Keresés

Részletes keresés

STEVE_5 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24484

Szerkezeti csavarok ritkán készülnek 8.8-as kivitelben, általános az 5.6-os.

Ne keveredjünk bele a nagyszilárdságú ill. ötvözött anyagok hőkezelsének rejtelmeibe.

A visszaeresztés leginkább a feszültségmenetesítést szolgálja, tehát ha van ilyen az csak jót tesz az anyagnak.

"...fekete melegig hevíteni..." Ezt nem igazán tudom értelmezni...

Tehát melyik is az a hőfok?

200 fémesen fehér

210 halványsárga

220 szalmasárga

230 sárga

240 sötétsárga

250 sárgásbarna

260 barnapiros

270 bíborpiros

280 ibolya

290 sötétkék

300 búzavirágkék

310 világoskék

320 szürkéskék

330 szürke

A fáradtolaj használatára történő utalás természetesen igaz, van is itthon vagy 10 lityi

 

Előzmény: klenó1 (24471)
iViPaPa Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24483

a theoben rugók amiket a feltalálójáról neveztek el, előre töltve vannak ~150-200bar körüli értékre

szinte súrlódás mentesen jár

 

az ilyen ajtó nyitogatók mind fékezettek, vagy ha direkt nem is, de a karimás tömítésük szoros és anyagában fékez

 

http://www.airgunbuyer.com/ecommerce/small/Theoben_Gas_Rams300/Theoben%20Gas%20Ram.jpg

 

 

jopek13 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24482

Elég jól kilökte azt az ajtót, persze nem úgy mint egy rúgó, de ez adódhat a bútorlap súlyától is.

Előzmény: norinco (24480)
jopek13 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24481

Nemtudom.

Előzmény: norinco (24480)
norinco Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24480

ezek nem fékezett nyitásúak?

Előzmény: jopek13 (24479)
jopek13 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24479

Üdv a lövészeknek, volt már itt többször is , hogy gázrúgóra kellene cserélni a rúgót. Ma a Hugom konyhájában ezt fotóztam le.

 

A neve SANDO 150N. Nemvolt nálam mérőeszköz a hossza kb 220-230mm a henger átmérője kb16-17 mm-er, nemtudom hogy milyen lehet.

Találtam hasonlót sőt még 300N-es is van,a próbálkozó kedvüeknek jó hir hogy 100 napos pénzvisszafizetési garanciával lehet megvenni, tehát visszaadják a zsét ha nem válik be. (nem kell megmondani hol próbáltad :-D )http://www.hbz.hu/?oldal=2&kat=47&termek=3904

Gondoltam megosztom, hátha.

nyugi44 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24478

Köszönöm a precíz kiegészítést, a többiek nevében is.

Igazad lehet, mert így visszaemlékezve a lágyításhoz élénk cseresznyepirosra melegítettem a vasat, ami 800 fok körül van, a barnításhoz épphogy elszineződjön, bár az is több 300-nál. Természetesen a karbontartalomtól (és egyéb ötvözőktől) meglehetősen függ ez az érték.

Örülök, hogy ilyen hozzáértőkkel találkozom itt.

Előzmény: STEVE_5 (24460)
.Guriga. Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24477
Air blender Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24476

Dúralumínium! Repülőgép gyártás, rally sport, katonai cuccok és Samsung series 9 laptopok...

Rendkívül könnyű és jól megmunkálható anyag, ezért legtöbbször ott alkalmazzák, ahol a 

súly (tömeg) csökkentése a cél... Én egy törött váltó miatt szétkapott Evo VI-os Lancerben 

láttam jó párat belőle... :D

Előzmény: python 357 (24449)
klenó1 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24475

Bővebben: sokkal sz@rabb.:-DD

Előzmény: python 357 (24474)
python 357 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24474
Ennél lényegre törőbb válasszal már rég nem találkoztam!!!!:-D :-D :-D
Előzmény: klenó1 (24472)
python 357 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24473
:)))) Sok hasznos dolgot írtál le!.....Köszönet érte!:-)
Előzmény: huta50 (24470)
klenó1 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24472

Szívóssága? - sz@rabb mint előtte :-)

Előzmény: python 357 (24467)
klenó1 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24471

Ez a 650 C0  csavar témában nem teljesen igaz. A 8.8 vagy ennél nagyobb szilárdságú csavarokat nemesítik. A visszaeresztést már 220 C0-tól alkalmazzuk és bizony itt már változik a szövetszerkezet. A vas-szén állapotábra lassú lehűlésre vonatkozik /emlékeim szerint/, úgyhogy vigyázni a pirosra melegítéssel. A tusarögzítő, ill. egyéb alárendelt helyeken lévő csavaroknál ez teljesen mindegy, lehet őket pirítani.

Az olajban történő barnításhoz egy tanács: fekete melegig hevíteni, majd diesel motorból származó fáradt olajban hűteni. Az olajban lévő korom sokat segít a szín kialakulásában. 

Előzmény: STEVE_5 (24460)
huta50 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24470

Bavallom engem is a guta keringet az agyongyötört csavarok láttán.

Érdemes betartani a csavarok meghúzásával kapcsolatos szabályokat, de a tudományos megközelítést mellőzve, a következők betartásával talán elkerülhető a csavarfejek szétbarmolása:

 Használjunk a csavarhoz méretezett megfelelő csavarhúzó eszközt, (a csavar nútjához pontosan illeszkedő csavarhúzó fejet. (ajánlott a nyomaték csavarhúzó)

Fontos a megfelelő meghúzási erő kiválasztása.  

A csavar meglazítása hosszabb idejű használat után nagyon nehéz, és ez sokszor nem azért van, mert korrodált, hanem azért, mert a csavar meghúzásánál nem vették figyelembe, hogy a bezsírozott csavar súrlódási ellenállása a meghúzáskor jóval kisebb, viszont a meglazításkor az eltelt időtől függően a súrlódási ellenállás megnövekszik, (a zsír idővel kiszárad, kioldódik stb.) tehát jóval nagyobb erőre van szükség, mint a meghúzáskor. A csavar nemcsak a meghúzáskor képes megnyúlni, hanem a meglazításkor is.

Ebből következik, ha egy kisebb átmérőjű bezsírozott csavart összeszereléskor a csavar keménységének megfelelő maximális erővel meghúzunk, akkor egy pár év elteltével a meglazításához nagyobb erőre van szükség, amit a csavar már nem képes elviselni, vagy beleszakad, vagy a jobbik esetben, a csavarhúzó károsítja a csavarfej nútját.

Amennyiben nem áll rendelkezésre gyári adat a szerelt berendezés csavarjainak meghúzási erejéről, akkor egy 10.9 keménységű csavar maximálisan meghúzható ereje általánosságban a következő:

M3-3Nm,  M4-5Nm,  M5-8Nm,  M6-12Nm, M8-21Nm.

Tudom, hogy ezen a fórumon már sok szerelési tapasztalattal rendelkező, hozzám hasonló korú szakember van, nem is nekik szántam ezeket, a sorokat, hanem azoknak, akik most „fertőződtek” meg. -D

 

Előzmény: python 357 (24462)
sako Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24469

 

Talán nem késő.

Neked a középső képen lévő szeleped van.

Előzmény: byboros (23101)
jopek13 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24468

Akkor a hevítő hely mellé kell a falra egy színskála. :-D

Előzmény: STEVE_5 (24460)
python 357 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24467
Én a cseresznye piros csavar fejet tettem az olajba,és abban hűtöttem le! Nálam szép egyenletes fekete lett kékes árnyalattal! Hogy a szívóssága milyen lett,-azt Tőletek kérdezem!:))))))
Előzmény: chato0078 (24464)
python 357 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24466
Alany Balátom!:))) Há mer én Chi-ből csavarom!!!:-D :-D :-D
Előzmény: nedolaci (24463)
dészáz Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24465

mé nekem írod Árpi? :-)

Előzmény: chato0078 (24464)
chato0078 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24464

Nem kell a csavart nagyon felmelegíteni,mert akkor besem fogja az olaj.

Ha nagyon meleg,akkor felforralja az olajat a felületén és gázbuborékok képződnek.Így nem barnul be egyenletesen.

STEVE_5 mondta meg a frankót!

 

Előzmény: dészáz (24459)
nedolaci Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24463

Gyurikám!Te egy parafenemanus vagy!!! ;-)Én is próbázgattam már mindenféle érzésekkel,de nekem szerszám nélkül,még egy rohadt csavar sem indult meg!!!!! ;-DDD

Előzmény: python 357 (24454)
python 357 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24462
Jópár régi versenyvas(pl.bau 300-asnál) a sinrendszer két nagy rögzítő csavarja szét van barmolva! Azok rendesen meg vannak húzva,és ha chrom-vanádium csavarhúzóval,-ami esetleg nem pontosan illeszkedik,- nekiesnek,-ráadásul rá se nyomják rendesen a csavarfejre...... kicsavaráskor kiugrik a sliccelésből,és lefaragja a sliccelés két szélét nagyon rondán!Ilyenkor szokott (szokna,-ha lenne) a hajam égnek állni!:-))))))
Előzmény: dészáz (24459)
specialista01 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24461

HW30-hoz szeretnék készíttetni csőköpenyt, csősúlyt tudnátok segíteni kihez forduljak ? Köszönöm.

STEVE_5 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 24460

Az a megállapítás nem igaz.

A melegbarnítás hőfoka messze nem éri el az acél anyagszerkezeti változás hőfokhatárát:

A Tamman- féle vas-szén ötvözetek állapotábrája alapján ez a változások ~650 Celsius fok felett kezdődnek:

 

... a futtatási szinek pedig:

200 fémesen fehér

210 halványsárga

220 szalmasárga

230 sárga

240 sötétsárga

250 sárgásbarna

260 barnapiros

270 bíborpiros

280 ibolya

290 sötétkék

300 búzavirágkék

310 világoskék

320 szürkéskék

330 szürke

...Én általában sötétkék  (290) színre hevítek...

 

Előzmény: nyugi44 (24453)
dészáz Creative Commons License 2013.03.09 0 0 24459

ott is melegitheted,az a csavar amelyiken meglátszik a csavarhuzó nyoma,az nem valami kemény acél....

Előzmény: python 357 (24458)
python 357 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 24458
Igen,ott nincs rizikó,-persze a szerkezet összetartó csavaroknál azért nem "melegbarnítok"!:))))
Előzmény: nyugi44 (24457)
nyugi44 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 24457

Annyit azért nem lágyul ki, hogy ne lássa el a funkcióját, főleg, ha így ügyel is rá az ember, mint te is

Előzmény: python 357 (24454)
python 357 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 24456
Igen, aprólékos sziszifuszi munka! De ha ránézek a puskára,akkor elfelejtem a belefeccölt munkát!:)))
Előzmény: STEVE_5 (24455)
STEVE_5 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 24455

Szép küldetés de rendkívül hálátlan.

Ettől függetlenül én is ezt csinálom, bár néha több időt emészt fel, mint a szétszedés és az összerakás együttvéve.

Előzmény: python 357 (24452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!