Nos amíg valamelyik profibb fotós nem keresi ki neked..... addig íme egy kis képregény azoknak akik látogatáskor nem csak néznek, de a részleteket is látják (azaz mit kell megnézniük legközelebb)
Még indulás előtt a fűtőháznál
377-es jó társaságban
vonatával
sajnos üvegen át nem kellene fotózni....
korabeli vagon, de...
..és a kért közeli (kézből maxi zoommal, üveg fölött)
végül kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal.
Tessék lehet utánuk csinálni Projekt: Modellvasút kiállítás létrehozása
1: keress ehhez megfelelő ingatlant.Minél olcsóbban. (Jha egy kisebb családi ház már 20-25 milla...) 2: akkor szerezz több pénzt -honnan is? 3: mérd fel az anyagi keretét a megépítésnek ( mennyi tűréssel is? előre nem látható problémákkal..?? ) 4: Valósítsd meg 5: Reklámozd 6: próbáld meg beindítani 7: ha ügyes vagy esetleg jöhet belőle profit...
Na tessék vagy szakdolgozatot akarsz esetleg írni? :):):):)
Én anno Gábor kérésére mentem le segíteni. és hogy mennyiért??? Érdekes lenne megtudni... mondjuk ex nejemtől akinél ez is egy ok volt a sok közül hogy szétmentünk... Innentől fogva a saját erőforrásaim igencsak beszűkültek és a családi változás nem épp jó irányba indított el,így nem tudtam tovább finanszírozni a közlekedésem költségét. Ezt Gabinak is jeleztem.. sajnos így szálltam ki a csapatból. De ez is saját élet senkinek semmi köze hozzá... csak azért írtam hogy kicsit a háttérbe is belegondoljon más is. Tény és való, voltam lenn jó párszor. Volt hogy éjjel kb 1 re értem le mert én magánban nyomulok , utána lementem. Jah hogy az autópályán majdnem bealudtam... az már ugye az én dolgom... Tény és való ebből a pár alkalomból volt lenn kettő azaz kettő alkalommal a családom is... igen elkísértek, sőt segítettek is amennyit tudtak az ő kis kezükkel a tanulásuk közben.
egyéb kérdés esetleg valakinek????
Mindegy ki mit írogat. Én örültem hogy lenn voltam, és örömmel mutatom bárkinek aki affinitást érez ehhez a hobbihoz, vagy "csak miattam" szentel rá időt!!! :)
1: az EU-s pénzekből minden fillér el lett költve a múzeumra, abból semmi sem hiányzik, ellenőrizték, még Brüsszelből is. Kéretik nem suggalni azt, hogy valaki(k) itt elhappoltak valamit! (Az is feltűnt nekik, hogy a 3db kisszériás DV 206. sor mozdonyból csak kettő van ott, hol a harmadik? Mielőtt találgatni kezdene bárki is, a műhelyben volt digitalizáláson az ellenőrzés idején.)
2: Budapesten nem volt, és jelenleg sincs egy 600nm-es csarnok erre célra. Kisebb sincs.
A kiállítás célja és helye (térben is időben) ? - nem csak az utolsó bejegyzésre reagálva - "Meglátásom szerint nem Keszthelyen, hanem Budapesten kellett volna egy ilyet, vagy hasonlót építeni. Keszthelyen relatív soha nem lesz akkora forgalma, mint az a fővárosban lett volna."
Nem szívesen szolok bele, az utóbbi napok részben már majdnem mocskolódó vitájába, mert az utóbbi időbe, ha lehet nem írok a fórumokba, de ami az elmúlt napokban itt történt, az részben érthető de nem ide való (ami nem jelenti hogy ki kellene moderálni). Ha volt bármi ami a pénzügyi részből ide tartozik az röviden és egy mondatban már többször elhangzott a készítőktől, akik igyekeztek ezt toleránsan közölni - jelenleg nincs elég pénz a továbblépésre. Az okok ha sejthetőek is nyilvánvaló itt soha nem kerülnek leírásra. Aki olyat állít ami büntethetőséget vonna maga után azt sem itt kell megtennie, ha lenne ilyen azt nem itt kell, ha nincs bizonyítható visszaélés akkor meg felesleges borzolni az idegeket. Hogy a rendelkezésre álló nyilvánvalóan kevés pénzből ki mit tudott volna kihozni, ki mit akart (miben bízott és nem jött esetleg - még - össze), vagy ki nem részesült belőle bár szeretett volna az sem ide való.
Azt hiszem kívül állóként is nyilvánvaló, hogy nem a MIWULA vagy a LOXX lemásolás volt a cél, sőt kifejezetten hangsúlyozták ezt itt a fórumokon is a készítők is, hogy mást szerettek volna és mást is valósítottak meg. Ha már összehasonlítás, akkor inkább az osztrákok működő déli vasút múzeumában lévő Semering modellel lehet összehasonlítani, de nem kell !
Hogy Keszthely vagy Budapest szerintem szintén nem vagylagos kérdés. Mindkettő meg fog élni a maga lábán, mint ahogy nyugat-europában is közel 40 nagyobb állandó vagy látogatható "terepasztal" éli minden napjait a MiWuLás marketing úthenger árnyékában. Nyilvánvaló, hogy Keszthely egy adott pillanatban az igények, a lehetőségek és személyek szerencsés (vagy aki úgy gondolja szerencsétlen) találkozásaként jött létre és nem egy gazdasági vállalkozásként. Kívülállóként én úgy értékelem, hogy a múzeum vezetése talán nem nyilvánosan bevallott céllal szélesíteni akarta a látogatói kört. Adott volt egy ingatlan bővüléssel együtt járó tárlat bővítési lehetőség, a finanszírozáshoz állami(eu) pénzek és egy rossz szóval multikulturális érdeklődési körű személyes kapcsolat. Hogy egy profi projekt menedzser másként tette volna, nyilván való, de az is hogy a rendelkezésre álló keret akkor az elindulásra sem lett volna elég és ma ez a jó kis magyaros fórum sem létezne. Van valami ami bevallottan félig kész - nem árulnak zsákba macskát a kiállítás látogatóknak, ezt soha nem állították, hogy egy kész komplett rendszert lehet látni. Persze lehetne pénzért járatni a modelleket (lásd más múzeumok pesten) és egyéb szerintem nem kívánatos módon készpénzre váltani ami meg van, vagy lehet jobbra balra kilincselni, mint ahogy sejtésem szerint és az itt leírt félmondatok alapján jelenleg is folyik. Ez idő, de szemmel láthatóan a készítők is a tisztességes végkifejlet felé mennek és pont az eu projekt jellege miatt a múzeum is erre kényszerül. Ezért felesleges itt ahol elsősorban a készítőkkel lehet maximum kommunikálni olyasmiken morfondírozni ami nyilvánvalóan nem megváltoztatható. Majdnem biztos, hogy lesz Budapesten is hasonló adott esetben vállalkozás alapú (lásd MiWuLa stb példák), de akkor itt sem 900,- Ft lesz a belépő ez is nyilvánvaló, de az is hogy a magasabb árért nem lesz egy hamburgi nagyságú kiállítási tér amit ott egy százszor nagyobb piac el tud tartani. Így ezt elvárni egy valamit felmutatni szándékozó vidéki kiállítóhelytől nem lehet. Persze szép lett volna a semmiből a csúcsra jutni ,ez sem lehetetlen, de nem elvárható. Senki nem tervezte szerintem hogy megdöntse bármilyen budapesti múzeum látogatottsági rekordját, de nagyon is jogos elvárás azoktól akik vidéken kívánnak érvényesülni, hogy ők is előreléphessenek. Jó példaként álljon itt a klubok esete. Évekig a veszprémiek által rendezett kiállítások vitték el a pálmát nem a budapesti helyszínek. Lehet mindannyiunk érdekében előrevinni a dolgokat, akár fabatka pár fája formájában, vagy hasonlóan hozzá én is szívesen segítek nekik a saját korlátozott lehetőségeimmel, mint ahogy többen is felajánlották a webtárhelytől kezdve sok mindenben a segítségüket. Persze, hogy a készítők ezekkel élni kívánnak-e vagy a körülményektől függően élni tudnak-e az csak rájuk tartozik (nem lehet rájuk erőszakolni, vagy haragszomrádot játszani ha nem élnek vele).
A MiWuLa konkrétan magántőkéből, hatalmas (több millió eurós) kölcsönből épült, kimondottan üzleti vállalkozásként, ezért Ők elsősorban a látványra mentek rá. Sokkal jobb példa Railzminiworld.
Nincs sajnos, az általam még nem látott, illetve a legnagyobb változáson átesett részleteket igyekeztem leginkább megörökíteni. Illetve nem ért fel oda az állványom. :-)