Keresés

Részletes keresés

METYA Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61627

Bocsi hogy folytatom az OFF-ot, de hadd reagálak Topi55 írására.

 

Szóval Kméten az évtizedekig kiemelkedő hírű kórház immár kiherélve.

Bp-i Honvéd kórház végre felújítva, de felszerelve azért messze nincs kellően. Néhány éve a hungaroringi Massa baleset után kölcsöngépeket kaptakaz intenzívre, hogy az elvárt ellátást megkapja.

Előzmény: topi55 (61626)
topi55 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61626

OFF

Ebben sajnos teljesen igazad van, apósomat (84 éves) egy hónapja küldte haza egyik sugárkezelésre is szakosodott vidéki kórház nevetséges okokra való hivatkozással (ráadásul 2 kezelést már kapott). Lehet, hogy nálunk is van néhány 80 évre titkosított rendelet csak itt firnyákosabban oldják meg a nyugdíjasok és egyéb nem kívánatos elemek ritkítását? Itt bevisz a mentő, legfeljebb a folyosón halsz meg így egy szavad sem lehet, mert elláttak.(utolsó kenettel) :-((

Mint volt ht. katona én élesben tudom, hogy a Kádár rendszerben pl. a katonai kórházak is a legjobban felszerelt és szakemberekkel jól ellátottak voltak, tehát ezeket is nevezhetjük elit kórházaknak. Csak akkor pl. a Honvédkórház égési osztálya világhírű volt és civileket is fogadott, kezelt, sőt még háborús övezetekből is hoztak "vendégbetegeket".

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (61619)
Latya (K.L.) Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61625

A mai ryanair  6076  gép az honnan kellett volna h jöjjön? Mert minden érkező ryanair  gép időben jött, és végül az eredetihez képest 3 órával később indult a EI-DCX, ami meg korábban BGY-ből érkezett, de onnan időben, viszont ez is kb 2 órával a 6076-os TMP-be menő gép tervezett indulása után... Eredetileg üresen jött volna a gép valami környező reptérről?

Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61624

Azt könnyű :-(((

Előzmény: Törölt nick (61623)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61623

2011-ben , amikor magyar tursitacsoportot ért buszbaleset Hurghadában, rengeteg sérülttel, akkor volt kint az AN26 Egyiptomban. Az elhunytakat szállította haza azthiszem. 

Előzmény: Vgyuri (61618)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61622

A Magyar Néphadseregnek volt mentőrepülőgépe?

Először is el kell különíteni egymástól az eseti mentést és a betegszállítást.

 

Kizárólagosan mentésre használt gépe a MN-nek nem volt, de az erre a célra szolgáló opcionális eszközökkel az AN-24/26-ost és az L-410est is lehetett betegszállításra használni.

 

A repülőgépes mentés mindkét feladatköre az Országos Mentőszolgálat dolga volt, az rendelkezett merevszárnyú gépekkel is (Aero 45, Super Aero, Morava, amik eseti mentést is végeztek), végül maradt szállításra 1 db L-410. De mivel az L-410 füves területen is le/fel tud szállni, ad absurdum erős fennforgás esetén akár  eseti mentésre is fel lehetett volna használni.

Előzmény: manhattani (61619)
Pitylogós Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61621

Ennek minden részletét cáfolnám.

 

Engem hoztak haza Szlovéniából mentővel, egy sportbalesetet követő műtét után.

 

12 óra fájdalom és rettegés, ahogy ezek vezettek. Sokkal rosszabb volt ez az út, mint elszenvedni a balesetet, a hegyi mentést, a kórházba szállítást, a műtétet... Ezt még az sem kívánná magának, aki fél a repüléstől.

Előzmény: manhattani (61620)
manhattani Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61620

>A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét ...

 

Szerintem, ennél, a beteg állapotának stabilizálása után jobb mentőautóval hazahozni. Biztonságosabb és olcsóbb.

Előzmény: topi55 (61617)
manhattani Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61619

>Tudod vannak országok, ahol az egyszerű ember is ér annyit, mint a politikus vagy egyéb "nagy" ember, ...

 

Ér annyit, az rendben, de más ellátást kap. Még a világ legdemokratikusabb országában is. Meg nálunk is, ld. Kútvölgyi, de mondhatnék lentebbi szinten is kirívó példát.

 

>a katonai technikáját nem hagyta leamortizálódni (Spartan), ...

 

A Magyar Néphadseregnek volt mentőrepülőgépe?

 

>Ott is olvasnak újságot, ismerik a szomszédot és manapság Magyarország nem az a kimondott kánaán.

 

Az lehet. De nálunk olyan nem volt, mint Romániában, hogy öreg sérülthöz nem ment ki a mentő. Állami rendeletre. Üdvözöllek.

Előzmény: topi55 (61615)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61618

Az utolsó An-26 betegszállítás (amiről tudok) Szabó Magda hazaszállítása volt Sziciliából halála előtt. Tehát van mit beletenni az Ancsába. Erre a célra eredetileg a Base-nál levő L-410 szolgált, de az nem repül(?), ki tudja miért.

 

Mi-8 kórházgépről nem tudok, de a kutató-mentő minyók korlátozott mértékben nyilván alkalmasak rá. (Volt egyszer Budaörsön egy titokzatos módon idekerült kiváló állapotban levő Mi-8 kórházhelikopter, senki sem tudja, hogy került oda minden papír nélkül és azt sem tudom, mi lett vele.) Viszont pl. Bukaresttől keletre helikopternek már messze van. A Kárpátaljáról egyszer a néhai Aerocaritás Ka-26osa hozott haza egy beteget, de az szerintem az Aerocaritás-OMSZ közti pankráció része volt.

 

Szerintem szorult esetben egyszerűbb és gyorsabb gépet bérelni az erre szakosodott cégektől, mint folyamatosan fenntartani a képességet, főleg akkora gépen, amelyik tömeges szállításra is jó, mint a Spartan.

 

Előzmény: topi55 (61617)
topi55 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61617

A két db. An-26-os valamelyikét (nem eü. szállításra felszereltek, talán rohammunkában be lehetne rakni hordágyakat), vagy a kutató-mentő Minyók valamelyikét (talán, egyébként ha jól emlékszem, volt egy "kórház" Minyónk, nem tudom mi lett vele ).

Előzmény: RIKA424 (61616)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61616

Ha Bukaresttől keletre lenne egy balesetsorozat amiben kb. 15-20 magyar megsérülne, mi mit tudnánk értük küldeni ?

 

 

Előzmény: topi55 (61615)
topi55 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61615

Tudod vannak országok, ahol az egyszerű ember is ér annyit, mint a politikus vagy egyéb "nagy" ember, a katonai technikáját nem hagyta leamortizálódni (Spartan), van mivel hazavinni a sérülteket. Egyrészt nem a magyar egészségügyet terhelik a kiadások másrészt lehet nem is bíznak az itteni ellátás színvonalában (a híradó szerint a nővérek tolmácsoltak). Ott is olvasnak újságot, ismerik a szomszédot és manapság Magyarország nem az a kimondott kánaán. Egyébként ez volna a természetes magyar emberek esetében is, pl. Péren sokszor megjelenik a német v. osztrák légimentő cégek valamelyike betegszállítási céllal (gondolom az Auidi dolgozói miatt).

Természetesen a szmájlit vettem a végén.

Előzmény: manhattani (61614)
manhattani Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61614

Valami fontos ember is lehet a sérültek között, hogy ekkora készültség jön (úgy hallottam, román mentő helikopter is jött). (A kamiont meg egy bolgár KGB-s vezette :-) )

RIKA424 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 61613

Igen ritka vendég Ferihegyen:

 

C-27 Spartan:

 

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=15551

 

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2013.08.28 0 0 61612

Helikopterkatasztrófa élőben negyedóra múlva!

A NASA földhöz vág egy helikoptert

Élő közvetítést adnak a kísérletről, amelyben a jármű biztonságát tesztelik. Este hétkor indul a műsor. Tovább »

forrás: Index.hu

BJani Creative Commons License 2013.08.26 0 0 61611

Határozottan ügyes:

Amazing pilot taking water from swimming pool

http://www.youtube.com/watch?v=UPIboTdIYyQ

Mondjuk ha 1:04-nél beakad a fákba a tartály, az lehet kellemetlen lett volna...

 

AS350 Helicopter Fire Fighting 2012

http://www.youtube.com/watch?v=VV2vxYYD8P0

Itt meg elég keményen repül az ipse földközelben a tökigfüstben. Nem csak ügyes, bátor is. :)

malazs Creative Commons License 2013.08.26 0 0 61610

Csak egy kis "monszun" :-)

Előzmény: Vgyuri (61609)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.26 0 0 61609

Dagály van?

Előzmény: malazs (61604)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.25 0 0 61608
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 61607
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.22 0 0 61606

Hol kellene érezni, mennyit csökkent a légnyomás. Az UTair 737-500asa biztos nem keleti kényelmet kinál. De én csak a leszállás előtti magasságvesztést éreztem a fülemben. Akkor már a szabályozott nyomás alatt lehettünk.

Előzmény: Utas2 (61601)
rezgaras Creative Commons License 2013.08.22 0 0 61605

Konkrétan mennyi az az annyi?

 

Előzmény: Balikaa (61603)
malazs Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61604

Manila Airport :-)

 

Balikaa Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61603

Gondolom úgy érti: alacsonyabb tengerszint feletti légköri nyomás. Ergó nagyobb nyomás.

Előzmény: Kenny___ (61602)
Kenny___ Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61602

Marmint magasabb.

Előzmény: Utas2 (61601)
Utas2 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61601

Tudod, én megtapasztaltam egy elég nagy előnyét a madárnak.  A székezés, ellátás, bár, IFE, persze, az is fontos, de igazából az A380 nagy előnye az alacsonyabb szinten tartott kabinnyomás és annak jóval kedvezőbb élettani hatása: sokkal kipihentebben szálltam le a gépről, mint hasonló más utakon.

Előzmény: Vgyuri (61600)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61600

Én nem repültem vele, csak a fiam. Elmesélte, hogy semmi különbséget nem érzett. Beszálláskor a folyosótól nem látta, mekkora is a gép. Bent űlve ugyanúgy egy maxi autóbuszra emlékeztető belső teret látott, csak hosszabbat, mint egy 747-esnél. (Hány szék van egy sorban a 380-ason?) Lehet, hogy 2 centivel több volt a lábának és 3al a fenekének, de ahhoz egymáshoz időben közelebb kellett volna összehasonlítania a kettőt.

 

Tehát - leszögezte - a turistaosztályon nem érzékelte a különbséget. A "felsőházba" pedig nem engedték be. Ha én lennék az Emirates helyén, ha nincs nagyon tele bizniszklassz, akkor "megfelelő" díjért szerveznék páremberes "guided tour"-t a felső emeletre. Aki azt megfizeti, lehet, hogy legközelebb már oda vált jegyet :-)

Előzmény: Péter 24 (61596)
Utas2 Creative Commons License 2013.08.21 0 0 61599

Kedves Komjáti Peti,

 

(A kifutópálya jó lesz ki- nélkül is), de ha már kérdezted, igen, vagyunk néhányan, akiknek részük volt abban a repülős élményben, amelyet ez a bálnácska nyújt.)

 

Az enyém ugyanezen a topikon olvasható: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104566896&t=9004563

Előzmény: Péter 24 (61596)
Csa80 Creative Commons License 2013.08.21 -1 0 61598

Professzor úr!

 

Ma már nagyon jó a Turkish, főleg kiszolgálás terén. És az áraik is barátiak.

Előzmény: Újlaki (61591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!