Bocsi hogy folytatom az OFF-ot, de hadd reagálak Topi55 írására.
Szóval Kméten az évtizedekig kiemelkedő hírű kórház immár kiherélve.
Bp-i Honvéd kórház végre felújítva, de felszerelve azért messze nincs kellően. Néhány éve a hungaroringi Massa baleset után kölcsöngépeket kaptakaz intenzívre, hogy az elvárt ellátást megkapja.
Ebben sajnos teljesen igazad van, apósomat (84 éves) egy hónapja küldte haza egyik sugárkezelésre is szakosodott vidéki kórház nevetséges okokra való hivatkozással (ráadásul 2 kezelést már kapott). Lehet, hogy nálunk is van néhány 80 évre titkosított rendelet csak itt firnyákosabban oldják meg a nyugdíjasok és egyéb nem kívánatos elemek ritkítását? Itt bevisz a mentő, legfeljebb a folyosón halsz meg így egy szavad sem lehet, mert elláttak.(utolsó kenettel) :-((
Mint volt ht. katona én élesben tudom, hogy a Kádár rendszerben pl. a katonai kórházak is a legjobban felszerelt és szakemberekkel jól ellátottak voltak, tehát ezeket is nevezhetjük elit kórházaknak. Csak akkor pl. a Honvédkórház égési osztálya világhírű volt és civileket is fogadott, kezelt, sőt még háborús övezetekből is hoztak "vendégbetegeket".
A mai ryanair 6076 gép az honnan kellett volna h jöjjön? Mert minden érkező ryanair gép időben jött, és végül az eredetihez képest 3 órával később indult a EI-DCX, ami meg korábban BGY-ből érkezett, de onnan időben, viszont ez is kb 2 órával a 6076-os TMP-be menő gép tervezett indulása után... Eredetileg üresen jött volna a gép valami környező reptérről?
2011-ben , amikor magyar tursitacsoportot ért buszbaleset Hurghadában, rengeteg sérülttel, akkor volt kint az AN26 Egyiptomban. Az elhunytakat szállította haza azthiszem.
Először is el kell különíteni egymástól az eseti mentést és a betegszállítást.
Kizárólagosan mentésre használt gépe a MN-nek nem volt, de az erre a célra szolgáló opcionális eszközökkel az AN-24/26-ost és az L-410est is lehetett betegszállításra használni.
A repülőgépes mentés mindkét feladatköre az Országos Mentőszolgálat dolga volt, az rendelkezett merevszárnyú gépekkel is (Aero 45, Super Aero, Morava, amik eseti mentést is végeztek), végül maradt szállításra 1 db L-410. De mivel az L-410 füves területen is le/fel tud szállni, ad absurdum erős fennforgás esetén akár eseti mentésre is fel lehetett volna használni.
Engem hoztak haza Szlovéniából mentővel, egy sportbalesetet követő műtét után.
12 óra fájdalom és rettegés, ahogy ezek vezettek. Sokkal rosszabb volt ez az út, mint elszenvedni a balesetet, a hegyi mentést, a kórházba szállítást, a műtétet... Ezt még az sem kívánná magának, aki fél a repüléstől.
>A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét ...
Szerintem, ennél, a beteg állapotának stabilizálása után jobb mentőautóval hazahozni. Biztonságosabb és olcsóbb.
>Tudod vannak országok, ahol az egyszerű ember is ér annyit, mint a politikus vagy egyéb "nagy" ember, ...
Ér annyit, az rendben, de más ellátást kap. Még a világ legdemokratikusabb országában is. Meg nálunk is, ld. Kútvölgyi, de mondhatnék lentebbi szinten is kirívó példát.
>a katonai technikáját nem hagyta leamortizálódni (Spartan), ...
A Magyar Néphadseregnek volt mentőrepülőgépe?
>Ott is olvasnak újságot, ismerik a szomszédot és manapság Magyarország nem az a kimondott kánaán.
Az lehet. De nálunk olyan nem volt, mint Romániában, hogy öreg sérülthöz nem ment ki a mentő. Állami rendeletre. Üdvözöllek.
Az utolsó An-26 betegszállítás (amiről tudok) Szabó Magda hazaszállítása volt Sziciliából halála előtt. Tehát van mit beletenni az Ancsába. Erre a célra eredetileg a Base-nál levő L-410 szolgált, de az nem repül(?), ki tudja miért.
Mi-8 kórházgépről nem tudok, de a kutató-mentő minyók korlátozott mértékben nyilván alkalmasak rá. (Volt egyszer Budaörsön egy titokzatos módon idekerült kiváló állapotban levő Mi-8 kórházhelikopter, senki sem tudja, hogy került oda minden papír nélkül és azt sem tudom, mi lett vele.) Viszont pl. Bukaresttől keletre helikopternek már messze van. A Kárpátaljáról egyszer a néhai Aerocaritás Ka-26osa hozott haza egy beteget, de az szerintem az Aerocaritás-OMSZ közti pankráció része volt.
Szerintem szorult esetben egyszerűbb és gyorsabb gépet bérelni az erre szakosodott cégektől, mint folyamatosan fenntartani a képességet, főleg akkora gépen, amelyik tömeges szállításra is jó, mint a Spartan.
A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét (talán, egyébként ha jól emlékszem, volt egy "kórház" Minyónk, nem tudom mi lett vele ).
Tudod vannak országok, ahol az egyszerű ember is ér annyit, mint a politikus vagy egyéb "nagy" ember, a katonai technikáját nem hagyta leamortizálódni (Spartan), van mivel hazavinni a sérülteket. Egyrészt nem a magyar egészségügyet terhelik a kiadások másrészt lehet nem is bíznak az itteni ellátás színvonalában (a híradó szerint a nővérek tolmácsoltak). Ott is olvasnak újságot, ismerik a szomszédot és manapság Magyarország nem az a kimondott kánaán. Egyébként ez volna a természetes magyar emberek esetében is, pl. Péren sokszor megjelenik a német v. osztrák légimentő cégek valamelyike betegszállítási céllal (gondolom az Auidi dolgozói miatt).
Valami fontos ember is lehet a sérültek között, hogy ekkora készültség jön (úgy hallottam, román mentő helikopter is jött). (A kamiont meg egy bolgár KGB-s vezette :-) )
Hol kellene érezni, mennyit csökkent a légnyomás. Az UTair 737-500asa biztos nem keleti kényelmet kinál. De én csak a leszállás előtti magasságvesztést éreztem a fülemben. Akkor már a szabályozott nyomás alatt lehettünk.
Tudod, én megtapasztaltam egy elég nagy előnyét a madárnak. A székezés, ellátás, bár, IFE, persze, az is fontos, de igazából az A380 nagy előnye az alacsonyabb szinten tartott kabinnyomás és annak jóval kedvezőbb élettani hatása: sokkal kipihentebben szálltam le a gépről, mint hasonló más utakon.
Én nem repültem vele, csak a fiam. Elmesélte, hogy semmi különbséget nem érzett. Beszálláskor a folyosótól nem látta, mekkora is a gép. Bent űlve ugyanúgy egy maxi autóbuszra emlékeztető belső teret látott, csak hosszabbat, mint egy 747-esnél. (Hány szék van egy sorban a 380-ason?) Lehet, hogy 2 centivel több volt a lábának és 3al a fenekének, de ahhoz egymáshoz időben közelebb kellett volna összehasonlítania a kettőt.
Tehát - leszögezte - a turistaosztályon nem érzékelte a különbséget. A "felsőházba" pedig nem engedték be. Ha én lennék az Emirates helyén, ha nincs nagyon tele bizniszklassz, akkor "megfelelő" díjért szerveznék páremberes "guided tour"-t a felső emeletre. Aki azt megfizeti, lehet, hogy legközelebb már oda vált jegyet :-)
(A kifutópálya jó lesz ki- nélkül is), de ha már kérdezted, igen, vagyunk néhányan, akiknek részük volt abban a repülős élményben, amelyet ez a bálnácska nyújt.)