Tud valaki abban segíteni, hogy a balatonfenyvesi kisvasút fenyvesi és táskai ága milyen állapotban van? Készül terv a felújításra, van aki foglalkozik ezzel? Van reális esélye, hogy ott valaha újra menetrendszerű kisvasút járjon?
Egy kis összefogás, ötletgyártás sokat segít a dolgon. Illetve itt Kismaroson létrejött három éve egy színtársulat (melynek én is tagja vagyok), s mivel többen a kisvasút mentén lakunk, kedveljük a kisvonatot. Elsősorban Rejtő Jenő darabokat, Rómeó és Júliát, mesedarabokat játszunk, de tavaly kipróbáltuk milyen lenne vonaton, és bejött az ötlet, s megtetszett a kollégáknak is. Idénre mesevonat lett betervezve a színjátszóval, és ez a szellemkisvasút, csak kicsit nagyobb volumennel szervezve, mint az előző évben. Szeretettel várunk mindenkit! Ha novemberre sikerül szabit kérnem, lehet hogy eljövök a múzeumok éjszakájára. Azt lehet tudni, mennyire este fog menni a vonat aznap?
Király Jó pofák ezek a programok. Sajnos más erdei vasúton nem nagyon erőltetik meg magukat a marketingesek. Pedig sokszor már nem elég a látogatók oda vonzásához a vonatozás élménye. Tetszik hogy Királyréten próbálkoztok mindennel. Tavaly óta mi is rágyúrtunk a programokra kemencén. És egyre jobban sikerülnek. Idén még az alábbiak lesznek biztosan: -November 13. Múzeumok őszi éjszakája. Esti vonatközlekedés. Forró tea, forralt bor, zsiros kenyér.
Ehhez nem tudok hozzászólni (nem abban a kocsiban utaztam), de aznap nem is egy ember ment nyugdíjba a kisvasútról, a búcsúztató már délután elkezdődött.
hejj, örülök :-) kőkorsóról leereszkedés nadrágféken megvolt? ahogy a sziklák közül kiérve "egyenes" lesz az út, az már tulajdonképpen egy közelítő nyomvonal, mely közvetlenül nem volt összeköttetésben a kisvasúttal. no, aztán a turistaút erről ereszkedik le srévizavé az oltár patak szűk völgyébe, amely már a hálózat része volt, helyenként hihetetlen, hogy itt egykor vonatok jártak. a magashídi rét névadó műtárgyának ellenfalai is múltidézők, stbstb... de olyat írni, hogy a bükk megunható? ejj, ejj.
Köszönöm a tippeket, megtaláltam a nyomokat, tényleg hangulatos. Pár útbaeső geoládát is levadásztam.
Nem vízálló bakancs kellett leginkább, hanem gumicsizma. Kőkorsótól lefelé többször le kellett térni a turistaútról, nehéz munkagépek szántották föl némelyiket, szerencsére a kisvasút nyomvonala (ahol nem rongálták meg azt is, vagy nem vitte el az ár) jól járható volt. A család a végére már kicsit nehezen bírta, de végül túléltük. Jövünk még máskor is, kicsit kezd unalmassá válni a Bükk és a Mátra :-).
A kisvasutas csapatnak pedig köszönjük a finom vacsorát!
A viadukt ügyében előrelépés nem is nagyon lehet, más miatt volt a felhajtás. A fogaskerekű tényleg napirenden van(volt) pár hónapja. De pont itt nem hiszem, hogy n+1-szer le kéne írni, hogy oda van értelme visszaépíteni kisvasutat ahol van valami látnivaló, esetleg más miatt nagy a turistaforgalom és megfelelőek a körülmények. Nem tudom mikor voltál Salgóbányán, de szerintem elkeserítő állapotok vannak. Persze aki kisvasútmániás, az fantasztikus dolgokat talál az erdőben de az átlagembert ezek nem igazán érdeklik. Egyébként építsék vissza! E táró alagútja a fogashoz
Ha jól gondolom ez már legalább 2 éves hír. "A városban azonban épp most tehermentesítő utat és azon számos műtárgyat, egyebek közt három hidat épít a Betonút és a Hídépítő Zrt. konzorciuma" Inkább nem írok semmit.
" Ennek létesítményvezetője, Hapák Attila felajánlotta, gépekkel és emberekkel is segítik a munkálatokat. A Hídépítő Zrt. mérnökeként is úgy véli, ilyen ipari műemléket nem lehet a föld alatt hagyni, ezért segítenek a viadukt bemutatásában." Legalább a jó szándék megvolt részéről.
A fogaskerekű visszaépítése is érdekes lenne ha úgy lenne ahogy akarják.
Csak a nagy lelkesedés kapcsán gondoltam, hogy azt is bevonják esetleg a projektbe.
A városban azonban épp most tehermentesítő utat és azon számos műtárgyat, egyebek közt három hidat épít a Betonút és a Hídépítő Zrt. konzorciuma. Ennek létesítményvezetője, Hapák Attila felajánlotta, gépekkel és emberekkel is segítik a munkálatokat. A Hídépítő Zrt. mérnökeként is úgy véli, ilyen ipari műemléket nem lehet a föld alatt hagyni, ezért segítenek a viadukt bemutatásában. [népszabadság]
még most is sok talpfa található a nyomvonalon, szegek, alátétlemezek,pár szelvénykaró, hevederek. feljebb egy hídon még át lehet egyensúlyozni. hangulatos, megér egy túrázást.
Hogy mit tett a vasútért? Grófról lévén szó, talán volt uradalmi vasútja, bányavasútja, téglagyára, nem ismerem a család történetét. Hogy hogy volt leírva? Itt az 1966/1967 évi menetrendből egy metszet:
Szüleim nagyon régen kirándultak arrafelé, '77-78 körül még a sínek is megvoltak romos állapotban, ők még láthatták.Sőt a Börzsöny turistaatlasz szerint csak a 80-as évek elején lett felszedve a pálya. '91-ben már csak talpfák voltak, egyet sikerült is megmenteni a Mázsaház környékéről. Mostanában nekem is eszembe jutott, hogy jó lenne bejárni a nyomvonalat.
Kábé úgy, mint az utolsó herminai kanyar egyik kocsija? Ha nem láttam volna, nem hittem volna el, hogy a végére (az alkoholszint növekedésével) örömünneppé, afféle nyugdíjas búcsúztatóvá csapott át a gyászmenet az ex-dolgozók részéről.
Érdemes betérni a Királyréti Hajtánypályára. Szombaton egy kollégámmal, vasárnap velem találkozhatsz. Szeretettel várunk!
A turistautak jól járhatóak, ma személyesen teszteltem egy szakaszán a zöld és a piros sáv jelzést is a környéken, hacsak nem jön valami esősebb időszak, nem kell nagy sárra számítani, viszont kidőlt fák bőségesen akadhatnak.
Szállással kapcsolatban: Királyrét környéki szállások a www.kisvasut-kiralyret.hu oldalon is találhatóak, elérhetőséggel, ha az segít.
jobbról jön mázsaház felől, balra megy musliba. a kereszthez közelebb eső fordítóról beszéltem, de az alsónál is van meglepetés, ha lemégy. az alsó fordítóhoz vezető nyomvonal a csúcs előtt 88 ezrelékes, ha jól emlékszem... majd utánanézek.
ha a foltánkereszt felé mentek, ki ne hagyjátok a diósjenői kisvasút felső fordítójának megtekintését. a kereszttől öt perc... talpák, szegek, szelvénykaró, bak... nagyon hangulatos kis hely a magunkfajtának.
A hétvégét a Börzsönyben töltenénk, egy Királyrét-Nagyhideghegy-Halyagos (vagy Hajagos, hogy helyes?)-Hamuház-Kemence túrával egybekötve, az elmosott nyomvonalat bejárva.
Királyréten, illetve Kemencén lesz-e fönt valaki a kemény magból? Illetve az utóbbi helyen melyik szállást javasoljátok?
A "honnan ismeri" típusú kérdésnél választó kapcsolók vannak, valójában rádiógomb-csoportként működik. Nem lehet több opciót kiválasztani.
Ha nem vettem részt és nem is kívánok részt venni nosztalgia utazáson, ugyan miért kellene megadnom, hogy milyen szempontok számítanak? Üresen hagyva viszont nem lehet elmenteni.
Szakdolgozathoz kérnék segítséget! Az alábbi linken megtalálható kérdőívet kellene kitölteni! Hálás köszönet érte! http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/359073409/1/592813621/
Nekem is van rálátásom jármű felújítási költségekre, sőt, konkrétan ennek a járműnek a felújítási* költségeire is van rálátásom. :-) Ne aggódj, senki nem gazdagodik meg a te támogatásodból. Legfeljebb Szegvár: gazdagabb lesz egy mozdonnyal.
*Amilyen állapotban volt, az újjáépítés szerintem jobb szó.
Szellemkisvasút - gyere, s mentsd meg Meseország királyát!
A Királyréti Erdei Vasút és a Kismarosi Ámulat Társulat közös programja. A gonosz meseszereplők elrabolták Meseország királyát, akit Királyréten tartanak fogva. Nagyon sok cukorkát rendelt a Gonosz Boszorkány, amely majd október 16-án érkezik meg az erdőbe. A cukorbeteg uralkodót sok-sok cukor kényszerű megetetésével szeretnék eltenni láb alól aznap. Gyere, s győzd le a gonosz szereplőket, hogy kiszabadíthasd a királyt! Arra azonban számíthatsz, hogy a rémesebbnél rémesebb alakok megpróbálbak majd elijeszteni, s mindenki csak a saját felelőségére szálhat fel a Szellemkisvasútra.
A Szellemkisvasút indulási időpontja Kismaros: 17.55, visszaérkezés kb. 19.38 Ha Királyrét vagy Szokolya felől szeretnéd elérni ezt a kisvonatot, 16.38-kor indul Királyrétről menetrend szerinti járat, ami 17.10-kor ér Kismarosra. Visszautazásra is lesz lehetőség, 19.50-kor mentesítő járat indul Kismarosról Szokolya-Paphegy és igény esetén Királyrét felé. Ezeket a vonatokat Szellemkisvasúti pótjeggyel díjmentesen igénybe veheted! A nap folyamán normál díjszabás szerint 15.38-kor is indul személyvonat Kismaros állomásra Királyrétről, amely minden állomáson és megállóhelyen megáll.
JEGYÁRAK: A normál személyvonatok normál díjszabású menetjeggyel vehetőek igénybe (lásd díjszabás). A mentesítő járatok a szellemkisvasút utasainak díjmentesen vehetőek igénybe, minden más utasnak a normál díjszabás szerint. A Királyrétről 16.38-kor induló kisvonat a szellemkisvasút utasainak díjmentesen igénybe vehető. A Szellemkisvasút normál díjszabású menetjeggyel és szellemkisvasúti pótjeggyel vehető igénybe. A 4 éven aluli gyermekek számára díjmentes az utazás.
Szellemkisvasúti Pótjegy ára a normál menetjeggyel: 1500 Ft Kedvezményes pótjegy ára a normál kedvezményes jeggyel: 900 Ft
Nem tudom, miből gondolod, hogy a tulajdonosoknak anyagi haszna lesz az eladásból. Van "némi" rálátásom jármű felújítási költségekre, így tudom, hogy ezen az áron van bőven haszon :-))
Hivatalos közlemény!
A klub c50 mozdonya igen eladó, de ennek számos oka van.
- személyes (egészség, és családi ok)
- anyagi (lásd lejjebb)
Mivel számos kérdés irányult a gazdálokdással kapcsoltban, a klub c50 egyszer kapott 500.000ft kézpénzt, az Elmű-től, ami egy reklámszerződés volt ( 1 évig volt érvényes) elszámoltunk, lezártuk. Támogató pedig a MÁV Északi járműjavító volt.(helyet adott a munkához és egyes műveletekben segített) a többi felmerülő költséget a tulajdonosok állták. (üzemanyag, telefonszámla, hajtóművek, tengelyek anyagának megvásárlása, kerékvázak beszerzése, csapágyak fogaskerekek motor sebváltó)
Az eladásból származó bevetél NEM a tulajdonosok nyeresége, hanem a mozdony felújításával keletkezett tartozásaikat, fizetik vissza, a bankoknak, illetve költségeiket kapják vissza.
Köszönjük a támogatóinknak a támogatást!
A klubc50 utolsó közleménye, a tagok egyöntetű döntése alapján a klbc50 megszűnik.
ui.:
Tulajdonképpen több hely is szóba jött ahol mozoghatna a mozdony de sehol nem volt műszakilag alkalmas pálya, (ez nem egy kuli súlya)
Ez a meddő viták lezárására szolgál , továbbiakban semmilyen gyerekes vitákba nem kívánunk bocsátkozni.
későbbiekben a átalakuló tagság szeretne egy használható méretű mozdonyt szerezni ( pl. kuli), a kilépő tagoknak , pedig sok sikert az élet más területén.
klubc50
Tipikus magyar hőbörgés. Inkább örülnétek, hogy 1) valakik pénzt és időt nem kímélve belevágtak a C50-es felújításába 2) a gép, melyre pénzt áldoztatok, immár üzembiztos, és méltó helyre kerül. Egy olyan vasút megbecsült járműve lesz, ahol szakértő kezek viselik majd gondját.
Nem tudom, miből gondolod, hogy a tulajdonosoknak anyagi haszna lesz az eladásból. Sokkal-sokkal több pénzük (és idejük, energiájuk, kockázatuk, stb.) van benne, mint az itt hőbörgőknek együttvéve. Az üzlettel egyedül Szegvár járna jól, mert viszonylag olcsón kapna egy jó műszaki és esztétikai állapotban lévő vontatójárművet.
Veszel egy romos mozdonyt,támogatások etc etc aztán eladod, keresel rajta néhány millát. Ha nagy lesz a zsörtölődés, legfeljebb visszafizeted a támogatást. Mit mondana erre Kohn Bácsi? Ügyes! :-))
Azért a KBK is nevét adta ehhez, és mindenestre furcsa az egész ügyvitel. Ha a támogatók (akár elvi támogatók!) nem kapnak valamiféle kárpótlást, a KBK-nak nagyon komolyan át kell gondolnia az Egyesülethez csak lazán köthető csoportok járműfelújítási gyakorlatát, mert ez így nem kóser.
más nem támogatta pénzel a felújítást valamint az az egy sem és a többi segítő sem kötött ki semmilyen kitételt, hogy soha nem lehet értékesíteni a mozdonyt
szerinted mennyibe kerűlt eddig a felújítás efektív szerinted a tulajdonosoknak ez nem került semmibe?
szerintem továbra se határozd meg, hogy a tulajok mit tegyenek ha csak nincs olyan hiteltérdemlő írásod szerződésed amivel bizonyítod, azt, hogy a támogatók korlátozták volna a mozdony eladását
Nem készpénzben táámogattam, hanem átutalással :).
valamint sokkal jobb megoldás eladni egyben mint, szétcincálni vagy a vastelepen végezni
Ha ilyen jótét lelkek vagytok és ennyire aggódtok a mozdony jövője miatt, adjátok oda 1Ft-ért Szegvárnak.
a mozdony nem a KBK tulajdonában van és nem a kbk vette hanem magánszemélyek és szerintem itt nincs senkinek joga beleszólni abba ha valaki ill valakik el kívánják adni a tuljdonukat,
Semmi gond nem lenne ezzel, ha nem adományokból újult volna meg a mozdony. (Én sem vagyok KBK-tag.)
Szerencsétlen Zsoltnak majdnem ráment a magánélete és az egészsége erre a projectre
Nem, csak abszolút félreérthető amit ír! Krisztián viszont elnök. 3x mondta el , hogy nincs... téma lezárva. Gézának már adtam kontaktot, remélem tudott vele valamit kezdeni!
Szerencsétlen Zsoltnak majdnem ráment a magánélete és az egészsége erre a projectre az elművel pedig megtörtént az elszámolás akkor miről is beszélsz? NA EZ A POFÁTLANSÁG, HOGY CSAK A TE SZEMSZÖGEDBŐL NÉZED A DOLGOT az adományod amivel elvileg sk. hozzájárultál / kézpénzben / mikor és kiknek fizetted be vagy csak szítod a feszültséget
valamint sokkal jobb megoldás eladni egyben mint, szétcincálni vagy a vastelepen végezni
legközelebb meg szerintem kicsit gondolkozz mielőtt ilyeneket írsz és ah hiszed ha nem a mozdony nem a KBK tulajdonában van és nem a kbk vette hanem magánszemélyek és szerintem itt nincs senkinek joga beleszólni abba ha valaki ill valakik el kívánják adni a tuljdonukat,
kedves Szegváriak! Amennyiben szeretnétek mozdonyt venni vagy kölcsönözni egy vasútüzemtől én javaslom hogy ezt ne egy vitafórumon tegyétek hanem a vasútüzem vezetőségét keressétek meg. kemence esetében: Vasútüzemvezető: Szűcs Zoltán 06-20-388-57-43 Vasútüzem emailcíme: kemence@kisvasut.hu
De, az. Kollégáimmal együtt nem kis összeggel támogattuk a mozdony felújítását. Egy kiemelten közhasznú nonprofit egyesületen keresztül ment a befizetés. A feleségem meg a céges támogatók (többek között ELMÜ!!!) útját egyengette.
Nem pofátlanság egy kicsit? Most így mennyi jár vissza a vételárból?
Szívesen látunk minden érdeklődőt! Csak időpontot kell egyeztetni mert egyetemre járok és csak minden második hétvégén érek rá. Az itt megadott e-mail címemen elérhető vagyok.
Az AKGV már ajánlott fel kulit kölcsönbe a pályamunkákhoz. Most várni kell kicsit az eseményekre. Békéscsaba kicsit közelebb van, mint Kemence. Az ottani járművek úgy is kellenek cseredarabos felújításhoz. :Đ
A szegvári tartalék anyag felmérése már folyamatban van, de nem az én feladatrészem, ezért pontos méretekkel most még nem szolgálhatok. Ha átlátjuk az egész helyzetet a tartalékok terén, jelzéssel leszek Feléd.
Nem azért írtam, meg a korbácsot is elhagytam valahol. Igaz hogy beindul és megy, de az irányváltó, lánchajtás és a kerekek nem állnak a helyzet magaslatán. És ezek sokba fognak fájni.
Igen, mi is tudjuk, hogy az a víz, ami nálunk belvizet okozott, az Kemencén hidakat és nagy munkával nemrég felépített támfalakat mosott el.
Szegvárott nincs mozdonyunk, de például van százon felüli számban lóré (az R sorozatból is, néhol kissé átbarkácsolva). Keresnünk kell majd váltóállító készülékeket, de van jópár, kisebb típusú kitérőkhöz való más alkatrész... Lehet tehát valamiféle csere-bere rendszeren is gondolkodni.
A tengelyek átállítása egyébként nekünk nem nagy gond, mert a szentesi MÁV Motorgarázs műhelyében szakemberekkel meg lehet csináltatni.
Továbbra is várom tehát az értesítést, ha valaki eladó, kisméretű mozdonyról tud.
Az eredeti kérésben ez volt: "kéne egy működőképes, vagy 1-2 hét alatt működőképessé tehető" Gondolom ami működik az nekik is kell, a többi roncskupacból meg nem könnyen lesz működő...
Nincs üzemképes kuli. MD40-es három üzemképes, de a háromból kettő zűrös. A szállítás nem olcsó. A tengelyek átállítása nem olcsó, nem 5 perc és Kemencén ez nem megoldható... Azért ez a segítség sem úgy megy... A KEMV elég súlyos károkat szenvedett a tavaszi és koranyári árvizek során! Elég meggyőző érvek?
Üdv. Gondoltam (kérdeztem): 1. Mert ott van jármű. 2. Jól jönne talán egy kis pénz. 3. Nem örökbe, kisegíteni, amíg tudnak valahol venni. 4. Nem lehet átállítani? 5. Netán csak azért, hogy segítsünk valakit? Tisztelettel pisti600
Mondd el légyszíves, mi az unikális a linkelt gépben (nem kötekedésképpen kérdezem, valóban nem tudom). Ja, és Szegváron nem az unikalitás, hanem a használati szempontok a lényegesek.
Szegváron állandó portaszolgálat van a kendergyár bejáratánál, a területen meg állandó mozgás van ilyen-olyan célból (többfunkciós a terület hasznosítása). Abszolút biztonságos a hely.
Kemencén mivel volt nagyobb védelem a bekamerázás előtt? Tárva nyitott kapuk, hétköznap sehol egy lélek. Éjjel főleg. A kenderáztatónak van zárhatóvá alakítható kapuja, aki azt át tudja törni, meg is érdemel egy ingyen MIB motort. :D
Az a baj hogy vannak olyan kuli tulajdonosok akik megvették ugyan a gép(ek)et, de más nem történik, nem foglalkoznak velük, de biztos vagyok benne hogy nem válnának meg a mozdonyuktól. Nagyobb mozdony meg- most még- oda felesleges, azon kívül azokból még kevesebb van.
A Szegvári fejleményeknek meg nagyon örülök, csak így tovább!
Jól tudjuk, hogy éppen azért, mert 1968 óta a kisvasutak száma, vágányhossza és a gazdaság különféle ágaiban betöltött szerepe a korábbi töredékére csökkent, a járművek zöme a vaskohóban végezte. Újat nem gyártanak, ami pedig még megvan, vagy mozdonyként, vagy donorként szolgál, mint a Szilvásváradi fűtőház melletti Mk48-as; köztes esetként megújulásra vár.
A problémát már csak azért is át tudjuk érezni, mert a kendergyári vasút is közvetlen kohóveszélybe került pár éve, de mára a betegség elmúlt. Biztos vagyok abban, hogy előbb-utóbb lesz mozdonyunk, ha nem most, később.
Feri, nem érted? Nincs működőképes kuli..... A MadMax-et darabokra kell szedni és kell hozzá egy hordónyi hajtóműolaj, ami nem kis pénz. A blokkot pedig hegesztetni kell.
Ez mind oké... Bedugod egy bunkerba.... Előtte egy tréleren odahozod, mindenki látja.. Legyen az egy kuli.. értékes stabilmotor van benne, sok mindenre jó, tonnányi ócskavas... a lórék ehhez képest smafuk... ha eltűnik egy ....van ott még... no de egy kuli?
A kendergyári hálózatnak része egy három vágányos, mindkét végén a hálózatba csatlakozó, hosszú fedett szín, amelyben valaha az áztatáson átesett kévéket szárították, elsősorban csapadékosabb időszakokban. A személykocsivá átvedlett lórék is itt pihennek, itt tárolnánk a mozdonyt is.
A tervek között szerepel, hogy a szín a későbbiekben mozdony- és kocsiszín, műhely és raktár szerepet töltene be, természetesen a szükséges átalakítások után.
Ha megnézed a szegvári pályát valami műholdas képen, a szín kivehető a gyárudvaron.
Nagyon sajnálom, hogy egyes hozzászólások révén félreértés tárgyává lehetett a szegvári kérés. Mint talán jelenleg az egyik legilletékesebb kijelentem, hogy NEM AKARUNK EGYETLEN JÁRMŰVET SEM ELVENNI SEM KEMENCÉRŐL, SEM MÁS VASÚTÜZEMTŐL. Azért a csodálatos gyűjteményért, ami Kemencén van - bár én csak képekről ismerem - a KBK tagjai keményen megdolgoztak.
Én csak annyit kértem, és ebben továbbra is várjuk a segítségeteket, hogy ha valaki tud eladó mozdonyról, akkor az legyen szíves jelezni, mert Szegvárra nagyon kellene egy gép.
Kemencén egyetlen kuli működőképes, abból is ömlik a víz (mert törött a blokkja) és a hajtóműben fehér emulzió van olaj helyett. Van pár MD40-es, van egy félkész és egy váz Ue28, más dieselmozdony nincs. Az MD-k nem mennek sehová, mert ezer sebből véreznek, az Ue-k nem üzemképesek, a kuli meg évente 10 percet megy. Kb. ennyi.
Legyetek szívesek a "Kemencérőlbéreljünkjárművet" ne erőltessétek, mert ott sincs sok üzemképes.
Igen, lehetne bérelni. Ám az a helyzet, hogy egyszer s mindenkorra száműzni akarom a traktoros vontatást (még szeptember 7-én be kellett vetnünk), és ehhez állandó jellegű megoldást keresünk.
A másik, hogy egy ilyen gépet kölcsönkérni legfeljebb a vezetőjével együtt illenék, mert mi van, ha - ne adj'Isten - bármi baja lesz a gépnek? Én azt érzem helyesnek, hogy keresünk és veszünk egy gépet, aminek a bőrét azután úgy visszük vásárra (azaz az ócska pálya feljavítására), ahogy akarjuk. A felújítással egyébként sem kell sietni, mert annyi a munka, hogy egy-két hét ide vagy oda se nem oszt, se nem szoroz.
De a kölcsönzés lehetősége - amint arra egy hónapon belül két ítben is volt precedens - nincs elvetve.
Miért pont mindig Kemence????? Üzemképes kuli alig van....alig.. Konkrétan egy, de az ingázik... A többi, MD40-es (már ami oda jó)... ja és 600mm-re vannak állítva.
Öt évvel ezelőtt még szó sem volt arról, hogy a szegvári kendergyár területén lévő kisvasút esetleg megszűnik. 2008-ben lendültek meg a dolgok, és csak az Önkormányzat - élén az agilis Polgármesterrel - ügyes lépéseinek köszönhető, hogy az NKH már kiadott bontási engedélye nyomán nem tűnt el az egész pálya valamelyik vaskohó gyomrában. Újabb egyeztetések nyomán sikerült megvenni a pályát 2009 őszén (a terület sorsa még mindig kérdéses). Megintcsak többszörös manőverek nyomán sikerült kitaposni az idei első, pünkösdhétfői hajtányozás lehetőségét, mert ugye ehhez a terület tuljadonosának is be kellett adni a derekát.
(Egy kis adalék. A tulajdonos cég valamelyik főmuftija például a hajtányok tűzveszélyességére is próbált hivatkozni. Erre adtam azt a választ, hogy egy robbanómotoros hajtány éppen annyira tűzveszélyes, mint a lórévontatására eddig használatos MTZ-tarktorok...)
Mostanra tudtunk tehát eljutni a mozdony-kérdéshez, miután hozzávetőlegesen már ismerjük a pálya teherbíró képességének minimumait. Ezért tetsszük most közzé azt, hogy valami kismozdonyt keresünk, amire most a pálya rendbehozatalához van égető szükségünk.
Ehhez kérjük a segítségeteket, melyet előre is köszönünk!
Van több magántulajdonú, de nem tudok róla hogy bárki is megválna a nehezen megszerzett mozdonyától. 5 éve kellett volna erre gondolni, most már erősen leült a mozdonypiac.
Sziasztok! Úgy tudom, Kemencén vannak magántulajdonban lévő kismozdonyok. (vagy csak olyan van?:D) Van-e olyan illető, aki el akarja adni esetleg? Szegvárra kéne egy működőképes, vagy 1-2 hét alatt működőképessé tehető.
Urak, segítségeteket szeretném kérni. A nagycenki 394,057 psz. mozdony szilvásváradi és/vagy gyöngyösi szerepléséről van szükségem egy jóminőségű üzemi fotóra, amelyet a hétvégén egy előadásnál használnák fel. A felvétel(ek)en nem elsősorban a mozdony az érdekes, hanem a környezet. Azaz, a felvételről lehetőleg derüljön ki, hogy hol készült. eMail címem publikus, segítségeteket előre is köszönöm.
Köszi a jó szót, de nem vettem piszkálásnak SÜNÖCSKe infóját. Eddig tévedésben voltam az "archív" fogalmát illetőleg. Ezentúl figyelni fogom az embereket is a mozdonyos, vonatos képeken és ha meglátom az archív szót valahol, nem fogom a linkjét keresni majd.
Köszi az infót, ezt nem tudtam, de megint tanultam valamit. Eddig csak azt a képet tartottam archívnak, ami egy archívumban megtalálható. Így már világos, ha egy vonaton látható fékező (talán mv is?) nyugdíjba megy akkor az a kép archív lesz. Ezennel elnézést kérek C50-es kollegától. Mennyire igaz, hogy még egy jó tiszteletes úr is holtáig tanul!
Jaj! Az archív az nem egy honlap linkje, hanem a kép témája!
Hogy egy példával éljek: ha a V43 3333-as pályaszámú mozdonyt te lefotózod a Keletiben, akkor az nem archív egészen addig, amíg a mozdony, vagy a Keleti pu. meg nem szűnik. De ha neked van a '80-as évekből olyan fényképed, ami egy M63-as mozdonyt ábrázol a szombathelyi gyorssal Veszprém állomáson, az már archívnak számít, mivel nincs már működő M63-as és a vonalat azóta villamosították.
Jelen esetben az általad betett kép csak azért számít archívnak C50 kolléga szemében, mert a képen látható bajszos úr (a fékező) már nem dolgozik ezen a kisvasúton.
"a lányok diákkocsija" Istenem de rég volt! Az 50-es évek végén. Az 50-es évek elején még marhavagonokban utaztunk falócákon, vagy a padlón ülve. Akkor volt még kultúrvároterem is. Van e kép arról?
Ugyan már, engem nem a fékező érdekelt, hanem az Achiv címe/linkje amit nem írtál oda. Azt kérdőjeleztem meg. Felejtsük el a fékezőt. Mi az Achiv címe?
Felraktál egy képet. Mivel 2002 óta járok oda vonatozni, könnyen megállapítottam hogy a fékező ma már nem dolgozik ott, tehát a kép archív azaz nem lehet már megismételni. Ennyi történt.
Természetesen :) És a Kecskési átjárótól a Szentmihálytelekig tartó rész is ilyen.
A megszüntetés idejében készült íratok között találtam egy levelezést, ami arról szólt, hogy a MÁV szerette volna megtartani a vonalat az Átrakó és Szentmihálytelek között. Sőt ehhez az engedélyt is megszerezte! Terveikben az szerepelt, hogy a fűtőházat a keskeny nyomközű járművek országos javítóműhelyévé teszik, amelyhez a próbapálya ez a szakasz lett volna. Ezen kívül a mozdonyvezetők képzéséhez is felhasználták volna ezt a részt. A vasút felszámolásával megbízott vezető azonban levelet írt a Csongrád Megyei Rendőrkapitányságnak, amelyben bejelentést tett arról, hogy a kisvasút ezen pályarészébe ismeretlenek beleloptak. A rendőrség azonban túl gyors volt és azonnal kiment ellenőrizni a helyzetet, majd megállapította, hogy a pálya ezen része egyben van, lopás nem történt. Az ezt követő egyetlen éjszaka alatt a vasút pályájának egy részét gyakorlatilag feltépték a helyéből. Aki arra sétál ma is megtalálhatja ennek a jeleit és sok síncsavart, talpfát, alátétlemezeket, sínszögeket találhat, amelyekből kitépték a síneket, és átjárókat, amelyeket egyszerűen leaszfaltoztak. De a célt elérni sikerült, mivel másnapra már a rendőrség is megállapította, hogy a pályába tényleg beleloptak ismeretlen tettesek, így a vonalnak ez a rövid része sem menekülhetett meg. Szerintem ezért néz ki ez a rész azóta is úgy ahogy kinéz.
- 1926. Kistarcsa 5964 gysz. - 1926. SzGV C 7 - 1949. MÁV CK 541 > B 541 - 1969.VIII.21. rev. Bc - 1973. S. Mezőhegyes - 1973. Csorvás, vadász melegedő - 1996.VI.29. a fotó elkészül - 2007. a kocsit nem találjuk
Ez a kocsi pontosan merre van Csorváson? Megvan még? Kinek a tulajdona? Privátba kérném a hely adatait, ha valaki ismeri! A fotót ismerem régóta, azt is, hogy Csorváson készült, csak a helyét nem. Ez a kocsi volt egyébként a C7-es, amely a lányok diákkocsija volt:
"nem mindenki akkora őrült mint én, aki már 89 óta kutatom ennek a kisvasútnak a történetét"
Szeged Tisza pu közelében a kisvasúti töltésbe beletaposott síncsavarokat és sínszegeket láttad már? Ahol a kisvasút a Tisza-gáttal párhuzamosan haladt.
Az a honlap nagyjából akkor szünt meg, miután hosszú évek munkájával sikerült bírósági bejegyzést nyernünk, majd később pályázaton webtárhelyet nyernünk. Megvannak a fotók, (úgy két dvd-nyi) filmek, stb. sőt mi több mostanában sok helyről kapunk vagy mi, vagy Domaszék önkormmányzata ilyeneket. A honlapon való megjelentetésükkel az a legnagyobb problémám, hogy először is illik ilyenkor minimum a tulajdonos (fotós) nevét feltüntetni, valamint a képeken szereplőkét sem árt, de a feldolgozásnak sajna még az elején vagyunk és sok képnek bizonytalan az eredete. (Van pl. olyan, hogy többen is állítják ugyanazon képről, hogy azt ők fotozták, és van olyan is aki a képét honlapon nem szeretné viszontlátni, csak kiállításon) Jogi zűrzavart semmiképp nem szeretnék, ez az egyik ok. Másrészt ha kikerül, akkor vízjelezni kellene és hasonlók, amihez szintén nem értek és látom, hogy még HáBé-nek sem mindíg sikerül, tőle is lopnak képeket nagyszámban. Harmadrészt a tárhelyünk sem végtelen, negyedrészt meg ha mindent kipakolnánk a honlapra, akkor ki jönne el Domaszékre megnézni a kiállítást, ha majd minden elkészül? ;-)) Természetesen lesz majd kiadvány, könyv, vándorkiállítás és minden földi jó, de most hirtelen egyszerre kellene mindent csinálni, és felháborító módon egy nap csak 24 órából áll.Ráadásul nem mindenki akkora őrült mint én, aki már 89 óta kutatom ennek a kisvasútnak a történetét, valamint Szeged és a környékének helytörténetét De jövő nyárra tervezünk valami ilyesmit is tényleg!
Egyesületünk felújítási munkája gőzerővel folyik. Kicsit bővebben erről az alábbi linken illetve az oldalunkon lehet tájékozódni: <a href="http://www.szegedikisvasut.hu/index.php?page=news&id=26" target="_blank">http://www.szegedikisvasut.hu/index.php?page=news&id=26</a> Sajnos mostanában leginkább az időjárás szól bele a munkánkba. Utoljára szeptember 7-én voltunk kint a járműnél, azóta folyamatosan esett. De mihelyst javul az idő ujra kint leszünk!
A területen jelenleg a méteres gazt és a budit leszámítva jelenleg semmi nincs. A helyi védettség alatt álló présházat is lebontották. Persze, ez a semmi épp megfelelően jelképezheti egy filmben azokat a gondolatokat, amelyek alapján ezt a pusztítást véghez vitték. A területre megálmodott hulladék válogató és feldolgozó műből nem valósult meg semmi, a téglagyár eltűnt, csak a parlagfű maradt.
Hááát... Fizikailag még úgy tudom használható lenne (sínek megvannak), de elképesztő mértékben benőtte a bozót. No meg a 811-es út kereszteződésében fekvő síneket is kivették. Az északi vége Vértesacsa fölött kezdődött és az állomástól délre végződött (kezdődik ill. végződik is ha azóta nem loptak belőle) a használható hosszúságú pálya.
Válasszuk ketté a dolgot, magyarázat nélkül ugyanis képzavarban vagyunk, mert "sok jegyű pénz folyik el állagmegóvás címén" miközben "a jelzett területen kívül máshol egy centit nem kaszáltak. Az átjárók földdel borítva, itt-ott a pálya is":
1.: Egy dolog, hogy mennyi van elkönyvelve a kecskeméti kisvasút állagmegőrzésére.
2.: Másik dolog, hogy ténylegesen mekkora értékű munka (állagmegőrzés) van elvégezve a kecskeméti kisvasút hálózatán.
Nyilvánvaló, hogy a kettő között legalább egy tizes szorzó van. Mert ez MÁV.
A 6 os vonal Bicske-Lovasberény között úgy tudom nemnagyon van megy a sín, csak néhány km járható Lovasberény után. Akkor melyik része van magántulajdonban?
Azt tegyük hozzá, hogy kecskeméten tudtommal sok jegyű pénz folyik el állagmegóvás címén, amibe beletartozik az is, hogy a pálya le van kaszálva!
Voltak kint egy szakaszon kaszálni a pályamunkások, olyan mint a golfpálya. Kanyartól kanyarig. Kijött az illetékes elvtárs (ill. kivitték oda, a véletlen szerűen kiválasztott helyszínre) bólogatott, hátveregetett, s mindenki ment a dolgára.
Legutóbb egy barátom bejárta a teljes szakaszt: illetve nem, mert több helyen méter magas gaz van így járhatatlan. Sínhiány még nincs, de a jelzett területen kívül máshol egy centit nem kaszáltak. Az átjárók földdel borítva, itt-ott a pálya is (szélhordás). Ez van. Ennek a pályának pedig van gazdája, sok pénzt tesz bele. Íme az eredmény.
Hogy miért nem működik? Ez jó kérdés, nem tudom. Én kopogtattam néhány helyen, de elutasítást kaptam. _Elvben_ mindenki támogatott, jó ötlet, jó ötlet, de a pecsétes emberig nem jut el a dolog, hogy valaki rámondja: mehet. Született már több tanulmány és beadvány is ezügyben, egy olyat is olvastam, amely konkrét számokat ad, lehetséges vállalkozásról szól, támogatást igényelve. Kár azt hinni, hogy mindenki ül a fenekén és várja a sült galambot tátott szájjal. De a lentebb írt hozzászólásom a jelenlegi helyzetet tükrözi tehát tényleg ne várd, hogy bármi ettől konkrétabbat fogsz a közeljövőben itt látni.
Illetve nem: egyetlen konkrét felajánlást kaptunk: az - itt OFF-topic- 6-os vonal szünetelő részét, ami magántulajdonban van jelenleg, lehet használni hajtányosoknak. Oda viszont konkrétan rajtam kívül két (kettő, 2) ember van jelenleg, aki hajlandó lejárni és tisztítani a pályát. Pedig, az ingyenesen használható lenne. Szóval: ha van is lehetőség, nem tudunk megfelelően élni vele, akkor most visszakérdezek én: melyik oldalban van a hiba?
Maradjunk a kisvasutaknál. Legyen a kecskeméti hálózat hajtánypálya. Már ezen a nyáron K napon nem tudtak kimenni a vonalra bozót miatti űrszelvény hiány nélkül. A pálya fenntartásáról nem is beszélve. A vitaindító csisztai szakasz mekkora is volt? Hazánk hajtányosainak hány % tartotta karban?
Az a szar hogy van egy csomó megszüntetett vasútvonal ahol teherforgalom sincs.
És miért nem lehet ebben az országban elérni azt hogy hamár a MÁVnak nem kell akkor hasznosítsuk mondjuk hajtánypályának (gondolok itt pl a 13-as vonal vagy a meseszép 64-esre..amiből már lassan csak a nyoma marad meg, pedig ha akkor átengedték volna a hajtányosoknak talán a mai napig meglenne végig a pálya, és egy újabb nevezetességel gyarapodott volna az ország. Ausztirában működik a dolog nálunk ez miért nem? Még adózni is lehetne a bevételből
Fenyves ügyben valószínüleg az okozza a problémát, ami miatt "beszóltam" Neked.
Valaki beszél egy vagy két hajtányossal, és ismeri a hajtányosok véleményét. Egy két hajtányos nem tartja be az íratlan szabályokat, máris úgy csapódik le, hogy a hajtányosok mennek össze-vissza, nem kérnek engedélyt stb.
Ha a konkrét véleményemre is kiváncsi vagy arra még várni kell, mert én még nem tudtam beszélni minden érdekeltel. Az eddig leírt vélemények közül nagyon egyet tudok érteni Szűcs Zolival, és Matizzal.
"Úgy érzem nem a hobbihajtányosok gesztenyéjét kaparod"
Hobbihajtányoson kívül miléyen hajtányos van még?
"hanem inkább csaka saját pecsenyédet sütögeted."
Ez tényleg megtörtén párszor Csisztán, kaszálás közben.
Néha elképzelem, ahogy egy hajtány két-három emberrel belefut valahol 7-8 sínfelszedő cigányba. Inkább ilyesmitől félnék, mintsem MÁV-tól, vagy bármilyen hatóságtól...
Én normál nyomközön mentem többet, inkább azt a részt ismerem. Fenyves kiesett nálam, mert a nálam rendelkezésre álló keskeny nyomközű hajtány jelenlegi állapotában ott nem tud közlekedni (a csisztai részen). Csak finoman próbálom vázolni: olyan, mint hajtányozás, hivatalosan nem létezik. A hajtány, kiskocsi fogalma nem definiált, az emberi része, hogy milyen tudás, ismeretek kellenének a fenti nem definiált jármű vezetéséhez szintén nem.
Legálisan hajtányozni Királyréten lehet, a körpályán, a tekerős járművekkel. Erről beszélhetünk.
Máshol, másról nem, nincs más módja ennek.
Na, innentől kezdve világos lehet mindenkinek, hogy egyedi elbírálás, személyes jóindulat, "nem nézünk oda" alapon fordul elő vagy van lehetőség közlekedni. Aki ezzel szemben próbál menni, az akár egy rendőrségi eljárást is kockáztat. Szerintem: ne feszegessük a hajtányozós témát. Akinek van lehetősége közlekedni valahol azért nem beszél róla, mert nem akar senkinek ártani neadjisten még szeretne ott menni, akinek meg nincs lehetősége közlekedni sehol az meg azért, hogy ne is legyen belőle gondja. Egy kis megértésen múlik a dolog, kérem: ne várd el senkitől, hogy egy ilyen kényes témában pont egy nyilvános fórumon (vagy vadidegeneknek mailben) fog erről tényfeltáró nyilatkozatot tenni.
Annyira megunták, hogy tavasszal le lett nyírva a gaz (talán kétszer is) és volt egy gyomirtózás is.....macsétázás, átjáró takarítás stb. ...ahogy az lenni szokott !
de a börzsönyi kioktató, flegma és pökhendi stílus sajnos megmarad, ha az ember - nem csak én, más is, kevésbé hozzáértők- bármiféle építő jellegű tanáccsal próbálna szolgálni, akkor a kussolj, húzzál el innen, meg hasonló baráti beszólogatást kapja az ember.
Hányszor is hívtak téged dolgozni? Egyszer sem mentél. A munka nem, de az okoskodás megy?
Balatonfenyvesen úgy látom (próbálom összerakni a mozaikokat) volt pár hajtányos emberke aki próbálta a pályát legalább hajtányok számára fenntartani, és ezekkel áltl szemben a MÁV vezetése (akiknek a hozzáállásukat a vasúthoz már ismerhetjük)
Szerintem a Hajtányosok csak megunták ott a toszakodást.
Viszont akkor ami van sín azt legálisan bűncselekmény nélkül el lehet hozni, mert amit egyszer elloptak, az ugye nem létezik. Csak ennek a papírja kéne, hogy a bontáskor lobogtassuk a rendőröknek, hogy hát tessék, ez itt tévedés, nem sín amit most elviszünk.
"...sokkal jobban illik így a motorhoz, amellyel egyébként is járni szokott..."
Ami szintén - hozzáértők szerint - sosem volt kék. A gőzössel is szokott járni, sőt talán még gyakrabban is. Az sem kék. Most még... ;) De ez van. Majd megszokjuk, mint a csíkos kocsikat is.
Utánajártam pár dolognak Csisztával kapcsolatban. Papíron ott már egy sínszál sincs. Hat éve végig ellopták az egészet, hogy ne legyen rá gondja a vonalbejárónak!
Ennek fényében már értem, miért nevezik köztörvényes bűnözőnek a csisztai vonalon ténykedő hajtányosokat. A vonal létezése munkát ada a fonyódi főpályamesteri szakasznak.
Viszont helyesen írni megtanulhatnál. Mindig bírtam az olyan észtosztókat, akik két összetett mondatot sem képesek megfelelő módon leírni. Számomra ebből ugyanis automatikusan az következik, hogy az illető fejében sincs rend.
"Balatonfenyvesen úgy látom (próbálom összerakni a mozaikokat) volt pár hajtányos emberke aki próbálta a pályát legalább hajtányok számára fenntartani, és ezekkel áltl szemben a MÁV vezetése (akiknek a hozzáállásukat a vasúthoz már ismerhetjük) "
Uraim ! Erről pofázok! Nekem ne magyarázzátok meg azt, hogy a helyi (ismert) kolléga akadályozta meg ezt!
Te mint "kevésbé hozzáértő" milyen építő jellegű tanáccsal szolgálhatsz? Ha rosszul emlékszem elég sok topictársnak a nemzőszerve lett tele a sületlenségeiddel és csak a jóindulatnak köszönheted, hogy nem vagy kitiltva ezért most fogd be a bagólesőd és hagyd rájuk a dolgot.
Figy...én nem tudom, van ebben az országban vagy 8-9 lerohadt kisvasút, meg pár "élményvasút" ami azért jobban áll.
De nemigaz basszus, hogy egy mennyira magyar szokás, hogy nektek/vasútbarátoknak nevezett egyedeknek állandóan b..sztatni kell egymást minden apróságért (tisztelet a kivételnek)
Pár évvel ezelőtt hónapokon át a Börzsönyi (Királyréti) köcsögözés ment, aminek sem én sem az itt olvasók nagy része nem tudja az előzményét nem tudja mi zajlik a színfalak között, csak két, néhány-tízfős társaság keni a sz..rt egymásra és viaskodnak, ahelyett hogy összefognának és végre teremtenének valami működőképest. (Jó, a mostani vezetésnek sikerült felhozni a kisvasútat a csipkerózsika álmából, + fejlődik is szépen, le a kalappal)
Kemencén szintén úgy vélem ment az utálkozás, egyszer voltam egy ilyen "megbeszélésen" na ott bakker mindenki okosabb volt a másiknál, meg volt valami párfős társaság akit nagyon utálni kellett valami vasútzüllesztő tevékenység miatt, de azt hogy kik ők, és miért utáljuk, mit követtek el arra már senki nem adott normális választ. Na mindegy, ezek el lettek hajtva állítólag most béke és nyugalom van, végre szemmel láthatólag fejlődik a szent Kemence is, de a börzsönyi kioktató, flegma és pökhendi stílus sajnos megmarad, ha az ember - nem csak én, más is, kevésbé hozzáértők- bármiféle építő jellegű tanáccsal próbálna szolgálni, akkor a kussolj, húzzál el innen, meg hasonló baráti beszólogatást kapja az ember.
Balatonfenyvesen úgy látom (próbálom összerakni a mozaikokat) volt pár hajtányos emberke aki próbálta a pályát legalább hajtányok számára fenntartani, és ezekkel áltl szemben a MÁV vezetése (akiknek a hozzáállásukat a vasúthoz már ismerhetjük)
Én nem látok kivetnivalót abban hogy egy napsütéses napon csisztapusztán ráteszem a pályára a hajtányt és Táskáig meg Főmajorig elzötyögök. A pályának nem ártok, forgalmat nem zavarom, legalább látják hogy használva van a sín. Aztán gondolom itt is valaki jó magyar szokás szerint viszályt keltet, a hajtányosok lesz..rták utána a dolgokat, a pálya rohad a sínt meg lopják.
Na melyik a jobb megoldás? Én frankón nyáron még hajtánypályát is csinálnék Fenyves-Csiszta között. Ilyen úgysincs az országban még.
Bocs ha nem így van, én így veszem ki a szavakból.
No, se "hajtányos", se "mávúr" nem vagyok. Az elmúlt kilenc év eseményeit azért ismerem.
MINDKÉT FÉL hozzáállása olyan mint a dutyiban, "ha ma engedsz, holnap már csicska vagy". Jó lenne, ha a világunk nem egy nagy sitt lenne, de ehhez mindkét félnek lépnie kéne, de láthatóan mindkét félnek nagyon kényelmes az "én vagyok a megsértett - tehát igazam van" álláspont.
Természetesen neked is igazad van, a saját szemszögedből, de ha megnézed az övékből rá fogsz jönni, hogy nekik is igazuk van. És ha ők megtennék ugyanezt, ők is erre a következtetésre jutnának.
Önigazoló nyilatkozat helyett, próbáljatok meg találkozni, mert maxigáz, hogy az országos hajtány és kismozdony találkozónak (Kecskemét újraindulásában hinni, szeretnék én is, de ....) a sittes hozzáállás miatt kell vége legyen. :-(
Nekem úgy tűnik, csak az érem egyik oldalát ismered,hallgass kopaszhajra, ismerd meg a másik oldalt is, de ne itt. Nem hiányzik senkinek a sárdobálás...
Ez okozta a feszültséget a régi, megszokott, általam nagyon tisztelt hajtányos csapat, és a helyi vezetés között!
A csisztai ág nem működik hivatalosan:( El lopták a a néhány sínszált! Bocsi: Ki pótolja, miből, hogyan!
Tavaly eltűnt a Táskai váltó! Feljelentés ment a hivatalhoz! O.K eltünt, eljárás lefolytatva, elkövető nix. A váltó pótólva nincs, mivel forgalom nincs, tehát nem szükséges.
Mit ad Isten, idén ismét el lopták a nem létező váltót! Kinek, miért lenne felelőssége a nem létező kitérő eltulajdonítása miatti feljelentés!
Emberek azt a kitérőt 3 éve ellopták! Ki hozta vissza, ismét ellopás céljából!
Uraim! Tisztelettel kell tartozni a Balatonfenyvesi hozzá álláshoz. Nem fikázni, némának maradni. Meg lehet sértődni! Azt lehet! :-((
Nem a pálya hiánya miatt nem jár arra vonat, hanem az állapota miatt. A hajtányokkal ellentétben a vonatot már nem igazán bírja el. A bezárása előtti évben majdnem minden nap volt arra kiesés.
Nem jól tudod! Végiggyalogoltam szombaton az egész csisztai ágon (mivel arra haladt a teljesítménytúra 20km-es távja is), és biztosíthatlak, hogy egyetlen sín sem hiányzik. Kizárólag az természet szeretné visszavenni azt, ami az övé. :) A csisztai fürdő is működik (április 15-től október 31-ig van nyitva), él az üdülőtelep is. Magyar szót viszont keveset hallottam, csak németet...
Úgy tudom néhány sínszál el lett lopva a csisztai ágból.
Ami azért kár, hogy egy kisvasuti napra ne lehetne ezt pótolni, nemhinném hogy egetverő költsége lenne.
Azt sem értem miért hagyják a balatoni "nagyokosok" Suchmann + fejlesztési tanácsának nevezett semmirekellő banda, hogy a déli part ennyire lerohadjon.
Se Boglári kilátó, se Csisztai kisvasút (fürdő megvan még egyáltalán?), se fonyódi komp, stb stb. Lassan már tényleg az északi part komplexebb programokat nyújt még rosszabb időben is mint a déli.
A kisvasúti naphoz kapcsolódó 20km-es gyalogos teljesítménytúrán vettem részt (40-es voltunk a két -20km-es és 30km-es- távon). Sajnos a csisztai részen idén már nem volt hajtányforgalom. (Tavaly találkoztunk arra hajtányokkal, bár azt nem tudom, hogy akkor végig Csisztafürdőig járható volt-e a pálya?) Az is érdekelne, hogy esetleg csak az idei nagyon esős és változékony időjárás miatt maradt el a csisztai szakasz karbantartása vagy ez a rész is végleg a táskai sorsára jut?
Háát, azért a háromkerekű kézihajtánnyal nem lehetett kimenni, maximum a lakott terület határáig. A négykerekű a GYV-é volt, a Jawa-blokkossal húzták egy ideig, a délután már csak az állomáson járt. Köszönet nekik, hogy fél napig használhattuk az állomáson. A háromkerekű egy KBK-s tagtársé, én próbáltam üzemeltetni több-kevesebb sikerrel. Sok érdeklődő volt, a tegnapi napból a jó hangulat és az izomláz maradt meg. :-D
Örülök, hogy jól éreztétek magatokat! Nem kis munka volt a szervezésbe, de úgy érzem jól sikerült! Ha minden jól alakul akkor jövőre ismét találkozhatunk Balatonfenyvesen!
A 4 B-aw megtelt emberrel, álltak is rajtuk. Én egy kézi hajtányt láttam csak, de nem volt akadályoztatva sem motoros, sem kézi hajtány, ugyanis bármely hajtány jöhetett, aki előzetesen kitöltötte a jelentkezési lapot (nekem automatikusan küldtek jelentkezési lapot, de szerintem mindenki kapott, aki érdeklődött az elérhetőségeken). A 11.00-ás különvonat mögött közlekedhettek a hajtányok, illetve a nap folyamán a fenyvesi felvételi épület és az egykori rakodó között is mehettek, ki lehetett őket próbálni, nagy keletjük volt :) Nagyon jó volt a szervezés, a még kissé heringes különvonat sem zavart. Somogyszentpálon szép kiállítással és finom pogácsával vártak minket, Balatonfenyvesen meg terepasztalokkal, mezőgazdasági gépek kiállításával. Finom volt az ebéd is, amit reális áron lehetett beszerezni, én gulyásra és kolbászra szavaztam. Nagyon jól éreztem magam, s remélem jövőre is lesz rá lehetőség.
Akkor vigyorogj, ha jólesik. Én inkább szomorúnak tartom azt, amit alapban leírtam, és azt is, ahová ezt elvittétek. De legyetek boldogok, én ide egy jó darabig nem fogok írni - sőt, nem is fogom olvasni. Most lehet örülni.
ha ezen belül a képeslapokra kattanunk, és ott beírunk olyan szavakat, mintpölö... vésztő, békéscsaba, mátrafüred... profibbak mondjuk mezőhegyes, tótkomlós.
valszeg telepíteni kell majd a nézőkéjét, de utána sokáig nem mégy aludni.
esetleg a szebb fogásokat itt is meg lehet említeni.
Ha érdekel valakit, Eladó az Egererdő Zrt. Gyöngyi nevű gőzmozdonya. A mozdonyról további információ az alábbi linken érhető el: Részletek az eladó gőzmozdonyról (pdf file).
sínbohócválasz | vissza a topikba
2010.08.22 13:34:48 (43008)
Csak ugye a GyV itt, ebben a topikban valamiért fekete bárány... Nem hinném, hogy az, csupán a 'feldarabolósdi" hatása. Aminek külön topikja van, arról általában ott írnak.
Aha. Van a LÁEV-nek, és a királyrétinek is, mégis írnak róluk itt elég sokat. Mindegy, hagyjuk.
XIII. K I S V A S Ú T I N A P ÉS KESKENYNYOMKÖZŰ HAJTÁNYOK ÉS KISMOZDONYOK VII. NEMZETKÖZI TALÁLKOZÓJA
B a l a t o n f e n y v e s 2010. szeptember 4. (szombat)
Program:
60 éves a balatonfenyvesi gazdasági vasút
07.30 Motoros- és kézihajtányok, kismozdonyok gyülekezése a vontatási telepén 09.30 A járművek bevonulása a GV állomásra ♫ Térzene a GV állomáson 10.15 Ünnepélyes megnyitó a GV állomáson - Ünnepi beszédet mond: Lombár Gábor polgármester, VTSZ elnökségi tagja, - MÁV ZRt. képviselője, - A 60 éves gazdasági vasút rövid történetét ismerteti Balogh Imre a Balaton-Boronka Kisvasút Nonprofit Kft. ügyvezetője, 11.00 Különvonat indulása Somogyszentpál állomásra, Mk 48-as mozdonnyal, 11.05 Motoros- és kézihajtányok, indulása - Balatonfenyves GV állomás Somogyszentpál állomás 12,5 km 11.40 Különvonat érkezése Somogyszentpál állomásra - A vonat ünnepélyes fogadása, finom szentpáli pogácsával, - Trófea kiállítás megtekintése a Sportcsarnokban (egy rövid séta után) 12.00 Hajtányok érkezése Somogyszentpál állomásra 12.45 Különvonat indulása Somogyszentpál állomásról Balatonfenyvesre 12.50 Hajtányok indulása Somogyszentpál állomásról Balatonfenyvesre 13.30 Különvonat érkezése Balatonfenyves GV állomásra Ebéd Balatonfenyves GV állomás melletti parkolóban Baboskáposzta 700.-Ft./adag, vagy Bográcsgulyás 650.-Ft./adag. A rendezvény egész ideje alatt büfé üzemel, egyéb finom ételekkel és italokkal. 13.50 Hajtányok érkezése Balatonfenyves GV állomásra
GV állomás melletti parkolóban felállított színpadon: 14.00 - 19.30 Hangulatos, vidám élőzene, Közben: egyéb zenei és gyermek műsorok,
GV állomással szembeni parkolóban: 9.00 - 16.00 Hubertus Agráripari Bt. mezőgazdasági gép bemutatója,
GV állomással szemben, a parkoló melletti üdülőben: 9.00 - 16.00 Kisvasút az asztalon - vasúti modell és terepasztal bemutató, - gőzgép bemutató, - képeslapok, vasúti emléktárgyak árusítása, - bereki méz kóstoló és vásár,
GV állomás területén: 11.00 - 16.00 Vonatmentes időben kisvonatozás téglagyári kismozdonyokkal, a kuli-kkal XII. Előzd meg a kisvasutat különféle versenyszámok: futó- és kerékpárversenyek, gyalog- és kerékpár túrák
Információ: Zöldgömb Sport Klub Villámposta: zoldgomb@zoldgomb.hu Honlap: www.zoldgomb.hu
Tudnivalók:
A programon való részvétel díjtalan. A meghívott vendégek valamint a hajtányok és kismozdonyok tulajdonosai és azok vezetői számára ebédet ingyenesen biztosítjuk. A hajtányok részvétele ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött. A hajtányokon való utazás önkéntes, és saját felelőségre történik. A Balatonfenyves GV Somogyszentpál Balatonfenyves GV vonalon a szerelvények menetrend szerint közlekednek ezen a napon is. Balatonfenyves GV állomásról indulnak: 5.30; 7.50; 14.15; 16.15; 18.15
További információ:
MÁV ZRt. Balatonfenyves Gazdasági Vasút 8646 Balatonfenyves, Kölcsey F. u. 9. : 00 36 85/361 831 /Fax: 00 36 85/361 713 vagy www.balatonboronkakisvasut.hu
Jó utazást, és kellemes időtöltést kíván:
Balatonfenyves Község Önkormányzata Somogyszentpál Község Önkormányzata MÁV ZRt. Balatonfenyves GV Balaton-Boronka Kisvasút Nonprofit Közhasznú Kft.
Mintha a Fradi-klubban tetted volna fel a kérdést, hogy jó-e a csapat...... Minek szenvedtek a H0f-fel? A németeknél a Fremo-ban nincs ilyen szabvány, minek nekünk bonyolítani, csak azért, hogy elmondhassuk, hogy bezzeg.....???? Pár nadrághajtogatós miatt? Ne akarjatok valamit újra feltalálni, ha az már másutt tökéletesen működik és bevált, pláne, hogy hasonló lehetőségekkel ugyanazokat az alapanyagokat használják!
Jó rendben, én is tiszteletben tartom, hogy kinek mi számít egy szabvány szempontjából lényeges kérdésnek. Egyúttal halkan megjegyzem, hogy az én értelmezésem szerint ide tartoznak a (helyes) nyomtáv és a hasonló fizikai dimenziók, melyeknek szerintem akár üzbégre lefordítva is pontosan ugyanannyinak kell lenniük, mint bármely más nyelven, de nem szeretnék sok vizet zavarni.
Szívesen megnézném az általad precízen, századmilliméter pontosan, és természetesen korszak hűen modellezett járműveket és vasútvonalakat! Kíváncsian várom a képeket.
Esetleg összerendezhetnéd az ismereteidet, úgy ahogy a pontokat felsoroltam. Megkérnélek rá, szépen. Remélem jön még információ, így könnyebb lesz összegezni az adatokat.
Főleg a magyarra fordításról van szó. De! Ez a német 750mm-es korszakokról, meg mintaképekről szól, ezt írja is, ha jól emléxem. A magyar vonatkozások kiegészítésként kerülnek bele. Ennek formája még nincs meghatározva -tudtommal.
Tiszteletben tartom, hogy van akinek nem az igazi az, ha az almamelléki vasutat H0e-ben készítik el. De ne vesszetek el ebben a zsákutcában. Vannak még más, fontos kérdések is. Egyébként azért érdekes ez a kérdés, mert egy sor kisvasút modellezését kizárja. Mint írtam, H0f modulrendszer meg nincs. Tervben sem. Ha csak én nem tudok róla, szóljatok. Szóval koncentráljunk elsősorban a lényeges kérdésekre, kérem. Köszönöm előre is.
Én akkor sem igazán értem, hogy miért kéne "egységesíteni" a kétféle (600/760) rendszert. Persze, nyugodtan megépítheti bárki az almamelléki deltát H0e-ben, de szerintem az már úgy nem az igazi.
Most csak fordításról, vagy átírásról is van szó? Ha egyszer a 600mm-t H0f-nek írja a szabvány, miért kellene a magyar(ra fordított) változatban H0e helyette?
Tisztelt Kisvasútbarátok! A H0e modulszabvány magyarra fordítása közben felmerült kérdések tisztázása, egyeztetése, "KÖZmegegyezése" ügyében fordulok hozzátok segítségért. Ezekben a kérdésekben:
1. Mit nevezzünk, mit nevezhetünk magyar kisvasútnak? Gondolok itt a történelmi, nagy Magyarországon épült vonalakra, amik most a Kárpátmedencébe férnek csak be, lásd a KBK. célkitűzését.
Hogyan határozzuk meg a magyar kisvasút fogalmát?
2. Van-e, létezik-e a magyar kisvasutak korszak besorolása, mint pl. a nagyvasutunknak van. Ez önálló kérdés, vagy tárgyalható az előbb említett besorolásban, mert a gazdasági, történelmi, politikai változások azonosan befolyásolták?
Magyar kisvasutak korszak meghatározása?
3. Rollbock üzem a magyar kisvasutakon: A Kecskeméten fellelhető 1db görkocsi minek az emléke? Sajnos ez irányban hiányosak az ismereteim.
Görkocsi üzem a magyar kisvasutakon?
4. A 600mm nyomtávolságú erdei, gazdasági, úttörő vasutak problémája: Kemence, Almamellék, korábban Királyrét. Így hirtelen nem jut eszembe más. Nektek? Vitáztunk már sokat egy másik fórumban arról, hogy ezt lehet -e H0e-ben modellezni. Persze lehet, de van aki ezt csak a H0i/H0f-ben tudja elfogadni. Ez ellen csak az szól, hogy ezt még nehezebb, költségesebb modellezni, meg ilyenben még senki sem gondolkodik, legalábbis modulozásban. Vagy csak én nem tudok róla? Az én álláspontom szerint azokat a 600 mm nyomközű erdei, gazdasági, úttörővasutakat, amelyek személyszállítást is végeznek/végeztek vonjuk a H0e szabvány alá, mert sok esetben azonosak a járművek is (kerékpár, forgóváz csere után pl. dunakeszi kocsik, C50-esek, stb.). Ide nem értve pl. az 500mm-es bányavasutakat.
Tehát: a 600mm nyomtávú személyszállító kisvasútjaink modellezhetők-e H0e-ben, KÖZMEGEGYEZÉS alapján? Előre is köszönöm az észrevételeket!
Infók Királyrétről: Szeptember 1-től Kismaros kisvasútállomáson nyit a kisvasúti jegypénztár, ugyanettől a naptól itt csak érvényes menetjeggyel/utazásra jogosító okmánnyal szabad felszálni, ill. a vonaton csak pótdíjjal lehet jegyet venni a Kismaroson felszállóknak.
Mulatós - szüreti kisvonat lesz szeptember 18-án, szombaton, 12.50-es kismarosi indulással.
Bővebb információk a honlapon: www.kisvasut-kiralyret.hu
Szeptember 1-től életbe lép a Hajtánypályán az iskola időszaki őszi nyitva tartási rend, így munkanapokon csak minimum 10 kőrös rendelésre, előzetes egyeztetés alapján nyitunk ki. Október 1-ig hétvégén 9.30 - 13.00 és 13.30 - 18.30-ig vagyunk nyitva. (Október 2 után is nyitva leszünk, csak más rend szerin
Brassó-Hosszúfalu, 16 km, 1435 mm, 17.49 kg/fm "x" felépítmény.
Van egy excell listám, abból puskázok, igazad van, fel kellene javítani legalább 5-6 talpfatávolság/tengelynyomás értékkel, lehet, holnap meg is csinálom.
magyar vasúttörténet 1. szerint a garamberzence-selmecbánya (750 mm-es nyomtáv, megnyit. 1873) vonalba 17 kilós sínek kerültek. (talpsz. 70, mag. 80, koronasz. 38)
Feri! A sínek mellé írt tengelynyomás-értékek így nem értelmezhetők. Hogyan lehet, hogy a 18 kilósra csak 7,85 tonnát engedtek, míg az árnyalatnyival nagyobb 18,5 kilósra már 10,74 tonnát? Csak úgy van értelme ezeket az adatokat közzétenni, ha mellé talpfatávolság is van rendelve, mert - mint erdőszéli olvtárs táblázatából is látjuk - talpfatávolság miatt igen nagy szélső értékek lehetnek tengelynyomásra.
18 kg - Zeltweg - 7.85 t tengelyny. 18 kg - ? 18 kg - Salgó tarján - 8.45 t tengelyny. 18.1 kg - ? 18.5 kg - ? - 10.74 t tengelyny. 18.5 kg - Resicza -
Igaz, nem üdítőre hajtok, hanem csak gondolatébresztőként hatott rám a 18,3-as síntéma:
Valószínűnek tartom, hogy a 18,3 kg/m sín szabványterve még a Monarchia idejéből származik. A Feri által mellékelt szabványterven látszik, hogy az LKM is gyártotta ezt a sínt. Az 1945 előtti eredetre utal, hogy '45 után a kisvasúti sínek szabványait a következőképp alakították ki: 8 10 12 14 18,3 kg/m. És ugyebár a háromtized kilogramm kilóg a sorból...
Most határoljuk be, mikor alkalmazhatták a 18,3-as sínrendszert. 1920 előtt még nagyon szigorúan bántak a sínek tömegével: sajnos a HÉV-vonalak építési költségeinek leszorításánál a sínsúly is áldozatul esett a takarékosságnak, nagyon nem volt mindegy, hogy 23,6-os vagy csak 21,75-ös sínt alkalmaztak. Ezért volt szükség a leggyengébb HÉV vonalakon 20 kilós, sőt talán a 18,3-as sín kifejlesztésére. Azt nem gondolom, hogy 760 mm-es nyomtávon a 18,3-as sínt alkalmazták volna a 19.sz. elején, akkoriban ilyen nyomtávon a 13,75-ös sínnél erősebbet nagyon ritkán lehetett találni. Ha valahol ennél nagyobb sínt kívánt a forgalom, akkor azt a vasutat inkább már normálnyomtávúra építették. Illetve szóba jöhet a köztes állapot, vagyis az 1000 mm nyomtáv, ott 16 kg körüli síneket gyanítok, esetleg 18,3-ast, nem tudom a borsodnádasdi és az Eszék környéki hálózat milyen sínekből épült.
Telt-múlt az idő, az 1000 mm-es nyomtáv Magyarországon nem terjedt el, de 1945 után is itt van ez a 18,3 kilós, szinte semmire sem jó sín. Kisvasútra túl erős, nagyvasútra harmatgyenge:) Gondoljuk végig, mikor lehetett szükség 1945 után 18,3-as sínre: ugyebár folyamatosan termelődött a 20...24,92 kiló közötti vissznyeremény az egykori helyiérdekű vasutak felújításából. De ezekere a sínekre égetően szüksége volt a közforgalmú kisvasutaknak a vágányfelújításhoz (a vasúttörténelemből tudjuk, hogy a kecskeméti kisvasút egész hálózata is ilyen sínekből épült 1928-1952 között. Az AEGV 1937-től már az AEGV, később meg más kisvasutak is használt nagyvasúti sínekből végezték el pályájuk korszerűsítését). Ez a tendencia az 1950-es években folytatódott: a MÁV AK hálózatának felújítása bontott 23,6-os sínekből 1955 körül fejeződött be. Az 1960-as évek elejétől meg már elkezdődött az 1959-ben leállított normálnyomközű vonalak felszedése, és akkor megint Dunát lehetett rekeszteni 23,6-os sínnel, meg amúgy is kiment a kisvasútépítés/felújítás a divatból...
Fentiek alapján a 18,3 kg-os sínek használatának egy rövid időszak képzelhető el: az 1950-es évek felfuttatott bánya- és iparfejlesztésekor, amikor az ipari és bányászati célú új építésű kisvasutakhoz nem volt elegendő 23,6-os sín, és új hengerlésként a 760 mm nyomtávra bőven elegendő (viszont olcsóbb) 18,3-ast építették be. Jó lenne olyan 18,3-as sínt találni, melyen 1945 utáni évszám szerepel, nagy valószínűség szerint 1949-55 közötti lenne:)
Felhasználási helyül Hirdre vagy más hasonló kaliberű és építésű évű kisvasútra gondolok.
Nem veled akarok vitatkozni, hanem az idézett könyvvel:)
"q" jelű sínről még nem hallottam, igaz, a 20 kiló alatti sínek betűjelei közül csak a "w"-t ismerem (10,9 kilós).
Az "n" sín: 20 kg/m. Kereken. Sok ilyen van a kecsói kisvasútban, hirtelen a Kocsistanya mh környéki rész ugrik be nekem.
"m" jelű sín: 21,75 kg/m: biztosan van ilyen is ott, mértem a kisvasúton síneket, fel is van írva, de lusta voltam kikeresni táblázatból.
"eI" (az e betű után egy római 1-es) jelű sín: az ACsEV sínje volt, ilyenekből van például Kiskőrös KK állomás vágányhálózata, 23,6 kg/m (az egyezés az "i" sín tömegével csupán a véletlen műve, a profiljuk teljesen eltérő).
csömödér: bánokszentgyörgy után a mellékvonal tulajdonképpen a fővonal :-) csupán emlékekre támaszkodva, még 14 kilós sincs itt a felépítmény, talán inkább 9-12 kilós.
Igen, tudom, hogy az volt a fővonal:) Nekem olyan 12-esnek tűnik az eleje, biztosan nagyobb 9-nél, sőt a Kemencén látott 11-eseknél is. (aztán van pár szakasz, amit átgomboltak 23-asra...)
a kecsó-majsai vonalat annó q, n, m rendszerű sínekkel építették (mind 20 kg/fm alatti sínek)*
* "magyar vasúttörténet 4." adatai
csömödér: bánokszentgyörgy után a mellékvonal tulajdonképpen a fővonal :-) csupán emlékekre támaszkodva, még 14 kilós sincs itt a felépítmény, talán inkább 9-12 kilós.
Gemenc: Azóta az egész vonal átépült 23-asra, vagy még 18-as. Sajnos emlékeim 2001-ből igencsak megfakultak. Ezek a 18-as sínek akkor újak voltak, vagy valami mellékvonalból, netán más kisvasútból bontottak?
Más: Kecskemét Bugac után Szank környékén milyen sínrendszer, 23-asnál biztosan kisebb. Szanki állomás félig ellopott mellékvágányában 14-es körüli sín van.
Valaki mondta, hogy azon a kisvasúton szinte minden sínrendszer megtalálható...
Csömödér: a bánokszentgyörgyi elágazástól a mellékvonalon a párosával összehegesztett sínek 14-esek?
Ha már sínek: ezek a kemencei átlagnál vastagabbnak tűnnek, gyanúmat erősíti, hogy elforgatott alátét lemez kellett a leerősítéshez. Hány kilósak lehetnek?
Gyulán a 13.75 kg szakaszon 4.2 tonna volt a tengelyterhelés, innen próbáltam a táblázaton túlmutatva megsaccolni a 14 kg > 5.5 tonnát. Mindenesetre a problémát okozó Gyöngyit nem sok hazai kisvasút tudja bevállalni.
Tudom, olvass vissza, magam is ezt írtam, csak 11 kg-s sínnel. :)
És ha jobban elolvasod akóR is ezt írta. Nem azt, hogy nem lehet, hanem kissé soványka. És ezért olyan helyen, ahol ekkora bitangok járnak, folyamatos karbantartás kell. Erdélyben egyébként 13,75 kg/fm-es sín volt a legeltejedtebb felépítmény, és azért gyilkolták a gépek ezeket a pályákat. Láttad Kommandón is a 13,75 - 22 (!) kg/fm-es pályákon a sínégtöréseket meg a síngerinc kopásokat.
Nomeg ne beszéljünk a 490, 056-ról, hogy mit művelt a balatonfenyvesi, akkor még 14 kg6fm-es pályával egy pár év alatt, pedig annak tényleg csak 5,5 tonna a tengelynomása...
ez egy közdok által kiadott "építési és pályafenntartási műszaki adatok". én attól az úriembertől kaptam, aki a nyíregyházi kisvasút várost elkerülő szakaszát - eme könyvecske adatai alapján - tervezte.
"ha 14 kilós pályán járna rendszeresen, az folyamatos pályakarbantartást igényelne."
Ott a pont! (és látod, most nem is kötöttem beléd:) Ugyanis ha valaki veszi a fáradtságot és visszaolvas, azt írtam, hogy JÓL KARBANTARTOTT 14 KILÓS FELÉPÍTMÉNYEN.
elment a resica 9 kilós sínen is, nyilván lépésben, nyilván nem sokszor. szerintem itt arról van inkább szó, hogy ha 14 kilós pályán járna rendszeresen, az folyamatos pályakarbantartást igényelne.
vasúttörténet topiktárs is biztos tud olyan mellékvonalat mondani, ahol a kis "i" felépítményt épp nagyobbra cserélik, pedig a bézét elbírná az is.
Nézzétek csak meg jobban Felek Feri táblázatát: a legnagyobb sín ami szerepel benne, az 12 kg/m-es. És arra 5 tonna max tengelyterhelést enged!
Az akóR által leírt 6 t tengelynyomás tehát vígan ráengedhető a 14 kilós sínekre.
Ki tévedett? Én most nem:) Máskor nézzétek meg alaposabban a táblázatot (Feri, te is, mert most te nézted el elsősorban), és azután érveljetek vele.
OFF: Ha meg akóR nem akar ide írni, szíve-joga. (személy szerint én nem fogom hiányolni a hozzászólásait, túl sok konkrétumot eddig se tudtam meg az írásaiból)
Üdv. Mindenkinek !! Azért ne keverj össze egy 15 km/ó-val poroszkáló " bicikli potlót " egy 35km/ó-val " rohanó/ :-)) / " 24 tonnás 490 - essel. S amiért az FŐPÁLYAMESTER kiröhögött, az erről szólt. Amúgy részéről ez már nem az első eset, több néven megtette már a kioktatásomat....lelke rajta. Volt már olyan, hogy nem írtam ide egy darabig, most ismét ez lesz. Kibírom.
Nem nyekeregnek, hanem törnek. A sínek is, a hevederek is, a hevedercsavarok is, a talpfák is. Persze, évi egyszeri alkalom, vagy napi hat vonatpár, nem mindegy. Ha a BM 50 egy hónapig rongyolná Kemencét, utána igazat adnál?
OFF Az Index Fórum szabályzata megengedi, hogy több nicked is legyen. Kattints rá a bal hasábon az "Új nick léterhozása" gombra, és neked is lehet több nicked is.
Az általad feldobott jelenségnek a következő lehet az oka: például az, ha valaki, aki magát nagytudásúnak véli, olyan nicket tanít valamely szakmára, ami az adott nicknek lehet h a kisujjában van. És remélem nem tűntem nagyképűnek, nem akartam az lenni.
Üdv. Ha már szóba került a Börzsöny Kisvasút, emlékeztetőül:
Mellékelem a Börzsöny Kisvasút napjának plakátját.
Annyi kiegészítés, hogy akik a Szobra 9 órakor érkező vonattal jönnek, különvonat szállítja a vendégeket a vontatási telepre. pisti600
Tisztelettel meghívjuk Önt és kedves családját a szobi KŐ egy nap és Börzsöny Kisvasúti napra a szobi volt gazdasági vasút területére 2010. augusztus 28-án. Program: 9 óra 15 perctől MEGNYITÓ Köszöntőt mondanak : Remitzky Zoltán, Szob Város Polgármestere, Krizsanyik János, Colas Kft. Szobi Üzemének vezetője Paulik János, Börzsöny Kisvasút Kft üzemvezetője. A kőleves színpadi játék a szobi színjátszók előadásában.
Danubius Néptáncegyüttes műsora
100 éve kezdték építeni a Börzsönyi Kisvasutat Kisvasúti nyomvonalak kiállítás ( Árpási Imre gyűjtése ) megnyitója A kiállítást megnyitja : Galanits Tamás.
10 óra 10 perckor indul a kisvonat a Börzsöny Kisvasút végállomásáról Szobról, s 10 óra 30 perckor fel lehet rá szállni a rendezvény helyszínén, ahonnét továbbhalad a vonat Márianosztrára ( visszaindulás : 1105, 1305, 1505,1705, 1805 )
10 órától 14 óra 30 percig
Kézműves foglalkozások ( kőfestés, agyagozás, köves doboz készítés ) Egészségügyi sátor ( vérnyomásmérés, vércukormérés, testzsírmérés, életmód tanácsadás) Helyi termékek vására Gulyás leves + ajándék a kőlevesből.
Napközben kisvonat indulások Szobról Márianosztrára menetrend szerint ( 12 óra 10 perckor, 14 óra 10 perckor , 16 óra 10perckor ).
Nekem ebben az egészben az tünt fel, hogy mig vagyunk páran itten az első nickkünkön, mások úgy cserélgetik, mint az alsó gatyát:-((( Csak aztán a nevetéstől le ne essen róla.
(((Mi lehet az oka annak, hogy nagytudású, egyébként általam is nagyrabecsült emberek időnként elvesztik a kontrollt? Megsértődnek, hepciáskodnak, nagyarcúskodnak. Ez eléggé hervasztó. Ebben a dologban nekem példaképem a Felek Feri: ez az alföldi remete-szakember hangya szorgosságal gyűjti az anyagokat elsősorban az alföldi kisvasutakról, majd tényleg hatalmas tudását szerényen és segítőkészen megosztja másokkal, ellenszolgáltatás nélkül. Felek Feri for president!)))
Engem tanítasz péeftére? Ez jó:DDD (vasúttörténet hasát fogja a röhögéstől)
A négytengelyes merev gép ugyanúgy viselkedik egy 48 kilós sínekkel ellátott pályán, mint egy jól karbantartott 14 kg-os sínekkel ellátott pályán. A járművek ívbeállása ugyanis nem a sínrendszertől függ.
Kisvasúti nap van szombaton, C50-esünkre vagyunk beosztva a Kelemen Dokival, meg félig nyitott nagykocsi. Gyere!!! Úgy tűnik, az első mentrendi kapásból a miénk lesz.
Azt hiszem Te is ott voltál 2008-aug. végén, mikor a Morgó felment 4 kocsival....pedig ott is van 25 ezrelék. Egyébként biztos jobban ismered, mert én, még csak a szobi kisállomáson jártam :-(( Viszont Séró mondta ezt a szűkre fűzött íveket....
Felmennénk oda együtt is a Resicával akóR uram. Inkább az, hogy Márianosztra előtt van egy egy negyven ezrelékes emelkedő, meg egy hmmmmmm, mondjuk 30 méter sugarú ív....
Egyébként szépen lassan, lépésben, kisszabályzóval, sok gőzzel, nagy töltéssel ott is elmennénk.
A bevételünkből éppen csak elvegetálunk (jó gazdálkodás mellett!), de egy komolyabb dolog közbejön: pl. egy évben nem egy, hanem két hajtóművet kell küldeni főjavításra, vagy ne adj isten abroncsoztatni, esztergáltatni kellene kerékpárokat, hát nagy bajban lennénk.
szerintem ez nem depresszió :-) vannak itt egy páran, akik így-úgy résztvesznek egy-egy kisvasút történetében. és nem egy kisvasút van, ami ilyen "vasútbarátok" nélkül, a lekesedés nélkül már nem működne.
és igen, olyan is van, hogy egészen elképzelhetetlen dolgok csereberélődnek egy adagolóra, akármire, de olyan is van, hogy tényleg gyártatni kell sokpénzért, és éjjel építed be, hogy másnap menjen a gép.
azmeg, hogy majd a helyi fiatalok jönnek pályát építeni önként, na, ilyen már inkább csak a mesében van, sajnos.
harc... na ebben szerintem egy vasútüzem sem lát hiányt :-)
Jáccunk-jáccunk... vidéken vagyunk, van Csepeles-veterános ismerősöm, ad alkatrészt 15 000-ért, beszereli barátságból, vagy támogatásból! Nem hogy egy, de egyetlen egy utasom sincs, a vonat elmarad, krampácsolgatok az állomáson. Helyi klubot szervezek fiataloknak, velük teszem rendbe a pályát. Stb.
Mi van ezzel a vasútbarát társadalommal, hogy így be van depresszálva? Hol a lelkesedés, a hit, az akarat, a cselekvés, a HARC? Ötletek, segítség, jótanács? Helyette csak lesajnálás, kétségbeesés, legyintgetés, karok széttárva...
de... aztán következő nap esik az eső, és minden vonaton csak egy utasod lesz. aztán az irányváltóban szétugrik valami kis izé, amit nem kapni boltban, és százezerért gyártanak egy másikat. meg a pálya is kér enni, stb...
nyilván csak jáccunk itt most, de érdekes lenne tudni a tényleges költségeket pár évre visszamenőleg.
Azzal az egy szál kocsival el tud vinni 15 embert. Legyen a retúrjegy 500 Ft. Legyen egy nap 4 vonatpár. Adott a teljes kihasználtság.
1 kör - 7500 Ft - 20 liter gázolaj (gépészek, elég ez 1.2 x 8 = 9.6 km útra?) 2 kör - 7500 Ft - megvan a mozdonyvonattolatásvezetőüzemfőnök aznapi bére 3 kör - 7500 Ft - ? 4 kör - 7500 Ft - ?
Szobon, azokban a bővítés nélküli ívekben...ott halna meg a Gyöngyi. A Zöld szörny is azota tud rajta jobban haladni, mióta megkopott a nyomkarimája :-((( Azt a pályát elq..../gyferitől szabadon/ .
Nem a pénz a fő baj, hanem hogy a kisvasutakat még ott sem sikerült a turisztikai látványosságok közé besorolni, ahol egyáltalán létezik turizmus. Pedig megvolt erre a törekvés 10 éve, aztán minden úgy maradt...
De azzal az egy szál kocsival nem nehéz kihasználtságot produkálni... egy hosszabb távon közlekedő, sok kocsis vonatot csurig megtölteni, na az már kunszt. Pláne ha több pár vonattal is meg kell ezt tenni..
"Nem mindegy az, hogy egy turisztikai célú kisvasút 45 vagy 55 %-os kihasználtsággal működik? Vagy esetleg 80 %-ossal? Úgysem a menetdíjbevételből él..."
ez nem máv... még egy esős hétvége is odaver az elképzeléseknek.
off: ha azt kérdezném tőled "hogy vagy?" te azon is találnál fogást... de már hiányozna is, ha nem :-)
ésbár csak zöngéket hallottam, de más tészta a bicikliút/rokkantlift mint egy kisvasút. nem a megépítése, hanem utána üzembentartani addig és úgy, ahogy az az eu-s papírokon le van írva.
OFF Vajon hány forintba kerül egy-egy rokkant bejutása így a községházára? Miért nem lehet ennyi pénzből két fogós legényt készenlétben másodállásban fizetni, akik kétoldalt megfognák a tolókocsit, és bevinnék a nénit a hivatalba? Ja, hogy az nem únijós:-(((
"ha kécskén tömegek utaztak volna, az önkormányzat bizonyára nem zárja be a boltot."
Kécske nem kihasználatlanság miatt zárt be. Akárhányszor utaztam rajta, a kihasználtságra nem volt panasz. Nem lehetséges, hogy esetleg a hatóság által diktált életszerűtlen szabályok miatt zárták be?
Nem mindegy az, hogy egy turisztikai célú kisvasút 45 vagy 55 %-os kihasználtsággal működik? Vagy esetleg 80 %-ossal? Úgysem a menetdíjbevételből él...
Hazánkban is lenne. Itt a szomszédomban volt egy cég, kazánokat, víztartályokat, zsilipeket készítettek, három éve Németországba egy 200 t kapacítású szemétégetőt. Csakhát a gyár milliomos tulajdonosa 48 évesen rákos lett, ebbe belereccsent és felszámolta a gyárat, ha ő meghal, nehogy már 55-60 családnak legyen keresete...
Biztos, hogy minden EU-s bezuházásnál követelmény az anyagi visszatérülés? A bíróságon 11 millióból épített, akadálymentesítést szolgáló rokkantkocsi-felvonó - melyet évente kb 10-szer használnak - hány év alatt térül meg? És a falut átszelő kerékpárút?
Mielőtt leírsz valamit, gondold végig, lehet-e fogást találni rajta:)