Ebben az esetben nekem az nem tetszik, hogy minek ijesztgetni az ügyfelet?! Vagy megmutatom neki hogy mi nem tetszik és pláne bele se töltöm, vagy ha beletöltöm akkor meg nem ijesztgetek. Részben azért nem hívok szerelőt már semmihez mert unom, hogy mindig felfestik a rémtörténetet hogy aztán jobb színben tűnjenek fel ha megoldják a problémát. Legutóbb a krossz motorom hátsókerekéből (csak azt vittem gumiztatni) szűrte le a srác hogy az egész motor szar. Egy vicc. Estig tudnám sorolni az ilyen sztorikat.
Szerintem az nem új dolog, hogy az olajról ránézésre nem sok minden állapítható meg. Talán annyi igen, hogy ha ugyan abból a típusból bontod az ezredik dobozt akkor észre vehetsz állag változást ha nagyon selejt a hamis olaj ami a dobozban van.
Amit én várnék adott esetben, az az hogy ha észre vesz valami gyanúsat szóljon, mutassa meg és én dönthessek. Ez a szerelőnek is jó mert innentől minden felelősség az enyém.
Ha bármire is jutsz, kérlek oszd meg. Bocsánat az egészért, nem akartam neked problémát vagy rossz érzést okozni, tudom, hogy neked semmi közöd a dolgokhoz és csak segíted ezt a fórum társadalmat.
Most mellőzném a hamisítást. Biztos létező jelenség - mi nem az ma Magyarországon? - de friss olajnál meg nem mondom, hogy hamisított-e. Gyanús lehet, de nekem is lehet menstruációs időszakom.
... inkább azt tartom fő problémának, hogy ma a környezetvédelmi elvárások oltárán feláldozzák a technikát. Ha tíz évvel ezelőtt már nem volt összhang, akkor ma hogyan lenne! A konstrukció már kamasz korú, de elvárás lenne a mindig újabb és újabb normának való megfelelés. Lehetetlen versenyfutás!
Ha meg az ügyeskedés is bejön a képbe, no akkor kezdődnek a gondok.:(
... persze ez csak egy éjszakai elmélkedés is lehet!
Ebbe nem igazán tudok belekötni. Legközelebb máshova viszem az autót meg az olajat.
Após szerint (aki autószerelő, a sima olajcserét meg apróságokat ő szokta csinálni) ha ennyire szar volt az olaj, akkor a turbó még miért megy, amikor mindenhol mást sem látsz, csak, hogy egy apró kosz az olajban, egy rosszabb minőségű olaj és a turbónak kampó.
Nézd, az olaj "forrása" a Selenia termékek hivatalos magyarországi importőre. Tudomásom szerint több szerviz is rajtuk keresztül szerzi be az olajokat.
A saját kocsimba is ezek a cuccok kerülnek, eddig nem volt gond az alkatrészekkel. (Illetve egyszer egy db gyertya volt hibás egy szettből a Grande topikos Habi úrnak, amit természetesen azonnal ki is cseréltek.)
Nem, dehogy minket érdekel az oldal is. Én elhiszem, hogy aki ezzel foglalkozik 2x éve látja, érzi a különbséget. De hogy lehet bizonyítani? Be lehet vizsgáltatni? Selénia olajokkal volt már gáz, vagy túl kis név ahhoz, hogy hamisítsák?
Angol cikkeket kerestem, de Seléniáról gázt még nem találtam, ellenben a Castrol nagyon le van húzva ezen a téren (is).
... de nálam 60 literes az olajleeresztő hordóm és max. csak saccolni tudom a lefolyó lé állagából mennyire lehetett minőségi. Pontosan azt megmondani, hogy túlhasznált, vagy keveset tűrő anyagról van szó, bevizsgálás nélkül megmondani nem lehet. Én legalább is nem tudom! Vagy szerinted az ügyfél meg tudná mondani?
Új olajnál detto! Bontatlan flakon és el kell fogadnom. Bár hozzáteszem, már jó pár éve hozott anyagból nem szervizelek. Most gondold el, ha megmutatom az ügyfélnek az általam nem kósernek tűnő olajat - a tűnő kihangsúlyozva - mi lenne a válasz. Megmondom: tegye csak bele főnök, ez tuti beszerzésből van.:-)
Ha azután valami ebből fakadóan előjön, károsodik, ki viszi el a balhét?
Szóval olajmárka nevek nélkül, nem véletlen, hogy vannak gyártmányok, amelyeket nem vagyok hajlandó tartani, beletölteni. Itt a topikon csak kevesen fordulnak meg ahhoz, hogy masszív vélemény tudjon kialakulni. Vannak problémák!:(
Ha a szerelő azt mondja szar az olaj, az még nincs obketív, valós jelentése. Szerinte az. És?
Megmorzsolom az ujjaim között és megírom a teszt-jelentést? Ehhh!
Ezt talán Mari bácsi tudja, de mi földi halandó szerelők nem.:-(
Bocsi a bepofázásért, nem akarok itt forradalmat...
Ja, egyébként azt mondta, hogy menjek be UNIX-ba, Bárdiba, ott is lesz Selénia, vegyek onnan legközelebb, nem pedig azt, hogy ezentúl csak rajta keresztül, szóval tényleg vannak gyanús dolgok a történetben, de mégsem mondanám azt, hogy kamuzik.
Azt akarja, hogy mossa ki a koszt, ami benne van a 2000 km alatt. Az olajat megkérni, hogy mutassa meg, nekem is csak azután jutott eszembe, hogy már hazaértem, persze, végig ezen agyaltam...
4 dobozt vettem, ebből hármat vittem el, nehogy eltűnjön a maradék (sose voltam még itt, nem tudhattam, milyen). A negyedik dobozt itthon megnéztem és már lecsavarás után láttam, hogy délig le van szakadva a fólia, és ahol nincs, ott is csak a szentlélek tartotta és az egyetlen olajjal, ami itthon van (Total 10W-40) összehasonlítva legalább kétszer olyan hígnak tűnik a Selénia, persze ez részben az 5W-40, 10W-40ből is fakad, de mégis furcsa a dolog, ahogy azt is, hogy a szintén Petronas gyártott Tutella fékfolyadék is nagyságrendileg szebben, jobban és biztosabban volt lezárva, mint az olaj.
Az olaj betöltögetős résszel viszont teljesen egyetértek.
Kérdés: Hol az olaj amit leengedett? Én tuti megmutatnám az ügyfélnek ha olyan gáz.
Miért öntött bele minden olajat ha látta hogy vacak ami a flakonban van. Én tuti abbahagyom már az első doboznál, de hogy mind a hármat beletegyem az ki van zárva. Valamint ezt is megmutatnám az ügyfélnek, aztán ha az ügyfél úgy látja jónak akkor teszem csak bele.
Fura.
Viszont én egy métert nem mennék vele vacak olajjal. Ha valami hitvány hamisítvány akkor csere azonnal. Mi fog kiderülni 2000 km alatt amit eddig nem tud a szerelőd. Azt mondja szar az olaj, ha igaza van akkor árt a motornak. Ha nincs 2000 km múlva akkor sem lesz jobb az állaga, vagy nem is értem mit akar megnézni?!
Történt, hogy pár hete Vinjótól rendeltem olajcsere+vezérlés csere pakkot. A szerelőmmel konzultálva egy FIAT márkaszervizben dolgozó, de otthon is szerelő emberhez vittem az autót, akinek már akkor nem tetszett a motor hangja, mikor leparkoltam a garázs elé. 5 óra múlva azzal fogadott, hogy szerinte ez az olaj nem Selénia hanem valami hígított vacak, és ami benne volt, az sem az volt, mert a kis 1 éves, 10000-km-es olajam(tuti, végig ott voltam a cserénél) szarabbul néz ki, mint amilyet valaha FIAT-ból kijönni látott, szerinte még a 30-ezres perióduson tartott autók olaja is SOKKAL kulturáltabban néz ki. Az új dobozokból pedig az egyik folyt, mikor megkaptam, de ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, de a srác szerint a Selénia olajak nem ilyen hitvány minőségű fóliával vannak lezárva, mint ahogy ezek voltak(csak tudja, naponta több 10 ilyen dobozt felnyit). A motor sokatok által hallott kerregését hozta elő, amit eddig én eddig nem hallottam, de a kertben álló, saját használatú, 110 ezret futott(az enyémben 82-van) 150-es verzióját beindítva egyből hallottam én is. Nem volt másnál minőségi kifogás eddig az olajakkal kapcsolatban, más szerelő nem panaszkodott?
Jelenleg úgy állunk, hogy 2 ezer km múlva vigyem vissza hozzá, és vegyek máshol olajat, mert szerinte ez nagyon nem volt rendben.
Félre ne értsetek, nem Vinjo-t akarom bántani vagy reklamálni, tudom, hogy ő csak összekötő, engem igazából az érdekel, hogy másnál nincsenek-e bajok, illetve, mennyire biztos a dolgok forrása? A többi alkatrész egyébként rendben volt, még egyszer köszönöm.
Lassan tényleg eljutok arra a pontra, hogy felrakom hahu-ra és veszek valami faék egyszerű, régebbi japán vagy német autót, mert kezdem érteni, hogy miért sír minden szerelő a modern autók és azok "vágyai, elvárásai" miatt.
Még nem tudom / remélem nem sok /. Az a baj, hogy 150-es motort sikerült vennem / 1000km-es 40pénzé, féltengelyt tartó bak van letörve róla-javítható- ill. az olajdekni likas.
Az enyém sajna 90%, hogy hajtókar csapágyhibás ezért nincs megfelelő olajnyomás már a hengerfejnél és azért "csörög"hetnek a hidrotőkék is.
Megválaszolom magamnak, mert utána néztem a neten. Azt találtam, hogy a hard resethez 20+ percre kell lehúzni az akksiról a gépet, a két hiba pedig el fog tűnni miután mentünk az autóval.
No én is levettem az akku sarut, de az én formám, hogy valami nem stimmel. Csak a gyors zárasat vettem le, ez a negatív ugyebár. (Mindkettőt kellett volna?)
5 percig hagytam így az autót, aztán saru vissza, trip-AB elfelejtve, dátum-idő elfelejtve, de a többi beállítás stimmelt a fedélzetiben. Az mp3 lejátszó még mindig ismétlő módon maradt, és kaptam két hibaüzenetet gyújtáskor:
Mit rontottam el?
más: nézelődtem a motortérbe, hátha látok valami olajat, egyedül ezt találtam így elsőre:
No én is levettem az akku sarut, de az én formám, hogy valami nem stimmel. Csak a gyors zárasat vettem le, ez a negatív ugyebár. (Mindkettőt kellett volna?)
5 percig hagytam így az autót, aztán saru vissza, trip-AB elfelejtve, dátum-idő elfelejtve, de a többi beállítás stimmelt a fedélzetiben. Az mp3 lejátszó még mindig ismétlő módon maradt, és kaptam két hibaüzenetet gyújtáskor:
Mit rontottam el?
más: nézelődtem a motortérbe, hátha látok valami olajat, egyedül ezt találtam így elsőre: