Nekem is drasztikusan megemeledett a fogyim, nem tudom mire vélni a dolgot, csak nem a megszokott kúton tankoltam....omv max motion diesel...lehet jon a hideg es nem friss a gazolaj a tartalyokban...
Eddig kb. 8500 átlaga 6.3 lett a fogy. mérő szerint. Felújìtott csúcsokkal pont 2 L el evett most többet, ez 450 km átlaga...de csak a kút lesz a ludas...
Nálam,sokunknál,javul a fogyasztás,de kell egy felfutási idő,amig kitisztúl a rendszer,hosszú távon hozza a hasznot,a javítási költségek elmaradásával.A Sprinter kipufogót elvágtam,alig volt benne korom,pedig az injektorokkal nem vagyok kibékülve,szerintem elqrták őket.Általános a FAME probléma,rengeteget foglalkoznak vele.(Találtam valamit,amit nem teszek nyilvánossá,csak később.)Azért a 60-70 ft-os árkülönbség elég jelentős eltérés.Ausztriában a tiszta prémium gázolaj ára 1,038€-tól indul,a B7 gázolaj 0,98€-tól indul.A Fazeni is kever:http://fazeni.at/ Itthon nem találtam megoldást,az AVIA nem válaszolt a kérdésemre. A fényképet nem készítetted el?
Visszaolvasva a linkedet, most egy kicsit bánom, hogy csak két rekesszel hoztam.
A gázolaj témát meg visszahozom ide, mert a másik topik dölött:
A Sprinter is kapott OMV prémiumot. Háromszor 10 litert tankoltam, amikor elfogyott a normál, hogy kipucolódjon, aztán jött egy teletank. Szebb lett a hangja, és szerintem alsó hangon +10% teljesítménynövekedés lett, viszont a fogyasztás 11 liter/100km lett. Értetlenül állok a dolog előtt.
Vasárnap? Ott még sztahanovisták a postások? :-DDD
Holnap ott lesz. Korábban nem ment. Leesett az eső, az emberek meg rájöttek, hogy nem működik a négykerekű esernyőjük. Mindenki mindent egyszerre akart...
Arról van valakinek infója esetleg, hogy a 190d kardánján a jelölést hol vagy hogy találom? Erősen félek hogy nem jelölésre lett anno összerakva, és teljesen para vagyok hogy nem fogom megtalálni. van valakinek tippje a felrakásra? A hátsó része cserélve is lett, de attól még gondolom a jelölés ugyan úgy irányadó.
Szerintem ismerettség nem árt, mert én mondjuk vásárláskor egy mappában megkaptam az összes szerviz előéletet, a kintit és a magyart is,
mondjuk az enyém már ilyen digitális szervizkönyves, viszont érdekességből felhívtam a Kárpát utcát ahol közölték, hogy nem adhatnak ki semmi ilyet
hiába vagyok tulajdonos...
Szóval aki előttem lekérte ( az autóértékesítő ) gondolom ismerettség alapján oldotta meg, vagy csak a Kárpát utcai nem volt elég segítőkész nem tudom...
Viszont minden szépen látszik a külföldi szervizeltetéseknél is ( A vagy B szervíz, azon belül mi volt cserés, km mennyi, hibakód kiolvasásra mit jelzett stb )
az MB Magyarország mennyire bánik szűkmarkúan az alvázszám alapján való KÜLFÖLDI autó előélet lekérdezéssel?
Gondolok arra, hogy a hahu-n 10 Merciből 9 az elmúlt 1-2 évben jött be az országba, jó esetben lobogtatnak valami szervizkönyvet, amiből kb semmit nem tudok meg, miközben gyanítom, hogy az eladók a mobile-de-n az első 20-ból választották az autókat, hogy nekik is megérje...
Nyilván hivatalos út nincs, de kérdésem, hogy egyáltalán rálátnak Mo-ról 1 gombnyomással arra, hogy a kiválasztott példány mikor fordult meg Európa (ill. leginkább Németország) adott márkaszervizében, mit csináltak vele, és főleg hány km volt az autóban akkor...?
A régebbi 200D met 10w-40 el használtam és 7000 km es olajcsere periódust alkalmaztam. Gyakorlatilag nem volt olajfogyasztása.448000 ig ment nálam hibátlanul. A mostanit 556000 vettem és úgy néz ki, hogy 4000 km.-ként fogyaszt 1 litert. Most használok először 20w- 50 et . Ránézésre többet mutat az olajnyomásmérőm melegen is. Szerintem a lényeg azon van, hogy hogyan használod. Melegítem még nyáron is reggel vagy 5 percet. Turbósba tennék 0-30 vagy ilyesmit , de egy halálán lévő , bőven múlt évezredi motorba felesleges sztem.
FAG, SKF, mindkettő már szanaszét gyártat. Ettől függetlenül lehet jó. Én a KOYO-t tenném bele. Vagy NTN. Állítólag ezek még gyáriak. Nekem a sajátomon szétesett és csak a csapágyat cseréltem ki. Szétesett hamar (kb20000 múlva) Akkor már cseréltem a gumit is mert igazából már félre állt. Az új asszem FEBI volt és szintén KOYO val. Na ez a verzió bejött.
Pont az a baj, hogy az utángyártottak sem egyformán szarok.... Az egyik terméknek ez a szar alkatrésze a másiknak meg az. Meyle-vel is volt már jó tapasztalatom minden intés ellenére.
Így estére annyira elbizonytalanodtam, hogy már abba a gumiba sem bízom. Emlékszem egy éve a c180 berregett indulásnál aztán amikor alánéztünk körbe volt szakadva. De lehet nézek bele másik csapágyat. Azt látom hogy szabvány méret, de szerinted mit érdemes bele venni? Csapágyboltos koyo skf? Vagy amit az autósboltok kidobnak erre a típusra pl febi és társai.