Keresés

Részletes keresés

dudi6 Creative Commons License 2022.05.05 0 0 85852

Sziasztok!
Szeretnék csere kerékszettet a felnifékes országútira (ha megyünk túrázni, jó lenne egy trekkinges külső gumi, ez már meg is van elvileg befér, egy 32mm-s Schwalbe). Mire kell figyelni, hogy jót vegyek?
Gondolom a felni külső szélességét a felnifékek miatt. Sornál ugyanolyan kiosztású kell vagy lehet eltérő? Itt van még amire fontos figyelni? HG CS-4600 12-28 van most. Lánc az maradhat a régi cseréléskor?
Hátul egy Shimano WH-R501 kerék van, elöl pedig egy Campagnolo Khamsin Asymmetric 622x15c.
Mavic Aksium -t néztem ki, de sehol nem találok róla külső szélességet, csak belsőt.
Ez jó lehet? Minőségre milyen ez a Mavic?

B terv: építek egy retro acél vázas gravel bringát

titulus Creative Commons License 2022.05.04 0 0 85851

Elforgattam a kormányt, és sokkal jobb lett, köszönöm. :-) Még a fékkarokon se kellett állítani. Én is gondolkodtam, hogy elforgassam-e, de megzavart ez a sokszögű kialakítás...azt hittem, csak rossz a tartásom.

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 1 85850

Ugye megvan, hogy már csak 3 alvás, és Giro:)))

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85849

Nekem is ilyen kormányom van. Olyan beállítással használom, amilyen az általad korábban linkelt Merida motoros bringán is látható.

A kormány vég egyenes szakasza kb vízszintes, mert akkor tudom kényelmesen fogni a következő ferde szakaszt, mert az az alsó fogásban az utazó pozíció. A fékkart pedig úgy állítom  ehhez, hogy ebben a fogásban elérjem és tudjak közben fékezni. Ekkor viszonylag kényelmesen lehet támaszkodni a fékkaron felül is és közben a négy ujjad a fékkaron pihen és lehet fékezni is fogási pozíció változtatás nélkül. 

Szóval az a beállítás ahogyan a Malin látható nem nevezhető optimálisnak, mert fékezni sem felső sem alsó fogásban nem lehet rendesen.

De úgy tűnik elég lenne csak fordítani rajta, mert a fékkar kb jó helyen van. 

Előzmény: titulus (85845)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85848

Lánykoromban én is edzettem Dobogókőre 53-19/21-el többször is. Sőt, a KTM bringámon 1993-94 környékén 43/23 vagy 25 volt a legpörgősebb. Persze az még az előző évezredben volt:))) 

 

Érdekesség, de a keirin versenyzők 8-10% meredeken edzenek a pályára, 44/17 körüli áttétellel. Brutális...

Előzmény: Ati_66 (85843)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85847

A kormány ergonomikus, azért van több ponton megtörve. Ha normálisan állna, akkor sokkal jobb fogáspozíció lenne rajta. A képen látható beállítás valami barom műve, egy időben a Neuzernél volt minden országúti így elbaszva, lehet, hogy átment a Malihoz dolgozni az állat.

 

Keresel egy 5-ös imbuszkulcsot, és szemben állva a bringával találni fogsz a kormányt befogó aludarabnál (kormányszár, magyarul stucni) kettő vagy négy darab csavart. Kilazítod a fölső(ke)t, majd az alsó(ka)t, és a kívánt pozícióba forgatod a kormányt. Figyelj arra, hogy középen! legyen, ne told el jobb-bal irányba. 

Előzmény: titulus (85846)
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85846
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85845

Köszönöm a segítséget. Az új bringa vásárlásával járó sok buktató miatt egyre inkább kezdek megbékélni azzal , hogy marad minden úgy ahogy van. Viszont abból addig is szeretném kihozni a legtöbbet, amit még érdemes. A vázváltón kívül még egy dolog zavar, ami lehet, hogy szintén a hozzá nem értésemre vezethető vissza. Csatolok egy képet a bringáról. Szerintetek ez a kormány miért ilyen több töréspontos egyetlen ív helyett? Én a Csepel koskormányára gyakran a legvégén támaszkodtam, ahol a markolat szinte párhuzamos volt a talajjal. Itt viszont sokkal inkább merőleges rá, és egy picit rövid is, ezért ha itt a fogom meg, olyan érzésem van, mintha le akarna csúszni a kezem róla. A másik kérdés a fékkarok pozíciója. Szerintetek ez így lehet kb. optimális?

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85844

Mondjuk a 28-30 végződésű "MTB" sor vagy elől a 3 tányér volt az alternatíva számomra. Tárcsafék mellett már elmegy hátul az a nagy lánckerék, de felni fékes keréken nekem az sem jobb esztétikailag mint a 3 tányér elől. 

Majd ha veszek másik országúti bringát, azon már ismét 2 tányér lesz majd elől. 🙂

Előzmény: Ati_66 (85843)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85843

A 90-es években még én is 42-21 áttétellel mentem Kékesre, mert 11-21 volt a 7 sebességes sorom. Ma már a térdem nem bírná a 10 kg testsúly többlet nélkül sem -:)))

Előzmény: nscatto1 (85842)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85842

Na igen... az acél Olmo 105-ös csapágya 10000.- környékén volt 2002-ben, mai napig nem kell matatni. A Paris 30000-es Pinarello (FSA) csapágyát kétszer cseréltem ki. A 7700-es Dura agyak csilliárd km után is tökéletesen forognak, 6-8 éves Fulcrumot szedtem már szét zsírzás miatt. Ezeréves Look Delta pedált nem lehet tönkretenni, a Kéo három év után lógott/kotyogott. FSA karbon SLK hajtóműből kihajtottam a pedálgyűrűt, az Ultegra, Dura Ace esetében ilyenre nem voltam képes.

 

Országútira nem való három tányér:))) Azt olyan gyenge gyerekek használták, mint Heras, és az Angliru miatt lett kitalálva.  

Előzmény: Ati_66 (85839)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85841

Megpróbálom faék egyszerűen leírni: annyi szabvány van mostanra, hogy kis túlzással 10 évente teljesen más méretű alkatrészekből építenek meg egy kerékpárt. A gumik régen 18 mm szélesek voltak, ma 25-28. Régen a felnit fékezték, ma a kerékagyat. A hajtómű csapágya a te gépeden négyszög alakú, és bele van tekerve a fémvázba, manapság két csésze van préselve a karbonba, és a karbonhajtókar be van csúsztatva a vázba. A nyeregcső volt 25,4 mm átmérőjű, most 34,9. A sor végtelen, a lényeg, hogy ezekből egyiket sem tudod kicserélni a másikkal, mert még a rögzítésük módja is teljesen más.

 

Annyiban igazad van, hogy a régebbi gyártású alkatrészek sokkal tartósabbak, mint a mai termékek. Nekem van üzemben 1997-es gyártású komplett szettem, és most is hibátlanul működik. Akkor versenyzésre volt kitalálva, és ennek megfelelően lett gyártva. Ma más az az elv: 3 évente cserélj le mindent, mert az új sokkal trendibb.  

Előzmény: titulus (85840)
titulus Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85840

Hű...nem mondom, hogy minden részletét értem, ennek a segítő szándékú vitának, de annyit mindenképpen, hogy ezeknek a régi bringáknak nehézkes az üzembentartása. Részemről van egy pozitív előítélet a régebbi dolgok iránt, a vélt vagy valós minőségi előnyük miatt, ami néha felül írja a racionalitást. Végül is ezért vettem meg a mostani acélvázas Malit is. De minden tanácsot szívesen veszek, és mindenképpen körülnézek az újabb bringák között is. Köszönöm.

Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85839

Ez igaz.

Bár használtan  sem egy Dura szett érték a 6500 Ultegra széria, de a full Ultegra szintet akarom őrizni, akkor is, ha a lánctányérban és a láncon nincs típusszám beütve.

Lehet hülyeség, mert anyagilag nem éri meg most már, de a szekrényben lévő új alkatrészeket még jó áron vettem. 

Azóta akartam full 600/ Ultegra szettet a vázra, amióta 1992-ben Ultegra kormány csapággyal építettük rá az előző bringámról a cuccokat egy baleset után🙂 Csak megöregedtem és a vázhoz korban leginkább passzoló  6400 széria áttételével már nem tudnék felmenni Kékestetőre, a 6503- as 30-23 áttételével még felrugdosom magamat. A fiatalabb kompakt hajtóművek kevésbé tetszettek az acél vázra mint a 3 tényéros 6500..

Előzmény: nscatto1 (85838)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85838

Zöldpont kerékpárüzletben 9-es lánc 7-9000.- sor 7-9000.- A hajtóműhöz meg elég a lánckereket cserélni, csak tudni kell a furatkör átmérőt. Abból a kicsi/közepes nem egy ökör ára, a nagy lánctányér a komolyabb összeg, de pl. BBB-t, Specialites TA-t lehet hozzá kapni. 

 

Persze ugyanez vonatkozik a 7-es rendszerre is, csak érteni kell hozzá, teljesen amatőrként nekiállni szerelni, cserélni hatalmas pénzkidobás. (Neked van rutinod, könnyebb a dolgod.) Ahhoz sem drága a hajtás alkatrész, mert a 6-7-8 sebességes rendszerek teljesen kompatibilisek egymással, mivel a lánc ugyanolyan széles. A probléma abból adódik majd egy 7-es rendszernél, amikor középcsapágyat kell cserélni, és azt igen nehéz előkaparni, újabb rendszer meg nem lesz kompatibilis a vázzal.

Előzmény: Ati_66 (85837)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.03 0 0 85837

A 2x7 sebességes hajtás karbantartásával ugyan az a probléma ezen a bringán is, mint a 300EX felszerelésnél.

Ha elkopik a hajtómű lánctányér és a hátsó fogaskoszorú, azokat 7 sebességes országúti bringához nehéz pótolni, főleg a hajtómű a gond. Azt hiszem jelenleg a 3x9 Shimano Sora rendszerhez elérhető a hajtómű, de arra a rendszerre váltani 2x7-es rendszerről költséges. Új hátsó agy/kerék a 9-es fogaskoszorúhoz, más középrész csapágy kell, hozzá való váltók és váltókarok és ezt egyszerre kell cserélni.

Szóval olcsóbb rögtön egy fiatalabb használt bringát venni, ami már ilyen alkatrészekkel felszerelt, ha sokat akarod használni.  Lehet kapni 105 vagy Ultegra felszereltségű alkatrészekkel szerelt 2x9/ 3x9 hajtásláncú bringákat jó áron, de azok a hajtóművek nem kompatibilisek a jelenlegi 3x9 Sora szériával. Már több mint 10 éves alkatrészek így a típushoz való hajtómű pótalkatrész az Ebay-en sincs. Azért tudom, mert nekem 3x9 Ultegra van és folyamatosan nézelődöm, hátha felbukkan valami, bár még van egy komplett hajtáslánc felújításra alkatrészem.

Előzmény: titulus (85835)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85836

Ha valakit érdekel egy 10 fokozatú 12-23-as, titán-acél mérnöki csoda Dura Ace fogaskoszorú 25000-ért, írjon. Úgy 1000 km lehet benne, szétgörgőzni  vétek lenne, a 11-es rendszerhez meg nem jó, ugye. 

titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85835

Francba, sajnos jó a méret...vegye meg gyorsan valaki előlem. :-)

Előzmény: nscatto1 (85834)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85834

Hobbi célokra tökéletes, egy Merida aluváz felmatricázva motorosnak:) Ha jó a méret:

 

155-165 cm: 48-51
165-170 cm: 51-53
170-175 cm: 53-55
175-180 cm: 55-58
180-185 cm: 58-61
185-190 cm: 61-63
190-195 cm: 63-65

 

(kb. ilyen magasnak kéne lenned)

 

akkor vedd meg, megbízható alkatrészekből van összerakva. A váltó egy montiváltó 1995-ből, van benne anyag, és kompatibilis az RSX fékváltókarral. Egyetlen bajod lehet majd, a nyereg, de az bármilyen nyeregre igaz. Ha nagyon kényelmetlen, akkor cserélni kell majd.

Előzmény: titulus (85832)
bátyó Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85833

A tihanyi alsó utat is leaszfaltozták.

Előzmény: NAR (85827)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85832

Köszönöm. Hát ez így már több mint elgondolkodtató. Azt hiszem akkor marad így a bringa, és legfeljebb ha nagyon belelkesülök akkor eladom és veszek másikat. Sajnos ez a belelkesülés részben már el is kezdődött, és elkezdtem szemezni ezzel:

https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Merida__Harley_Davidson__54_es_aluvazas_gyonyoru_orszaguti_elado__127885227.htm

 

Tudom, hogy nem egy profi darab, inkább az érdekelne, hogy ár-érték arányban milyen vételnek tartjátok? Illetve ilyen váltót (Shimano STX) én még országútin nem láttam. Egyébként ezen is RSX fékváltókarok vannak, de akkor ezt lehet hogy el is kellene engednem, mert alkatrész hiányában fenntarthatatlan? A cél egyébként abszolút hobby szintű (élmény) tekerés, alapvetően kis szintkülönbségű részeken. Köszönöm az eddigieket mindenkinek.

henngergely Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85831

Ha a gumi szakadt, repedezett vagy akár csak ragacsos tapintású akkor annak annyi. Pót darabot szerintem elég nehéz (és ennek megfelelően drága) hozzá szerezni.

Előzmény: nscatto1 (85830)
nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85830

Még egy dolog: ha hibás a fékváltókar, ne vedd meg! NEM tudod megjavítani, ha pedig fizetnél a javításért, akkor az minimum annyiba kerülne, mint a bringád. De el sem vállalnák, mert nem értenek hozzá.

Előzmény: titulus (85829)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85829

Nagyon köszönöm a segítséget. Így sokkal könnyebben lépek (vagy nem) tovább. :-)

nscatto1 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85828

Ha olcsón meg tudod szerezni a fékváltókarokat, akkor igen. Azonban vedd figyelembe, hogy ha költesz rá, mert sokat akarod használni, akkor venni kell mellé még egy sort, és legalább két láncot. (Feltételezve, hogy a mostani állapota használható.) Arra is figyelj, hogy ha komoly(abb) hegyekre akarsz menni, akkor oda olyan sor kell, amit lehet, hogy nem tudsz beszerezni, mert ezeken a bringákon még 52/42(39) áttétel volt elöl, és 12-23 hátul. Kevesen annyira erősek, hogy 42 - vagy akár 39 - 23-al fel tudjanak menni egy hegyre. Vagyis ha hosszabb távon gondolkozol, akkor lehet, hogy túl sok mindent kell cserélni, ami már túlságosan nagy befektetés lenne. Arra most nem térnék ki, hogy ilyen régi gépeknél a hajtókar cseréjéhez szükséges dolgok is a majdnem beszerezhetetlen kategóriába esnek.

Előzmény: titulus (85823)
NAR Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85827

Visegrádon és környékén felújították az utat. A 71-esen Vonyarcvashegyen és Balatongyörökön is egész új aszfalt van. Budapesten lesz egy kis macskakő az időfutamon.

Előzmény: vittore_30 (85825)
Ati_66 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85826

Szia!

Műszaki akadálya nincs, hogy a 300EX váltóhoz feltedd az RSX vagy más 7 sebességes Shimano országúti fékváltókart.  

Azt neked kell eldönteni, hogy a fékváltókar kényelme megéri-e azt a pénzt amiből ezt a fejlesztést meg tudod valósítani. 

Több évre, sok bringázásra érdemes lehet.

Az RSX az közvetlenül a 105 alatti széria volt a 90-es évek első felében, talán pár évvel fiatalabb, mint az 300EX és attól talán kicsit jobb minőségű kategória volt.

Előzmény: titulus (85823)
vittore_30 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85825

ismeri valaki a kijelölt útvonalat bringás szemmel?

 

ha esetleg jó magyar szokás szerint tele van tankcsapákkal és repedésekkel, abból botrány lesz

Előzmény: nscatto1 (85822)
_Haszi_ Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85824

Az a baj, hogy távoli jövőbe gondolva lehetne az e-autókkal létrehozni a tüdősebb utakat. Illetve nem ez a baj, hanem az, hogy hiába állítják egyesek, nem ez lesz a megmentő jövő sajnos. (mert a fizika az sajnos attól még fizika marad, hogy egyesek nem tudják, vagy nem akarják figyelembe venni)

Előzmény: nscatto1 (85816)
titulus Creative Commons License 2022.05.02 0 0 85823

Sziasztok! Nem rég vettem egy 14 sebességes vázváltós Mali országúti bringát, ami Exage 300ex szettel van szerelve. Gondolkozom rajta, hogy RSX fékváltókarokkal javítanék a váltás "komfortján". Szerintetek ez különösebb átalakítás nélkül megvalósítható? Érdemes egyáltalán egy ilyen korszerűsítésen gondolkodni? Úgy tudom az RSX széria egész jó minőségű, és ugyanúgy 2x7-es kiosztást lehet vele kezelni mint az exage-dzsel. Szóval előre is köszönöm, ha valaki tud akár tapasztalatot, akár véleményt megosztani ezzel kapcsolatban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!