Tudja valaki, hogyan lehet kibontani a kesztyűtartót (Xsara II)? Az oké, hogy felül van 3 db torx csavar, ha kiszedem, mozog is az egész, de mintha alul még fogná valami. Nem akarom eltörni, a kesztyűtartó világítás kapcsolóját szeretném kicsit áttisztítani, mert nem kontaktol rendesen.
6120: Nekem Xsara II van, de nem rég volt olyan problémám, hogy a hátsó ködlámpák nem világítottak. Kapcsoló jó volt, izzók jók, biztosítékok a kézi könyv szerint szintén jók. Nem tudtam, hogy mi lehet a baj. Addig nézegettem a biztosíték táblát, míg észre vettem, hogy mögötte is van egy "mini biztosíték tábla" :D Ott volt egy 10A-os ami csere érett volt... Azért írtam, hogy hátha a Xsara I-ben is valami hasonló turpisság van. Sok sikert!
vakrepulo2: Sajnos csak télim van, de az kifogástalán állapotban, 8-10 mm-es.
a nyári gumi szettje most lett kukás rajta, nem azért mert elkopott, hanem mert elöregedett (75ezer van a 10 éves kocsiban)
kérdés: van valakinek eladó nyári szettje nyomott áron? (mivel most tél jön)
abban is benne vagyok, hogy az én lemezfelnire szerelt gumiszettem elcserélem egy másik lemezfelnire szerelt használt de még 3-4 kisfutású szezonra megfelelő minőségű szettre némi pénzt ráfizetése mellett
(((emellett persze kifejezetten nem ajánlom, hogy az én régi szettem használja valaki virágágyás kerítésen kívül másra is))))
Az, hogy mindkét izzó egyszerre szállt el, nem életszerű.
Esetleg ha felkapcsolod, valaki hallgatózzon, hogy behúz-e a relé a motortéri áramelosztóban. Úgy rémlik, hogy talán csak ez az egy relé van ott, a biztitábla melletti részen, az autó eleje felőli végén.
Így könnyen be tudod azonosítani, hogy a kapcsolótól a reléig, vagy pedig a relé után van-e a gond.
Némelyik Xsarán van egy köztes 2-pol csatlakozó is a lökhárító mögött, a bal oldali első nyúlvány elejénél. Hátha csak az csúszott szét...
A villanyászok általában nem szeretik javítani ezt a légzsák-csatlakozót, mert szintén nincs hozzá szerszámuk. Legtöbbjük kidobja a csatit, és direktre forrasztja... :(
Ha Szombathely környékén jársz, szívesen megcsinálom neked...
A légzsákok csatlakozóit érdemes átnézni. Az ülések alatti, a sebességváltókar előtt, a légzsákvezérlőnél található 2-pólusú narancssárga és piros színű, hengeres érintkezős csatlakozókra gondolok. Ha csak az oldallégzsák lámpája jelez, akkor elvileg elég a piros csatikra fókuszálni. Speciális (nagyon vékony falú cső) kireteszelő-szerszámmal sérülésmentesen ki lehet az érintkezőket venni, majd a hüvely-érintkezők kis rugóján picit szorítani kell: szokott segíteni.
Persze van, aki kidobja a csatlakozókat, és direktre forrasztja.
Úgy emlékszem, hogy H1-es izzó kell a ködfényszórókba, a biztosítéka az F6, a mini-reléje a motortéri áramelosztóban van.
Rendszámvilágítás-izzó cseréjekor csak a búrákat kell lepattintani, illetve korai Xsarákon két csavar tartja a búrát. Ez utóbbi megoldás sokkal stabilabb. Beszereztem két ilyen lámpát egyszer, de a csatija más: ezért még eddig nem cseréltem át...
Jaa, és van ilyen csaomagtér díszlécem, hibátlan eredeti gyári, a 3 és 5 ajtós xsarára való amelyiknek a közepén a nyomógombos zárszerkezet van (nem a nagy citroen emblémás, elektromos záras)! Ha érdekel eladó! Üdv.
A rendszám fölötti díszlécet nem lepattintani kell hanem belülről a kárpit alatt fogja 4 csavar ha jól emlékszem... a csomagtér lemezben lesz kör alakú vágás és az mögött vannak bennt a csavarok ami fogják a díszlécet!
Két hét erős használat után a következő "problémák"/kérdések megoldásában kérnék segítséget:
- milyen szervóolaj kell bele? úgy látom h kicsivel a min. szint alatt áll a szint...
- időnként kigyullad az oldallégzsák narancs visszajelzője (ismertem a problémát vásárláskor...) Szerintetek mi lehet az oka? (járt szerelőnél cseréltek kábeleket, de...)
- nem világít a ködlámpa. milyen izzó kell ebbe? ill. jól gondolom h a motortérben van a biztosték?
- mindegyik autónál el van törve a hátsó rendszámtábla fölötti díszléc? ezt kell lepattintani rendszám világítás izzó cserekor?
Tudna Nekem segíteni valaki, hogy a VF7N1RHYB73096533 alvázszámú Xsara 2-höz milyen cikkszámú gázolajszűrő való? Bosch-t vagy gyárit akartam venni hozzá, de a szaki a boltban a Comline márkát mondta cikkszám szerint gyárinak. Nem mertem elhozni egyelőre.
Xsara 2-n a fed.comp kojelzőn a külső hőmérséklet helyett csak két vonalka van: "--". Egyik napról a másikra ment el. Volt már ilyen korábban, de akkor pár óra múlva megjevult, most viszont már 2 hete nem jön vissza. Hol lehet keresni a problémát? A tükör mögötti érzékelő adhatta meg magát?
Egy megy az ECU-hoz, egy az óracsoporthoz, egy pedig kapcsolja a ventillátorokat.
Én kicseréltem mind a hármat, majd a mutató ugyanúgy magasat jelzett, ezért rákötöttem lexiával a laptopra, menet közben néztem és az érték jó volt, vagyis normális.
Nos ezek után nem nagyon foglalkoztam vele, de azért zavar egy kicsit.
Sokat lovagoltak egy időbe a hűtővíz hőfokáról, túl alacsony vagy túl magas... közbe lehet csak a jeladó romlott el, de én nem hiszek mindig a mutatónak, de ha bele menne a pirosba akkor egy piros lámpa is elkezd világítani ha jól tudom ugyanúgy mint az alacsony üzemanyag szintél... na én ebben az esetben aggódnék csak, amúgy felesleges!