Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Sziasztok! Az Excel 2003-ban a Pivot tábla elrendezését a mellékelt képen látható ablakbanl is be lehetett állítani. Benne van ez az Excel 2007-ben? Köszönöm!
Van egy olyan problemam excelben, hogy matematikai kerekitest szeretnenk vegezni egesz szamokon olyan forman, hogy mindig a legkozelebbi 5-os ertekhez kozelitsen a vegeredmeny.
pl. 3456-bol legyen 3455, de 3458-bol 3460 legyen.
A kerekites fuggvenyt vegigprobaltuk, de az csak folfele kerekit (3456 -> 3460)
Van erre fuggveny megoldas, vagy marad a manualis modszer?
Nem akarok erre sok időt vesztegetni, nem jellemző, hogy a két verziót egyidejűleg használom. Csupán mint érdekességet említettem meg, mert valakinek látszólag hasonló problémája akadt.
Abban biztosan igazad van, hogy két külön programként kezeli a rendszer – mivel valóban kettő.
Az egész úgy jött elő, hogy 2003-asban kezdtem beadni az adatokat, mikor észrevettem, hogy nem azt kérték, és lustaságból át akartam másolni az addig beírt adatokat és képleteket. :)
Az okosok biztos jobban tudják nálam, és érthetőbben tudják leírni, de rémlik valami, hogy két különálló Excelt külön kezel a rendszer. Akkor is ha ugyan az a verzió van elindítva egymás után. Ebben az esetben nem az Excel saját vágólapján keresztül másol, hanem az op rendszeren keresztül.
Most ki is próbáltam és a saját 2007-es példányomat kétszer indítottam el. Nem tudok másolni a kettő között. Illetve a másolás csak az általad is leírt korlátokkal lehetséges.
Ebbe itt nálunk nagyon sokan belefutnak, hogy valamilyen fájlkezelő programból nyitják meg az egyes táblákat, így azok külön-külön programban indulnak el. Ezért sem használom az Excelnek a "Az összes ablak megjelenítése a tálcán" beállítását. Így minden tábla egy programban van. A tálcán csak egy ikon látszik. Így ha mégis megjelenik több ikon a tálcán, akkor látom, hogy külön programban futnak a tábláim és azonnal megteszem a "szükséges intézkedéseket".
Nem. Egy kis táblázat, 2 oszlop és néhány sor szám, a harmadik oszlopban egy összeadás, semmi szűrés.
Csupán lusta voltam megint beírni a 2007-be a számokat.
Azóta kiváncsiságból megpróbáltam azt is, hogy másolom a 3 oszlopot a 2003-as verzióban, átlépek a 2007-be, és oda irányítottan próbálom beilleszteni. Ezt az ablakot kapom:
Én 2007-ben általában azt tapasztaltam, hogy ha szűrve van a táblázat és ekkor másolok, akkor a beillesztés csak értékkel történik és képletet csak az irányított beillesztés->képlettel tudok másolni. Lehet nálad is ez volt.
Na de Delila pont ezt csinálta. Nézd meg az A oszlopot, ott van a "van" vs "nincs" (ie, hogy van-e olyan ahol 90%-os adat van bármelyik oszlopban, az adott sorban).
Köszönöm az eddigi segítségeket, hasznosnak bizonyult ez az "automatizált jó pofa" alkalmazás.
Már csak olyan kiegészítésre lenne szükségem, hogy a számított érték mögé szeretnék besuvasztani fix karaktert is (% jelet). Eddig a tőle jobbra levő cellába helyeztem el. Ezekből kifolyólag két kérdés merül fel:
képlet mögött lehetséges-e alkalmazni más karaktert is, vagy
"feltételes formázás"-sal kezelt cella szomszédos celláira is ki lehet-e vetíteni ugyanazt a "formázást" (pl.: C2 cellát "formáztam", s a D2-n is ugyanazt a változást szeretném elérni, de a tartalma beírt szöveg, ergo a számítás alapú "formázás" kilőve).
A 60 db termék neve tartalmaz szóközöket és számokat? Ez csak akkor baj, ha a nevek kezdő karaktere számjegy, mert ilyen névadást nem szenvedhet az Excel. Az elnevezés többi helyén már szerepelhet szám.
Mivel a szóközöket is utálja, azok helyett a HELYETTE (SUBSTITUTE) függvénnyel berakhatsz egy bal Alt+0255 (˙) karaktert, ami egy alig látható kis felső helyzetű pont. Ezt már lehet alkalmazni a névadásnál.
Ha számjeggyel kezdődnek a terméknevek, azok elejére is biggyeszthet egy ilyen miniatűr pontot.
B1-> =HELYETTE(A1;" ";"˙"), C1-> ="˙" & B1
Egyszer kell vele vesződni, utána már felgyorsítja a munkát.
Xooo, nem fogok neked hazudni: nem látom a különbséget.
Ha jól értem a problémádat, van az A worksheet-eden kb 60 terméknév, mindegyik terméknévhez tartozik 5 db kód.
Amit el szeretnél érni az az, hogy a B worksheeten, az A oszlopban egy legördülő menüben kiválasztasz egyet a fenti 60 terméknév közül, majd a B oszlopban - szintén legördülőmenüben - kiválasztod a megfelelő kódot. Értelemszerűen azt szeretnéd, hogy ha az ABCDE terméket választottad az A oszlopban (mondjuk A1) akkor a B1 cella legördülőjében már csak az ABCDE termékhez tartozó 5 db kód jelenjen meg és csak azok közül lehessen választani.
A lenti technikák pontosan ezt csinálják, a szóközök miatt lehet egy kis csavar a dologban, hogy a szóközöket ki kell gyomlálni a terméknevekből, amikor Named Range-ként használod a terméknevet. =SUBSTITUTE(A1," ","_")
Vagy teljesen félreértem a problémát és akkor lécci írd le hol és mit értek félre.
Hello. Köszi, de ez nekem nem jó szerintem, mert itt az elv az hogy ha étel a főmenü akkor -alma -banán - körte almenüket lehet kiválasztani.
Nekem viszont van kb 60 db termékem, az első munkalapon, mindegyikhez tartozik 1-8 munkaszám ( 5 jegyű kódok ) amiket frissítünk. Ezért nekem listához kellene listát rendelnem.
Tehát ha a 60 db termékből a1 oszlopban kiválasztok egyet a listáról, akkor b1-ben a csak ehhez tartozó lista kellene hogy előjöjjön, ami csak ahhoz az egy termékhez rendelt kódokat tartalmazza, amit külön megcsináltam és elneveztem. Tehát kb mint a HA függyvény. Ha A1=X, akkor B1=Y, csak nekem listákkal. Ezért nem jó a megoldás amit javasoltál sajnos, de azért nagyon köszönöm. :)
A termékem neve tele van szóközzel számmal stb, tehát olyan nevű listát nem tudok készíteni...
Sziasztok ! A következő dologban kérném a segítségeteket.
Adott A és B munkafüzet. Az egyikben adatok vannak, amikből a másikban legördülő listákat csináltam, hogy a felhasználó ki tudja választani ami neki kell.
Az első kérdésem az, hogy hogyan lehet ( ha lehet ) a legördülő lista szövegét " highlightolni " :D Szóval a cella amibe bele kellene hogy férjen a szöveg kisebb mint a forrás, ezért nem látszik a szöveg végig amikor kiválasztom. ( sortöréssel csináltam meg, szóval amikor beillesztio már jó, akkor 2 sorban van, amikor kiválasztja pedig 1 sorban, tehát nem látszik a szöveg vége )
A második pedig az, hogy legördülő listát tudok-e előszedni HA fügyvénnyel.
Példa: A munkalapon XYCVB szöveghez tartozik 123 456 789 kód.
A másik munkalapon ha kiválasztom XYCVB szöveget, akkor csak 123 456 789-es kódokat kellene hogy felkínálja, ami az A munkalapon az XYCVB szöveggel egy sorban van.
Nektek szerintem nem nagy kaland, nekem kihívás :D