Az a hülyeség van még. Nyünnyögtek is egy TV2-s riportban miatta. Erre csak annyi a válaszom, hogy tessék a helyszínen elkapni a vétkezőket és a probléma le van zárva. :)
tényleg az a hülyeség van még, hogy ha nem teszel vallomást, mert mondjuk közeli hozzátartozód vezetett, akkor annyi? azaz a helyszinen ha nem fognak meg, akkor sajnáljuk? ok. 210 volt, de nem tudom ez volt-e a vége:)
Beírhatod az értéket, nem számít bizonyítéknak, hiszen ezen az alapon bárki bármennyit mondhat. ;) Ahhoz, hogy eljárás induljon szükséges egy bizonyíték, ami az adott helyen és adott pillanatban az adott sofőrre és autóra érvényes cáfolhatatlan dokumentum.
az 5-ösben van, de még milyen. elsőre majdnem megállt a szívem, amikor az asszony nem kötötte be magát:) Azt hittem valami katasztrófális hiba van, olyan hangjelzést ad:)
No szóval tapasztalatok. A tegnapi 8.3-as fogyasztásba még elfelejtettem beleírni, hogy volt egy no lássuk meddig gyosul szakasz 2x Győr után a sztrádán, inkább nem írom le, meddig ment, de úgyis csal a km óra felfelé gondolom:) Meg hátha olvassák rendőrök is:) Meg nem is értem a végére, mert mindig bejött elém egy tökorrú. Odafelé önhibámon kívül leteszteltem az automata ablaktörlőt. Vélemény: hatalmas respect a Mazdának! Hihetetlen jó. Pont olyan idő volt, amikor kiválóan lehetett tesztelni. Hol csöpögött, hol szakadt, hol beterítettek a kamionok, ahogy előztem, hol az előttem haladó felverése adódott hozzá az esőhöz. Ez az amit csak állíandó kapcsolgatással lehetne lekezelni. Az automata tudta a dolgát nagyon. Hol szakaszos volt mindig megfelelő sebességgel, a kamionbeterítésnél úgy csapkodott, mint a csoda, mindig épp a megfelelő ütemben. Egy dolog volt furcsa, de aztán rájöttem az értelmére. Ha cseppes a szélvédő, amimkor bekapcsolom az automatát, akkor nem törölte le. Kellett egy manuális törlés. Gondolom ennek az az oka, hogy nem a fénytörést figyeli, hanem annak változását. Így ha pl felül az érzékelőnél cseppesre szárad az üveg nemkavarodik meg, és nem csapkod hevesen a száraz szélvédőn (ld. PUG307). Szóval ez is épp így jó.
Esetleg úgy lehet megoldani még, hogy a foglaltságérzékelőt áthidalják és állandó foglaltságot jelez. Ekkor pukkan a légzsák üres ülésnél is. Ne legyen rá szükség.
ha megvan a helye, akkor semmi gond, a hatosokban csak a GT-ben van ülésfűtés, ennek megfelelően helye is csak azokban van. Ezért nem lett nekem ülőlap melegítés. Kétállású kapcsoló, mint SzaboZE írta. A könyöklőbe rakták, ha kinyitom a könyöklőt sem látszik semmi, mert a kapcsoló helye legalább megvan.
Az ülésfűtés kapcsolója a két ülés között eléggé szerencsétlen helyen van.
Egyébként most jöttem vissza Olaszországból. A fogyasztásom az ottani gázolajjal lement 6.8-ra. Ezt különben már a Premancy-val is megfigyeltem, hogy a kinti üzemanyagokkal sokkal jobb fogyasztást lehet elérni.
GTA. Lenn a középső pohártartó előtt a középkonzol alatt van a kapcsoló. remélem érthetően leírtam:) akkor szerintem ti is vehettetek volna nyugodtan dízelt. igaz, az ára magasabb. viszont mikor előzni kell, akkor nagyon megéri. Még szoknom kell, mennyire kis hely kell az előzéshez. 5.-ből indulva pillanat alatt gyorsul. majd még holnap írok tapasztalatokat
:) Nem tudom, hogy én vagyok-e az ideális tulaj:) de nekem nem okozott gondot az elmúlt 700 km-en tartani a fordulatot 2-3000 között. Na akkor nézzük: először is átvétel után hazaérve megnéztem az olajszintet, mert tudni akartam, honnan indulunk. No kérem, gyárilag kb. 0,5 cm-rel F fölé volt töltve!!! Szóval ugyebár ha nem néztem volna meg, akkor pánikolhatnék, hogy 700 km alatt 0,5 cm, merthogy hazaérve megnéztem, és 1 mm-t sem mozdult. Fogyasztás: 8,3 gyakorlatilag pocsék körülmények között: elhozáskor bele a délutáni dugóba. Másnap vittem váltózárszerelésre, bele a reggeli dugóba. (Ez az, ahogy NEM szoktam használni a kocsit.) Pénteken indulás bükfürdőre, a Mázsa tértől araszolva, majd az üllőin már az Ecseri úttól a Népligetig kb. 35-40 perc volt a menetidő. Végre a sztrádára érve nyomhattam volna, de akkor leszakadt az ég, az ömlő esőben volt aki 50-60 között repesztett, sé őket már a kamioonok is előzték. Emiatt aztán dugó a pályán, állandó fékezések. AMint volt egy ksi tér, belöktem a tempomatot 140-re, levillogtam a zöldségesmerciket, és a szakadó esőben tapadt az útra a kocsi, mintha odaragadt volna:) Utána a 85-ös úton kamionok közé beszorulva szenvedtünk. No ez volt az odaút. Visszafelé már minden ideális volt, lehetett országúton 110-120 között jönn, sztrádán kényelmes 140 volt. Így jött ki a 8,3-as átlag. A körülményekhez képest jó. BC 6,8-at mutatott, de nem hittem neki:) DPF: sima ügy eddig. Egyrészt ha olvasod a 6-os topicban Ferró megjárta Németországot a 6-ossal, és kiderült, hogy csak az a gáz, ha 15-km, vagy annál rövidebb utakra használod rendszeresen. Mindenesetre igyekszem azért a bemelegítés után betartani a 2-3000 fordulatszámot. Ez persze azt jelenti, hogy városban 3-as fölé ritkán jutok. Viszont ott már nem vészes a motorhang. 5-ös országúton simán megvan, 6-os meg sztrádán. Amikor lehet bebillentem a tempomatot. Néztem közben a pillanatnyi fogyit, és a tempomat terep, és szélviszonyoktól függően 4-8 liter között vezeti a kocsit. Szerintem simán lehet úgy vezetni, ahogy tanácsolják.
nekem nem hiányoznak ezek az extra klíma funkciók, mert eddig nem voltak:) ha lettek volna, lehet hogy hiányoznának. a klíma vezérlése kb. ugyanolyan mint a picassoban, csak a kezlőszervek mások. így könnyen átszoktam. amivel jobb az a napsütés érzékelő, emiatt sokat szívtam a picassoban, hogy nem vette figyelembe a betűző napot.
a könyv szerint ha valamit átállítasz, akkor az auto lámpa kialszik, de a többi funkció még automatán működik. más kérdés, hogy mivel auto funkcióban minden erejével a beállított hőfokot igyexik tartani, arra optimalizál, ha belnyúlsz, akkor ez a tartás nem fog neki sikerülni. vagy nem úgy:)
Érdekes az ütközés. Gyárilag megy a foglaltságjelző, a légzsák meg a fűtés is. Akkor utólag miért nem? Nekem a MIRAI-nál azt mondták amikor vettem, hogy utólag sem gond a beszerelés. Mindennek megvan a helye. A nagyüzemi gyártósor pedig pont azt eredményezi hogy minden elő van készítve. A kábelkorbács mindent tartalmaz általában. Csak a végberendezéseket kell belerakni. Kapcsoló és párna.
Nekem az egri szalonban szerelték be utólagosan. Az "anyósülésbe" az ülésfoglaltságérzékelő miatt nem javasolták a melegíitő ülőlap beszerelését, úgyhogy nem választottam ezt az opciót, ott csak a háttámlában van. Az ülőlapra marad a hagyományos...
Súlyérzékelők meg az oldallégzsákok is az ülésekben vannak. Kicsit szétszedtem amennyire kiszerelés nélkül lehet. Úgy láttam, van kiépítve még egy pár vezeték az ülések alatti cstlakozósorra. De nem megy tovább bele az ülésbe. Lehet hogy a fűtés vezetéke? A kapcsolónak hol van a helye gyárilag? Akinek van tudna segíteni? Talán nem kell semmit kábelezni csak berakni a pánákat és a kapcsolókat.
A ködlámpa is be van kábelezve. Csak maga a lámpa hiányzik.
A kérdés már csak az, mennyire bontható kultúráltan a kárpit és mennyire vannak útban a benne levő egyéb elektronikus dolgok. Pl a súlyérzékelő.
Ezt a beruházást biztosan meglépem a váltózárral egyetemben. Az ülésfűtés olyan ami nagyon tud hiányozni ha már valahol használta az ember. Mint a digit klíma is ha nem lenne.
Miazhogy! Mivel a derekam érzékeny a hidegre, nagyon megérte a munkát/időt/pénzt! Kb 1-2 perc mire forr a fenekem :D Én bővítettem a szettet egy-egy kétszínű leddel, ami jelzi hogy a fűtés be van- e kapcsolva és milyen fokozaton megy (sárga - melegen tartó, piros - felfűtő). Ezt egy autóvillamosságinak seperc még megoldani, ha kéred.
Ja, valami 26e ft volt a két első ülésre való kit (két ülésfűtés, kapcsolók, relék, kábelek). Két fokozata is van, egy felfűtő (ha nem kapcsolod ki, akkor főző:) és egy melegen tartó fokozat. Én ősztől tavaszig használom.