéményen keresztül.
A kazán takarítása is egyszerű és kevesebb porral jár mint pl: a Lignonál de míg ott napi 2X kellet most, hogy hideg lett elég a B-steel né 1X. (enyhe időben elég volt 2 naponként)
A minap irtam az egyik erdelyi fakereskedonek, 18000 Ft/em3 kamionos tetelben Bp. kornyekere, messzebb mint pl. Csorna, Sopron stb 19E /em3. Valasztasi lehetoseg, tolgy, bukk, gyertyan stb.
Ok ki kell persze.. na de ha nem teszed akkor letilt és aki nem ért hozzá fagyoskodik bent.. Jó mondjuk ettől még égni fog mivel a huzat ajtó tehermot nem negyon fogja érdekelni hogy a füstgáz túl meleg..
+A szivattyú fokozat kapcsolást amit valaki irt azt jónak látom az ok én is használom ..
A térfogat áramos grundfos? Nem rossz de ..
Én azt tartom legyen minden "egyszerű"
A lakás felé én időjárás függően vezérelt 4 járatú viessman szelepet használok (kint már vagy 30 éve ez volt osztrákoknál) a lakás felé térfogatáram szabályzás akkor érdemes ha "modern" sok pontos osztós szelepes a fűtés a lakásban de helyette inkáb azt mondom jobb jobb meóchanikus osztónkénti térfogat szelepet használni az is elmegy vagy 30 évig és nem is drága.
Központikal hiába állítgatja a grindfos ha a körökbe meg más más az ellenálás.
Mondjuk én a vastag régi nagy vízterű radiátorok híve vagyok jól túlméretezve azzal elérhető az alacsony visszatérő hővok ami pl nálunk 30-35 fok az előremenő pedig -20 nál sem megy 45-48 fölé!
Márcsak egy füstgáz hőcserélő kéne és a hatásfok tuti nagyon ok lenne a visszatérőre kötve..
Vagyis a hőátadást felhasználva nem kell a füstben mérni a kazán lemez val arányos a füstgáz hőfokával nem nagy a pontatlanság minimálisan változik ha koszolódik a tér ..
Én az eredetit kidobtam az atmosból és tettem egy külsőt a füstcső "dob" oldalára az 100% pontos és nem éri nagy hő.
Mondjuk én nem max hőre kapcsolok hanem ha mér nincs füst hőfok vagyis pl 80 alatt van akkor leáll minden így nem fogyaszt és nem visz ki hőt a kazán.
Max hőre nem tudom van e értelme szabályozni? Minek ha koszos a kazán akkor akár 250-260 fok is kimegy mig ha tiszta akkor 200-210 ezzel mit kezdtek utánaállítjátok?
Vizes részen én is használok merülő termosztátokat, bár van amelyiknek 5°a hisz tézise.
De fűst mérésre ami kibír 400-600C° ot keveset találsz és ha igen az árából több rexit vehetsz pl: Laddomat fűst termosztátját 20e. alatt nem kapod meg. Először én is használtam eltr. sütő termosztátokat nem sokáig bírták.(igaz ezt vegyes kazánnál használtam)
Én a gyári pid vez. adatokat 0 ra állítottam, így nincs hisz tézis de nem is kell.
Tehát a „set” gombot kb. 3-5mp nyomod be tudsz lépni a menübe, az eső az „AL” alarm funkció, kívánt értékre állíthatod, pl: ha 90°nél akarod, hogy aktív legyen és ha az alap (zöld színű) 80.. akkor az alarmot beállítod 10-re, így 90-nél lesz aktív az alarmja többit „0” ra állítottam, kivéve a leg alsót „LCK” ez gyárilag 400 de kitolhatod 1000 ig (mérés határ) ha kalibrálni akarod az utolsó előtti „SC” ezzel kalibrálhatod ha szükséges. A kilépéshez újból nyomd a „set” gombot 3-5mp ig. Az alap értéket (zöld színű) röviden megnyomod a „set” gombot a zöld rész pulzál és be állítod a kívánt értékre majd kilépésre röviden megnyomod a „set” gombot és tárolódik. A bekötések rajta vannak.
Jó ez a REX.. vezérlő is, én mondjuk azt mondom sima ipari termosztát bőven jó erre a célra (nem gagyi).
nekem 10 éve megy vele a komolabbakon DT is állítható
Ezzel oldottam meg a vész hűtést ami 95 foktól indul nekem. A puffer töltést 66 foktól indul stb és teljesen jó
+ nem fogyaszt 5-7 W ot hanem 0 W ot.
Vagy ha tennék elektronikust akkor PLC szintűt de akkor is megmaradna minden "analóg" ezer éves hőkapcsoló is az a tuti a plc stb az extra akkor érdemes ha több elönnyel jár mint lehetséges problémával.