Keresés

Részletes keresés

ysenyerkesz Creative Commons License 2010.02.28 0 0 621
2008 nyarán én is csináltam egy hasonló képet, mint az első.
Előzmény: locomotion.hu (617)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 620

Köszönöm a képeket !

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 619
és valóban rótta a köröket egy másik 377 is:
Előzmény: modell13 (618)
modell13 Creative Commons License 2010.02.23 0 0 618
Hali én nekem is volt pár fotom az egyik 377 röl de nem találom sajnos
Előzmény: locomotion.hu (617)
locomotion.hu Creative Commons License 2010.02.23 0 0 617
Nos amíg valamelyik profibb fotós nem keresi ki neked.....
addig íme egy kis képregény azoknak akik látogatáskor
nem csak néznek, de a részleteket is látják
(azaz mit kell megnézniük legközelebb)

Indulás előtt a fűtőháznál Még indulás előtt a fűtőháznál







377-es jó társaságban 377-es jó társaságban










vonatával vonatával









sajnos üvegen át nem kellene....sajnos üvegen át nem kellene fotózni....






korabeli vagon, de... korabeli vagon, de...














és kért közeli ..és a kért közeli
(kézből maxi zoommal, üveg fölött)









Kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal végül kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal.
Előzmény: kisfaludy1 (616)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 616

Egy-két közeli fotót betudnátok  rakni , ha nem vagyok nagyon pofátlan.

 

Mikor ott voltam nagyon a terep közepén volt, nem tudtam rendesen megvizslatni.

 

Köszönöm !

Előzmény: EglyT (615)
EglyT Creative Commons License 2010.02.22 0 0 615
Igen.

Keszthelyen (a régi állomáson) három eleinte tramway (lásd szentendrei múzeum kis zöld gőzöse) mozdony volt.
Ezeket váltották a 377. sor gépei.

A neveket örökölték:
György, Tasziló ( a Festeticsek) és Mary (Lady Hamilton, Tasziló hitvese).

Az asztalra is három készült.
Kettő üzemel, a harmadik hajtórúd pótláson átmenetileg a készítő műhelyben van.

A gépek számát 1914-től, a mai állomás átadásakor kilencre emelték.
Előzmény: kisfaludy1 (614)
kisfaludy1 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 614
A kis gőzös épített mozdony ? (2. kép)
Előzmény: Törölt nick (605)
EglyT Creative Commons License 2010.02.22 0 0 613
HEV VI s Bpest 1892.
Üléssor közötti középablakosra átépítve 1914-ben.
Később a peron végi lámpahágcsót is eltávolítottákHEV VI s
Előzmény: modell13 (612)
modell13 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 612
második
Előzmény: modell13 (611)
modell13 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 611
Hellosztok ott a másdik képen mien vagont vonszol a Máv 377?
Előzmény: Törölt nick (605)
3dhazard Creative Commons License 2010.02.21 0 0 610
OK. Egy e-mailt is küldtem, de ezek szerint feleslegesen :-)
Előzmény: Zolysys (609)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 609
Ha megnézed a ragozást nem is igazán neked szólt...csak nem akartam új hozzászólásként, hanem hogy össze legyen fűzve..
Előzmény: 3dhazard (606)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 608
Azoknak szól akik azt hiszik mekkora lóvét szakított az aki lejárt csinálni... remélem érthető!!!!!
Előzmény: fityisz (603)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 607
nem Neked címeztem csak elkattintottam főleg másnak szólt ergo ezért elnézést!
Előzmény: 3dhazard (606)
3dhazard Creative Commons License 2010.02.21 0 0 606
És megkérdezhetem, hogy ezt miért nekem címezted? Igaz, hogy más okok miatt, de én ma is bent voltam.
Előzmény: Zolysys (601)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.20 0 0 605






































és valóban kinőttek a cédrusok is

balra lent: 2008 nyara
jobbra lent: az igazi
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.20 0 0 604
Semmering állomása a múlt hétvégén:

Előzmény: joxy (591)
fityisz Creative Commons License 2010.02.20 0 0 603
"egyéb kérdés esetleg valakinek????"


Igen, nekem lenne: mit akartál ezzel mondani? Én nem értem :(
Előzmény: Zolysys (601)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.20 0 0 602
Tessék lehet utánuk csinálni
Projekt: Modellvasút kiállítás létrehozása

1: keress ehhez megfelelő ingatlant.Minél olcsóbban. (Jha egy kisebb családi ház már 20-25 milla...)
2: akkor szerezz több pénzt -honnan is?
3: mérd fel az anyagi keretét a megépítésnek ( mennyi tűréssel is? előre nem látható problémákkal..?? )
4: Valósítsd meg
5: Reklámozd
6: próbáld meg beindítani
7: ha ügyes vagy esetleg jöhet belőle profit...

Na tessék vagy szakdolgozatot akarsz esetleg írni? :):):):)
Előzmény: Törölt nick (596)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.20 0 0 601
Akkor egy kis poszt ide. Bár lehet nem kéne.

Én anno Gábor kérésére mentem le segíteni. és hogy mennyiért??? Érdekes lenne megtudni... mondjuk ex nejemtől akinél ez is egy ok volt a sok közül hogy szétmentünk...
Innentől fogva a saját erőforrásaim igencsak beszűkültek és a családi változás nem épp jó irányba indított el,így nem tudtam tovább finanszírozni a közlekedésem költségét. Ezt Gabinak is jeleztem.. sajnos így szálltam ki a csapatból. De ez is saját élet senkinek semmi köze hozzá... csak azért írtam hogy kicsit a háttérbe is belegondoljon más is. Tény és való, voltam lenn jó párszor. Volt hogy éjjel kb 1 re értem le mert én magánban nyomulok , utána lementem. Jah hogy az autópályán majdnem bealudtam... az már ugye az én dolgom...
Tény és való ebből a pár alkalomból volt lenn kettő azaz kettő alkalommal a családom is... igen elkísértek, sőt segítettek is amennyit tudtak az ő kis kezükkel a tanulásuk közben.

egyéb kérdés esetleg valakinek????


Mindegy ki mit írogat. Én örültem hogy lenn voltam, és örömmel mutatom bárkinek aki affinitást érez ehhez a hobbihoz, vagy "csak miattam" szentel rá időt!!! :)

Üdv:
Lipták Zoltán
Előzmény: 3dhazard (539)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 600

Pedig elhatároztam, hogy nem válaszolok, de:

1: az EU-s pénzekből minden fillér el lett költve a múzeumra, abból semmi sem hiányzik, ellenőrizték, még Brüsszelből is. Kéretik nem suggalni azt, hogy valaki(k) itt elhappoltak valamit! (Az is feltűnt nekik, hogy a 3db kisszériás DV 206. sor mozdonyból csak kettő van ott, hol a harmadik? Mielőtt találgatni kezdene bárki is, a műhelyben volt digitalizáláson az ellenőrzés idején.)

2: Budapesten nem volt, és jelenleg sincs egy 600nm-es csarnok erre célra. Kisebb sincs.

Előzmény: Törölt nick (596)
locomotion.hu Creative Commons License 2010.02.14 0 0 599
A kiállítás célja és helye (térben is időben) ?
- nem csak az utolsó bejegyzésre reagálva -
"Meglátásom szerint nem Keszthelyen, hanem Budapesten kellett volna egy ilyet, vagy hasonlót építeni. Keszthelyen relatív soha nem lesz akkora forgalma, mint az a fővárosban lett volna."

Nem szívesen szolok bele, az utóbbi napok részben már majdnem mocskolódó vitájába, mert az utóbbi időbe, ha lehet nem írok a fórumokba, de ami az elmúlt napokban itt történt, az részben érthető de nem ide való (ami nem jelenti hogy ki kellene moderálni). Ha volt bármi ami a pénzügyi részből ide tartozik az röviden és egy mondatban már többször elhangzott a készítőktől, akik igyekeztek ezt toleránsan közölni - jelenleg nincs elég pénz a továbblépésre. Az okok ha sejthetőek is nyilvánvaló itt soha nem kerülnek leírásra. Aki olyat állít ami büntethetőséget vonna maga után azt sem itt kell megtennie, ha lenne ilyen azt nem itt kell, ha nincs bizonyítható visszaélés akkor meg felesleges borzolni az idegeket. Hogy a rendelkezésre álló nyilvánvalóan kevés pénzből ki mit tudott volna kihozni, ki mit akart (miben bízott és nem jött esetleg - még - össze), vagy ki nem részesült belőle bár szeretett volna az sem ide való.

Azt hiszem kívül állóként is nyilvánvaló, hogy nem a MIWULA vagy a LOXX lemásolás volt a cél, sőt kifejezetten hangsúlyozták ezt itt a fórumokon is a készítők is, hogy mást szerettek volna és mást is valósítottak meg. Ha már összehasonlítás, akkor inkább az osztrákok működő déli vasút múzeumában lévő Semering modellel lehet összehasonlítani, de nem kell !

Hogy Keszthely vagy Budapest szerintem szintén nem vagylagos kérdés. Mindkettő meg fog élni a maga lábán, mint ahogy nyugat-europában is közel 40 nagyobb állandó vagy látogatható "terepasztal" éli minden napjait a MiWuLás marketing úthenger árnyékában.
Nyilvánvaló, hogy Keszthely egy adott pillanatban az igények, a lehetőségek és személyek szerencsés (vagy aki úgy gondolja szerencsétlen) találkozásaként jött létre és nem egy gazdasági vállalkozásként. Kívülállóként én úgy értékelem, hogy a múzeum vezetése talán nem nyilvánosan bevallott céllal szélesíteni akarta a látogatói kört. Adott volt egy ingatlan bővüléssel együtt járó tárlat bővítési lehetőség, a finanszírozáshoz állami(eu) pénzek és egy rossz szóval multikulturális érdeklődési körű személyes kapcsolat.
Hogy egy profi projekt menedzser másként tette volna, nyilván való, de az is hogy a rendelkezésre álló keret akkor az elindulásra sem lett volna elég és ma ez a jó kis magyaros fórum sem létezne.
Van valami ami bevallottan félig kész - nem árulnak zsákba macskát a kiállítás látogatóknak, ezt soha nem állították, hogy egy kész komplett rendszert lehet látni.
Persze lehetne pénzért járatni a modelleket (lásd más múzeumok pesten) és egyéb szerintem nem kívánatos módon készpénzre váltani ami meg van, vagy lehet jobbra balra kilincselni, mint ahogy sejtésem szerint és az itt leírt félmondatok alapján jelenleg is folyik. Ez idő, de szemmel láthatóan a készítők is a tisztességes végkifejlet felé mennek és pont az eu projekt jellege miatt a múzeum is erre kényszerül. Ezért felesleges itt ahol elsősorban a készítőkkel lehet maximum kommunikálni olyasmiken morfondírozni ami nyilvánvalóan nem megváltoztatható.
Majdnem biztos, hogy lesz Budapesten is hasonló adott esetben vállalkozás alapú (lásd MiWuLa stb példák), de akkor itt sem 900,- Ft lesz a belépő ez is nyilvánvaló, de az is hogy a magasabb árért nem lesz egy hamburgi nagyságú kiállítási tér amit ott egy százszor nagyobb piac el tud tartani. Így ezt elvárni egy valamit felmutatni szándékozó vidéki kiállítóhelytől nem lehet. Persze szép lett volna a semmiből a csúcsra jutni ,ez sem lehetetlen, de nem elvárható. Senki nem tervezte szerintem hogy megdöntse bármilyen budapesti múzeum látogatottsági rekordját, de nagyon is jogos elvárás azoktól akik vidéken kívánnak érvényesülni, hogy ők is előreléphessenek. Jó példaként álljon itt a klubok esete. Évekig a veszprémiek által rendezett kiállítások vitték el a pálmát nem a budapesti helyszínek.
Lehet mindannyiunk érdekében előrevinni a dolgokat, akár fabatka pár fája formájában, vagy hasonlóan hozzá én is szívesen segítek nekik a saját korlátozott lehetőségeimmel, mint ahogy többen is felajánlották a webtárhelytől kezdve sok mindenben a segítségüket. Persze, hogy a készítők ezekkel élni kívánnak-e vagy a körülményektől függően élni tudnak-e az csak rájuk tartozik (nem lehet rájuk erőszakolni, vagy haragszomrádot játszani ha nem élnek vele).
3dhazard Creative Commons License 2010.02.14 0 0 598
A MiWuLa konkrétan magántőkéből, hatalmas (több millió eurós) kölcsönből épült, kimondottan üzleti vállalkozásként, ezért Ők elsősorban a látványra mentek rá. Sokkal jobb példa Railzminiworld.
Előzmény: Törölt nick (596)
3dhazard Creative Commons License 2010.02.14 0 0 597

FALLER Schwarzwaldhof; 130365. Nincs gyártás alatt. A mi épületeink viszont a 130380-as készletből vannak.

 

A Feketeerdő tetején található malom egyébként egy fűrészmalom...

Előzmény: Hernyofan (588)
etwg Creative Commons License 2010.02.13 0 0 594

 hogy malom, mert abból már van itt több is. Fogalmam sincs, hova fogok tenni ennyi malmot a leendő terepasztalomra. :)

 

A háromból kettöt alakits át aktivvá, hogy hajtsa a harmadik malmára a vizet....

 

:-DDDD

Előzmény: Hernyofan (588)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.02.13 0 0 593
Nincs sajnos, az általam még nem látott, illetve a legnagyobb változáson átesett részleteket igyekeztem leginkább megörökíteni. Illetve nem ért fel oda az állványom. :-)
Előzmény: joxy (591)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 592
Szinte 100%, hogy Faller, de, ha agyonütsz, akkor sem fogom tudni megmondani a cikkszámát:-)
Előzmény: Hernyofan (588)
joxy Creative Commons License 2010.02.13 0 0 591
Semmering állomásról van friss képed, kíváncsi lennék rá.
Előzmény: alsó madárfogás (587)
joxy Creative Commons License 2010.02.13 0 0 590
2008 nyara:
keszthely
Előzmény: alsó madárfogás (587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!