Szombaton a Hüvösvölgy Rozália Téglagyár szakaszt jártuk be (a track szerint majdnem 17 km lett, pedig csak egy-két pici kitérőnk volt pár láda összeszedése miatt). Iszonyú csúcsforgalom volt :-)
A Látó-hegyre menet gyakorlatilag folyamatosan kerülgettük egymás a futókkal (egyesültek is tartottak itt futó edzést...). Aztán szembe jött egy teljesítménytúra komplett mezőnye (a Hármashatár-hegyen és az Árpád kilátóban is volt ellenőzőpontjuk).
A Hármashatár-hegyen épül a kilátó és a lelkünket is kifújta a szél :-)
Lenne egy kérdésem, a Csúcs-hegy oldalából készült a fotó. A Kevélyektől kb északra látszó hegy melyik? Én a Pilisre tippelek, de javítsatok ki, ha tévedek.
Az lenne a legjobb ha valaki valahol csinálna egy olyan kéktúra hátterű térképet amire be lehetne kattintgatni a hibás táblák helyét, képpel, szöveggel kiegészítve.
Ahogy az OSM féle hiba bejelentések működnek valahogy úgy, de itt semmi mást nem lehetne jelezni csak a tábla hibákat.
Szintén friss, szintén Börzsöny: Volt jó sok helyen tábla, de azt hiszem, talán kettőn szerepelt csak, hogy a következő pecsételőhely milyen messze van. Voltak nagy táblák is, amik az egész ország térképét mutatták, kék kör kiemeléssel, és piros ponttal: Ön itt áll. Remek méretarány volt a tájékozódáshoz :D
És ha többen vannak, az egyik a vasútállomás távolságára kíváncsi, a másik meg a váréra? Várjanak egymásra? Így tudják egyszerre is olvasni. Sőt, amit Te nem látsz, gondoltak arra is, hogy akár ketten is szeretnék tudni egyszerre ugyanazt a távolságot, mert a túloldalon azt tüntették fel.
Eltekintve a szarvashibáktól: mert ugyebár Szokolyára nem vezet kék sáv, Magyarkútra viszont igen.
A tábla azt sugallja, hogy pl. a kék sáv jelzést követve 2,5 km a nógrádi Nagyboldogasszony templom.
Viszont a kék sáv Nógrád határában a vasúti átjárónál elfordul (ez lehet a 2,0 km). Ide kellett volna tenni az irányjelző táblát a vasútállomás, zsidó temető, vár, templom felé (ahová már nem a K- vezet), a Kő-hegy oldalában bőven elég lett volna Nógrádot jelölni.
Szerintem az is zavaró, hogy miért kell két táblára tenni az ugyanarra levő célokat. Hacsak nem kellett az elszámolás miatt meglenni az X db táblának...
Többen is kifogásoltuk, és volt aki kerek perec kijelentette, hogy le fogja takarni, mert félrevezető!
Természetesen erről a koncepcióról lehet majd még vitatkozni, bár gondolom nem lesz könnyű meggyőzni a koncepció kitalálóját, hogy ez így nincs rendben...
Addig is lehet a hibákat bejelenteni, talán ha sok bejelentés érkezik, akkor majd elgondolkodnak...
"A tegnapi Galyatetőn megrendezett II. Természetjáró Túravezetők és Jelzésfestők Találkozóján hangzott el a táblákról Győri Tamás igazgató úrtól: minden esetben a kezdőjelzést tüntetjük fel adott irányban. - Ezek alapján az összes tábla jó. A távolságot minden esetben a helyszínre vezető legrövidebb útvonalon határozták meg."
Azért mert a táblán ki van írva, hogy Cserhátsurány valamerre van egy adott jelzésen az nem azt jelenti, hogy ez igaz. Rengeteg olyan tábla kikerült ami egy adott pontot jelez úgy mintha az adott jelzésen elérhető lenne de a valóságban csak esetleg a távolság adat a jó a megadott jelzés viszont nem, arról le kell térni.
Elméletileg többen is készültek a hétvégi szeánszra ezzel a problmával, érdekelne, hogy szóba került-e, és a nekem adottnál logokusabb és főleg elfogadhatóbb magyarázat volt-e?
Elnézést tévedtem, nem az aktuális osm nyomvonal szerepel a térképen. Egészen felnagyítva vannak eltérések, tehát vagy más a forrás, vagy valamilyen algoritmussal simítva van. Egyébként igazán érdekel honnan van az útvonal ha mindhárom ismert térképforrástól különbözik.
"- hol vezet a kerékpáros kéktúra útvonal? Az egész kerékpáros részről az égegyadta világon semmi infó nincs fenn. Valami talán történt, mert pl. a Cserhátban láttam a hétvégén kék kerékpáros jeleket Keszeg és Bánk között, de egyáltalán nem biztos, hogy ez a kerékpáros kéktúra része..."
Jól láttad és szerintem annak a része, táblákat is kihelyeztek hozzá elég sokat. Ha ismert lesz a teljes útvonal és a koncepció akkor még jól is elsülhet ez a kerékpáros-projekt is.
A Cserhátban mintegy 70 kilométeren volt szerencsém követni többé-kevésbé a kerékpáros kék útvonalat, Pásztó alatt érkezett meg a Hollókő felé vezető útra, majd Bánk mellett kanyarodott el Felsőpetény felé, szinte végig az aszfalton ment, a gyalogos kékkel leginkább csak a településeken ért össze, Hollókőn, Cserhátsurányban, Cserháthalápon, Becskén, Romhányban, Kétbodonyban láttam fonódni a jeleket.
Magyarul az útvonal nem fog egyezni a gyalogos kékkel, csak a koncepció lesz hasonló. Viszont szemmel láthatóan a lehető legszorosabban követi az erdei kék sáv jeleket a biciklivel is járható aszfaltokon ez az új jelzés.
A kék biciklis jelzés Hollókőn fonódik a kék sávval, viszont a vár alatt már elválnak, innen Cserhátsurányig nem tudom merre ment a kerékpáros út
Pásztótól Felsőpetényig a Cserhát legtöbb részén a kis forgalmú aszfaltutakon halad a kerékpáros kéktúra, a gyalogostól olykor lényegesen eltérő útvonallal.
Az ilyen kijelentések nagyon súlyosak, úgyhogy nagyon vigyázni kell velük!
Mire alapozod, mert én nézegetve az osm és tuhu térképeket, mindkettőtől eltér az mtsz.org alján látható térkép!
Az én általam OSM-en 7 hónapja javított út pl. nincs benne. A turistautak.hu-n 5 hónapja módosított elem sincs rajta. Akkor meg mikor és honnan vették volna?
Mert azóta történt változások meg rajta vannak!
Persze nem védeni akarom őket, de amit nem követtek el, azért már ne bántsuk őket!