Nagyon jó érzés. Különösen, hogy mivel kezdetben (majd egy éve már) a feleségem még idegenkedett az M5-től. Mostanra meg teljesen a hatása alatt van:) én is állandóan nézegetem. valóban más tulajként. volt egy kis összeszaladás a szomszédságból:) holnap meg meglesz az első nagyobb út Bükfürdőre.
Milyen volt az első út a saját ötössel? Milyen érzés?
Én úgy voltam vele, hogy amikor átvettem a kocsit és kezemben a kulccsal elindultunk haza a párommal, az első kilómétereken szinte el sem hittük hogy ez a mi autónk. Amikor megálltunk pihenni a pályán, csak néztük milyen szép. Már más szemmel mondtuk hogy gyönyörű. Más volt a szalonban és más tulajként szemlélni.
Az én 125-ös Hondám kb.2l-t eszik városi 100 km-n,a Ferrarim fogyasztása nem publikus :-) A topikon korábban volt már szó a benzinesek fogyasztásáról,és bizony én is az elégedetlenek közé tartozom. Érdekes módon a Mazda6-os tömegben és motorképességek terén alig tért el az 5-östől mégis érdemben kevesebbet fogyasztott miden relációban.A légellenállási alaktényezőben sincs akkora eltérés a 2 autó között,ami indokolná a többletfogyasztást.Nem gondolom,hogy az 5-ös szekvenciális szívóoldali(nyitási idő) szelepvezérlése lenne a hunyó ez ügyben.Talán néha ki kellene engednem a kéziféket elindulás után... ;-))
Érdekes módon ha motorozok, soha nem jut eszembe számolgatni a fogyasztást. Azzal úgy vagyok, hogy nem az a lényeg. Olyan, mint ha egy Ferrari tulajtól megkérdeznék: Mennyit fogyaszt a kocsi 100-on? Kit érdekel?
Amúgy a M5-el csináltam már tíz fölötti átlagot is. Kicsit zsibbadt a jobb lábam...
Bizony ilyen az emberi természet.Nyilván ezek az egyedek saját fontosságukat kívánják bizonyítani-igazolni önmaguk és a többiek előtt,mintha ezen múlna...Mások 1szerűen csak nem érzékelik(ha otromba akarnék lenni ostobaságnak nevezném)hogy nem illdomos a magánszférát ily módon(sem)kiterjeszteni. A mobil nekem is munkeszköz,ezért munkaidőn túl abszolút nem használom,nyaralásra még órát sem vittem,de a Mazda5-ös ott volt!
A kezdetekkor szinte szégyeltem magam amikor megszólalt a telefonom az utcán. Ma már ez természetes. Most az lesz a menő, ha valaki az arca elé tartva a telefonját megy át a zebrán vagy vezeti a kocsiját. A 3G-s telcsijével videofonálva adja tudtára mindenkinek, hogy neki ilyen van. Nem tudom miért, de nagyon rühellem az ilyeneket. Nekem munkaeszköz a telefon, nem szeretem ha csörög, boltban és hasonló helyeken lenémítom meg kinyomom a hívót, stb. Mások meg a pénztárnál beszélik meg a magánügyeiket. Legszivesebben elküldeném őket valahová. Nem vagyok kíváncsi a magánügyeikre.
Állítólag skandináv országokban ill.egyes USA szövetségi államokban erre készülnek. Bár a konkrét ellenőrzést illetően csak tippelni tudnék,pl.hogy ha valaki "magában" beszél az autóban az nem törvénysértés,de ha találnak a kocsijában telefon+kihangosító konfigurációt... Lehet oly tiltott eszköz lesz,mint korábban nálunk ill.sok országban még aktulisan is a radar/laser előrejelző-figyelmeztető kütyük :-)
Egy gondolat a 80-90-es évekről.Zweitakt Trabival hurcolkodtam albérletről albérletre. Épp a jobb1-es ülésen volt az akkor menő nyomógombos Kontrax hálózati"vezetékes"telefon(még ma is megvan,király állapotban,büszke vagyok rá,honi produktum!)Pirosnál mellettem helyi menők lesajnáltak pillantásilag,akkor hirtelen ötlettel lenyúltam az ülésre és felvettem a telcsi kagylóját,számról jól olvashatón beleszóltam a persze tök süket mikrofonba:-Halló! Gondolhatod,állkapcsok leestek a menőnéknél,majd én a műcsevelyt folytatva elegánsan elfüstöltem a tetthelyről... Mellékesen,privi mailt köszi megkaptam,válasz ment!
Aki nálam többet beszél az hazudik! A havi ki- és bemenő időm a 30-35 óra. Mindent a kocsiból intézek utazás közben, mert akkor van rá időm. És bizony van úgy, hogy átmentem a vasúti átjárón, aztán visszanézek hogy fehér volt-e? Én betiltanám a telefonálást kresz-ileg mert veszélyes. A sok b**i meg oldalra dőlve kézbők beszél.
A másik, hogy egy trabant vagy zsiguli sofőrjét 1000 Ft-re büntetném ha kézből telefonál, a 10 miles merci meg bömös soförjét meg 100 ezerre. Ha ilyen kocsira telik, akkor vegyen egy ezer forintos fölhallgatót. Uram bocsá 20-30 eFt-ért kihangosítót.
Régen, úgy a mobil hajnalán 85-90 között nekem is tettszett amikor telefonáltam, cigiztem, kikönyököltem az ablakon és közben félkézzel vettem a kanyart. Hülyeség volt. Most már szégyelném magam.
Belepofázok,mint 1 papagáj:több év,több telefon használata alapján tanácsolom a Supertooth(már a II.tip kapható)megfontolását.Érdemes utánnézni.Egyszerű,reális ára van,nem igényel beszerelést,pillanatok alatt ki-be tehető-vehető 1ik autóból a másikba is akár,megbízhatóan és jól működik-de csak hívásfogadásra alkalmas.Saját hívást a telefonról kell indítani,persze a beszélgetés már folytatható a kihangosítón keresztül. Saját vélemény és objektív vizsgálatok alapján azonban bizonyított tény,hogy a telefonálás kihangosítón keresztül is jelentősen elvonja a vezető figyelmét...
3 hét nyaralás elsuhant(nálunk)Ez volt az 1.huzamosabb együttléte a családnak az ötössel.Bő 4E km,zömmel autópályán,de volt nagyváros(pl.Róma),hegyi szerpentin. Klíma folyamatosan.Megengedett max.terheléssel(mázsáltam start előtt)de tetőbox nélkül,(guminyomások csak 2,5 barra emelve)ahol lehetett(sztrádán) 140-160-as tempó. Bírt volna többet,nem erölködött,de a gyorshajtás szakcionálása ill.a hajtóanyag konzumáció reális keretek között tartása okán nem nyomtam jobban.A dinamikát megszoktam,a 6-osban is ily képességű volt az 1,8-as benzinmotor. Néhány tapasztalás: 1. az 1,8-as benzines fogyasztása nem éppen barátos,de elfogadható a terhelést és hajtást tekintetbe véve. Összesített átlagom:9,98 l/100km Ergo:hosszútávfutásra a dízel alkalmasabb,ez nem újdonság
2. Enyhe alulkormányozottság,fent részletezett terhelés-tempó mellett a szép nagyívű autópályakanyarokban rá-rá kellett még 1 picit fordítani a kormányra,hogy idő előtt ne egyensedjék a kanyar... Ha jól tévedek,a dízelüzemű 5-ösökben elektro-hidraulikus a kormányszervó,nem úgy mint benzinesekben(lehet ez is számít)
3. A csomagtér oldalát burkoló kemény,rusnya fekete műanyag burkolat max.körültekintés mellett is begyűjtött néhány karcot a poggyász miatt,csakúgy mint a csomagtérajtó belső felszíne,lehet ezt más típusoknál jobban kivédik(?)
Műszaki probléma természetesen nem fordult elő,néhány apró kőfelverődéstől eltekintve(a topicban említett osztrák autópályaépítéseknél-mi is Mestre/Velence irányban kezdtünk) sérülést sem szereztünk.Mazda5-össel Ausztriában-Olaszország ban találkoztunk ugyan,de csak elvétve,jó ha 10-et láttam. Mi palmPC/pocketPC/PDA-n futtatható iGO navigációt használunk,itt sem hagyott cserben.Csak megerősíthetem a tesztek ill.egyéb topicok 1öntetű véleményét,praktikumban,rugalmaságban,ár-érték arányban messze verhetetlen ez a magyar software bel-és külföldi közlkedésnél 1aránt,s nem mellesleg a hardware bázisgép egyéb célokra is használható,1ik járműből a másikba áttehető,(nem úgy mint a fixen beépített méregdrága gyári navi)
találtam egyet, ami nagyon bejönne. Az biztos, hogy a telefonommal, meg általában minden BT-sel komptaibilis. Amit nem tudok, hogy be tudják-e szerelni, mert a rádió hangszóróit használja. Parrot CK3200. Mi a véleményed róla?
A legfontosabbat elfelejtettem. Olyan típust kell választani, amihez több telefon is párosítható. Mert ha Te vezeted egyszer, utána a párod, akkor bármerlyik telefont lehessen egy gombnyomással konnektálni. Vannak olyanok, amihez csak egy párosítható alapból. És az a legjobb ha márkaazonos kihangosítót választasz.
Citroennél ilyen nem volt. Egyszer kátyúban törtem a kartert. szerencsére a házunk előtt, így a motor túlélte, de miután az eset után behajtottam a garázsba, (és ott vettem észre, hogy gáz van) az egész olaj ott terült el. Én is hívtam a fél éves autóhoz assistance-ot, 15e-ért szállították el:( Hülye biztosító meg nem akarta kifizetni később, mert nem találták a számlát. persze. épp ez volt ami nem önrész volt, a többi önrész, meg kenőanyag, így arra nem fizettek:( végül a tréler így ingyen volt, csak sokára kaptam meg.
Egyébként téma volt, hogy mikor is gyullad ki az üzemanyag hiányt jelző lámpa, hát most megnéztem, 67km-t mutatott még hátralévőnek, ami 35km után 0 lett. Egyébként ekkor még 10 liter van benne, ami azt jelenti, hogy közel 100 km-t gond nélkül meg lehet tenni. Ennyit a Mazda BC-jéről. Nem ezért szeretjük:-)!