Csak működik. Legalábbis, ha rá rántom a refit meg a hátsó szélvédő fűtést akkor leesik a fordulat, de vissza emeli. Szóval csere után hagyjam pörögni a motort, majd visszaveszi magától? Akku sarut nem kell levenni, hogy az ECU kipihenje magát?
F astra X14NZ alapjárati motor cseréjének mi a pontos menete? Ránézésre az új léptető motor "csöcse" nincs annyira kitolva, mint a régi csöcse. Mit kell ezzel csinálni? Gondolom pörögne, mint az állat ha ezt így betenném. Hogy kell beállítani?
F Astrának egyidőben megszűnt működni az összes féklámpája. Az izzók nincsenek kiégve, a biztosítékon lévő többi dolog működik. Féklámpa-kapcsoló lesz a ludas valószínűleg, ugye?
Házilag, totálisan laikusként ki tudom ezt cserélni vajon? Merre van, hogy lehet hozzáférni?
Hát akkor nálam jó nagy csoda történt, mert én oda állítottam, és szépen ketyeg.
Mellesleg amikor oda fordítottam a veztengelyeket, akkor az egyik pont ott állt meg szelepemelés nélkül, a másikat pedig visszafelé kellett kb. 3 fokot fordítani, hogy jelen legyen.
Szevasz! Tudom mire gondolsz ott más itt csak amolyan segédjelölés van sárga filccel a burkolaton. Vezérműtengelyen lévő bemart megjelöléseknek kell egymás fele mutatniuk.
A két felső keréknél a hengerfej fedél szélében vagy a szíjburkolat felső részén nincs vonal felül? C18XE-nél ott vannak a jelek, annál tehát a veztengely kerekek jeleinek felfelé kell állnia.
SZiasztok! x14xemocis bcozámba nekiláttam kicserélni a vezérlést. Egy időbe féket is légtelenítettem és kuplung bovdent cseréltem. Felraktam a vezérlést fent a 2 kerék lent a főtengely jelen van de kézzel tekerve a főtengelyt nem tudom átforgatni egyik irányba sem mindig ugyan ott fémesen megakad. Kivettem a gyertyákat beleeresztettem egy lapos fejű csavarhúzót a dugó f@szálú fel le jár ugyan úgy végállásig. Nem hiszem hogy összeakadt volna szeleppel. Annyi hogy nem jelre állítva vettem le a régi szíjat így forgattam a főtengelyt és a vezérműkerekeket is. Elég tanácstalan vagyok mi lehet a gond? Előre is kösz!
Van ennek a motornak egy nyűgje. Illetve szerintem egy buta megoldása.
A főtengely és a veztengely jeladók. Ezek nem a szokásos hall, vagy indukciós megoldások. A főtengely jeladóból ugyan két fajta van, nem tudni, hogy a tiéd melyik.
Ezek indukciós jeladók, de két tekercs van bennük és a vezérlő az egyiket gerjeszti egy 100kHz-es jellel. A létrejövő jeleknek szigorú szabály szerint kell egybeesniük a helyes működéshez.
A hibáikat nehéz diagnosztizálni, megfelelő oszcilloszkóp nélkül nem is lehet. Mindkét jeladó hibája okozhat gyújtás problémákat (is). A másik baj, hogy bár számtalan utángyártott van mindkettőből, a motor csak az eredeti gyáriakkal működik megfelelően.
Itt van erről magyarázat, de nem egyszerű megérteni, még így sem:
Szerinted ha az előző tulaj vagy szerelő kiütötte belőle a katalizátor porcelánját az is bezavarhat hasonló tüneteket generálva? Nem vagyok benne biztos, csak találgatok.
A computeren mit lehet felújítani? Vagy csere vagy jó. Én látatlanban is lehetetlennek tartom a computert, inkább kontakthiba lesz, vagy melegedés okozta probléma. Autóvillamosságishoz vidd el, aki meg tudja nézni oszcilloszkóppal és tud rendesen elő adatokat nézni az üzemmeleg motoron. Eddig mennyi volt a computer cseréje?
Persze hidegen gyönyörűen működik minden, pöcc-röff, bemelegedés után automatikusan átvált gázüzemre. Hajnalban nyomtam vele egy kb. 120km-t, majd 20 percnyi állás után már kikapcsolgatott a gázüzem egy-egy rángás után. Régen szivatott ennyit egy autó. :-((( Persze holnap délután újra vissza Németországba, nem tudom hogy meg merjem-e kockáztatni.
A legutóbbi akciójuk utáni számla miatt. G-astra belső levegő keringtető csappantyú tengelyem eltört, és kiszámláztak rá 25000-et. Otthon kesztyűtartó ki, mert nem hallottam, hogy átváltáskor megváltozna a levegő hangja. Nem is, mert a csappantyút átfúrták és egy 8-as csavarral meg két fakötésű alátéttel hozzáhuzatták a műanyag rácshoz. Így nem párásodik, de a kellemetlen szagok is jönnek be az utastérbe ezerrel. A számlán volt anyagdíj, egy komplett javítókészlet 12000 a neten. Mondjuk jó borsos volt a munkadíjuk, de ha legalább kicserélték volna. Az állítómotorom meg hiányzott belőle.
Cégem ügyvédjével vissza, szétszedték, nem is akarták tagadni, de utána előkerült a bontatlan javítókészlet, majd a motorom is, amit egy másik autóba akartak éppen beépíteni. Sajnos konstrukciós hiba, hogy folyton rajta van a villany, mert nincs végálláskapcsolója. Így mindig a mechanikai szorulás fogja pozícióban tartani, de a csappantyú tengelyét előbb-utóbb elnyírja a motor tengelye. Ha nem használjuk, akkor is, mert a rezgések miatt mindig "rázár" Megoldás: házilag épített időzítő áramkör, kb 500Ft-ból kihozható. ugyanez van audiban is, csak ott 80000-ért javítják. (gm a beszállítója mindkettőnek)
nzozz: racing bazáron keress tartályt, vagy valakit aki éppen autót bont és árulja az alkatrészeket. Egy kupakot olcsón szerintem odaadnának.
Nem tudtok véletlenül, olyan helyet, ahonnan 2007 -es Opel Astra G -hez (Z14XEP) lehet szerezni szervóolaj tartály kupakot? Olyan kéne mint ezen. A kupak gyári száma 0948219. A napokban ellenőriztem az olajszintet (ami ráadásul is alacsony volt) és ma vettem észre, hogy hiányzik a tartály kupakja (az sz@r is megállt bennem). Az Unix árajánlatot kér az Opeltől, a Bárdival nem jutottam előre, a Cromax Németországból tudna rendelni, a Kovács Autóalkatrész Kft -nek nincs, a helyi márkaszervíz csak hétfőn tud árajánlatot adni, mert a "kollégák már hazamentek" (csak akkor minek van az, akivel telefonon beszéltem)...
Jó lenne új is, használt is, viszont minél előbb, mert így is nagyon ideges vagyok, hogy nem került-e bele valami szennyeződés ami károsítja a rendszer. Nyilván olajcsere így is kötelező, de az megint más téma (arról se nagyon van még elképzelésem).
Mindegyik típusnál kis szűrőkosár van a tartályban? Mert ebben sose láttam a kupak alatt szűrőt...
Keresek eladó turbő töltőlevegő gumicsövet Vectra C 2004 Y20DTH klímás, a mostani csövön: GM55352542 van, a felső cső, ami a jobb elejében a hűtő melletti fémcsövet a szelepfedélen felül átvezető vascsövet köti össze.