Más.
Topiktúrán szóba került, hogy szombaton kilenckor találkozván elmennénk esetleg az 5proba gyalogtúrájára. Kami valszeg futva, de lesz ott más is. Békásmegyer Nyugat,az iskolában lesz indulás, 8-10 között.Aki akr, gyöjjön. Sziasztik addig is!
n.
Fijúk,
bocs hogy se szó se beszéd eltüntem, de kopogtak, hogy haza autókáztatnak és az sokkal jobb mint BKV mester HÉV gyönyörei igy hát hagytam csapot papot stokit és Fishtax-et.
Badmad,
és ezt pont most mondod, amikor már mögöttem a vásárlás - igaz, hogy nem mintás, és nordwave (ha jól írtam), és a gatyó is megvan - azért csak elnézek arra, ha időben össze tudom hozni
Fishtax,
nem venném meg. De tényleg, ha ráérsz és belefér nézd meg. Vedd szemügyre az illesztéseket a vázon, sokmindent elmondanak ezek annak is aki (mint én is) nem sokat konyít a vázgeometriához.
stoki,
nagyon köszönöm, de nektek legyen szólva - itt tanultam szinte mindent (meg egy kicsit az általatok ajánlott könyvekből)
kivi, neptancos, kami meg aki fut segítsetek
tudom, hogy inkább a futóbolondokhoz tartozna, de mivel itt vagytok, itt is kérdezhetek. Az hogy komoly túlsúlyt igyekszem lekűzdeni egy dolog. Nagyon szeretek mozogni, és kocogok is amennyire tudok. Futni is szeretnék, de hiába nem megy. A lábam még bírná, én is, de a tüdőm folyton bemondja az unalmast, és majd meg fulladok. Mi lehet a baj? Bringázás közben szinte soha nem ér utol ugyanez (kivéve, ha emelkedőnek megyek, és hosszú a hegymenet, vagy már eleve fáradtan indulok neki az emelkedőnek). Figyelek a tempóra, a ritmusra és mégis. Hol tudnak segíteni, hogy ezen változtatni tudjak? Köszi
Hopp, félreérthető voltam: nagyáruházakban találsz főleg ilyen gagyi bicajokat. A Hervis is ilyen, a már említett Giant-eken kívűl 1-2 Balance bicaj van ott, amit érdemes megvenni. A többség (98%) ilyen tajvani szemét 20ezerért. Én nem merném a gyerekem egészségét ilyenre bízni, sok dinnye szülő pedig örömködik hogy "milyen jó vétel volt a 20ezres montenbájk..." :(((
Hali Robin!
Én mondtam a vasúti töltésnél, hogy a Nánásin menjünk.:(((
Amúgy nekem is Acera van.
Fishtax!
Acera-s ejtett vázas monti Cro-mo, Schwinn. 98-ban 50+ volt. A vázgeometria SzVSz számít.Az első villa dőlésszöge pl. sokat.Ún. monti, függőleges villával, ócska felfüggesztőszemekkel, sz*r anyagból,,de telóval (carabájk) már 40 felé is van. Csak rá ne ülj.
SzVSz trekking (nem tracking) OK lett volna, én is 80-90%-ban városban nyomom. Kivéve sötét és villamos/hévsín esetét, ilyenkor jobb a széles kerék.
Lordom!
Csak a haverom váci. Volt szerencsém futni a Naszályban.
Csaba!
Király...
És mért lenne másnak több kilóméter a lábában?
Gf.!
Akkor én csak 70-et mentem?
n.
Kedves Fishtax,
nem tudom ki mondta hogy jobb a Cherokee, de valszeg ez volt az érdeke. Nem tudom hogy fogalmazzam meg, hogy senkit se sértsen, de... szóval gagyi. Nyugodtabb szívvel vennék egy olcsó Meridat vagy Magellant mint azt.
Jó, persze az ilyen 14.999 Ft-os "montenbájkokhoz" képest jó, de igazából korántsem az. Az olcsóbb (de márkás) típusokkal jobban jársz, mert már ismert, bizonyított márkát veszel. Főleg a nagyáruházakban találsz ilyen kategóriájú bicajokat.
Europark:
ha arra jártok, érdemes megnézni azt a 7 Giant bicajt ami ki van rakva a Hervisben. A 7-ből 3 outi, 4 monti. Az egyik outi még nekem is megdobogtatta montis szívemet. Gyönyörű bordó aluváz, RSX szettel. 240e Ft.
Merida:
nem új márka, már 1994-ben is versenyeztek vele magyarok. De nem volt ennyire komoly importőrük mint a Velotrade. Egyábként ők is csinálnak olcsóbb gépeket. Érdemes megnézni őket.
szili23
Szerintem a BikeMag ....... Szóval a múltkori előadásukon minden szépet, s jót ígértek, de lehet, hogy semmi sem sikerül nekik. Mert ugye itt van a Bringa nevű újság, aminek az első száma is különb, mint a Mag x-edik (igaz, az új vezetéssel a januári volt az első, de a szerkesztők maradtak, csak a tulaj változott). Úgy növelni a bevételt, hogy a hírdetési árakat a 3x-ára emelik, nem nagyon lehet, mert sokan nem fognak hírdetni benne. Aztán majd maradnak a Meridák, meg a Velotrade önreklámjai. Erre meg elég kevesen vevők, ennyi pénzért. SZERINTEM!
Fishtax
Holnap estére nézek neked Gepidákat (tavalyi modell, és lesz 50 körül is valami. Meg alatta is). Talán majd még egy teló is beleférhet. Mondom, megnézem, mert más is kérdezte már ma, bár nem itt.
Mindenkinek, aki ruhát keres!
Ma jártam az europarki (XIX. ker. Határ út Metro állomás) Hervis sporboltban és bringás mezek, meg gatyák vannak leértékelve, ha jól emléxem 2990.- HUF-ra. Ennyiért, ha nem gond, hogy mintás, nem szabad kihagyni. És van kantáros is, az lehet, hogy kevéssel drágább.
Mindenek előtt Robinnak, hogy van türelme hozzám! :-) Monty, én egy boltot ismerek Veszprémben, őket hívtam fel: Kuszi Pétert! :-) Ha tényleg arra tudsz járni és megnézed, megköszönöm!
kivi, én pont azt hallottam, hogy a Cherokee a jobb márka.
stoki, körül fogok nézni, de azért merült fel benne, mert mint lejjebb írtam, nemBudapesten mintegy 10%-kal olcsóbb minden (ez saját tapasztalat). Felmerül persze a garancia, meg a szervíz kérdése, de eddigi biciklis tapasztalataim azt mutatják, nem kell abból olyan sok! :-) rob19, teleszkópról már le is beszéltél :-), a Bergusonba pedig be fogok nézni (két éve jártam arra...)!
ilyr, Monty:
hűha, Ti aztán komoly outi spílerek vagytok! Én még nem tudtam 33 feletti átlagot menni ezen az időfutamon. És erre az sem mentség, hogy mtb-vel szoktam indulni...
Cherokee:
hát inkább egy Cheyenne vagy Magellan! Nem egy jól bevált márkáról van szó, isten tudja mire képes. Kb. olyan Hauser "szintű" bicajról van szó. Amennyivel olcsóbb egy Cheyenne-nél, annyival gyengébb is.
kivi,
köszi, a versenykiirást ismerem, csak még sosem tekertem arra. Ilyesmik érdekelnének, hogy milyen az út minősége, hol kell vigyázni országútival, milyen emelkedők vannak (különös tekintettel a befutóra, ha emelkedőben végződik). Nagyon +köszönném, ha ezekről ejtenél pár szót.
Ha a hörghurutod óta nem jöttek elő újra a tünetek (pl. hidegben keményebb tempónál) akkor szerintem nincs miért aggódnod. Bár az asztma elég kiszámíthatatlan dolog, nekem kb. 17 évesen jelentkezett először, egy darabig stagnált, aztán úgy 10 évre rá elkezdett fokozatosan romlani a helyzet. Ez volt az egyik fő ok, amiért elkezdtem komolyan bringázni.
ilyr,
októberben kis bénázással (erről már írtam) 27:46-ot mentem ugyanazon a pályán, de ezt bajosan tudtam volna megismételni vasárnap, még bénázás nélkül sem...
Peter28,
"Egy masik topicban kaptam Toled segitseget a helyes pulzus/zsiregetes temaban. KOSZI !"
Szívesen! :) Ez a Sony pulzusmérőd ugye nem mellpánttal működik?
Fishtax,
Veszprémben melyik boltban van az a bizonyos Cherokee? Ha nem is holnap, de még a héten meg tudnám nézni.
A Te full Acerás GT-dben nem az Acerát kellett megfizetni, hanem a GT vázat!!!! Ugyanaz a cucc egy noname vázzal nem lett volna 60 se!!!
(most mondjam, hogy én annak idején a Jamist RC váltókkal, full Alivioval vettem 62.5-ért?) <- ez persze azért volt, mert ismertem a boltost, és gyenge 20 ropis árengedményt adott, és így is megérte Neki....:(((
Fishtax
80 körüli kategóriában semmiféleképpen nem szabad telóban gondolkozni, mert a legolcsóbb megbízható teló az RST 281-ese, ami tavaly 16500 volt, és így nem sok marad a biciklire...
Szerintem is mindinkább a lehető legjobb merev gépet kell kihozni a dologból. Még nekem sincs telóm (időközben meghalt egy Q21), inkább a cuccokat fejlesztem, majd egy rendes teló lesz.
Remélem kielégítő választ adtam.
Kép még mindig nincsen, ha lenne egy Polaroidom, akkor már csináltam volna egyet róla, és Nálad lenne. A boltban csak ez az egy darab van.
Üdvözlet minden újonnan jöttnek. Akit a túra érdekel, megdob egy maillal please.
Köszönöm.
Fishtax
Szerintem legjobb lenne egy használtat keresni, a Bergusonban, meg egy csomó pesti boltban ezrével vannak a használt, megfizethető árú biciklik.
Nem tudom én kellek-e ide ??? Döbbenetes, amit Robin nő létére lekever...:))
Ennyi pénzért telóval nem érdemes.
Cheyenne-es cimborám van...(b@meg...épp az imént ment el), de az ő gépe full STXRC-és (alivio fellett egy kategória). Én kipróbáltam annak idején és nagyon stabil kis masinának tűnt...(Igaz az a gép 100 fölött volt 2 éve). Én ezt az egy cheyenne-t láttam, próbáltam és nem tudom, hogy ez a vázgeometria jellemző e minden cheyennre.
Cherokee-t nem ismerem...
Acera/alivio nem hangzik annyira rosszul, de fontos a többi dolog is...(felni, gumi, ülés, kormány stb.)
Egyébként így látatlanba bringáért nem biztos, hogy érdemes lemenni. Persze, ha ingyen van és visznek, akkor már érdemes.
ha ez telós volt, akkor ne vedd meg, mert valami nagyon gagyi rajta. Ennyiért egy jobb váz, közepes szereltséggel (ilyen az acera) és valami normális felni fér bele, de teló biztos nem. Ha tehát benne van, a többiből faragtak le és azt inkább ne vedd meg
Álmodik a nyomor! :-) Lecserélendő bringám persze csak 10 sebességes - ezt onnan tudtam meg, hogy megtaláltam magam ennek a topiknak az elődjében: "Kerékpáros topic. Kerekezők gyerünk ide!" Akkor még saját magam elődje is voltam, Haladó néven írtam! :-)
ha tetszik a Schwinn, nézz körül a Kiss János altábornagy utcai boltban. Ott két üzlet is van, az 59-es villamoshoz közelebbi a bringa a másik az alkatrészbolt. Olyan nő szolgál ki, aki mindenben segít és mindent tud ezekről a bringákról, és bátran hagyatkozhatsz is rá. Hogy van-e részlet, azt ott kellene megkérdezned. (csak új bringák vannak, de Schwinnen kívül alig van más)
a másik bolt amit ajánlok, az a Berguson, közel a III. ker-i tűzoltósághoz (szembe van vele), az utcát sajnos nem tudom. Itt sokszor van jó használt, sőt át is vesznek használtat eladásra. Viszont ne azonnal dönts, először menj inkább pénz nélkül, hogy biztos meg tudd gondolni, mert elég meggyőzőek tudnak lenni. A fiúk meg segítenek a döntésben, ha már van olyan amit kinéztél.
Közelítsünk máshonnan! (és hagyjuk a reklámízű felhangokat) Ti melyik kereskedőt ajánlanátok? Mégiscsak ott érdemes vanni, ahol ezt a nálam tapasztaltabbak is teszik! :-)
És tud-e vki vevőt a lecserélendő gépemre? (15 seb Schwinn-Csepel Apolló félverseny jó állaptban)
A pulzusomat radio nelkul is hallom, ha rendesen kifutom magam. A zene arra van, hogy elnyomja... :)
Azert kell a radio, mert nagyon unom a futkosast. Igy konnyebb elviselni. A pulzusmeres csak nyalanksag.
Oké, akkor maradjunk a montinál - úgyis azt szeretnék! :-)
Kérdeztem már lentebb: mi a vélemény a Cheyenne-ről? Tényleg nem jó, vagy csak a kereskedő akart rábeszélni a saját választékára? (Mondom, minden tavasszal ezekkel szemezek, az idén talán össze is jön a keret - erre vagy másra!)
Megvettem most nagyhirtelen mindkét szaklapot (Bringa, Bikemag.), mindkettőben jókat írnak a Meridáról - de lehet, hogy csak jó a PR-munkájuk...! :-) Amit lentebb leírtam, az teleszkópos volt - ezek szerint 80e-ért nem kell teleszkóposat venni?
stoki,
alivioval biztos nem kap ennyiért, az én full aceras gt-m úgy volt 72, hogy előző évi modell és maradék db volt. A schwinnnél sem lesz csak a ty-os shimanoval (lehet 22-es) 50 körüli és az még acélvázas is, nem cr-mo.
Nem jobb valami jobb kinézetú használtban gondolkodni?
(az acerat kéretik nem leszólni, nagyon jó az az ilyen 'gyakorló' bringásnak mint amilyen én is vagyok)
Akkor szűkűlt a kör...
Treking, vagy monti...Én monti párti vagyok, bátyó trekinges lesz (mert az van neki). Az igazság az, hogy a kettő közül tök mindegy, mert ezek már terepre valók, de a treking mellett az aszfalton való jobb futás szól (nagyobb kerékből fakadó kisebb gördülési ellenállás) a monti mellett meg a sokkal nagyobb elterjedése, illetve a masszívabb felépítése. Igazán terepre a monti való (kisebb kerék, váz emiatt masszívabb az egész), ha meg csak aszfalt, akkor egy félországúti, vagy egy treking.
Tulajdonképpen a trekking a félországúti és a monti keveréke. Én adok a dizájnra és a kinézete, ezért szerintem egy montinak jobb a kinézete...;;;))), de bátyó mindjárt csuklatja a mamámat...;;))
Szóval szerintem végy egy montit, aminek a felszereltsége min. alivio. Ebből a pénzből, amit bedobtál, lehet, hogy nem sikerül, bár az 50+30 már jobban hangzik. Ha max. 80-at szánsz rá, akkor per pillanat a telóról mondjárt le, mert 80-ért szar telót kapsz. Inkább akkor már legyen egy merev villás, de viszonylag jó alkatrészekkel felvértezett járműved. Az Acera szett még elmegy, de az Alivió biztatóbban néz ki. Körülnézhetsz a csepelnél is, nem gyártanak annyira béna masinákat, mint amilyeneket régen nyomtak és ott biztosan megy részletre is. (József krt.)
Egyébként a felszerelés az független a trekking kontra monti-tól a különbség a vázgeometriában és a kerékméretben van.
Hogy mire akarom és mire fogom, az persze kettő! :-) Szívem szerint mennék én vele keresztül erdőn-mezőn, de úgyis tudom, hogy a nagyját aszfalton fogom tekerni (gyorsabb, mint a BKV! :-))) ). Ajánlottak treckinget, de én inkább montira vágyom - szóval ha krosszozni nem is lehet majd vele, de azért neki lehessen vágni a Pilisnek, ellenben legyen jó a Rákóczi úton is.
:-)
Ez se nem Trekk, se nem Scott, ez bizony echte made in Taiwan (aber designed in Germany! :-))) )!
Amúgy szemre jól néz ki,24 seb., Acera váltó, teleszkóp elöl, "jól kinéző" fékek, de máshogy már nem értek hozzá...
Lord Nestlé
Jössz a közös túrára? Ilyen nagyvonalú bicaj leírással még nem találkoztam. :-) Részletesebben bitte.
follorny tancovatyel (?)
Te is rongálós vagy mint a sanzi? Akkor jajj a topic túrának. :-)
Peter28
És a rádión tudod hallgatni a pulzusodat is? Meg az orrodat is tisztíccsa?
napster
Csak csatlakozni tudok stoki mesterhez: le a kalappal.
Ketten biztosan vagyunk már, akik marhára kíváncsiak a túrátokra.
Szóval ha van időd, akkor jöhet a már említett téma, hogy mit is visztek magatokkal (bringa, szerszám, ruházat, kaja-pia, orvosi felszerelés...). Előbb-utóbb valamiféle hasznos infót biztosan kaptok majd itt valakitől. Az utánfutó tényleg nem rossz ötlet, bár aki már kipróbálta, nem volt elragadtatva tőle.
Fishtax
Mire akarod használni a bringát? Enélkül nehéz bármit is ajánlani. Ez determinálja, hogy milyen felszerelésű gépet kell keresned.
Attól ne tarts, hogy taiwani a gép. A Trek, a Scott..... is Taiwanon gyártatja a vázait. A technikát adják az olcsó munkaerőhöz.
(Pedig szentül meg voltam győződve, hogy már írtam ebbe a topicba, de rákerestem magamra, és nem... Így hát most.)
Sziasztok!
ffi, 27, Bp., jelenleg Schwinn (fél)verseny (vagy hogyishívják). Kacérkodom a cserével, ezért kérnék tanácsot!
Mi a vélemény a Cheyenne-ről? Az egyik boltban nagyon leszólták, pedig évek óta azt néztem ki magamnak (árban is jó, meg arra is, amire nagyjából használni szeretném).
Ha valaki szánna rá időt, leírhatná, hogy mit ajánlana! Indulónak kb. 50e-t tudok rászánni, ha részletre is lehet venni, akkor kb. még 30-at. (Tényleg, hol lehet részletre venni?)
Ajánlottak egy boltban Meridát (új típus, made in Taiwan), a Bikemag-ban jót írtak róla (persze nem arról az árfekvésűről, amit én venni tudnék... :-)) ) - van már vkinek tapasztalata róla? Mennyire megbízható egy ilyen új márka?
Van összehasonlítási alapotok, hogy mennyivel olcsóbb a bringa most vidéken? Két éve kb. 10% volt a differencia. (Veszprém javára).
Nos, előljáróban most ennyi :-)))) ha szakítotok rám időt, akkor köszi!
:-)
napster
Le a kalappal előttetek. Azért annyiban különbözik a véleményünk, hogy a "mozgássérült sportolók ugyan olyan sportolók, mint az egészségesek" ez így az én felfogásom szerint nem igaz. A mozgássérült sportolók JOBB SPORTOLÓK, mert kitartóbbak, mert leküzdik azon testrészünk hiányából fakadó hátrányt, amit egy "normál" sportolónak nem kell. Pl. Bár kamikázé hála Istennek nem volt és remélhetőleg nem is lesz ilyen állapotban, de azért nagyot nőtt a szememben, amikor törött kulcscsonttal nekiállt úszni. Én biztosan nem tettem volna...;)
A túra kialakítására, menetére én is kiváncsi vagyok és szerintem nem leszünk ketten (ugye bátyó is...), mert nem hall, olvas mindennap az ember egy ilyen kaliberű túráról.
Azért már rögtön lenne egy hozzáfűzni valóm. Nem lenne célszerű a rengeteg cucchoz egy az ottani hatóságok által is elfogadott utánfutót alkalmazni. Én már egy nagyobb Magyarországi túrán is ezt alkalmaznál (igaz még nem voltam...), mert szerintem az egy kerekes felettébb praktikus és bármikor le lehet kapcsolni. Elkészítése szerintem nem kerülne sokba és még idő is van rá (a tesztelésére is), mert szeptember még azért arrébb van.
Íme a főlink :
http://www.bikeroute.com/WhyTrailer.htm
...és ebből én valami ilyesmire gondoltam :
http://www.koolstop.com/trailers/mule.html
Egykerekes, jó légellenállású, jól megpakolható masina. Ezenkívül ötleteim még vannak, mert azért egy utánfutó nem olyan bonyolult szerkezet. Gondolom azért egy utánfutó repülőn való szállítása plussz pénzbe kerülne, de lehet, hogy ez nem is annyira vészes, ezt nem tudom, de a plussz költséget lehet, hogy megéri kifizetni a gyakorlati haszna miatt...