Keresés

Részletes keresés

stoki Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7033
Rob19 nem is kellenél, nekem már van egy kivim...;)

Xenor
www.magura.com -on "brake booster"-ként megtalálod a fékmerevítőt...

Ennek a kis cuccosnak főleg az első keréken van értelme, mert főként azt tépi az ember és arra megy a súly. A hátsó kerék előbb megcsúszik, mint, hogy a fékmerevitő közbelépne...
Azért ha gyakran téped a hátsó féket oda sem árt.

Telonál a szerkezeti kialakítása miatt lételem egy booster a merev villánál nem feltétlen szükséges...

Előzmény: Xenor (7031)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7032
gombfoci

választ pls, hogy megérkezett-e a logo
ha igen, milyen???

más:
Hol van Robin?

rob, akinek már menni kéne, mert még nem tanult a ma esti közgé pót zh-ra......

Xenor Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7031
Köszi.
Asszem maradok a Schwinn-nél. Jó lesz az nekem. Ha később valami komolyabb vagy ALU váz kell, akkor már lesz mire építkezni. Egyenlőre ez jó lesz nekem. A fékmerevítőt most nem tudom elképzelni, de értem a működését. Majd megnézem élőbe. Ha odaérek, akkor lehet, hogy már ma megveszem a bringát.

Xenor

Előzmény: Törölt nick (7029)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7030
OpiumPapa:
patronos fékpofa: lásd rob19 5552
Előzmény: OpiumPapa (7028)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7029
Xenor

A fékmerevítő egy cuki kis patkó alakú dolog, amit a fék mögé kell felszerelni a vázra (hosszabb csavarral csatlakozik a fékszemre) és ez megakadályozza a fékszemek szétnyílását/a váz meghajlását ha nagyobbat fékezel. Ugyanis, ha behúzod a féket tövig, akkor megfigyelhető, hogy a féktest szétnyomja a vázat, vagy a szemet. Nem fontos cucc, de megéri, a fékhatás érzésre is javul, és jól néz ki!! kb 2 e HUF egy darab. Ha mondod a boltban, tudni fogják, és mutatnak is simán vagy 5 félét. A BikeMag szerint a legmerevebb a kishazánkban gyártott Kingstone.
Ha a DiaCompe van fenn, én nem cserélgetném.

Előzmény: Xenor (7026)
OpiumPapa Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7028
mi az a patronos cucc? elmagyarázná valaki?

CyberX!
Kedd délután jó neked? Elmehetnénk valahova megsasolni gépeket (szpídmetál) jött egy kis zsozsetta-lovetta...A 3 hónapos trükk az maradna, csak ki tudom csapni a felét hirtelen.

Dobj egy málét, ha ok.

Papa

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7027
Vagy lecserélhetné az én '98 LX-emre is, mert az is eladó....(és annak ellenére is könnyebb a Deore h.műnél, hogy nem üreges....)
Előzmény: RadiX (7025)
Xenor Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7026
Szóval akkor elvileg elég jó a Schwinn, nem? Mi az a fékmerevítő? Vagy milyen fékre lenne érdemes cserélni?

Köszi,

Xenor

Előzmény: Törölt nick (7024)
RadiX Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7025
Xenor:

Ha mar le akarod cserelni a hajtokart, akkor inkabb egy uj Deore-ra csereltesd. de szerintem se lesz problemad az Alivioval se. Ugy tunik lesz egy jo kis Schwinn bicajod :-)

Előzmény: Xenor (7021)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7024
Majd elfelejtettem valamit: Az STX véféke u.a. mint az RC-é. És én akkor sem venném meg, ha olcsóbb volna, mint a DiaCompe, vagy akár a Tektro
Előzmény: Törölt nick (7023)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7023
Xenor

Szerintem teljesen felesleges lecserélni a hajtókart STX-re, de Te tudod. A fék, amit említesz: DiaCompe. A bicikli árából következtetve a VC 737-ese lehet rajta, szerintem elég jó, bár hátul elkel majd egy fékmerevítő.

Akkor Schwinn rulez?

Előzmény: Xenor (7021)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7022
stoki

Akkor én nem leszek a feleséged :)))))
A Trek azért is állhatott 3 évig, mert mindig volt olcsóbb gép, ami ugyanannyit tudott, és nem vették meg. Lényegtelen. Az, hogy karcos egy villa: ha használod, előbb/utóbb Nálad is az lesz... fontosabb a jó alkatrész.
És valszeg félreértettél. Nem azt mondtam, hogy cserélje le egy Alhongára, csak hogy az olcsóbb, és tuningolhatóbb... (korszerűbb elven építették gagyibb anyagokból) Azt én is tudom, hogy csak drágábbra lehet cserélni....

Patronos fékpofa: van egy alumínium ház, abba lehet belecsúsztatnia fékpofát. A házhoz van rögzítve a csap, és emiatt sokkal merevebb a fékpofa, nem hajlik el, mint ami tiszta gumi/műanyag. Ez a sablonduma, talán van benne valami, de nem nagyon érzékelhető. Mindezek ellenére mindenki ilyet csinál mostanában (Deorétől felfelé, ill Avid mind), tehát nem lehet oly rossz....

Kona egyenes villa: IMHO az enyém után/előtt, és a Fatty merev villa mellett a Best you can buy.
(esetleg a Magellán polír villája, arra is sokan esküsznek, meg a GT-ére) A boltban én is lecseréltettem a gyári villát, és ezen szerintem nem kell problémázni...

Előzmény: stoki (7019)
Xenor Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7021
Sziasztok!

Most beszéltem a bolttal. A Schwinn full STX-RC szett-es, kivéve a hajtókar, ami Aliviol, de max azt kicserélem STX-re, azt mondták, hogy az kb 3e HUF. A fékek vagy Diacom vagy tektro, ha jól írtam. Most elvileg Diacom fékkel van. Az milyen? Mennyi kb. egy STX-es fék pár?
Így azért már jobb a Schwinn, nem?

Köszi,

Xenor

Xenor Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7020
Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat. Látom nem csak nekem okoz dillemát a döntés. :o)
Hát a Trek váz télleg nem ejtett, viszont jól fel van szerelve (pld. Avid fékek). A Schwinn-nek nem néztem meg annyira tűzetesen a felszereltségét. Viszont a Trek váznál az nem tetszik, hogy miért lett kicserélve a villája? Ezt sajnos a boltban sem tudták már. Egyébként azt mondták, hogy nem használt a váz. Ja és elvileg a 18"-as a váz, az átlépő méret pedig 16-16,5"-s. Ha közel hasonló a felszereltség melyik a jobb váz? Szeretnék minnél hamarabb dönteni. Asszem felhívom a boltot és megkérdezem, hogy az Adrenalinnak milyen a felszereltsége.

Xenor - a bizonytalan.

Ja volt az Örsön is de most ott csak egy Bronco volt és egy TIG vázas Gepida (59e HUF).

stoki Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7019
rob19
Annyira azért nincs fogalomzavarom, bár az igaz, hogy nem adtam nevet a gyereknek. Én a hidraulikus felnit fogó fékre gondoltam (HS széria). (Még szép, hogy egy főként féket és felfüggesztést gyártó cégnek van tárcsaféke is...)

Viszont van egy 89 rugós bringa adott szettel. Én még olyanról nem hallottam, hogy egy kerékpárról egy vadidegennek csak úgy lecserélik a fél kerékpárt és még vissza is adnak az árból. Namármost ha már egyszer rajta van az az RC, akkor nem hiszem, hogy lecserélik Alonghára és még vissza is adnak az árból. Persze ha lecserélteti a vevő Magurára (HS 33), akkor a ráfizetés engedélyezve, de fordítva nem nagyon szokott működni.

Ha az ember tuti bringát akar, akkor azt két
módon teheti meg :
1, Vagy darabjaiból összerakja (lásd Te)
2, Vagy addig válogat amíg talál egy olyan felszereltségűt, ami az igényeit kielégíti, esetlegesen néhány alkatrész cseréltet, de FELFELÉ

Mind a kettőnek van előnye és hátránya :

Az 1, az összeségében drágább, de maximálisan kielégiti az egyén igényeit
A 2, összeségében olcsóbb, de vannak igénybeli hiányosságok, amit esetlegesen a cserével lehet pótolni.

A Trek nekem azért nem szimpi, mert én alapjában egy gyanakvó ember vagyok...
Miért állhat egy trek 3 évig egy nagykerben...??? Egy trek...???
Miért van benne kona villa...??? Hol az eredeti...??? Vagy esetleg buherált a masina...??? Ha buherált, akkor esetleg használt...??? Miért karcos, sérült...??? Szóval rengeteg kérdés, kérdés, kérdés...Nem biztos, hogy rossz ez a gép, csak jól meg kell nézni...!!!

Ellenben
Van egy Schwinn új cuccokkal, új vázzal, újonnan...

És mégegyszer...Az RC messze nem a legjobb fék, de nem is a legrosszabb...Normális használat mellett meg lehet vele jól állni, viszonylag tartós és valahogy ki is néz. Szóval nem egy elveszett fék, ha már egyszer rajta van azon a bringán. Persze ha lehet össze-vissza cserélgetni úgy, hogy az ember kap egy plusszos, vagy egy minuszos számlát, akkor a fent említett mondandóm tárgytalan.

Előzmény: Törölt nick (7014)
Zozzz Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7018
Bocs a tudatlanságért, de milyen az a patronos fékpofa?
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7017
badmad

Meg kellene dumálni, hogy is leszen azzal a vázzal...
Mél ment!

Meg én is lépek, holnap reggel jövök, reszkessetek!

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7016
És RC-be nem lehet patronos fékpofát venni...
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7015
Még annyit, hogy itthon 1280 Ft egy pár Bike+ patronos fékpofa, amibe lehet venni akár KoolStop fékpofát is, amivel még kivi is egyet ért, hogy a legjobbak, a Shimanon kívül szinte mindenkinek ők csinálják a fékpofákat...
Előzmény: Törölt nick (7014)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7014
stoki

Szerintem Te egy kicsit fogalomzavarban élsz. A Magura is csinál tárcsaféket, pontosan 3 félét (Clara, Louise, Gustav M), csak az olajos-pofás fékjeikről híresültek el...(ez olyan, hogy in amerika még mindig DuPoint-nak hívják a műanyagot)
Szerintem nem lehet agyonhasználva, ha Xenor szerint 3 évig állt a nagykerben, akkor bizony nem lehet széthajtva....

Rc V-fék: Csak annyit róla, hogy egy olcsóbb Alongha V is többet tud, és sokkal kevesebbe kerül...(3000 a két pár), és egyszerűbb is beállítani. Erről azonban már volt itt vita....

Előzmény: stoki (7013)
stoki Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7013
Azért remélem Xenor jól megnézi azt a trek-et is.
Mert ha itt-ott hajlott, használt darabról van szó, akkor már messze nem egy jó üzlet, ahhoz túl drága, még kona villával is.

Ellenben a Schwinnél egy gagyibb féket viszonylag olcsón le lehet cserélni, ha persze nagyon muszály. Ha tényleg RC V a fék, akkor véleményem szerint azért messze helyt fog állni a feladatának, amire és ahogy Xenor leírása alapján használná. Az én '93-as A20-as canti fékemet gyűröm rendesen és még mindig tartja magát. És hol van egy A20-as egy RC-hez képest. Sehol.

Bár aki tárcsafékhez kezd szokódni annak már a Magura is gagyi...;)))))

Előzmény: Törölt nick (7012)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7012
Xenor

Abban lehet valami, amit most írt RadiX. Nem mindegy, hogy mekkorák azok a biciklik! Főleg azzal lehet a baj, hogy látsz egy szemre r**hadt olcsó gépet, de kiderül, hogy 22"-os a váza, vagy valami hasonló turpisság van vele. És mivel csak egy van belőle, nem tudsz válogatni...
És az Adrenalinnak tényleg ejtett a felsővázcsöve, nem tudom, hogy a Treknek is az-e. Nem biztos, hogy valaha életed során tapasztalni fogod előnyét/hátrányát ennek, de mi van, ha mégis? A mostanában divatos vázépítési trend az ejtett felsővázcső, egyből 2 indok mellé: kisebb geometriaváltozás mellett visel el egy telót, és sokkal kúlabb az outfitje:))))
És az én egyik szempontom: A FÉK. Menni még csak-csak mész valahogy, de meg is kell állni! Nem tudom, hogy a többi gépen milyen fék van, de a leírásból az RC V-fékére következtetek. Ezzel pedig soha nem szimpatizáltam pont a rudazatos megoldása miatt (úgy kell belefogatni a fékpofát, mint a cantifékbe, és ebből köv.: ugyanolyan való bele), de manapság ezt már komolytalanabb bicikliken sem használják....
Azért a 3 éves geometria, és egyéb mellett is: TREK

RadiX Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7011
Bocs a duplaert, javitottam, de mar elment.
RadiX Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7010
Sziasztok!

En mentem egy rövidke turat tegnap, kb. 44 km lehetett, ebböl 36 km erdöben ugy, hogy Helsinki közigazgatasi hatarain belul maradtam vegig. A jegenbicajozasi technikam sokat fejlödött, kb. az ut egytizeden par centi vastag kasasodo jegen kellett haladni. Mindezt felkopasz SpeedMax gumikkal.

Ja es mar csak egyszer döltem el az SPD miatt, erezhetö a javulas. Mondjuk egyszer 4-5 masodpercig egyensulyoztam egyhelyben mire vegre kijött a labam a pedalbol, de nem döltem el.

Viszont vennem kell sarvedöt hogy munkaba jarasra is tudjam hasznalni a gepet, szepen megpöttyözte a hatamat.

Xenor:
Ha jo a meret, en a Schwinnt vagy a Magellant valasztanam, ha a vazepites technologiaja nem is, de a geometria biztos valtozott 3 ev alatt, ezek az Adrenalinok eleg agressziv geometriajuak, az olcsobb Trekek inkabb szolidabbak. A Mongoose Magyarorszagon mindig is tularazott volt, az Alivio hajtokar meg az Acera tengelyek nem hangzanak jol.

RadiX Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7009
Sziasztok!

En mentem egy rövidke turat tegnap, kb. 44 km lehetett, ebböll 36 erdöben ugy, hogy Helsinki közigazgatasi hatarain belul maradtam vegig. A jegenbicajozasi technikam sokat fejlödött, kb. az ut egytizeden par centi vastag kasasodo jegen kellett haladni. Mindezt felkopasz SpeedMax gumikkal.

Ja es mar csak egyszer döltem el az SPD miatt, erezhetö a javulas. Mondjuk egyszer 4-5 masodpercig egyensulyoztam egyhelyben mire vegre kijött a labam a pedalbol, de nem döltem el.

Viszont vennem kell sarvedöt hogy munkaba jarasra is tudjam hasznalni a gepet, szepen megpöttyözte a hatamat.

Xenor:
Ha jo a meret, en a Schwinnt vagy a Magellant valasztanam, ha a vazepites technologiaja nem is, de a geometria biztos valtozott 3 ev alatt, ezek az Adrenalinok eleg agressziv geometriajuak, az olcsobb Trekek inkabb szolidabbak. A Mongoose Magyarorszagon mindig is tularazott volt, az Alivio hajtokar meg az Acera tengelyek nem hangzanak jol.

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7008
No kezeit csókolom mindenkinek!

A hétvégén végre tekertem egy keveset. Valóban kevés volt, de én megelégedtem vele. Összegányoltam öcsém vázát az én alkatrészeimmel, és hadd szaladjon....Ment is az órába vagy 20 km a hétvégén :((

gombfoci

Mivel még nem kérted szépen, még nem küldtem el Neked a logot, de ami késik, nem múlik, megy az itteni címre! (előbb/utóbb)

Xenor

Én a Trek-et venném. Márcsak az Avid fékek, és a Kona villa miatt is. Kérdezz meg néhány triálost, mennyire jó villa! (ha végképp nem tetszik, én megveszem így látatlanba' is...)<- persze csak ha megy színben a gépemhez, mert erre én allergiás vagyok :)))

toga Creative Commons License 2000.04.10 0 0 7007
Na szevasztok!
Hát én sem mentem egy métert sem a hétvégén.
Helyette Kecskeméten voltunk a lányommal úszóversenyen. Aztán meg a kertben egy kis permetezés. OFFOFF

Nektek jobban sikerült remélem!!

toga

badmad Creative Commons License 2000.04.09 0 0 7006
Jut eszembe! Akit érdekel (nem csak fijukáknak, mert van néhány jópofa játék is rajta), upgrade-eltem a very funny oldalamat. Címe: www.extra.hu/sexgames

Jó mulatást!

stoki Creative Commons License 2000.04.09 0 0 7005
Xenor
A Mongoose kiesett az ára miatt...
Nekem is a Trek és a Schwinn tetszik, mint lehetőség, de a Magellán sem rossz ajánlat...

A Schwinn azért tűnik jobbnak, mert az új, a Trek meg - ahogy írod - zűrős előélettel bír...
Ha a színe nem tetszik az se jó, mert egy fényezés min. 5-7 rugó.

Egyébként abbéli aggodalmad, hogy a 3 éves technológia sokat változott nem ad aggodásra okot. Az én mongoose-om egy TIG-es '93-as és még mindig tökéletesen szuperál. Egy életre kiszolgál, ha nem töröm szarrá.
Az ilyen kategóriájú bringáknál nem sokat változott a hegesztési technológia (ha egyáltalán változott) Bármennyire hihetetlen ez az olcsó kerékpárok kategóriájába tartozik.

Vannak MIG, meg TIG hegesztett vázak és kész. A cső anyagába lehet némi változás, de ez biztosan nem számottevő.

Ahol sokat változott a dolog az az aluminium megmunkálása, hegesztése a felhasznált anyagok. Évente jönnek ki az új ötvözetek.

A leírás alapján nekem a Schwinn és a Magellán tetszik leginkább...
Ha megnézed a technikai adataikat és nincs közöttük 1,5-2 kiló különbség, akkor rá lehet térni arra, hogy melyikkel kényelmesebb menni. Ha ezen is túl vagy, akkor jöhet az alkatrészek szemrevételezése, kipróbálása. Ebben nem lesz nagy különbség. Az STX felszerelés kecsegtetőbb, mint az Alivio. Az alivio első váltó okosabb, mint az, hogyha hátsó váltó lenne alivio. Az ember sűrűbben használja a hátsót, mint az elsőt. A fék még egy lényeges pont. Ha tudod, akkor cseréltesd le ott helyben a varacskos, dagonyázó gumikat valami aszfaltosabbra és még pénzedbe sem kerül. Ha terepezel is, meg aszfaltozol is, akkor a full-slick se jó, valami köztes kell...

Minták a www.schwalbe.com -on...

Előzmény: Xenor (7003)
badmad Creative Commons License 2000.04.09 0 0 7004
Én meg heveny alvásgondokkal kűzdök, így állandóan aludtam a hétvégén. Csak görkorizni jutottam el. Illetve nem is, mégiscsak ültem bringán, kb 2km-t oda-vissza, egy haveromig. Remélem nem ez lesz a hétvége csúcstúrája?! :)
Előzmény: Reki (7001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!