Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 741
én kérném szépen, érdekel a tálcalevél:)
köszi
M2-est nem kap az asszony, mert az Made in Spain, az egyetlen ilyen mazda. és még szvsz csúny is. az M3 az szép, de a C3 még 1 éves sincs, egyelőre nincs csere. Meg bele van esve a Honda Civicbe. ha egyszer csere, akkor még az is lehet:)
Előzmény: Tibola (740)
Tibola Creative Commons License 2006.08.29 0 0 740

Az ajtócsukódásról csak annyit, a hároméves lányom a gyerekülésben ülve lazán becsukja a tolóajtót. Ki van találva. Az az érzésem a feleséged hamarosan egy M2-est vagy 3-ast fog kapni.

A csomagtér-tálcáról kapott ismertető mailt elküldöm akinek kell. Helyszínen is vásárolható kedvezménnyel (Veszprém), ezt tettem én is mert épp ott jártam ma, futárszolgálat házhoz viszi ill üzletkötők járják az országot és ki lehet próbálni mielött megveszed.

Előzmény: Abraka Dabra (739)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 739
Augabi, még a kérdésedre: nem is csak az ára miatt más kategória az autó. ahogy össze van szerelve. Francia autóból érkezve, ez hihetetlen. néha csak azért kinyitom az első ajtót, hogy becsukjam, és megcsodáljam, hogyan csukódik:) Aztán ugyanilyen lágyan csukom be az asszony c3-asában az ajtót, és nyitva marad. mostanában állandóan vissza kell lépnem:))
olajügy: szerintem Te is próbálj meg tapasztalatot gyűjteni, ha sokan figyelünk pár hónap alatt összegyűlik a kellő tudás. Te most milyen fordulatszámban vezetsz általában? mennyi a városi, vagy a rövid (hideg mocis) út arány?
Előzmény: Augabi (731)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 738
ilyen tálcám nekem is volt a picassoban. ide is gondolkodom, nyílván az a kényelmetlenség, hogy ki kell venni, ha 7 ülés kell. de akkor a kalaptartót is:) szerintem fogok venni.
Előzmény: Tibola (733)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 737
sajnos a gázolaj minőségében igazad lehet. ez ellen meg semmit nem tudunk tenni:((
Előzmény: Tibola (732)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 736
nem az számít, hogy félévente viszed-e, hanem hogy hány km-enként. ha 5000 az nem jó. ha 10000, és nagyrészt városban használtad, az már normális. ha 15, vagy 20e, akkor semmi gond. hogy ez a mennyiség kinek hány hónap alatt jön össze, az ár mind1.
az autó tényleg más kategória, a tördést megérdemli. külföldön még nem voltam, még idén megyek. navihoz nem kaptam semmit, majd rákérdezek van-e, akár német nyelvű
Előzmény: Augabi (731)
Tibola Creative Commons License 2006.08.29 0 0 735
A hátúl kettő az a 6.-7. ülés? Vagy a 3.-4.? Nekem 7 üléses, tehát ez alatt vannak a kihajható ülések. Ha az ötödik ajtó zárjától, attól kicsi U alaku fültől megméred a második üléssorig a távolságot, akkor annak 97-100 cm-nek kell lennie. Akkor passzol bele. Az oldaltávolság és a forma az tutira ugyanaz.
Előzmény: Augabi (734)
Augabi Creative Commons License 2006.08.29 0 0 734

Szia Tibola!

 

És szerinted ez jó a GTA-ba is ahol hátul két ülés van?

Előzmény: Tibola (732)
Tibola Creative Commons License 2006.08.29 0 0 733

 

A képek lemaradtak.

Tibola Creative Commons License 2006.08.29 0 0 732

Akkor megtapasztaltad milyen érzés 360 Nm-rel előzgetni. Nem kell visszakapcsolni, csak nyomni. Erre mondtam, ötödikben végig lehet autózni az országot. Nekem csak öt gang van.

A magyar viszonyokról annyit, a gázolaj sem az igazi. Technikai magyarázatot nem tudok rá, de akár még ez is ludas lehet a többletfogyasztásban és a hengerfalon történő lecsapódásban valamilyen mértékben. Más vonatkozásban egy példa. A négy évvel ezelötti Nissan Navarák amik már a full elektronikus befecskendezést kapták, itt Mo.-on -10 fok alatt nem mentek. Csak dadogtak és alapon jártak. De az északi országokból ilyen panasz nem érkezett. Csak a gázolaj minősége lehetett a különbség.

 

Más. Ma beruháztam egy csomagtértálcába. Hihetetlen pontosan passzol, lug és saválló, abszolut csúszásmentes. És nem potyog semmi szemét az ülések közé és mellé.

 

Előzmény: Abraka Dabra (730)
Augabi Creative Commons License 2006.08.29 0 0 731

Szia Abraka Dabra!

 

Az utolsó gondolatodhoz szeretnék szólni.

Csak azért nem mindegy, hogy félévente kell, csak az olajcserére, kiadnod

kb 35-40E-t. Olvasva a legutolsó hozzászólásodat, úgy veszem ki, hogy a picassóhoz képest ez az autó egy más kategória (persze majdnem kétszeres áron).

Csatlakozom a beszámolódhoz, tényleg nagyon brutális a teljesítménye ennek a típusnak. A Premacy ehhez képest egy ványadt kisegér volt. Itt érezni a kb 50%-os

teljesítménykülönbséget. Kérdésem voltál-e külföldön vele.Ha igen a Navit használtad-e. Szerintem nagyon komplikált a kezelése. Kaptel-e hozzá magyar használati utasítást, mert nekem nem adtak hozzá.

Előzmény: Abraka Dabra (730)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.29 0 0 730
hát nem tudom, de lehet hogy ez a motor tényleg másként van hangolva. határozottan érezni, hogy 2000 körül kezd nagyon nyomni, 3000-ig brutálisan tol. 3000-nél mindig váltok (amíg van hova ugye:)) Annyira jó 2 és 3000 között a nyomaték, hogy az első hosszabb úton az országúti előzéseknél ezt nagyon ki is használtam. 5-ösben 2300-2500 között volt a fordulatszám normál haladásban, majd előzéshez tapostam egy csöppet, brutálisan megtolt, kb 3000-ig nyomtam, néha addig sem. (Az önkéntelen volt, akkor csak az előzés számított) A régi benzines érzésemmel gyakorlatilag még nem értem az előzendő mellé, mire ezzel már elhaladtam mellette, és bővek visszasorolhattam. Még szoknom kell, mert tényleg brutális. Feleségem az anyósülésből is megjegyezte, hogy feltűnő az erő, amikor elindulok előzni, hogy mennyire hirtelen vált tempót. Tehát bizony ott a nyomaték 2000-3000 között. 3000 fölött csak 6-ban vezettem, ott már tényleg kezd esni a nyomaték.

A kérdésedre: nem nekem nincs naponta autópálya, mivel én nem járok be naponta a városba, mert itthon dolgozom. Bodnapetnek van sztráda naponta. Tehát nekem a használat városban heti 1x-i, vagy amikor át kell vágnom a városon a sztrádákig. Majd kitapasztaljuk pár év alatt, mi az igazság, hátha tényleg csak a rövid út kerülendő. akkor meg semmi gond.

Szvsz nem fognak változtatni, mert normális országokban nincs semmi gond, minálunk meg inkább az információhiány a gond. A 6-osokat a dpf-fel németeknél viszik, mint a cukrot, információim szerint az 5-öst is.
Más: halkan mondom, de nagyon halkan: a magyar vásárló nagyon árérzékeny. ha adagolós lenne a megoldás, ott is fennáll, ha nem ideálisan használod, akkor akár 50e km után rá kell költeni 100k feletti összeget. Az első ilyen esetnél lenne akkora köpködés, meg anyázás, hogy ez micsida sz*r. Még 1 gondolat: dízelnél, is benzinesnél is benne van a könyvben: poros, vagy városi környezetben rendszeresen használva 10e km, vagy még rövidebb az olajcsere ciklus. (ez még a citroenemben is benne volt.) Más kérdés, hogy ezt senki nem tartja be. No de egy ilyen értékű kocsi, ha városban használják nem érdemli meg a 10e olajcserét? ezeket csak nagyon halkan mondtam, mert kapok a fejemre:)
Előzmény: Tibola (726)
fdoki Creative Commons License 2006.08.28 0 0 729
Én 2 keréken próbáltam az összes japán gyártó fabrikátumát,és "nagymotor"szinten
mindegyiknek lenne olyan gépe,amit szivesen hajtanék.
Ugyanakkor-bár lehet hogy szentségtörést ezt egy Mazda topicban leírni,de már a 6-os/2002-es OFF Honda Jazz esetében és jelenleg az 5-ös/2006-os Honda Jazz relációban is van feeling-beli különbség.Meg tudom ezt fogalmazni annak ellenére,hogy más-más gk.kategóriáról van szó.
A Mazda az örök masszív elnyűhetetlenség érzését adja,mint pl.egy bivalybőr(motoros)gatya -én próbáltam olyat.
A Honda egy kifinomult műszer -ha már ilyen szokatlan hasonlattal kezdtem akkor így is folytatom:mint valami finom,könnyű nappabőr kesztyű,ami tökéletesen illik az ember kezére,magára veszi és máris mintha a teste része volna.
Mindazonáltal mikor kompakt 1terű vásárlása mellett döntöttem,a Mazda5 iránti -akkor még csak közvetett információkon alapuló elkötelezettségemet
a Honda FVR személyes megtapasztalása sem tudta megingatni.
Ilyen vagy olyan jármű -1 a lényeg: a made Japan rulez!
Előzmény: Tibola (728)
Tibola Creative Commons License 2006.08.28 0 0 728

Szép kerek mondat. A Honda tudja ezt minden sallang nélkül.

Ezt tényleg kifelejtettem. Ó, én Honda Fan! (Kétkeréken)

Előzmény: fdoki (727)
fdoki Creative Commons License 2006.08.28 0 0 727
Persze ebben a dízel kipufogógáz-utánkezelés témában vannak még más utak is.
Pl.a BajorMotorműWek v.a Szoicsiro Honda bácsi nevét viselő 2 és 4 kerekű járműveket gyártó cég öngyújtós-motorjainál az üzema.spricckolás egy cikluson belüli terhelés-adaptiv adagolásával ill.a. kipufogógáz-visszavezetés mértékének variálhatóságával külön részecskeszűrő nélkül is hozhatóak az emisszió normák korom-kibocsátási értékei is.
Előzmény: Tibola (726)
Tibola Creative Commons License 2006.08.28 0 0 726

A turbó 1700-1800 körül kezd dolgozni. A legtöbb motor 2000-en adja le a max nyomatékot és 2500 után már kezd gyengülni. 3000 fölött pedig mindenképpen kell kapcsolni. Amúgy a műszaki agyamat tornáztatva én is azt mondom, hogy nem az a lényeg mennyire pörgeted a gépet, hanem hogy milyen hosszú utakon használod. A rendszeres rövid utak még a benzineseknek sem tesznek jót, a gyertyák sem tudnak tisztességesen kiégni. Régi logika szerint. Neked, ha jól emlékszem, minden nap van pár km autópálya. Az biztosan segít. Ha tehetném, segítenék a tapasztalataimmal, de nem tudok sajnos. Az ötleted viszont jó. Megér egy próbát a stílus váltás, akár emelkedett, akár nem az olajszint.

 

Most azt tippelem, a Mazda változtatni fog a rendszeren. Nem utóbefecskendezéssel fogja megoldani a szűrő hőmérsékletemelését. Keres rá más megoldást. Adalék vagy elektromos fűtés. Pár év múlva meglátjuk.

Előzmény: Abraka Dabra (720)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 725
ez a nem kell vele sokat járni 6-osban tényleg baromság. megfelelő fokozatban kell járni, ez a helyes tanács.:)
Előzmény: fdoki (722)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 724
hát attól függ hol megyek:) Városban nekem a 6. nem kerül elő, de már 4.ben 2000 alá megy a fordulat:))
Előzmény: Augabi (721)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 723
biztos nem lesznek visszahívás alanyai, lévén nem hibásak. max az ismeret hiánya miatt mindenki össze-vissza beszél. az nem a motor hibája:)
Előzmény: fdoki (722)
fdoki Creative Commons License 2006.08.28 0 0 722
OK,ezt értem,de sztem akkor is baromság,hogy egy 6 fokozatú váltós,143 LE-s 360 Nm-t tudó dízelmotoros autónál az a tanács: "nem kell vele sokat járni 6-osban"
De továbbra is 1et értek az előttem íróval,a Mazda nem hülye.
Tibolát nagyon bírom és csak minimalis tapasztalatom van dízelmotoros autókkal,de
remélem nincs igaza ez esetben,remélem a dpf-es Mazda dízelmotorok nem lesznek
nagy visszahívás alanyai -nem úgy mint sajnos az RX8-asok a Wankel motorok
lehetséges olajszivárgása miatt :-(
Előzmény: Abraka Dabra (719)
Augabi Creative Commons License 2006.08.28 0 0 721

Bocs srácok!

 

Lehet, hogy elírtam valamit. :( A szervízben azt mondták, hogy a Dpf-fel nem lesz semmi galiba mert a fordulat kellően magas lesz.

Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 720
nyílván igazad van. a nem túl sokféle technikai megoldás közül ez az egyik.
az érdekességet ott látom, hogy ahogy a 6-osoknál olvasom Ferró kivitte a 6-osát, és mint kiderült arrafelé nincsenek problémák, csak elvétve. Ráadásul a szervíz szakszerűen tud tanácsot adni, megmondja, mire figyelj. Ott azt mondták, csak az okoz gondot, ha mindig rövid távon vezeted az autót, és emiatt hideg a motor (15 km pl.) Itthon meg mondják ezt a 2000-es fordulatot. No akkor melyik az igaz? Nem tudjuk, mert itthon kevés az infó. Ha németországban laknánk az egész történet lehet nem is létezne.
Másrészt igazad van, nyomatékból kell autózni. No de épp ez a lényeg, hogy a motor legjobb nyomatéka 2000, és 3000 között van. Ez valóban így van, ennyit már én is éreztem, brutális a különbség. (Nyílván ott kezd el tolni a turbó) De lehet egy kisérletet folytatni mindenki örömére. Akinek mondjuk 15e km után rendben van az olajszintje (nem emelkedett, vagy alig) próbálja meg a maradék 4-5000-en hagyományos dízelesen nyomni az autót, és figyelni a szintet. mindenkinek érdekes lehet a tapsztalat. persze csak ha nem rövid utakon használja. igyekszem majd én is ezt megfigyelni. fogjunk össze, ha már kevés az infó
Előzmény: Tibola (718)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 719
de itt nincs szó olajfogyásról! a lényeg, hogy alacsonyabb fordulat (2000 alatti) esetén több utóbefecskendezés van a kiégetéskor, és emiatt ezek egy része bejut a behúzógyűrűnél. ezért tanácsos 2000 felett vezetni. akkor simán meg lehet a 20e, mint Bodnapetnél is.
Előzmény: fdoki (717)
Tibola Creative Commons License 2006.08.28 0 0 718

Ez a dieseles pörgetős maszlag csak a bizonyítvány magyarázata. Ez nem normális, nem természetes. El kell ismerni annak is aki új Mazda dieselt vett. Csak megerőszakolása a dolgoknak. A dpf-es motorok el vannak cseszve. Akár beismeri a Mazda akár nem.

A diesel motor lényege hogy nyomatékból lehet autózni és nem az hogy időnként vagy állandóan bizonyos fordulat fölött használjuk. 3000 fölött amúgyis lehal a motor. Közben árgus szemmel figyeljük az olajszintet nehogy csapágyas legyen a gép a híg olaj miatt.

Egy jóbarátomnak 626-oa 2.0-ás diesele volt. Két szervíz között sosem nyitotta ki a motorháztetőt. Most miért kellene? Visszafejlődünk?

Lehet szépíteni és megmagyarázni a dolgot, de a gondozásmentes szűrő (és motor) nem ez a kategória. Szerintem.

fdoki Creative Commons License 2006.08.28 0 0 717
Elnézést,hogy beleszólok,mivel az enyém nem dízelmotoros,így csak olvasom a commenteket,de ezt már nem bírom szó nélkül hagyni. Akárki is mondotta volt a szervízben,hogy"keveset használni 6.fokozatban,akkor nem lesz baj az olajjal",na,az hatalmas baromság!
A motor,a lehúzógyűrűk,a henger belső megmunkálása és bevonata-anyagkeménysége
minden szériagyártású motornál a nominális max.teljesítményt meghaladó igénybevételre van méretezve.Azért ez a teljesítmény,a forgatónyomaték,a seb.váltó kialakítás/fokozatkiosztás mert így lett kitalálva-megkonstruálva-legyártva-kipróbálva.
Mint az imént olvashattuk:"a Mazda nem hülye" -ellentétben azzal aki ilyet mond/tanácsol.Az olajfogyasztást közvetlenül biztosan nem befolyásolja,hogy melyik seb.fokozatban hajtod a géped,tény hogy nyilvánvalóan nagyobb sebességnél/relatíve nagyobb fordulatszámnál kapcsolsz fel,de ma már nem igaz a régi"szakik"bölcselete,miszerint a több pörgetés(pl.autópályahasználat) rövidítené a motor életét...
A másik: Olaszo-ban épp a Mzd5 CD-GTA tesztje miatt vettem az ottani vezető
autóslapot(GenteMotori),ezen a szinten kötelező mutatvány pl. fényimpulzosos computerrel kontrollálni a saját km-óra belső hibáját.
Az eredmények: seb.fok saját óra km/ valós érték km/h max.ford.szám

I. 49 45,4 5100
II. 88 82,8 5050
III. 134 125,9 4950
IV. 178 159,6 4800
V. 208 197,9 4300
VI. 212 200,9 3800
Előzmény: Augabi (713)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 716
reméljük! mondjuk az a legjobb, ha nem nő a szint:)
Előzmény: SzaboZE (715)
SzaboZE Creative Commons License 2006.08.28 0 0 715

Szerintem annyira nem hülye a mazda, gondolom a viszkozitás megváltozását nem a full, hanem a low szintre tervezték. Ha valamilyen okból a motor is enne egy kis olajat, akkor probléma lenne belőle!

 

SzabOZE

Előzmény: Abraka Dabra (714)
Abraka Dabra Creative Commons License 2006.08.28 0 0 714
én is vártam:)
Tempomat nagyon jó, ha hely van akáér városban is berakom, jobban vezet, mint én (kevesebb gázolajjal:)
olajszint: én nem örülnék a helyedben, hogy nem töltötték F-ig! Ugyanis ha elkezd nőni az olajszinted, akkor később ér az x-hez, azaz jobban felhígul mire lecseréled, ebből meg csúnya dolgok lehetnek. 6. csak autópályán lehet, ha 2-3000 között vezetsz. 120-130 körül lehet odaváltani. no de onnan még elmegy 210-ig, tehát miért is tenném hamarabb 6.-ba?:))
Előzmény: Augabi (713)
Augabi Creative Commons License 2006.08.28 0 0 713

Szia Abraka Dabra!

Már nagyon vártam, hogy megkapjad a kocsit. Az olajszintem most a min. és a max között kb félúton. Nem tudom próbáltad -é a seb tartó automatikát szerintem fenomenális. Az öv csipogója pedig egy idő után úgyis elhallgat (kb 1perc).

 

A szervízben azt mondták, hogy keveset használjam 6.-ban akkor nem lesz baj az olajszinttel.

 

 

Előzmény: Abraka Dabra (711)
Tibola Creative Commons License 2006.08.28 0 0 712

Azért van egy-két alapszabály.

Csak akkor büntethet ha megállít és elismered, vagy nem és akkor feljelent. De mindenképpen kell bizonyíték. Az már nem működik hogy mögötted mentek és látták mit csináltál. Videó vagy fénykép felvétel kell.

Aztán normális, emberi hozzáállással sokszor meg lehet úszni a büntetést. Úgy kell beszélni a rend őrével, hogy érezze neki van igaza csak az életszerűségre hivatkozva elmagyarázod miért tetted amit tettél az adott helyzetben.

Én pl kidumáltam egy gyorshajtást, kombinálva egy szabálytalan előzéssel. Záróvonalon léptem ki és zebrán tértem visza. Ez a három külön-külön is szóbeli főbelövéssel egyenértékű.

Előzmény: Abraka Dabra (711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!