Ismerős valaki a Svábhegy-Budakeszi környéken vagy arrafelé? Mert kitaláltam, hogy oda szeretnénk elkerekezni a barátaimmal. Valami jó bringás útvonal meg kirándulóhely kéne, ahol tüzet rakni is lehet...
Merre célszerű átjutni az Andrássy út-Lánchíd utáni szakaszon az Istenhegyi részen, hogy az ember ne köpje ki a tüdejét feleslegesen, de ugyanakkor elkerülje a szmog túrát is?
Az aggódó kérdezősködőknek (Reki) mi szombaton nyomultunk egy tisztességeset PszIván Visegrád környékén. Csatangoltunk összevissza, azt sem tudom pontosan már hol. Nem győztem a jó meleg fürdőben lazítani és áztatni a ... lábamat.:-) Nagyon jó volt.
Monty - Badmad igérte, hogy beszkennel képet a nála kapható bukókról. (Igaz BM?) Minthogy választanom kellett, hogy bringázom, vagy boltokban a kínálatot csekkelem, én az előbbi mellett döntöttem, így nem tudom melyik a melyik. De most Twister és a Champ figyelésre kerül. :-)
Xenor - Azért Stoki javaslatát a slick gumiról alaposan át kell gondolni, mert ha terepen is akarsz nyomulni, akkor nem ajánlatos. (Vagy cserélgetni kell a külsőt/kereket szükség szerint.)
Én a magam részéről védem az RC-t. Ritchey fellnivel/fékpofákkal tuti kis rendszert lehet építeni. Nekem bevált (igaz, hogy a gépemet főleg a vároban használom, aszfalton).
az adrenalin nekem bejött, múlt évben vett egyet egy haverom és nekem nagyon kényelmes volt.
Beletett egy 280-as RST telót, hogy ne rázza a kezét és azóta is örül neki.
Megnéztem. Igen, valami ilyesmire gondoltam. Szóval jól magyaráztátok, csak az én képi leképezésemmel volt gond. :o))
Du megyek a boltba megbeszélni, hogy mit hogyan és mennyiért. Szóval nálam a Schwinn lett a befutó. Legalábbis egyenlőre. :o)))
Rob19 nem is kellenél, nekem már van egy kivim...;)
Xenor
www.magura.com -on "brake booster"-ként megtalálod a fékmerevítőt...
Ennek a kis cuccosnak főleg az első keréken van értelme, mert főként azt tépi az ember és arra megy a súly. A hátsó kerék előbb megcsúszik, mint, hogy a fékmerevitő közbelépne...
Azért ha gyakran téped a hátsó féket oda sem árt.
Telonál a szerkezeti kialakítása miatt lételem egy booster a merev villánál nem feltétlen szükséges...
Köszi.
Asszem maradok a Schwinn-nél. Jó lesz az nekem. Ha később valami komolyabb vagy ALU váz kell, akkor már lesz mire építkezni. Egyenlőre ez jó lesz nekem. A fékmerevítőt most nem tudom elképzelni, de értem a működését. Majd megnézem élőbe. Ha odaérek, akkor lehet, hogy már ma megveszem a bringát.
A fékmerevítő egy cuki kis patkó alakú dolog, amit a fék mögé kell felszerelni a vázra (hosszabb csavarral csatlakozik a fékszemre) és ez megakadályozza a fékszemek szétnyílását/a váz meghajlását ha nagyobbat fékezel. Ugyanis, ha behúzod a féket tövig, akkor megfigyelhető, hogy a féktest szétnyomja a vázat, vagy a szemet. Nem fontos cucc, de megéri, a fékhatás érzésre is javul, és jól néz ki!! kb 2 e HUF egy darab. Ha mondod a boltban, tudni fogják, és mutatnak is simán vagy 5 félét. A BikeMag szerint a legmerevebb a kishazánkban gyártott Kingstone.
Ha a DiaCompe van fenn, én nem cserélgetném.
CyberX!
Kedd délután jó neked? Elmehetnénk valahova megsasolni gépeket (szpídmetál) jött egy kis zsozsetta-lovetta...A 3 hónapos trükk az maradna, csak ki tudom csapni a felét hirtelen.
Ha mar le akarod cserelni a hajtokart, akkor inkabb egy uj Deore-ra csereltesd. de szerintem se lesz problemad az Alivioval se. Ugy tunik lesz egy jo kis Schwinn bicajod :-)
Szerintem teljesen felesleges lecserélni a hajtókart STX-re, de Te tudod. A fék, amit említesz: DiaCompe. A bicikli árából következtetve a VC 737-ese lehet rajta, szerintem elég jó, bár hátul elkel majd egy fékmerevítő.
Akkor én nem leszek a feleséged :)))))
A Trek azért is állhatott 3 évig, mert mindig volt olcsóbb gép, ami ugyanannyit tudott, és nem vették meg. Lényegtelen. Az, hogy karcos egy villa: ha használod, előbb/utóbb Nálad is az lesz... fontosabb a jó alkatrész.
És valszeg félreértettél. Nem azt mondtam, hogy cserélje le egy Alhongára, csak hogy az olcsóbb, és tuningolhatóbb... (korszerűbb elven építették gagyibb anyagokból) Azt én is tudom, hogy csak drágábbra lehet cserélni....
Patronos fékpofa: van egy alumínium ház, abba lehet belecsúsztatnia fékpofát. A házhoz van rögzítve a csap, és emiatt sokkal merevebb a fékpofa, nem hajlik el, mint ami tiszta gumi/műanyag. Ez a sablonduma, talán van benne valami, de nem nagyon érzékelhető. Mindezek ellenére mindenki ilyet csinál mostanában (Deorétől felfelé, ill Avid mind), tehát nem lehet oly rossz....
Kona egyenes villa: IMHO az enyém után/előtt, és a Fatty merev villa mellett a Best you can buy.
(esetleg a Magellán polír villája, arra is sokan esküsznek, meg a GT-ére) A boltban én is lecseréltettem a gyári villát, és ezen szerintem nem kell problémázni...
Most beszéltem a bolttal. A Schwinn full STX-RC szett-es, kivéve a hajtókar, ami Aliviol, de max azt kicserélem STX-re, azt mondták, hogy az kb 3e HUF. A fékek vagy Diacom vagy tektro, ha jól írtam. Most elvileg Diacom fékkel van. Az milyen? Mennyi kb. egy STX-es fék pár?
Így azért már jobb a Schwinn, nem?
Köszi a hozzászólásokat. Látom nem csak nekem okoz dillemát a döntés. :o)
Hát a Trek váz télleg nem ejtett, viszont jól fel van szerelve (pld. Avid fékek). A Schwinn-nek nem néztem meg annyira tűzetesen a felszereltségét. Viszont a Trek váznál az nem tetszik, hogy miért lett kicserélve a villája? Ezt sajnos a boltban sem tudták már. Egyébként azt mondták, hogy nem használt a váz. Ja és elvileg a 18"-as a váz, az átlépő méret pedig 16-16,5"-s. Ha közel hasonló a felszereltség melyik a jobb váz? Szeretnék minnél hamarabb dönteni. Asszem felhívom a boltot és megkérdezem, hogy az Adrenalinnak milyen a felszereltsége.
Xenor - a bizonytalan.
Ja volt az Örsön is de most ott csak egy Bronco volt és egy TIG vázas Gepida (59e HUF).
rob19
Annyira azért nincs fogalomzavarom, bár az igaz, hogy nem adtam nevet a gyereknek. Én a hidraulikus felnit fogó fékre gondoltam (HS széria). (Még szép, hogy egy főként féket és felfüggesztést gyártó cégnek van tárcsaféke is...)
Viszont van egy 89 rugós bringa adott szettel. Én még olyanról nem hallottam, hogy egy kerékpárról egy vadidegennek csak úgy lecserélik a fél kerékpárt és még vissza is adnak az árból. Namármost ha már egyszer rajta van az az RC, akkor nem hiszem, hogy lecserélik Alonghára és még vissza is adnak az árból. Persze ha lecserélteti a vevő Magurára (HS 33), akkor a ráfizetés engedélyezve, de fordítva nem nagyon szokott működni.
Ha az ember tuti bringát akar, akkor azt két
módon teheti meg :
1, Vagy darabjaiból összerakja (lásd Te)
2, Vagy addig válogat amíg talál egy olyan felszereltségűt, ami az igényeit kielégíti, esetlegesen néhány alkatrész cseréltet, de FELFELÉ
Mind a kettőnek van előnye és hátránya :
Az 1, az összeségében drágább, de maximálisan kielégiti az egyén igényeit
A 2, összeségében olcsóbb, de vannak igénybeli hiányosságok, amit esetlegesen a cserével lehet pótolni.
A Trek nekem azért nem szimpi, mert én alapjában egy gyanakvó ember vagyok...
Miért állhat egy trek 3 évig egy nagykerben...??? Egy trek...???
Miért van benne kona villa...??? Hol az eredeti...??? Vagy esetleg buherált a masina...??? Ha buherált, akkor esetleg használt...??? Miért karcos, sérült...??? Szóval rengeteg kérdés, kérdés, kérdés...Nem biztos, hogy rossz ez a gép, csak jól meg kell nézni...!!!
Ellenben
Van egy Schwinn új cuccokkal, új vázzal, újonnan...
És mégegyszer...Az RC messze nem a legjobb fék, de nem is a legrosszabb...Normális használat mellett meg lehet vele jól állni, viszonylag tartós és valahogy ki is néz. Szóval nem egy elveszett fék, ha már egyszer rajta van azon a bringán. Persze ha lehet össze-vissza cserélgetni úgy, hogy az ember kap egy plusszos, vagy egy minuszos számlát, akkor a fent említett mondandóm tárgytalan.
Még annyit, hogy itthon 1280 Ft egy pár Bike+ patronos fékpofa, amibe lehet venni akár KoolStop fékpofát is, amivel még kivi is egyet ért, hogy a legjobbak, a Shimanon kívül szinte mindenkinek ők csinálják a fékpofákat...
Szerintem Te egy kicsit fogalomzavarban élsz. A Magura is csinál tárcsaféket, pontosan 3 félét (Clara, Louise, Gustav M), csak az olajos-pofás fékjeikről híresültek el...(ez olyan, hogy in amerika még mindig DuPoint-nak hívják a műanyagot)
Szerintem nem lehet agyonhasználva, ha Xenor szerint 3 évig állt a nagykerben, akkor bizony nem lehet széthajtva....
Rc V-fék: Csak annyit róla, hogy egy olcsóbb Alongha V is többet tud, és sokkal kevesebbe kerül...(3000 a két pár), és egyszerűbb is beállítani. Erről azonban már volt itt vita....
Azért remélem Xenor jól megnézi azt a trek-et is.
Mert ha itt-ott hajlott, használt darabról van szó, akkor már messze nem egy jó üzlet, ahhoz túl drága, még kona villával is.
Ellenben a Schwinnél egy gagyibb féket viszonylag olcsón le lehet cserélni, ha persze nagyon muszály. Ha tényleg RC V a fék, akkor véleményem szerint azért messze helyt fog állni a feladatának, amire és ahogy Xenor leírása alapján használná. Az én '93-as A20-as canti fékemet gyűröm rendesen és még mindig tartja magát. És hol van egy A20-as egy RC-hez képest. Sehol.
Bár aki tárcsafékhez kezd szokódni annak már a Magura is gagyi...;)))))