Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Négy évig voltam vadászirányító Sárbogárdon a SZENYEZS rendszeren. Szeretném a volt vadászirányító kollégáknak megmutatni, hogy hogyan nézett ki egy munkahely, (RT, LÉRAK, vadászirányító, bármelyik.) de sajnos én nem rendelkezem képekkel. Nagyon hálás lennék annak, aki egy képet, vagy képeket (Vagy esetleg egy címet, ahonnan képeket tölthetnék le.) tudna küldeni valamelyik munkahelyről!
No, ezt nem értem. Akkor a leírás pontatlan? Mert az utazó fokozhathoz írtad a tolóerőt. Vagy az utazó fokozat indítás alatt, az első 3-4 másodpercben is működik? Nem torlósugár hajtóműve van a rakétának? Az 50 km hatótáv azt jelenti, hogy ennek a közelében hogy el a nafta?
Falcon 4.0 (BMS4) szimulátorban, átlagos légellenállállási tényezővel - amit egy rakétáról saccolni lehet - 97 kN tolóerővel alacsony-közepes magasságon 3 Mach tájára gyorsul a rakéta, nagy magassában karcolgatja a M4-et. A kérdés számomra az, hogy a maximális tolóerő mellett akkor a 6,3 kg/s fogyást állítsam be? Ez kb. 43 másodperces égésidőt jelent.
A 98kN csak az indítás pillanatára vonatkozik, a 6,2kg/s üzemanyag fogyasztással egyetemben.
Utána mindkettő csökken a magasság, sebesség függvényében.
Amit biztosan tudunk, hogy 50km hatótávolságot ér el 72s alatt, és közben elfogyaszt 275kg kerozint (átlagosan 3,8kg/s).
Falcon 4.0 (BMS4) szimulátorban, átlagos légellenállállási tényezővel - amit egy rakétáról saccolni lehet - 97 kN tolóerővel alacsony-közepes magasságon 3 Mach tájára gyorsul a rakéta, nagy magassában karcolgatja a M4-et. A kérdés számomra az, hogy a maximális tolóerő mellett akkor a 6,3 kg/s fogyást állítsam be? Ez kb. 43 másodperces égésidőt jelent.
Köszönöm! Majd lesznek képek fent a galériámban a mai napon, de a szellemvárosok facebook oldalra is leküdltem is ígéretet kaptam, hogy oda is kiteszik.
Anno 1980 tájékán a ZMKA-án dolgoztam, kipa-ként. Most eszembe jutott egy érdekes epizód:
A hírtanszék mögötti területen, a hírműhely elött van egy relatív nagy placc. Ide települt hat bodegás teherjármű. Az ajtajaik magasságában előre gyártott járdaszerű könnyűfém felépítményt telepítettek, baromi gyorsan.A hat jármű egymással szemben, 2 x 3 elrendezésben volt.Már a telepítés kezdetén bevonták álcahálóval.Párszor beláttam, jövet-menet, valami számítógép centrumnak tünt, kiegészítve kommunikációs részleggel. Mondanom sem kell, vagy tíz kilóméter kábel volt fektetve.
Tud valaki erről az egységről ? Mivel ezek valahol voltak, csak oktatás céljára menentek be a ZMKA-ba.
Többször jártam anno a számítógép központban, hasonló cuccok voltak aa bodegákbaan is.
Az a "T" alakú fedezék annak az eredménye, hogy amikor 1981. január 12-én 20.00 órakor az osztály kiköltözött, a területet hamarosan átvette az akkor még létező 5. HDS parancsnokság. (Szárazföldiek.) Hamarosan el iis kezdtek építkezni, az a föld alatti beton valami a HDS parancsnokság tartalék vezetési pontja volt. Annak helyén eredetileg a 4 - 5 - 6. indítóállás volt. A 6. indítóállás még megtalálható, mert az a gödör, ami a bejáratnál van, az az volt. Ott mind a hat indítóállás a földbe volt süllyesztve.
Helyszínrajz: Bementél az EÁP-on (én, amikor utoljára ott jártam, már akkor össze volt döntve az épület), rögtön ott volt jobbra az egyik szakaszfedezék. Ez tulajdonképpen egy gödör, amibe annak idején befért két darab TZM. Hajdan az egy hullámpalával fedett, mindkét végén nyitott betonpanel barakk volt. Ajtók nélkül. Ebből három darab volt, mindhárom így nézhet ki, bár a harmadikat esetleg eltüntethette a tartalék vezetési pont építése.
Mentél tovább, akkor előbb bal oldalon volt a P-12 fedezéke, ami tulajdonképpen két földbe túrt gödör volt, mindkét szélén, és közöttük is egy kis földhányással. A kerrítés mellett volt hajdan egy kis épületke, a lokátorosok raktárként használták.
Mentél tovább, jobbb oldalt ott voolt az őrszoba. Mikor utoljára láttam, már akkor is csak egy téglakupac volt. Ha egyenesen mentél tovább, akkor bal oldalon megtaláltad a készenléti épületet, amit az osztály kivonulása után kissé átalakítottak, azz eredeti funkciójával ellentétben pihenő épületként szolgált. Ez előtt volt az alakulótér, ottani szóhasználat szerint a jóreggeltplacc. A készenléti épülettel szemben némi bozót között volt azz osztály eredeti vezetési pontja. Ha ott körülnéztél, akkor láthattál egy ablakot. Az épület nemrég kiégett, így az erredeti funkciója már nehezen azonosítható. Sorrendben: Szolgálati helyiség, vezetési "terem", és az ÜTI pihenője. (télen kifűthetetlen volt, ezért nem is húzódtunk be oda aludni.) A vezetési pont két oldalán az a két fedett mélyedés volt a két nagy kabin fedezéke (jobbra az UV, balra az AV kabin.) Ha a harcálláspont mellett a bozóton kerresztül jobbra indultál, akkkor ott találhattad meg a DEÁ (Disesel Elektromos Álomás) fedezékeit. Majdnem ugyanolyan lyukak voltak, mint a vezetési pont két oldalán. Ha a vezetési ponttól balra indultál, akkor némi dzsungelharc árán a tűzvezető lokátor (PV kabin) helyét is megtalálhattad, az egy placc volt földhányással körbevéve.
Az 1 - 2 - 3. indítóállás megtalálható, a 4 - 5 - 6. állás helyén a tartalék vezetési pontot taalálhattad.
Ha visszamentél az őrszobáig, és onnan befelő jövet jobbra fordultál, akkor ott volt az adóház. Annak már nyoma sincs. Volt ott egy barakk épület, ami nem az osztállyé volt, hanem a Börgöndön települt 107. tartalékképző légvédelmi tüzér ezredé. Viszont nálunk jól védhető helyen volt.
Ha tovább mentél, akkor ott volt a kerítés mellett a hajdani gépjármű műhely és raktár. Már annak sincs nyoma.
Ma voltam a börgöndi Dvina/Volhov helyén, pár kérdés. A föld alatti T alakú folyosó rendszer, 3 bejárattal a HÁP volt? Miért csinálták másképp, hogy a tüzelőállások a földbe voltak süllyesztve? A tüzelőállások mellet a kisebb föld alatti "szobák" mik voltak? A műszer kocsi állást nem találtam ez hol volt?
A Krug szimulátorban a tolóerőnél nem hiányzik ez tizedesvessző? 972 kN tolóerő 72 másodpercig...? A Vegánál sincs 100 kN feletti. Nem 97,2 kN akar lenni? A gyorsító rakéták adnak le néhány másodpercig ekkora tolóerőt.
"A tűzvezető lokátor nem kimondottan felderítésre lett kitalálva, előfordult, hogy nem találták meg vele a célt orosziban, de volt olyan is, hogy jobban teljesített és messzebbről fogta be a célt, és követte, mint az eredeti gyári adatok (Silka és Silka között is volt differencia)."
Ennek az oka az hogy a tuzvezeto lokatorok alapvetoen nagyenergiaju keskeny "tunyalabbal" dolgoznak. Egy felderito lokator pedig egy "hodfarok" alaku hatalmas nagy nyalabbal.
A ketto kozott a kulonbseg kabe az mint amikor valaki egy zseblampaval probalja a zummogo szunyogot megtalalni a sotet szobaban vagy eppen egy lezer "pointerrel"
A kutatas es tuzvezetes ket kulon terulet a maguk specialitasaival. Eppen ezert akarmelyik CIWS en ezek a feladatok ket kulon lokatorba lettek szervezve. Phalanx Goalkeeper Kashtan stb.
ZSzU-57-2 (Büszke) 4km magasságig, és 5km távolságig tüzelhetett hatásosan, max 300m/s sebességgel (egyenes vonalban, állandó sebességgel) repülő célok ellen.
6 jármű alkotott egy üteget.
ZSzU-23-4 (Silka) 1,5km magasságig, és 2,5km távolságig tüzelhetett hatásosan, max 450m/s sebességgel (egyenes vonalban, állandó sebességgel) repülő célok ellen.