Keresés

Részletes keresés

molnibalage Creative Commons License 2012.04.12 0 0 19630

Csak sikerült elírni, tehát 972 kN.

Előzmény: molnibalage (19629)
molnibalage Creative Commons License 2012.04.12 0 0 19629

Értettem elsőre is. Azt nem értem, hogy a 97,2 kN tolóerő miből jön. Istentelenül nagy egy ekkora rakétához képest.

Előzmény: Hpasp (19627)
sacahu Creative Commons License 2012.04.12 0 0 19628

Üdvözletem!

Segítséget szeretnék kérni!

Négy évig voltam vadászirányító Sárbogárdon a SZENYEZS rendszeren. Szeretném a volt vadászirányító kollégáknak megmutatni, hogy hogyan nézett ki egy munkahely, (RT, LÉRAK, vadászirányító, bármelyik.) de sajnos én nem rendelkezem képekkel. Nagyon hálás lennék annak, aki egy képet, vagy képeket (Vagy esetleg egy címet, ahonnan képeket tölthetnék le.) tudna küldeni valamelyik munkahelyről!

Előre is hálás köszönettel,

sacahu

 

Hpasp Creative Commons License 2012.04.12 0 0 19627

1. (gyorsító) fokozat, négy szilárd hajtóanyagú rakéta oldalt.

Jele 3C5M

Üzemidő: 4s

 

2. (utazó) fokozat, hangsebesség feletti üzemű, kerozin üzemanyagú, torló-sugárhajtómű.

jele: 3C4M2

Üzemidő: 72s (hangsebesség felett indul be)

Előzmény: molnibalage (19626)
molnibalage Creative Commons License 2012.04.12 0 0 19626

No, ezt nem értem. Akkor a leírás pontatlan? Mert az utazó fokozhathoz írtad a tolóerőt. Vagy az utazó fokozat indítás alatt, az első 3-4 másodpercben is működik? Nem torlósugár hajtóműve van a rakétának? Az 50 km hatótáv azt jelenti, hogy ennek a közelében hogy el a nafta?

Előzmény: Hpasp (19624)
Hpasp Creative Commons License 2012.04.11 0 0 19625

Ha feltételezzük hogy az 1. fokozat a szokásos ~500m/s-ra gyorsítja a rakétát 4s alatt, úgy a rakéta 1km-t tesz meg.

 

A maradék 49km-t 72s alatt teszi meg.

Ha leegyszerűsítjük, és állandó gyorsulást számolunk...

S=a/2*t^2+v*t

49000=a/2*72^2+500*72

a=5m/s^2 (kevesebb mint 1g)

 

... a rakéta végsebessége:

vmax=a*t+v0

vmax=72*5+500

vmax=860m/s (Mach2.8)

Előzmény: Hpasp (19624)
Hpasp Creative Commons License 2012.04.11 0 0 19624

Falcon 4.0 (BMS4) szimulátorban, átlagos légellenállállási tényezővel - amit egy rakétáról saccolni lehet - 97 kN tolóerővel alacsony-közepes magasságon 3 Mach tájára gyorsul a rakéta, nagy magassában karcolgatja a M4-et. A kérdés számomra az, hogy a maximális tolóerő mellett akkor a 6,3 kg/s fogyást állítsam be? Ez kb. 43 másodperces égésidőt jelent.

 

A 98kN csak az indítás pillanatára vonatkozik, a 6,2kg/s üzemanyag fogyasztással egyetemben.

Utána mindkettő csökken a magasság, sebesség függvényében.

 

Amit biztosan tudunk, hogy 50km hatótávolságot ér el 72s alatt, és közben elfogyaszt 275kg kerozint (átlagosan 3,8kg/s).

Előzmény: molnibalage (19622)
Ridley4Lev Creative Commons License 2012.04.11 0 0 19623

Galéria Update:

 

Velenre, Rt. - sajna csak kívülről

Börgönd, lérak

Börgönd, laktanya

 

https://skydrive.live.com/?ppud=4#cid=51ACD7B5F282567E&id=51ACD7B5F282567E%21304

Előzmény: Volt tüzér (19617)
molnibalage Creative Commons License 2012.04.11 0 0 19622

Falcon 4.0 (BMS4) szimulátorban, átlagos légellenállállási tényezővel - amit egy rakétáról saccolni lehet - 97 kN tolóerővel alacsony-közepes magasságon 3 Mach tájára gyorsul a rakéta, nagy magassában karcolgatja a M4-et. A kérdés számomra az, hogy a maximális tolóerő mellett akkor a 6,3 kg/s fogyást állítsam be? Ez kb. 43 másodperces égésidőt jelent.

Előzmény: zzolii (19618)
Ridley4Lev Creative Commons License 2012.04.11 0 0 19621

Köszönöm! Majd lesznek képek fent a galériámban a mai napon, de a szellemvárosok facebook oldalra is leküdltem is ígéretet kaptam, hogy oda is kiteszik.

Előzmény: Volt tüzér (19617)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.10 0 0 19620

Bocs, de elvétettem a topikot, ettől függetlenül szivesen várom a hozzászólásokat, különös tekintettel a ZMKA-án éveket letöltött olvtársakét. :)))

Előzmény: Törölt nick (19619)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.10 0 0 19619

Sziasztok!

Anno 1980 tájékán a ZMKA-án dolgoztam, kipa-ként. Most eszembe jutott egy érdekes epizód:

A hírtanszék mögötti területen, a hírműhely elött van egy relatív nagy placc. Ide települt hat bodegás teherjármű. Az ajtajaik magasságában előre gyártott járdaszerű könnyűfém felépítményt telepítettek, baromi gyorsan.A hat jármű egymással szemben, 2 x 3 elrendezésben volt.Már a telepítés kezdetén bevonták álcahálóval.Párszor beláttam, jövet-menet, valami számítógép centrumnak tünt, kiegészítve kommunikációs  részleggel. Mondanom sem kell, vagy tíz kilóméter kábel volt fektetve.

Tud valaki erről az egységről ? Mivel ezek valahol voltak, csak oktatás céljára menentek be a ZMKA-ba.

Többször jártam anno a számítógép központban, hasonló cuccok voltak aa bodegákbaan is.

zzolii Creative Commons License 2012.04.10 0 0 19618

Üdvözlet!

Szerintem is rossz helyen van az a tizedesvessző.

A rakéta tömegéhez képest reálisnak tűnő 7850 kg tolóerő átszámítva kb. 77 kN, ha a nehézségi gyorsulásnak a 9,81 m/s2 értéket vesszük.

 

Zzoli

Előzmény: molnibalage (19611)
Volt tüzér Creative Commons License 2012.04.10 0 0 19617

Gondolom, ha már oda evett a fene, akkor csináltál fényképeket. Nosza, tedd is fel azokat!

 

Előzmény: Ridley4Lev (19615)
Volt tüzér Creative Commons License 2012.04.10 0 0 19616

Az a "T" alakú fedezék annak az eredménye, hogy amikor 1981. január 12-én 20.00 órakor az osztály kiköltözött, a területet hamarosan átvette az akkor még létező 5. HDS parancsnokság. (Szárazföldiek.) Hamarosan el iis kezdtek építkezni, az a föld alatti beton valami a HDS parancsnokság tartalék vezetési pontja volt. Annak helyén eredetileg a 4 - 5 - 6. indítóállás volt. A 6. indítóállás még megtalálható, mert az a gödör, ami a bejáratnál van, az az volt. Ott mind a hat indítóállás a földbe volt süllyesztve.

Helyszínrajz: Bementél az EÁP-on (én, amikor utoljára ott jártam, már akkor össze volt döntve az épület), rögtön ott volt jobbra az egyik szakaszfedezék. Ez tulajdonképpen egy gödör, amibe annak idején befért két darab TZM. Hajdan az egy hullámpalával fedett, mindkét végén nyitott betonpanel barakk volt.  Ajtók nélkül. Ebből három darab volt, mindhárom így nézhet ki, bár a harmadikat esetleg eltüntethette a tartalék vezetési pont építése.

Mentél tovább, akkor előbb bal oldalon volt a P-12 fedezéke, ami tulajdonképpen két földbe túrt gödör volt, mindkét szélén, és közöttük is egy kis földhányással. A kerrítés mellett volt hajdan egy kis épületke, a lokátorosok raktárként használták.

Mentél tovább, jobbb oldalt ott voolt az őrszoba. Mikor utoljára láttam, már akkor is csak egy téglakupac volt. Ha egyenesen mentél tovább, akkor bal oldalon megtaláltad a készenléti épületet, amit az osztály kivonulása után kissé átalakítottak, azz eredeti funkciójával ellentétben pihenő épületként szolgált. Ez előtt volt az alakulótér, ottani szóhasználat szerint a jóreggeltplacc. A készenléti épülettel szemben némi bozót között volt azz osztály eredeti vezetési pontja. Ha ott körülnéztél, akkor láthattál egy ablakot. Az épület nemrég kiégett, így az erredeti funkciója már nehezen azonosítható. Sorrendben: Szolgálati helyiség, vezetési "terem", és az ÜTI pihenője. (télen kifűthetetlen volt, ezért nem is húzódtunk be oda aludni.) A vezetési pont két oldalán az a két fedett mélyedés volt a két nagy kabin fedezéke (jobbra az UV, balra az AV kabin.) Ha a harcálláspont mellett a bozóton kerresztül jobbra indultál, akkkor ott találhattad meg a DEÁ (Disesel Elektromos Álomás) fedezékeit. Majdnem ugyanolyan lyukak voltak, mint a vezetési pont két oldalán. Ha a vezetési ponttól balra indultál, akkor némi dzsungelharc árán a tűzvezető lokátor (PV kabin) helyét is megtalálhattad, az egy placc volt földhányással körbevéve.

Az 1 - 2 - 3. indítóállás megtalálható, a 4 - 5 - 6. állás helyén a tartalék vezetési pontot taalálhattad.

Ha visszamentél az őrszobáig, és onnan befelő jövet jobbra fordultál, akkor ott volt az adóház. Annak már nyoma sincs. Volt ott egy barakk épület, ami nem az osztállyé volt, hanem a Börgöndön települt 107. tartalékképző légvédelmi tüzér ezredé. Viszont nálunk jól védhető helyen volt.

Ha tovább mentél, akkor ott volt a kerítés mellett a hajdani gépjármű műhely és raktár. Már annak sincs nyoma.

Hát ennyi.

Előzmény: Ridley4Lev (19615)
Ridley4Lev Creative Commons License 2012.04.09 0 0 19615

Ma voltam a börgöndi Dvina/Volhov helyén, pár kérdés. A föld alatti T alakú folyosó rendszer, 3 bejárattal a HÁP volt? Miért csinálták másképp, hogy a tüzelőállások a földbe voltak süllyesztve? A tüzelőállások mellet a kisebb föld alatti "szobák" mik voltak? A műszer kocsi állást nem találtam ez hol volt?

Hpasp Creative Commons License 2012.04.09 0 0 19614

Azt hittem, hogy az Sz300-ast csak függőlegesen lehet indítani.

 

Jól tudod.

A film elején csak egy légicélt indítanak.

Előzmény: falconfun (19613)
falconfun Creative Commons License 2012.04.09 0 0 19613

Azt hittem, hogy az Sz300-ast csak függőlegesen lehet indítani.

Előzmény: Hpasp (19612)
Hpasp Creative Commons License 2012.04.09 0 0 19612

S-300 lövészet földi célra...

 

molnibalage Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19611

Teljesen mindegy, hogy mennyi ideig. 972 kN-nal pillanatok alatt elérné akár az 5 Mach-ot is a rakéta.

Előzmény: Hpasp (19609)
Volt tüzér Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19610

Nem, nem, nem.

 

Előzmény: V8 traktor (19607)
Hpasp Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19609

Nem 72 másodpercig, csak a maximum.

Előzmény: molnibalage (19608)
molnibalage Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19608

A Krug szimulátorban a tolóerőnél nem hiányzik ez tizedesvessző? 972 kN tolóerő 72 másodpercig...? A Vegánál sincs 100 kN feletti. Nem 97,2 kN akar lenni? A gyorsító rakéták adnak le néhány másodpercig ekkora tolóerőt.

Előzmény: Hpasp (19580)
V8 traktor Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19607

Tisztelt Hibácskó Ferenc!

 

A Zsámbéki múzeumban a SZ-75 - nek mind a négy fajta rakétája ki van állítva amit rendszeresítettek Mo-on?

Még egy : az utolsó Volhov komplexumokat mezőfalvára adták le, ezekből a készletekből PV kabin lett kiállítva??..

Köszönettel........................................................................................

Előzmény: Volt tüzér (19586)
Kuruc71 Creative Commons License 2012.04.08 0 0 19606

"A tűzvezető lokátor nem kimondottan felderítésre lett kitalálva, előfordult, hogy nem találták meg vele a célt orosziban, de volt olyan is, hogy jobban teljesített és messzebbről fogta be a célt, és követte, mint az eredeti gyári adatok (Silka és Silka között is volt differencia)."

 

 

 

Ennek az oka az hogy a tuzvezeto lokatorok alapvetoen nagyenergiaju keskeny "tunyalabbal" dolgoznak. Egy felderito lokator pedig egy "hodfarok" alaku hatalmas nagy nyalabbal. 

 

A ketto kozott a kulonbseg kabe az mint amikor valaki egy zseblampaval probalja a zummogo szunyogot megtalalni a sotet szobaban vagy eppen egy lezer "pointerrel"

 

 

 

A kutatas es tuzvezetes ket kulon terulet a maguk specialitasaival. Eppen ezert akarmelyik CIWS en ezek a feladatok ket kulon lokatorba lettek szervezve.   Phalanx Goalkeeper Kashtan stb.

Előzmény: AZP-23 (19598)
Hpasp Creative Commons License 2012.04.07 0 0 19605

Szovjet katonai bölcsesség...

 

"PVO (Air defense) is like hair on the women's p*ssy - it covers but it doesn't protect!"

 

A Honi Légvédelem hasonló a p*naszőrhöz - jól fed, de nem véd!

 


Hpasp Creative Commons License 2012.04.06 0 0 19604

SzA-75 "ötkabinos" Dvina (SA-2A) RSzNA-75, és Sz-75M Volhov (SA-2E) RSzN-75V lokátorok lőtéren...

... orosz albumból.

 

Hpasp Creative Commons License 2012.04.06 0 0 19603

Volhov V-760 nukleáris töltetű légvédelmi rakéta lövészete...

 

 

Hpasp Creative Commons License 2012.04.06 0 0 19602

ZSzU-57-2 (Büszke) 4km magasságig, és 5km távolságig tüzelhetett hatásosan, max 300m/s sebességgel (egyenes vonalban, állandó sebességgel) repülő célok ellen.

6 jármű alkotott egy üteget.

 

ZSzU-23-4 (Silka) 1,5km magasságig, és 2,5km távolságig tüzelhetett hatásosan, max 450m/s sebességgel (egyenes vonalban, állandó sebességgel) repülő célok ellen.

4 jármű alkotott egy üteget.

molnibalage Creative Commons License 2012.04.06 0 0 19601

Ez a ZSU-57-re vontatkozik?

Előzmény: AZP-23 (19599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!