A EURO4 ill annak megvalósítási megoldásaival kapcsolatban az lett volna a fair dolog az únió részéről, hogy ha előírja kötelezően a EURO4 használatát, akkor kötelezően írta volna elő azt is, hogy jelentős adókedvezményt kapjanak az ilyen kocsit vásárlók is. Tudniuk kellett arról az autógyárak visszajelzéseiből, hogy ez csak többletkiadással valósítható meg. Ez a többletkiadás pedig az üzemeltetőre hárul. Függetlenül a műszaki megoldástól. Nem csak követelni kell, de ösztönözni is a környezetvédelemre. Saját zsebből kevesen áldoznak ennyit. Ha pedig kényszer, még keserűbb a dolog.
(Ennek analógiájára mondom, ha ingyenes lenne a szemétszállítás és lerakás a kijelölt helyeken, kevesebb lenne az illegális lerakó.)
Augabi azt írta F, és X között félúton. az előírás az, hogy X-nél csere. szvsz 5000 km-t még kibírt volna. Ha egy kicsit változtatva a dízeles szokásokon 2000-3000 között pörgette volna innentől, még simán lehet hogy 10-et is. de lehet egyszerű óvatosság a szervíz részéről- új a technika.
Nem erre gondoltam, csak kíváncsi vagyok. De ez is benne van. Ha emlékszel, nekem először 58 ezret mondtak, aztán mikor közöltem hogy ez máshol 30-ból is kijön, levitték 36 ezerre az árat. Nem kell mindenre egyből rábólintani. Ha van lehetőség körbe kell járni a kérdést. Meg kérdés: hol állt az olajszint? X alatt vagy fölött. Mennyire volt sűrgős a csere? Ha az ügyfél pénztárcája bánja akkor nem mindegy.
Valszeg a 0km-t a lámpa kigyulladásáig jelzi. A kézikönyv is azt írja nekem (323F), hogy ha világít a lámpa, akkor mielőbb tankoljak, gondolom okozhat menettulajdonságbeli változást a naftahiány (mint pl nekem a lejtőn :) és ezt elkerülendő. Dízelnél ráadásul egyéb gond is lehet ugye kifogyáskor...
Ma megnéztem megint, hogy mennyi is az üzemanyag tartály. A kézikönyv szerint 60 liter, függetlenül attól, hogy dízel vagy benzines. Őszinténszólva, nem is lenne logikus különbözőt készíteni. Szóval ebből az következik, hogy többszörösen túlbiztosítja a használót a Mazda azzal, hogy már 10 liternél sikít, hogy kevés a nafta, illetve hogy 0 kilométerre elég. De szerintem ezzel pont azt éri el, hogy miután kitapasztalja az ember, utána sokkal bátrabban használja, na ekkor fogy majd ki alatta. Én így jártam a Lagunával, ott még 15 liter volt benne, mikor elkezdett világítani a tank, hacsak nem a kutas nem tankolta tele, na ekkor volt a baj. A Mazdánál mondjuk ez azért nem fordulhat elő, mert itt azt méri, hogy mennyi van benne, a Lagunánál pedig az addig elfogyasztottat kalkulálgatta a számítógép, ezért estem néha csapdába:-).
Sziasztok, én úgy vezetem az autót, ahogy javasolta a szakértő. Valószinűleg ezért nincs probléma a DPF-el. Lendületesen, pörgetve vezetek, 2000-3500-as fordulatszám között. Ez az első dízel autóm, és előtte nagyon hozzá szoktam a benzines pörgetéséhez. Valószinűleg ezért 8-8.5 liter a fogyasztás, bár én autópályán is 160-170-nel megyek. Már 5000 km-t mentem olajcsere után (20.000-es volt), de a sok panaszt olvasva tegnap én is megnéztem az olajszintet, és az F-nél volt. Egyébként a fogyasztásról annyit, hogy az elmúlt 2 hét szabival telt el, családdal utazva, így kicsit kényelmesebben utazva az átlag 6.8 liter. Ez már szerintem nagyon jó egy kétliteres egyterűtől.
A csere óta kb 2 mm-t. De azóta gyereket nem kellet oviba suliba vinni és főleg nagyobb távokat mentünk. Szeptembertől jön megint a fekete leves. Kiváncsi leszek!
Az első vevők között lehettem. Először nem akartam beírni a DPF problémát, kiváncsi voltam rá, hogy másnak is okoz-e gondot.
Na DPF-es motornál hallot már valaki chiptuningról?
Úgy vettem az autót, hogy 5000 km után majd beletetetem, de a DPF miatt nem mertem. Már valószínűleg nem is fogom, így 10000 km után nagyon megindult a kocsi jó nagyon a moci. Ha betartom a sebességet pl autópálya is csak 140 az 6,2 l. 160-170-nél is kijövök a 8 -ból. (+15% ráállítva).
Neked akartam írni, hogy most már normalizálódott a helyzet. Gondolom az az 50 km adott az olajszintnek. Jól jött volna Neked is, ha már mások gondjaiból tudtál volna dolgokat.
X-ig én sem vinném. Sőt nem kell pánikba esni, hanem megpróbálni úgy vezetni, ahogy leírták. és figyelni, mert ha megáll (lassul) a növekedés, akkor nincs gond.
igyekszem nyílván, hiszen az ember mások tapasztalatából (is) tanul. gondolom az én tapasztalatom meg majd segíthet másoknak:) Szóval majd elválik, hogy hogy alakul a szint. de most már Nálad is normalizálódott a helyzet, ahogy írtad.
Biztos vagyok benne hogy Te nagyon odafigyelsz majd a használatra. Az lesz a legideálisabb a dpf szemponrjából. Kíváncsian várom, hogy ilyen gondos használat mellett hogyan fog alakulni az olajszint. Őszintén remélem, nem lesz gondod.
Szervíz után ellenőrizted az olajszintet. A szervizek szeretik egy kicsit túltölteni, mert még a szakik úgy gondolják , hogy az olaj úgy is fogyni fog. Én az X-ig nem vinném szervízbe.