Kis help kéne , kaptam egy robi56 remekművet kosárban és a vezérlésnél elakadtam a főtengelyen van egy pont és ahhoz tettem a vezérműtengelyen lévő besüllyesztést , de igy nem indul , valakinek esetleg nincs róla rajz ? benzint kap mert benyás a gyertya na meg adtam neki fecsekndővel is és villám is csapkod szal' csak vezérlésre tudok gondolni .
Továbbra is úgy gondolom, hogy a regulátor lapát környékén lehet a hiba. Annak nagyon könnyen kell mozogni ahhoz, hogy a turbina felől jövő legenyhébb légáram is megfelelően működtetni tudja. Nekem egy 1987-es kiadású motorom van, (típusszáma ha jól emlékszem 110902 ez a gyertya fölött olvasható) ha nagyobb szélben kapálok, az erősebb széllökést is észreveszi a regulátor, illetve érzem a motoron, hogy a szél rá-rá segít a regulátorra. Olajozni a tengelyt nem szabad, mert a turbina tele fújja porral és beleragad.
Nálam nincs dadogás. Ha kiakasztom a regulátor kar rugóját, akkor gyönyörű alapjárata van, kézzel mozgatva a pillangószelep tengelyén levő kart szépen pörög és tartja a fordulatot.
Egyébként, mikor elsőnek sikerült életre keltenem, ugyanazt csinálta mint neked. Beindult, járt pár másodpercet, majd leállt. Beletelt pár napba mire rájöttem (köszönhetően itt a fórumon olvasottaknak), hogy kezd elnyíródni a lendkerék ékje. Csináltam bele egy másikat, s azonnal eltünt ez a jelenség.
A karbit kipucoltam én is, de nem volt rá szükség, mert nem volt benne szinte semmi kosz (pedig majdnem 10 éve be sem volt indítva). Annyi hibája volt a gépnek, hogy a hosszú állás alatt egy egér beköltözött a légszűrő alá és megrágcsálta a kábeleket :). A karbiba a membrán is viszonylag jól nézett ki, nem volt kikeményedve.
Gondolj bele, ha nincs nagygázra állitva, akkor a rugónak nincs nagy feszitőereje, ezért leregulál. Valaki itt irt az automata szivatóról, gondolom az inditáskori felpürgés meg annak tulajdonitható. De vagy a reguláció hatására, vagy pedig -és erre gyanakszom- a nem megfelelő membrán miatt nincs további folyamatos üza ellátás. És ezért is lehet a "dadogás"!! Nekm jelenleg ugyanilyen problémám van egy 3.5 BS motorral, most készülök a membráncserére.(Én például hiába adok nagygázt, akkor is pár ütem után leáll. Persze egyúttal egy karbitisztitást is betervezek, hamár a membrán miatt a karbit leveszem. Kompresszió van, néha majd leszakitja az ujjaimat, tehát ilyen gond nem lehet vele szerintem. De ha van valakinek ötlete a tünetre, szivesen venném..)
hmmm... abban a hitben voltam, hogy a pillangó szelep állását közvetettebb módon kell vezérelni....de van abban logika, amit írsz :).
Holnap megnézem, hogy mennyire könnyen jár az a műanyag lapát. Az elmúlt napokban legalább 20-szor szétszedtem, mire minden kis baját megtaláltam.
Tehát akkor amikor berántom, akkor már az alapjárati fordulaton van akkora légáram a lendkerék lapátainál, hogy a pillangószelepet a zárt állapot felé (az alapjárati ütközőcsavarig) teljesen elfordítja? Normál működés esetén nem lenne szabad berántáskor egy pillanatra felpörögnie, igaz (és ezáltal a kapákat is megforgatnia)?
derola(12630) hsz hez: A rotakapánál is hasonlólépp működik, azzal a különbséggel, hogy azt a kis lemezt, ami a karbi tartó lemezen van a légszűrőd előtt, a gázbowdennel a szükséges mértékig "behajtod a légszűrő alá", azaz a regulátorkart alapállásba húzó rugóval, ami ugyanerre a lemezre van kötve egy felsőbb lyukba igyekszel a légárammal ellentétesen előfesziteni. Igy a szabályozást végző levegő nem mindjárt, csak egy bizonyos légáram, azaz nagyobb fordulat esetén kezdi el a leszabályozást.
Tehát ennyiben nincs különbség a fűnyiróként, vagy a rotakapaként használt motorok regulálása, és az alkalmazott eszközök között.(A gázbowdennel "beleszólsz" a regulálás "erősségébe". )
Rendeltem a pótkocsira gumikat, több mint 20ezer lesz a két darab, szállítással együtt. 400*8-as méret, a típusa Heidenau 6PR 71L P30, darabja 345kg-os terhelést és 120km/órás sebességet bír, bár ez utóbbi biztos nem lesz kihasználva :)
Amit még télen vettem rá, az egy kalap ........ . , Az egyikből az első úton kiszakadt egy darab, a másik 3 hónap alatt elért.
Megint sikerült rájönnöm, hogy az olcsóbb a drágább.
Mozgasd meg a hurok és a rugó találkozásánál lévő műanyag kart, ami a fedél alól jön ki. Ez a regulátor lapát vége. Ha érzésre akad, vagy nehezen jár, vedd le a burkolatot és keresd a hibát. Szerintem a lapát szoros, vagy akad valahol, és nem szabályoz rendesen.
A komplett gép típusa: Kubota TF65. 180ccm-es motor van benne. Elvileg, 5,5 LE teljesítmény. A két kerékre, dupla láncon keresztül hajt, amik oldalanként oldhatók. Szinte teljesen megegyezik a Honda F600-al, csak ennek erősebb a hajtóműve, minden kicsit méretesebb anyagból van. Egyenlőre még nem használom, mert még készül hozzá a kapasor, valamint az eke sem jött meg, amit rendeltem.
1620nm-es telkünk van, ennek nagy része füves udvar gyümölcsfákkal (15db), kisebb része feleségem veteményese. Az első rész tele van tulipán, nárcisz és jácinthagymával, kb. 26x8 méter. Ezt akarom kiszántani és hasznosítani, valamint a szomszéd évek óta parlagon álló, szintén 1600 valahány nm-es telkét művelni. Még nem lakunk itt két éve sem, eddig az építkezéssel voltam elfoglalva, meg a harmonikákkal (javítom, mikrofonozom és mikrofont gyártok harmonikákhoz).
Ha kész lesz a kapasor, nekiállok készíteni egy fűkasza adaptert, mivel van a gépen oldalkihajtás is.
Kicsikocs: de láttam ezt a hozzászólást, de ez egy fűnyírónak a motorja, amelyen automata regulátor van (ha jól látom). Némileg hasonló, de nem segít ki sajnos.
A fórum kereső motorjával kicsit nehézkes keresni egyébként is...
Ja ! és ha jobban megnézed a regulátor karja (ha a regulátort a légáram mozgatja) és a karbidon a fojtószelep azon részén, ahol a légszűrő levegőnyilása van kellene lennie egy hurkolt acélkarocskának. Igy amikor a légáram kellően nagy, az alapjárat felé forditja a fojtószelep karját.És a regulátorkarnál, ahol az kis tolórúd kapcsolódik, abba a lyukba kell egy "hosszú" rugónak is bakapsolódni, majd a másik vége pedig a kézzel elforditható alaplap lemezen lévő lyukba kapcsolandó. Igy, ha "szivató állásba" teszed, azaz azt a kis lemezt a légszűrő alá hajtod be. akkor a rugó a reg kart is ellenfesziti. De javaslom, hogy keresd renner125 öt, mert neki vannak fotói is a szövegen kivül. Remélem érthetően irtam le a dolgokat. De most este nincs már kedvem fotózgatni. Ha mindig van még kérdésed, akkor holnap megtalálsz a fórumon. Talán tudok fotókkal is segiteni. Üdv kicsikocs
A rugó alatt ott van a rúd és a pillangó szelephez csatlakozik. (nehezen, de talán kivehető.)
Azzal, ahogy most a képen látható módon össze van rakva az a baj, hogy a rugó a rudazaton keresztül a pillangószelepet teljesen nyitott állásban tartja. Ennélfogva, amikor berántom, egyből elkezd pörögni a gép. Próbából a rugót elhúztam a másik irányba (hogy a pillangó szelep zárt állásban legyen - azaz az alapjárat állító csavar felütközzön), ekkor szépen alapjáraton ketyegett.