Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Beldar Creative Commons License 2015.03.19 0 0 65875

Csak működik. Legalábbis, ha rá rántom a refit meg a hátsó szélvédő fűtést akkor leesik a fordulat, de vissza emeli. Szóval csere után hagyjam pörögni a motort, majd visszaveszi magától? Akku sarut nem kell levenni, hogy az ECU kipihenje magát? 

Előzmény: 409 (65874)
409 Creative Commons License 2015.03.19 0 0 65874

Nem kell beállítani, beáll magától.  Mármint, ha működik az ECU alapjárat szabályozási funkciója.

Előzmény: Beldar (65873)
Beldar Creative Commons License 2015.03.18 0 0 65873

Sziasztok! 

F astra X14NZ alapjárati motor cseréjének mi a pontos menete? Ránézésre az új léptető motor "csöcse"  nincs annyira kitolva, mint a régi csöcse. Mit kell ezzel csinálni? Gondolom pörögne, mint az állat ha ezt így betenném. Hogy kell beállítani? 

Köszönöm! 

Házas Creative Commons License 2015.03.18 0 0 65872

Csak el volt mozdulva a kapcsoló. Tudnám, mitől...

 

Mindenesetre köszönöm, ez gyorsan megoldódott, hála a segítségnek!

Előzmény: Házas (65871)
Házas Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65871

Köszönöm szépen!

Előzmény: vendo (65870)
vendo Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65870

Úr! 

A fékpedál fölött található. El kell fordítani és kijön. 
Lámpát vigyél. :) 

Előzmény: Házas (65869)
Házas Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65869

Urak!

 

F Astrának egyidőben megszűnt működni az összes féklámpája. Az izzók nincsenek kiégve, a biztosítékon lévő többi dolog működik. Féklámpa-kapcsoló lesz a ludas valószínűleg, ugye?

 

Házilag, totálisan laikusként ki tudom ezt cserélni vajon? Merre van, hogy lehet hozzáférni?

soltesz91 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65868

Levettük a hengerfejet kissé szétszórt állapotba voltak a szelet fejei :) Tehát összeakadtak. Új hengerfej kellesz.

soltesz91 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65867

Így van!

Előzmény: 409 (65866)
409 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65866

Jól értem, hogy a felsőholtponton átfordul a motor és valahol a löket más részén akad meg?

Előzmény: soltesz91 (65860)
soltesz91 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65865

Más moci és neked tényleg felül van a jelzés nincs csoda :D

Előzmény: d73 (65863)
sanse79 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65864

sziasztok!

sehol sem tlalom :)

de kellene az opel corsa D gyari felni meret adatai. 185/65 R15 gumihoz keresek felnit. valaki tudna segiteni? mert nem igazan talatam meg :(

d73 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65863

Hát akkor nálam jó nagy csoda történt, mert én oda állítottam, és szépen ketyeg.

Mellesleg amikor oda fordítottam a veztengelyeket, akkor az egyik pont ott állt meg szelepemelés nélkül, a másikat pedig visszafelé kellett kb. 3 fokot fordítani, hogy jelen legyen.

Előzmény: soltesz91 (65862)
soltesz91 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65862

Szevasz! Tudom mire gondolsz ott más itt csak amolyan segédjelölés van sárga filccel a burkolaton. Vezérműtengelyen lévő bemart megjelöléseknek kell egymás fele mutatniuk.

Előzmény: d73 (65861)
d73 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 65861

A két felső keréknél a hengerfej fedél szélében vagy a szíjburkolat felső részén nincs vonal felül? C18XE-nél ott vannak a jelek, annál tehát a veztengely kerekek jeleinek felfelé kell állnia.

Előzmény: soltesz91 (65860)
soltesz91 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 65860

Két felső vezérműkerék görgőn a jel egymással szembe. Főtengely pedig a műanyag burkolaton lévő megjelöléshez majdnem hogy függőlegesen lefele.

Előzmény: 409 (65859)
409 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 65859

Melyik jelet mihez állítottad?

Előzmény: soltesz91 (65858)
soltesz91 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 65858

SZiasztok! x14xemocis bcozámba nekiláttam kicserélni a vezérlést. Egy időbe féket is légtelenítettem és kuplung bovdent cseréltem. Felraktam a vezérlést fent a 2 kerék lent a főtengely jelen van de kézzel tekerve a főtengelyt nem tudom átforgatni egyik irányba sem mindig ugyan ott fémesen megakad. Kivettem a gyertyákat beleeresztettem egy lapos fejű csavarhúzót a dugó f@szálú fel le jár ugyan úgy végállásig. Nem hiszem hogy összeakadt volna szeleppel. Annyi hogy nem jelre állítva vettem le a régi szíjat így forgattam a főtengelyt és a vezérműkerekeket is. Elég tanácstalan vagyok mi lehet a gond? Előre is kösz!

66/9 Creative Commons License 2015.03.15 0 0 65857

Köszönöm!

Talán jövőhéten elkerül az autó egy specialistához.

Majd beszámolok.

Előzmény: 409 (65856)
409 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65856

Van ennek a motornak egy nyűgje. Illetve szerintem egy buta megoldása.

A főtengely és a veztengely jeladók. Ezek nem a szokásos hall, vagy indukciós megoldások. A főtengely jeladóból ugyan két fajta van, nem tudni, hogy a tiéd melyik.

Ezek indukciós jeladók, de két tekercs van bennük és a vezérlő az egyiket gerjeszti egy 100kHz-es jellel. A létrejövő jeleknek szigorú szabály szerint kell egybeesniük a helyes működéshez.

A hibáikat nehéz diagnosztizálni, megfelelő oszcilloszkóp nélkül nem is lehet. Mindkét jeladó hibája okozhat gyújtás problémákat (is). A másik baj, hogy bár számtalan utángyártott van mindkettőből, a motor csak az eredeti gyáriakkal működik megfelelően.

 

Itt van erről magyarázat, de nem egyszerű megérteni, még így sem:

 

http://www.londonroadgarage.com/safe/ecotech.html

http://home.scarlet.be/fdedeygere/SIMTEC.HTM

 

 Persze egyáltalán nem biztos, hogy ez a hiba, de elég gyakori ez ezeknél.

Előzmény: 66/9 (65854)
sly831 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65855

Sziasztok!

 

Bertone coupét szeretnék venni, lenne 1-2 kérdésem:

 

 

Van valakinek tapasztalata a 2.2-es DTI motorral?

Mennyire megbízható ez a Bosch VP44-es adagoló? 

66/9 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65854

Szerinted ha az előző tulaj vagy szerelő kiütötte belőle a katalizátor porcelánját az is bezavarhat hasonló tüneteket generálva? Nem vagyok benne biztos, csak találgatok.

Előzmény: ha4nz (65852)
66/9 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65853

Köszi a cikket.

A hibakeresés folytatódik, amint van fejlemény írok.

Előzmény: ha4nz (65852)
ha4nz Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65852

A computeren mit lehet felújítani? Vagy csere vagy jó. Én látatlanban is lehetetlennek tartom a computert, inkább kontakthiba lesz, vagy melegedés okozta probléma. Autóvillamosságishoz vidd el, aki meg tudja nézni oszcilloszkóppal és tud rendesen elő adatokat nézni az üzemmeleg motoron. Eddig mennyi volt a computer cseréje?

Mi a hibakód az autóban?

 

Egy cikk mielőtt trafócsere lenne:

Szikra, nafta, szufla rendben?

Mi van, ha mechanikai hibával kerül az elektronikai diagnosztához a motor. Meg tudja-e javítani? Meg. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: 66/9 (65851)
66/9 Creative Commons License 2015.03.14 0 0 65851

Computer felújítva egy rakás pénzért...

Persze hidegen gyönyörűen működik minden, pöcc-röff, bemelegedés után automatikusan átvált gázüzemre. Hajnalban nyomtam vele egy kb. 120km-t, majd 20 percnyi állás után már kikapcsolgatott a gázüzem egy-egy rángás után. Régen szivatott ennyit egy autó. :-((( Persze holnap délután újra vissza Németországba, nem tudom hogy meg merjem-e kockáztatni.

Előzmény: ha4nz (65845)
ha4nz Creative Commons License 2015.03.13 0 0 65850

A legutóbbi akciójuk utáni számla miatt. G-astra belső levegő keringtető csappantyú tengelyem eltört, és kiszámláztak rá 25000-et. Otthon kesztyűtartó ki, mert nem hallottam, hogy átváltáskor megváltozna a levegő hangja. Nem is, mert a csappantyút átfúrták és egy 8-as csavarral meg két fakötésű alátéttel hozzáhuzatták a műanyag rácshoz. Így nem párásodik, de a kellemetlen szagok is jönnek be az utastérbe ezerrel. A számlán volt anyagdíj, egy komplett javítókészlet 12000 a neten. Mondjuk jó borsos volt a munkadíjuk, de ha legalább kicserélték volna. Az állítómotorom meg hiányzott belőle.

Cégem ügyvédjével vissza, szétszedték, nem is akarták tagadni, de utána előkerült a bontatlan javítókészlet, majd a motorom is, amit egy másik autóba akartak éppen beépíteni. Sajnos konstrukciós hiba, hogy folyton rajta van a villany, mert nincs végálláskapcsolója. Így mindig a mechanikai szorulás fogja pozícióban tartani, de a csappantyú tengelyét előbb-utóbb elnyírja a motor tengelye. Ha nem használjuk, akkor is, mert a rezgések miatt mindig "rázár" Megoldás: házilag épített időzítő áramkör, kb 500Ft-ból kihozható. ugyanez van audiban is, csak ott 80000-ért javítják. (gm a beszállítója mindkettőnek)

 

nzozz: racing bazáron keress tartályt, vagy valakit aki éppen autót bont és árulja az alkatrészeket. Egy kupakot olcsón szerintem odaadnának.

Előzmény: d73 (65848)
nzozz Creative Commons License 2015.03.13 0 0 65849

Sziasztok!

Nem tudtok véletlenül, olyan helyet, ahonnan 2007 -es Opel Astra G -hez (Z14XEP) lehet szerezni szervóolaj tartály kupakot? Olyan kéne mint ezen. A kupak gyári száma 0948219. A napokban ellenőriztem az olajszintet (ami ráadásul is alacsony volt) és ma vettem észre, hogy hiányzik a tartály kupakja (az sz@r is megállt bennem). Az Unix árajánlatot kér az Opeltől, a Bárdival nem jutottam előre, a Cromax Németországból tudna rendelni, a Kovács Autóalkatrész Kft -nek nincs, a helyi márkaszervíz csak hétfőn tud árajánlatot adni, mert a "kollégák már hazamentek" (csak akkor minek van az, akivel telefonon beszéltem)...

Jó lenne új is, használt is, viszont minél előbb, mert így is nagyon ideges vagyok, hogy nem került-e bele valami szennyeződés ami károsítja a rendszer. Nyilván olajcsere így is kötelező, de az megint más téma (arról se nagyon van még elképzelésem).

Mindegyik típusnál kis szűrőkosár van a tartályban? Mert ebben sose láttam a kupak alatt szűrőt...

 

Köszönöm

 

d73 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 65848

Ügyes!

 

Elárulod, mi okán tetted ezt a galád lebuktatást? Gondolom volt oka.... Vagy csak kandi?

Előzmény: ha4nz (65845)
Flanell Creative Commons License 2015.03.13 0 0 65847

F Astra biztonsági övét a rugó nehezen húzza vissza, úgy kell kézzel betologatni.

Arra gondoltam, a rugó kaphatna egy WD-40 spriccet, akkor talán jobban menne a dolog.

Ehhez viszont le kellene szedni az ajtóoszlop borítását. De hogyan?

joec200 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 65846

Sziasztok!

 

Keresek eladó turbő töltőlevegő gumicsövet Vectra C 2004 Y20DTH klímás, a mostani csövön: GM55352542 van, a felső cső, ami a jobb elejében a hűtő melletti fémcsövet a szelepfedélen felül átvezető vascsövet köti össze.

 

joehorvathj@gmail.com ra várok ajánlatokat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!