Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45742 | Hozzászólók: 2054
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Üdv a lövészeknek, volt már itt többször is , hogy gázrúgóra kellene cserélni a rúgót. Ma a Hugom konyhájában ezt fotóztam le.
A neve SANDO 150N. Nemvolt nálam mérőeszköz a hossza kb 220-230mm a henger átmérője kb16-17 mm-er, nemtudom hogy milyen lehet.
Találtam hasonlót sőt még 300N-es is van,a próbálkozó kedvüeknek jó hir hogy 100 napos pénzvisszafizetési garanciával lehet megvenni, tehát visszaadják a zsét ha nem válik be. (nem kell megmondani hol próbáltad :-D )http://www.hbz.hu/?oldal=2&kat=47&termek=3904
Köszönöm a precíz kiegészítést, a többiek nevében is.
Igazad lehet, mert így visszaemlékezve a lágyításhoz élénk cseresznyepirosra melegítettem a vasat, ami 800 fok körül van, a barnításhoz épphogy elszineződjön, bár az is több 300-nál. Természetesen a karbontartalomtól (és egyéb ötvözőktől) meglehetősen függ ez az érték.
Ez a 650 C0 csavar témában nem teljesen igaz. A 8.8 vagy ennél nagyobb szilárdságú csavarokat nemesítik. A visszaeresztést már 220 C0-tól alkalmazzuk és bizony itt már változik a szövetszerkezet. A vas-szén állapotábra lassú lehűlésre vonatkozik /emlékeim szerint/, úgyhogy vigyázni a pirosra melegítéssel. A tusarögzítő, ill. egyéb alárendelt helyeken lévő csavaroknál ez teljesen mindegy, lehet őket pirítani.
Az olajban történő barnításhoz egy tanács: fekete melegig hevíteni, majd diesel motorból származó fáradt olajban hűteni. Az olajban lévő korom sokat segít a szín kialakulásában.
Bavallom engem is a guta keringet az agyongyötört csavarok láttán.
Érdemes betartani a csavarok meghúzásával kapcsolatos szabályokat, de a tudományos megközelítést mellőzve, a következők betartásával talán elkerülhető a csavarfejek szétbarmolása:
Használjunk a csavarhoz méretezett megfelelő csavarhúzó eszközt, (a csavar nútjához pontosan illeszkedő csavarhúzó fejet. (ajánlott a nyomaték csavarhúzó)
Fontos a megfelelő meghúzási erő kiválasztása.
A csavar meglazítása hosszabb idejű használat után nagyon nehéz, és ez sokszor nem azért van, mert korrodált, hanem azért, mert a csavar meghúzásánál nem vették figyelembe, hogy a bezsírozott csavar súrlódási ellenállása a meghúzáskor jóval kisebb, viszont a meglazításkor az eltelt időtől függően a súrlódási ellenállás megnövekszik, (a zsír idővel kiszárad, kioldódik stb.) tehát jóval nagyobb erőre van szükség, mint a meghúzáskor. A csavar nemcsak a meghúzáskor képes megnyúlni, hanem a meglazításkor is.
Ebből következik, ha egy kisebb átmérőjű bezsírozott csavart összeszereléskor a csavar keménységének megfelelő maximális erővel meghúzunk, akkor egy pár év elteltével a meglazításához nagyobb erőre van szükség, amit a csavar már nem képes elviselni, vagy beleszakad, vagy a jobbik esetben, a csavarhúzó károsítja a csavarfej nútját.
Amennyiben nem áll rendelkezésre gyári adat a szerelt berendezés csavarjainak meghúzási erejéről, akkor egy 10.9 keménységű csavar maximálisan meghúzható ereje általánosságban a következő:
M3-3Nm, M4-5Nm, M5-8Nm, M6-12Nm, M8-21Nm.
Tudom, hogy ezen a fórumon már sok szerelési tapasztalattal rendelkező, hozzám hasonló korú szakember van, nem is nekik szántam ezeket, a sorokat, hanem azoknak, akik most „fertőződtek” meg. -D
Én a cseresznye piros csavar fejet tettem az olajba,és abban hűtöttem le! Nálam szép egyenletes fekete lett kékes árnyalattal! Hogy a szívóssága milyen lett,-azt Tőletek kérdezem!:))))))
Gyurikám!Te egy parafenemanus vagy!!! ;-)Én is próbázgattam már mindenféle érzésekkel,de nekem szerszám nélkül,még egy rohadt csavar sem indult meg!!!!! ;-DDD
Jópár régi versenyvas(pl.bau 300-asnál) a sinrendszer két nagy rögzítő csavarja szét van barmolva! Azok rendesen meg vannak húzva,és ha chrom-vanádium csavarhúzóval,-ami esetleg nem pontosan illeszkedik,- nekiesnek,-ráadásul rá se nyomják rendesen a csavarfejre...... kicsavaráskor kiugrik a sliccelésből,és lefaragja a sliccelés két szélét nagyon rondán!Ilyenkor szokott (szokna,-ha lenne) a hajam égnek állni!:-))))))