Valszeg a 0km-t a lámpa kigyulladásáig jelzi. A kézikönyv is azt írja nekem (323F), hogy ha világít a lámpa, akkor mielőbb tankoljak, gondolom okozhat menettulajdonságbeli változást a naftahiány (mint pl nekem a lejtőn :) és ezt elkerülendő. Dízelnél ráadásul egyéb gond is lehet ugye kifogyáskor...
Ma megnéztem megint, hogy mennyi is az üzemanyag tartály. A kézikönyv szerint 60 liter, függetlenül attól, hogy dízel vagy benzines. Őszinténszólva, nem is lenne logikus különbözőt készíteni. Szóval ebből az következik, hogy többszörösen túlbiztosítja a használót a Mazda azzal, hogy már 10 liternél sikít, hogy kevés a nafta, illetve hogy 0 kilométerre elég. De szerintem ezzel pont azt éri el, hogy miután kitapasztalja az ember, utána sokkal bátrabban használja, na ekkor fogy majd ki alatta. Én így jártam a Lagunával, ott még 15 liter volt benne, mikor elkezdett világítani a tank, hacsak nem a kutas nem tankolta tele, na ekkor volt a baj. A Mazdánál mondjuk ez azért nem fordulhat elő, mert itt azt méri, hogy mennyi van benne, a Lagunánál pedig az addig elfogyasztottat kalkulálgatta a számítógép, ezért estem néha csapdába:-).
Sziasztok, én úgy vezetem az autót, ahogy javasolta a szakértő. Valószinűleg ezért nincs probléma a DPF-el. Lendületesen, pörgetve vezetek, 2000-3500-as fordulatszám között. Ez az első dízel autóm, és előtte nagyon hozzá szoktam a benzines pörgetéséhez. Valószinűleg ezért 8-8.5 liter a fogyasztás, bár én autópályán is 160-170-nel megyek. Már 5000 km-t mentem olajcsere után (20.000-es volt), de a sok panaszt olvasva tegnap én is megnéztem az olajszintet, és az F-nél volt. Egyébként a fogyasztásról annyit, hogy az elmúlt 2 hét szabival telt el, családdal utazva, így kicsit kényelmesebben utazva az átlag 6.8 liter. Ez már szerintem nagyon jó egy kétliteres egyterűtől.
A csere óta kb 2 mm-t. De azóta gyereket nem kellet oviba suliba vinni és főleg nagyobb távokat mentünk. Szeptembertől jön megint a fekete leves. Kiváncsi leszek!
Az első vevők között lehettem. Először nem akartam beírni a DPF problémát, kiváncsi voltam rá, hogy másnak is okoz-e gondot.
Na DPF-es motornál hallot már valaki chiptuningról?
Úgy vettem az autót, hogy 5000 km után majd beletetetem, de a DPF miatt nem mertem. Már valószínűleg nem is fogom, így 10000 km után nagyon megindult a kocsi jó nagyon a moci. Ha betartom a sebességet pl autópálya is csak 140 az 6,2 l. 160-170-nél is kijövök a 8 -ból. (+15% ráállítva).
Neked akartam írni, hogy most már normalizálódott a helyzet. Gondolom az az 50 km adott az olajszintnek. Jól jött volna Neked is, ha már mások gondjaiból tudtál volna dolgokat.
X-ig én sem vinném. Sőt nem kell pánikba esni, hanem megpróbálni úgy vezetni, ahogy leírták. és figyelni, mert ha megáll (lassul) a növekedés, akkor nincs gond.
igyekszem nyílván, hiszen az ember mások tapasztalatából (is) tanul. gondolom az én tapasztalatom meg majd segíthet másoknak:) Szóval majd elválik, hogy hogy alakul a szint. de most már Nálad is normalizálódott a helyzet, ahogy írtad.
Biztos vagyok benne hogy Te nagyon odafigyelsz majd a használatra. Az lesz a legideálisabb a dpf szemponrjából. Kíváncsian várom, hogy ilyen gondos használat mellett hogyan fog alakulni az olajszint. Őszintén remélem, nem lesz gondod.
Szervíz után ellenőrizted az olajszintet. A szervizek szeretik egy kicsit túltölteni, mert még a szakik úgy gondolják , hogy az olaj úgy is fogyni fog. Én az X-ig nem vinném szervízbe.
az adalékosnak a tulaj szempontjából van előnye, meg hátránya: előnye, nem kell semmir ekérni, mehet ahogy akar. hátránya: esetleg 50e kmnél derül ki, hogy a helytelen vezetési szokás egy jelentős kiadásba veri. mondhatták volna neki hamarabb is, de gondolom nem mondják előnye: valóban nem érdekes az olajszint (bár nem árt figyelni, most írták a picasso topicban, valakinek a hdi 400 km alatt megette a szintet, csak mert 170-nel ment. )
szvsz a 10e km túlzás. a 6-osok között olyan 15e volt. de szerintem (és ennek élenjáró tesztelője leszek, igérhetem!) megpróbál valaki a korábban bekopizottak szerint vezetni, akkor lehet, hogy megúszható a több csere. azért mondom, hogy a 15e-rel kb egyforma a többlet ár. másrészt az adalékos is ideálisra írja a 100e km-t, azaz ha rendszeresen kis fordulatazámon jársz, akkor ott is több lé kell a hőmérsékletemeléshez, azaz több fogy, és nem tart ki 100e-ig. tehát azért ott sem fenékig tejfel az élet. szerintem itt a vezetői szokások megváltoztatása a lényeg. és persze a tapasztalatcsere. én mindenestre megpróbálom a fordulatot az ideálisban tartani, és figyelem a fejleményeket.
Azt írtad, hogy az adalékos megoldás 150e Ft 100 ekm-re. Ha lehet hinni a reklámanyagnak. Az 1,5 Ft km-enként.
Ha a Mazda dpf-jét vesszük, akkor a fokozott igénybevétel esetén 10 ekm -es olajcsere intervallumot ajánlanak. Ami durván átlagolva igaz is. Van akinek 5e, van akinek 15e. Tehát 100 ekm alatt 5 plusz olajcsere. Mondjuk átlag 40 eFt-tal számolva 200 eFt plusz költség. Tehát 2 Ft/km a euro4 ára. És még ott a veszély, hogy nem veszed észre az olajszintemelkedést, felhigul az olaj és károsodik a motor.
Lehet hogy az adalékos megoldás jobb a tulaj szempontjából? És még plusz gázolajat sem fogyaszt.
Vagy van olyan hátránya amit nem tudunk. Különben miért nem ezt alkalmazza a Mazda is? Kíváncsi lennék rá.
ja, még az élettartamra reagálnék: sajnos igazad van, de ez a mai világ ilyen. nem 3-500e km-re gyártják az autókat:( illetve mennek addig is, de jelentős ráfordítással. és ez tudjuk mindannyian, hogy nem véletlen!
ezért adnak Németországban pl. 300 euro adókedvezményt. ez már igen barátságossá teszi a dolgot, gyakorlatilag fedezi a töbletköltségeket. A 2 tankolásonkkénti nívó nézegetés szerintem a kezdeti kavar beli túlreagálás. 5e-ként meg bármely kocsinál megnézném. csak mondjuk más kocsinál fogyás miatt:) Más: nem tudom a VW csoport hogy dpf-ezik, de ha ők is így, akkor ott azért nagy gáz lehet. Ha jól tudom az ő motorjaik élből eszik az olajat, a dpf miatt termelik, lehet hogy simán stagnál az olajszintjük, közben meg már gázolajjal kenik a motort?:)
Amit írtál az sajnos a valóság. Ez van. Az egyik mondatoddal viszont nem tudok azonosulni.
"A dpf mindenképpen többletköltség, ezt el kell fogadni."
Úgy vélem, hogy a dízel eleve magasabb ára, a magasabb szervizköltségek (javittatásról már ne is beszéljünk) és ha a már nem olyan sokkal hosszabb élettartam mellé még párosul a dpf probléma ill a vele járó plusz költségek, akkor lassan meggondolandó megéri-e? Ennyit áldozni egy dinamikusabb motorért?
Akkor már legyen egy 2.0-ás vagy 2.3-as benzines. Az legalább nem mondja meg mikor milyen stílusban és mennyi ideig vezessek.
Szóval a lényeg: nem elfogadható ez az állapot. A Mazdához nem méltó, hogy két tankolásonként nézegessem az olajszintet.
Ez a privát véleményem, tiszteletben tartva a Tieded.