Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.28 0 0 45082

Sziasztok ismet!

 

Bocs, hogy telepofazom a forumot.

 

Ma elmentem megnezni a Nemetorszagbol behozott kek, spoileres, tiz eves Jazz-t:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.4_es_sport-7194078

 

Mit ne mondjak, erdekes elmeny volt. Ezek a kereskedok mind hatalmas dumasok, standup fellepeseket kene vallalniuk. Persze rendes volt, keszseges, de latta rajtam a szakertelem teljes hianyat, konnyu predanak tunhettem. Maga a kocsi szep, nagyon szep, nagyon tiszta, a kormanyon SEMMI kopasnyomot nem lattam (ez normalis egy 10 eves Jazz-nel?), apro repedes volt itt-ott, rozsdara nem emlekszem, viszont a motorhazteto belsejeben a gyapot vagy mi teljesen szet volt jove, persze a pasas csak legyintett, hogy az semmiseg, biztos kiragtak a nyestek (WTF?!). A hatso sotetitett ablakoktol tartottam, de bentrol baromi jo a kilatas, habar talaltam egy karcot az egyiken.

 

A kereskedo elforditotta a kulcsot, nema csend, "oh, csak az akksi", ez bennem szult nemi bizalmatlansagot, de egy percen belul valoban szepen duruzsolt kocsi. Nem mentunk semerre, abban maradtunk, hogy HA visszamegyek, majd elvisszuk probakorre. Egyebkent most ultem eloszor Jazz-ben, es nagyon elegedett voltam, nagyon tagas, kenyelmes. Mult heten majdnem megvettunk egy Yarist, de vegul nem tudtunk megegyezni a vetelarban, mar nem is banom, azt tul szuknek talaltam (es kicsit unalmasnak is).

 

A problema az, hogy muszakilag eselyem sem volt felmerni a Jazz allapotat. Kerdeztem, hogy vihetjuk-e allapotfelmeresre, eloszor belement, aztan helyesbitett, hogy inkabb hozzak szerelot, mert nincs rendszam a kocsin, es most P-s rendszama sincs, es trelerrel szallitani korulmenyes, es kulonben is, "mi ertelme szervizbe vinni, ott ugyis mindig talalnak valamit, ugye Jani - kerdezte a kozelben allo szerelojet - szerinted egy 10 eves Honda Jazz-en talalnak valamit?" Jani egy masodpercig bizonytalankodott a helyes valaszt illetoen, aztan meggyozoen razta a fejet, hogy "kizart, ezen aztan nem talalnak semmit", mikozben a kereskedo az ellenkezojet hajtogatta, szoval vicces volt, erdekes szociotanulmanyt lehetne irni ezekrol a helyekrol.

 

Sajnos nincs szerelo ismerosom, szerintetek lehet "berelni", van olyan aki eljon es atnezi a kocsit? Vagy hagyjam a francba? Csinaltam nehany kozeli kepet, ha felfedeztek valami emlitesre meltot, megkoszonnem a kommenteket:

http://www.flickr.com/photos/103552774@N02/sets/72157635976618745/

 

Koszi!

Ptom71 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 45081

A korábban említett modelfreissítés ekkor volt. A régi 1.4-es műszerfalát megkapta az 1.2-es és helyette lett digiklímás az 1.4-es.

 

Ha a pénz számit, akkor én a jászberényit javasolnám. Még az eredeti dísztárcsái is megvan. Biztosan vigyáztak rá.

Előzmény: Stiletto_ (45079)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.28 0 0 45080

Bocs, meg erre nezzetek ra pls, merjunk nagyot almodni -es sokat alkudni- alapon. Kar, hogy fekete, sarganak vagy keknek jobban orulnek:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.4_es_my._2005_serulesmentes-7261632

Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45079

2004/10 utan is volt egy modellfrissites? Miben lettek jobbak a Jazzek utana?

 

Gondoltam esetleg a hetvegen megnezek egyet eloben.

 

Ez tetszik, habar videki, de ma jott volna Pestre, csak mashogy alakult, megsem jott a tulaj a varosba:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.2_s_cool-7259818

 

Ez pesti kereskedo, jobb szeretnem maganszemelytol, de legalabb hetvegen is meg lehet nezni:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.4_es_sport-7244461

 

Na meg van ez a villantos csodabogar, hazudnek ha azt mondanam, hogy nem tetszik, pedig valahol eleg rohejes, de akkor is. :)

Elso autonak persze tulzas lenne, sot talan barmilyennek az. Azert csak beszeltem a kereskedovel, az auto eloeleterol nem tudunk semmit, most jott nemetorszagbol, ennyi. Nem tul biztato:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.4_es_sport-7194078

 

Szerintetek lehet koztuk igeretes?

 

Előzmény: Ptom71 (45077)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45078

Ok, ertem, tenyleg nem ordogtol valo otlet ez a hitelatvetel, de ha most meg is lenne a havi 55-60 a torlesztore, ki tudja mi lesz masfel-ket ev mulva jovedelem fronton. A kocsira felretett osszeg meg jo esellyel elmegy addigra. Ezt a hitelezos megoldast egyelore talonba raknam.

 

Egyebkent a videki autovasarlas sem a legidealisabb szamomra, praktikus okokbol. Mivel nulla szakertelemmel rendelkezem, mindenkeppen elvinnem (marka)szervizbe a kiszemelt autot allapotfelmeresre, mielott megveszem. Ez itt Bpesten ahol lakom megoldhato, de videkre egy ilyet leszervezni, munkanapon, eleg maceras lenne.

Előzmény: Törölt nick (45073)
Ptom71 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45077

A Te autod 1.2 Cool. 2004/10 havi utánit keressél. Ez enyém is ilyen, én meg vagyok elégedve vele.

Előzmény: Stiletto_ (45066)
vidi313 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45076

Akkor én kilógok abból a sorból, amit most felsoroltál. Kevés km. van benne, és nem rövid utakon, nem városban ment bele. :-)

Mellette használok másikat is, azért állt elő ez a helyzet.

Ja és kb. fél évet vagyok itthon.

Előzmény: Törölt nick (45075)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45075

Nomeg 2004 az bizony már 9-10 éve volt.

Évi 10 eKm alatt azért kevés autó fut, főleg az ilyen újonnan viszonylag drágából mint a JAZZ.

Nem a csóri népek vették jellemzően, az ilyenek pedig, használják is.

 

HA, mégis ilyen keveset futott,  akkor a km-k nagyobb része

alighanem rövid utakon, hideg motorral, városban került bele.

És ezeket a km-ket szerintem, mimina 2X-es szrorzóval kell értékelni...

Előzmény: wastegate (45072)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45074

A digit klíma meg valóban nem szempont. Manuális tökéletes, csak legyen.

 

Nekem volt mindkettő

Az automata után már SEMMI pénzért nem vennék újra manuálist.

Tekergesse állandóan le-föl a halál, vagy inkább az automata :-)

Persze, amíg nem volt automata .... én is azt mondtam jó a kézi is.

 

Csak legyen.

Ami igaz is, a lényeg valóban a: legyen.

Klíma nélkül autót venni mamár nem túl jó ötlet.

Előzmény: Stiletto_ (45071)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45073

Persze, arra írtam, hogy 1,5 mFt az irányára... KP alapon.

 

----

 

De, ha belegondolsz adott esetben jobb lehet megtratni

a ~1,3 milla KP tartalékot (Autó ára) és fizetni

a havi 55-60 eFt-t, ha belefér a jövedelembe.....

 

Mert, így a futamidő vége felé, már ALIG van a havi részletben kamat tartalom :-)

Lesz  ~24*57=1368 eFt a részletek és 2 év múlva még mindig cirka 1100 eFt-t fog érni az autó.

 

Azaz a részlet lényegében már szinte takarék betét :-)

Miközben az autó ára is KÉZNÉL van és még ici-picit kamatozik is.

 

Persze lehet részlet helyett a bankba rakni  a havi pénzt.

Csak ehhez kell némi önfegyelem ... mert könnyen elköltődik.

 

Nomeg a KP tartalék, akkor autóban áll, amiből nehezebb hasznosítani, ha netán kell.

És még az autó is eltűnik alólad, ha valamiért pénzzé kell tenni...

 

Szóval, szerintem, ha  belefér a havi kiadásokba,

akkor nem feltétlenül ördögtöl való hitel átvállalás.

 

Előzmény: Stiletto_ (45069)
wastegate Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45072

Nem szempont a 100e km alatti futásteljesítmény ... semmi baj velük 200 és 300 e km nél sem.

 

w

Előzmény: vidi313 (45070)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45071

A kemény/lágy rugózást valószínűleg nem fogom észrevenni eleinte, lévén első autóm lesz, minimális vezetési rutinnal. A digit klíma meg valóban nem szempont. Manuális tökéletes, csak legyen.

Előzmény: vidi313 (45070)
vidi313 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45070

Az, hogy ráncfelvarrott, szerintem nem sok jelentősége van, ha az összeghatárod az, amit mondtál. Ez ne jelentsen problémát, ezért nem kell búsúlni. Amelyik 2003-as 2004-es, ha nem futott túl sokat, 100.000 km alatt van, ugyanolyan jó, lehet hogy még karbantartási költségeket figyelembe véve jobb is. Az enyém 2003-as, igaz kevesett futott, de semmi problémám vele. Lehetséges, hogy az újabbaknak kicsit lágyabb a rugózása, de az szerintem olyan kis különbség, hogy észre sem vehető. Sokkal dárágább és fiatalabb kiskocsik is találhatók hasonló, nem kifejezetten lágy rugózással. Az, ha nem automata klíma van benne, csak kézi kapcsolású, az pozitívum a 10 év körüli autók esetében.

Előzmény: Stiletto_ (45066)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45069

Bocs, lehet félreértettem. Ha a törlesztő kiváltható a vételárral, úgy már érdekesebb.

Előzmény: Törölt nick (45067)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45068

Köszi, autóhitelt nem szeretnék törleszteni. :)

Előzmény: Törölt nick (45067)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45067

Tudok olyat, amin még van 25 hónap hitel, havi 55-60 eFt/hó jelenleg.

Átvállalással is vihető .... ill. szerinetm 1,5 alá alkudható kp-ben.

Alufelnikkel... 2005 végi.

 

Eredetileg (2,5 évig) az enyém volt, most pedig a majdnem sógorom használja.

 

A sógor jelölt idegesítően vigyázott rá és kímélte mindvégig, ezért

műszakilag hibátlan, újszerű kívül-belül .... a ~200 eKm futás ellenére.

Csak akormányon létszika sok izazdság nyoam egy kicsit.

Javarészt országúton került bele a sok km.

 

A hátsó ajtó van újrafényezve egy parkolóbeli beletolatás miatt

és motorháztetető kőfelverődés miatt, komolyabban törve nem volt.

 

(elérhető Kecskeméten)

Előzmény: Stiletto_ (45066)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45066

Köszi! A lényeget persze kifelejtettem, 1.2m a maximum, amit rá tudok szánni, extrém esetben 1.3, de sajnos így is kizárt a ráncfelvarrott típus.

Előzmény: Törölt nick (45065)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45065

A 2005 november utáni ráncfelvarrott 1.4LS a te autód a korosabb JAZZ-ek közül.

 

A fórumból kiderül miért... de röviden:

- erősebb jelentősen, mert a váltó áttétel is más! 

- szebb bel- és kűlcsín

- kényelmesebb (lágyított rugózás)

- biztonságosabb (oldal légzsák)

- automata klíma, digitálsi kezelővel

- apró kényelmi cuccok plusszban

 

Erről a belsőről ismered fel könnyedén...

http://a5.hu/kepek/tesztek/Honda%20Jazz%20CVT//050414jazz2504.jpg

 

A jobban menés ára cirka 0,3-0,5 liter benzin többlet igény, lábtól függően.

Előzmény: Stiletto_ (45064)
Stiletto_ Creative Commons License 2013.09.27 0 0 45064

Sziasztok!

Egy ideje már keresgélem a megfelelő első autót, most épp ott tartok, hogy egy használt Jazz lehet a befutó, olyan 9-10 éves darab. Sok jót olvastam róla, kérdésem csak annyi, hogy van-e évjárat/szériahiba amitől tartani kell, illetve mennyivel gyengébb az 1.2 motor az erősebb 1.4-nél. Elsősorban emelkedőkre gondolok. Vegyesen lenne használva városban és autópályán. Köszi!

BekeToni Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45063

Yes, - a Pmax valahol a 12,5…13,3:1 AFR között ébred.  :)

Előzmény: kisfo (45062)
kisfo Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45062

"A legkisebb üzemanyag fogyasztás 1,05 érhető el, a legnagyobb teljesítmény a 0,86-nál van"

 

termeszetesen ilyen generalis szamokat ismerek, de velemenyem es tapasztalatom szerint ez motorfüggö.

 

egyszerüsitve: minel tökeletesebb a keverekkepzes, eges lefolyasa, annal közelebb van 1-hez a max. telj. eleresehez szükseges lambda (azaz lehet ez egy - ebböl a szempontbol - jobb motor eseten 0.92-es lambdanal egy masiknal 0.90-esnel, egy harmadiknal epp 0.86-nal)

Előzmény: BekeToni (45061)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45061

A szokásos lambda 0,97…1,03 közti ablak a katalizátor után, 1-hez képest +/-3% szabványos tartomány.

 

A legkisebb üzemanyag fogyasztás 1,05 érhető el, a legnagyobb teljesítmény a 0,86-nál van.

 

Motorfék üzemben, teljes terhelésen és nyilván hidegüzem alatt nincs lambda szabályzás.

 

A motorvezérlő részterhelésen max0,96-ig engedi dúsítani, teljes terhelés közelében max0,92 - ezt a vezérlőszonda a katalizátor előtt méri.

 

Az eco üzem 1,03-1,05 között működik. Nem tudom pontosan hol kapcsol, - kérjél karácsonyra egy Androidos kütyüt, meg egy OBDII Bluetooth Adaptert és olyan átlátható lesz minden, mint az ebihal. :)

Előzmény: kisfo (45054)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45060

Szép lámpa, hova viszed vizsgára? :)

Előzmény: Ptom71 (45057)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45059

Csomagtér, - ajtókárpiton találsz egy kb 30mm átmérőjű gumidugót.

A mögött, a nyílás bal oldalán van egy lemezkar. Ha azt jobbra tolod akkor zárva. 

Előzmény: hetzlan (45058)
hetzlan Creative Commons License 2013.09.26 0 0 45058

sziasztok,

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy akksi töltése esetén (lakásban) hogyan tudom bezárni a csomagtér ajtaját?

(központizáras, nincs rajta kívül zár..)

Köszönöm!

 

üdv:

András

Ptom71 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 45057

Vettem új erős fényű LED helyzetjelzőket. A régiekhez képest ez fehéren világít, és a fénye is erősebb.

Mind a két oldalon a sárvédőt megbontva tudtam kicserlélni az izzókat.

opi064 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 45056

Ezt a tanulás dolgot amúgy  azért kérdeztem, mert nekem is feltűnt, hogy ha hajszolom egy kicsit, akkor egy idő után mintha intenzívebben tudnék gyorsítani, ha meg ővatoskodom vele, akkor mintha meglustulna. Ezidáig én is azt gondoltam, hogy csak bebeszélem magamnak. És még amit észrevettem: Ha megtankolom egy másik benzinnel, mint a mi benne volt, akkor mintha nem tudná mit kezdjen vele a motorvezérlő, határozottan remegve jár az alapjárat és baromira meglustul. Aztán másnapra ez megszűnik. (melóból hazafelé szoktam tankolni, ezért írom, hogy másnapra, mert aznap már a tankolás után kevés km.-t megyek. Amúgy ez nem minden tankoláskor van, gyanítom akkor, ha az előzőnél ócskább benya megy bele)

kóboráram Creative Commons License 2013.09.24 0 0 45055

Én is megfigyeltem már, hogy az autó némileg alkalmazkodik a vezetési stílushoz: nyugis tempó után nyugisabban reagál a gázra és viszont, dinamikusabb menet után dinamikusabbá válik. Ezt a változást sokan észre sem veszik. Először én is azt hittem, hogy csak képzelődöm, de többen csak nem tévedünk.

Egyszerűen üzemanyag takarékosságról lehet szó, feleslegesen nem akarja a vezérlő dúsítani a keveréket.

De a "nyugis" üzemmódból az autó gyorsan fel tud éledni néhány élénkebb gázadás után, nem kell ehhez 15-20 ciklus. Szerintem nincs itt szó "hosszútávú" tanulásról.

 

Megjegyzem, a klímánál is van egy nem mindenki által ismert élénkítő megoldás: ha bekapcsolt klímánál szép fokozatosan gyorsítunk, a klímakompresszor folyamatosan működik. De ha hirtelen visszavesszük a gázt, majd beletaposunk, a motorvezérlő lekapcsolja a klímakompresszort, hogy átmenetileg nagyobb teljesítmény jusson a gyorsításhoz. 

Előzmény: kisfo (45054)
kisfo Creative Commons License 2013.09.24 0 0 45054

köszönöm.

 

- az altalad leirt, illetve vundergraf forumtarsunk altal leirt tapasztalat nem fedi egymast: "Cirka 15-20 kigyorsítás/visszakapcsolás után már igazodik a veztési stílushoz" vs. "Az eltelt idő, vagy kilométer, mint statisztikai tényező, közvetlenül nem befolyásolja a keverékillesztést. Mintahogyan a vezetési stílus sem kerül közvetlen elemzésre."  ..remelem elhiszitek, ill. tudjatok: nem szemelyekröl szol ez a tema, plane nem szemelyeket tamadok, a valosag erdekel :-)

 

öszinten: mintha en is tapasztalnek vezetesi stilustol függö viselkedesvaltozast (ill. ha ezt - gondolom lenullazom - aksisaru levetelevel, akkor ugy ereztem kicsit maskepp megy).  Igaz: tisztaban vagyok vele, hogy a szubjektiv megiteles sokkal bizonytalanabb, mint az objektiv meres, illetve a meglevö ECU struktura pontos es teljes ismerete. Ha abban nincs "vezetesi stilus elemzese" ill. hatasa, akkor nincsen.

 

- "economy funkció, azaz szegény a keverékes üzemmód. Egyenletes menetszakaszokban, ahol nem változik jelentősen a számított terhelés, a vezérlés engedi az enyhe légfelesleget.

Kigyorsításkor, ahol a maximális teljesítmény gyors elérése a cél, enyhe tüzelőanyag felesleg megengedett"  esetleg itt lehet a turpissag, illetve lehet ezt - ha altalban nem, akkor legalabb 1-2-3 pelda erejeig mennyisegileg megismerni ?  pl. mekkora lambdat enged meg max. (amit az altala erzekelt "egyenletes menetszakasszal" lehet kiprovokalni, elerni (es ezt egyik vezetö ill. forgalmi szitu gyakrabban teszi elerhetöve, masik kevesbe) ?  1.02 ? 1.05 ? es ezt az "egyenletesseg" fenallasaig folyamatosan ? (es hogyan definialja az egyeneltesseget ? pl. ford. es terheles +/- 0.5% vagy 1% vagy 2%-ot valtozhat ?

 

 es forditva a gyorsitaskor mennyire enged tuldusitani (bar itt nyilvan idökorlat ill. idövel összefüggö ertek lehet) ? pl. 0.95 ? 0.9 es lambdaig ?  es ez talan függ a terhelesnövekedes gyorsasagatol, nagysagatol (pedallenyomas gyorsasaga, es pedalut - itt lehet szerepe a teljesen felengedem es utana nyomom a gazt, mert igy nagyobb terhelesnövekedes es esetleg gradiens is van), es igy a vezetesi stilustol - ezt könnyen el tudom kepzelni, hogy gyorsitaskor, egy szint alatt lambda=1.000-t igyekszik tartani, de ha a vezetö nagyobb gyorsitasi igenyt jelzett, akkor lemegy lambda<1.000 ala - azaz takarekos vezeteshez ezt a hatart kellene tartani, mert lambda<1 nyilvan el nem egethetö tüzelöanyagot jelent, azaz fogyasztasnövekedest (nem vitatva, hogy jobb gyorsulast, mert nagyobb teljesitmenyt is)

 

...persze gondolom, ez a felhasznalok zömet nem erdekli (engem igen), igy ha faraszto, akkor fatylat ra.   ..de "tipushibakrol" nem tudunk sokat irni !  szerencsere.  ...söt: talan nem is csak szerencsere :-)

Előzmény: BekeToni (45053)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.24 0 0 45053

Haladjunk visszafelé a kérdések megválaszolásában. Az eltelt idő, vagy kilométer, mint statisztikai tényező, közvetlenül nem befolyásolja a keverékillesztést. Mintahogyan a vezetési stílus sem kerül közvetlen elemzésre.

 

A befecskendezési főtábla megadja az alap injektornyitási időket a motorfordulat és terhelés függvényében. Ez kerül módosításra a lambda alapján, lépcsőzetesen. Ha szegény a keverék, akkor a rövid trim növeli a befecskendezési időt. Ha az adott munkaponton, további dúsításra van szükség, akkor egy lépcsőt ugrik a hosszú trim.

Gyakorlatilag a fuel trim középértéke a 128. lépés, ahol nincs módosítás a főtáblához képest. A teljes lépésszám 1-255 közti tartomány (+/-25%).

Ez az elemi működés hasonlít legjobban a valósághoz…

 

Ide tartozik még az economy funkció, azaz szegény a keverékes üzemmód. Egyenletes menetszakaszokban, ahol nem változik jelentősen a számított terhelés, a vezérlés engedi az enyhe légfelesleget.

Kigyorsításkor, ahol a maximális teljesítmény gyors elérése a cél, enyhe tüzelőanyag felesleg megengedett.

 

Kérdés volt még a gyújtásvezérlés. Ez nem tartozik az adaptív szabályzások körébe, mert a beavatkozás jórészt egy előre definiált táblázatból megy, csak a kopogásérzékelő ami pontosítja a függvényt folyamatos jelleggel, itt nincs tanult érték.

Előzmény: kisfo (45050)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!