Egy nem túl régi Honda 135-ös kapálógépem van, úgy rémlik, ősszel leálláskor nem volt semmi baja. Ma indítottam be újra, és liftezik alapjáraton és fordulaton is. A tömítéseket megnéztem, jónak tűnnek a szívó oldalon. Van valakinek ötlete, mi lehet a gond? Köszi!
Ez egy CSK3 Csepel rotációskapa kúpkuplungos öntöttvas hajtóműve. Elvileg a KF hajtással stimmel, csak nem aluöntvény, hanem öntöttvas. Ha jól emlékszem a hajtómű oldaldeknijei 4db csavrral vannak felfogatva.
Sajnos gépkönyvem az nincs hozzá. De ha valakinek van, és elküldené azt nagyon megköszönném.
Sajna Bobo nem az. Ennek ugyanis bowdennel kiemelhető kúps kuplungja van. (Ja és rajta egy 4 LE-s Tecumseh motor. Azt nem tudom, hogy "eredendően" ezzel a mocival volt- e szerelve, vagy váltott moci- e.
A hajtásház acélöntvény, elölről tölthető a hajtóműolaj. A kapatengelyek felől meg csavarkötéssel van a szimmeringfedél.(És gondolom alatta meg a csapágyak) Na itt vagyok meglőve, mivel halvány gőzöm sincs, hogyan induljak el szimmeringet vásárolni, mielőtt szétszedném. De hátha lesz valaki, aki ismeri a tipust. Ja a motor és a hajtóműház között van egy alu öntvény "emelvény" és a mocit, meg az irányitószarvat pedig bilincs fogja az alsórészre.
Ödv Rotakapások!! Kérdésem, hogy ez milyen alsórész? Úgy került hozzám, hogy semmi információ róla. Egyébként ennél a gépnél ment tönkre pár hete a regulátor, amit kicserélve jó lett, de most az egyik oldali kihajtás szimmeringet kéne cserélnem, de nem tudom a tipust - igy a méretet sem. Akinek van véleménye legyen szives közölje.
Közben egy HOLDER tipusu alternáló kaszából az unokáknak készitettem egy négykerekes trakeszt, ahhoz pótkocsit, meg a rét gereblyézéséhez gereblyét. Amint tudok feltölteni videót, majd csatolom.
Samatka: megelőztelek, nekem már a kertemben a kis uj gépecske. Ma elhozta az ember és beüzemelte. Tetszik, de még éles bevetésen nem volt. Sajnos most befeküdtem kórházba, és 1-2 hétig itt leszek.
Majd dobok egy képet amit csináltam ma róla. Amúgy baromira jó hogy előre hátra megy. Hihetetlen könnyebség. Nem kell rángatni ha megszalad, sem keritésnél, sőt, ha nagyon beleakad valamibe akkor sem. Legalább is így hiszem.
Próbáltam benne membránt is cserélni, de nem volt hajlandó, csak az eredeti, cipőtalp keménységű membránnal üzemelni. Igaz ez még a tömítés csere előtt volt. Azóta meg nem próbálkoztam az új membránnal, mert a régivel is kiválóan pöfög.
Vedd le a motorház tetőt. A kipufogó felett találod a szívócső könyököt. Ki szokott égni alóla a tömítés. Itt szívhat falsot. Én szívtam vele évekig, mire rájöttem. Azóta tudom az alapjáratot is szabályozni.
ha beindul akkor is főleg nagy gázzal. ha kézzel mozgatom a regulátort akkor meg folyamatosan. azaz kicsit dadogva. de nem áll le, csak ha túl alacsonyra veszem a fordulatot. alapjárat közelébe. A fuvokat pucolás megvolt. alaposan rézdróttal, ahogy írtad. Ok, a membrán cserét megejtem, az nem nagy összeg, és úgyis kell mennem az agroforgba ..
Membrán hibától általában be se indul, de megéri kicserélni, hisz régi és pár száz Ft.
Hasonló a jelenség, mint a Hondánál volt, nem ismerem a porlasztóját, de egy alapos, minden apró fúvókanyílás kipucolása (kizárólag vékony rézdróttal!) segíthet.
Trhelés nélkül, kézzel szabályozva a regulátort, megy folyamatosan? Ha igen, szerintem csak az előző 2 hibája lehet, esetleg még fals levegő.
Van egy ezer éves fémtankos talán 3,5Le (egybe építve a porlasztóval) Briggs motorom. Egy rántásra indul, de felpörög - leáll. Aztán többször ugyenezt eljátszva beindul, de alig lehet szabályozni a fordulatot, ha túl alacsonyra veszem,(a röpsúly ne fogjon be) akkor leáll , ha beleengedem a kapálógépet a talajba, akkor 3m -en belől megáll. Porlasztót széteszdtem, kipucoltam. ELvileg szép tiszta, az elején a levegő csavart hiába állítgatom, max annyit érek el vele, hogy könnyebben indul.
Nálam már marad a force majd kijukasztom a doboz tetejét és ugy szorom a krumpli sorba mint a hintö port.Ne persze ha a héten kész lesz a kapám ugyanis elvittem szerelöhöz,de pont most tele munkával mikor kellene.Áll a kert és szét b..sz az ideg.
Hello! huhh hát annak elég borsos az ára. még nemtudom nem néztem h van e szikra mert nem volt gyertyám. Egy NGK B6HS gyertyát akarok venni.(ugye az jó bele?) és ha nemjó akkor mondjuk veszek egy olyan gyujtás tirisztort amit belinkeltem és rákötöm a két belső tekercsre? vagy hogy oldható meg? köszi előre
A felni mindkét belső oldalára a tetejével egysíkban 20 mm-es laposvasat hajlítottam és hegesztettem. A körmök pedig 40 mm-es szögvasból vannak (lehetne 50-es is?)
Sziasztok.Én hasonlót hallotam:Egy ismerösöm a 80-as években Veszprém környékén volt katona egy lőtéren.A helyiek az acélsodronyt vették töllük ,amit a céltábla mozgatásához használtak.A hegyen a meredek oldalon fent a csörlő,alulról a kapagép,oszt mindent bele.Tisztelette:Sárközi István
Érezd magad szerencsésnek, ha szikra van, akkor mákod van. Ducati gyújtású a géped. Az a jobbik verzió! Ha viszont új gyújtótekercs kell bele, az már necc, mert kb 10-17000Ft ba fáj.
Így néz ki gondolom a tied is:
A kép felső részeén az a fekete a Ducati gyújtótekercs.
Hello! most hozzájutottam egy 151es robihoz. darabokban van. az előző gazda próbálta megcsinálta de azt mondta gyújtás hibája lehet meg a karbit kell megcsinálni. a többi rendben van. Nah most azt néztem h gyújtás tirisztor nincs az oldalán, mégis gyertya kábel jön ki a gyújtástol. ez lehet?? tirisztor nélkül? vagy vennem kellene hozzá? http://www.aholdkft.hu/kep.php?img=436_l_term.jpg ? pls help