Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 544
Úgy látszik Te többet tudsz mindannyiunknál :-). Én nem tudok olyanról aki egészen rendes pénzért végezte az idézőjeles munkáját, bár lehet, hogy ennek az az oka, hogy még csak 2007 év vége óta látok bele testközelből a folyamatba.
Előzmény: Törölt nick (542)
macita 2010. febr. 10. Creative Commons License 541
Honnan veszed ezt a "jó pénzért" dumát??? Személy szerint egy fillért sem kaptam a munkámért! Pedig ha utána számolsz, BP-Keszthely közötti távolságot (amit 2év alatt tettem meg hétvégenként), még a legolcsóbb utazási feltételekkel is elég tetemes összegre jön ki! A családi büdzséből elég rendesen hiányzik(-zot)! Minden tiszteletem a páromé, hogy elnézi ezt a hobbimat! Nem csak a modellezés élvezete miatt teszem mind azt amit teszek, hanem a környező intézetekből látogatóba érkező sérült, és nem sérült gyerekek, felnőttek mosolyáért, izgalmáért! Na persze a csillogó gyerekszemek, amelyek időről-időre visszajárnak, és örömmel konstatálják a kedvenc vonatuk megtalálását! Számomra ez az ami minden fizetséget megér!!! Persze nem mondanék le a forintosított javadalmazásról sem!! :-)) Az általad említett úr "hallgatását" valószínűleg az elfoglaltságnak lehet betudni! A tényleges összegekről csak ő, vagy a múzeum igazgatója adhat felvilágosítást! A számszerű konkrétumot ők ketten ismerik!
Előzmény: Törölt nick (538)
Törölt nick 2010. febr. 10. Creative Commons License 540

???

"Na erre mondtam, terülj-terülj asztalkám..."

Ha most a népmesei motívumból arra gondolsz, hogy itt valaki akkorát kaszált, mint ide Lacháza, akkor súlyos tévedésben vagy. Ahhoz dupla ekkora keret kellett volna. És van rá egy fogadásom, hogy ebben az esetben sem lett volna "terülj asztalkám", hanem előrébb lennének a dolgok. De úri ember tutira nem fogad. Vádaskodsz, nem szép dolog, hiányos ismeretek birtokában.:-(

"Furcsállom, hogy a kezdeti nagy lelkesedés (boldog boldogtalan járt le "segíteni" jó pénzért) után mára csak néhányan maradtak. Ugyan miért?"

Kiemelés tőlem. Ez egyszerűen nem igaz. Nem tudod mit állítasz, vagy megvezetettek, vagy nincs rendes információd.

 

Csak magamról tudok beszélni, hogy miért csökkent le a részvételem:

Menet közben Pestről Szolnokra költöztünk, és két óvodás gyerek mellett, úgy, hogy a feleségem is dolgozik, kicsit nehéz lenne Keszthelyre lejárni.

Nekem speciel soha nem volt anyagi természetű vitám, és most sincs sem a Múzeum, sem E.T. felé. Nem itt van a baj. A rendelkezésre álló kivitelezési összegből sokkal több lett megvalósítva, mint amit a Lajtán túl ennyi pénzből össze tudtak volna hozni.

Mellesleg E.T. nem egyedüli, aki "kiagyalta". Egy ekkora kiállítás létrehozása egy romos ruszki laktanyából egy embernek kicsit sok, nem gondolod?

Kicsit kéne gondolkodni, mielőtt a billenytyűzetet kezdjük koptatni:-)

 

Részemről lezártam a dologot. Ja, hogy "védem a mundér becsületét"? Persze, mégha csak 1%-nál kevesebb is a munkám benne, de benne van. Lehet utánunk csinálni, és jelentkezni segíteni, lennt Keszthelyen. Aztán, ha kiderül, hogy mennyi is a javadalmazás, akkor is meglenne a lelkesedés? Mert vagyunk páran a csapatban, akiknél ez meg van. Nem a javadalmazás, a lelkesedés...

Előzmény: Törölt nick (538)
3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 539
Nos ezekre a válaszokra pont azok tudnának válaszolni, akik nem jönnek a kiállítás közelébe már egy ideje. Akik a "mundért" védik csak saját magukért tudnak jótállni.
Előzmény: Törölt nick (538)
3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 537

Bármilyen hihetetlenül is hangzik, de annak idején én is elmentem ebédelni, sőt máshová is. Volt ezen közben is meghibásodás, ki lett javítva, ha lehetett. Jelenleg ketten felelnek a rendszerért.

 

Hogy az általam adott válaszok mennyire lettek volna hitelesek? Azt hiszem számodra semennyire...

Előzmény: alsó madárfogás (536)
alsó madárfogás 2010. febr. 10. Creative Commons License 536
Értem, elárulják, de ott is van? Mármint a nyitvatartási idő alatt mindig rendelkezésre áll olyan kompetens személy, aki az alanti felvetésekre hiteles válaszokat tud adni?
Előzmény: 3dhazard (535)
3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 535

Mondjuk elég nehéz megtalálni, hogy kitől lehet kérdezni, de az emlegetett teremőr nénik minden bizonnyal elárulták volna...

 

A keret elfogyott... valaki ennyi pénzért vállalta...

Előzmény: alsó madárfogás (534)
alsó madárfogás 2010. febr. 10. Creative Commons License 534
A keret elfogyott, legalábbis a legfőbb felelős így nyilatkozott.

A helyszíni vélemény: ennek nagyon egyszerű oka van, ilyen az emberi természet. Könnyebb utólag véleményt formálni, mint ott, azonnal, szemtől-szembe. Ne csodálkozz rajta, és meg lennék lepve, ha veled még sosem fordult volna elő.

A másik, hogy legyen kitől kérdezni, legyen kinek elmondani a véleményt. A teremőr nénik ilyesmiben nem kompetensek.
Előzmény: 3dhazard (532)
alsó madárfogás 2010. febr. 10. Creative Commons License 533
Egyetértek.
Előzmény: Törölt nick (531)
3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 532

Ez csak egy keretszám. Konkrét költségszámokat (részletest) sehol nem hallottam. Becslések, de csak durva becslések vannak. A kivitelezés megakadt, lelassult ez tény, ennek hátterében pénzügyi dolgok vannak ez is tény.

 

Egy megjegyzés: kevés olyan emberrel találkoztam, aki a helyszínen is elmondta a véleményét, kérdezett, nem csak utána máshol...

Előzmény: alsó madárfogás (530)
Törölt nick 2010. febr. 10. Creative Commons License 531
Van benne igazság. Sajnos tipikus magyar jelenség, hogy alaposan alá van tervezve egy építés költségvetése. Mindennel én sem vagyok tisztában a háttérben, és nem is nagyon szeretnék tisztában lenni. Én segítek, ahol tudok (ma már egyre kevesebbet tudok, sajnos). Lényeg, Keszthelyünk van, és ilyen nincs még egy Európában, becsüljük meg.
Előzmény: alsó madárfogás (529)
alsó madárfogás 2010. febr. 10. Creative Commons License 530
Vajon miért is kell ködösíteni a konkrét számok körül? A múzeum vezetése nem teszi, sem a megnyitó előtt, sem most. A 45 millió forintos költségvetés az épületen felül közszájon forgó, hivatalos adat.

Szép summa, de sok mindent meg kellett oldani belőle. Ha lenne még ugyanannyi, az sem lenne sok a befejezéshez.
Előzmény: 3dhazard (527)
alsó madárfogás 2010. febr. 10. Creative Commons License 529
Persze ettől még gyanítható, hogy a tisztán üzleti alapú megközelítés (fizetett alkalmazottakkal dolgoztatás) is ugyanolyan vagy még jobb lett volna.

Akkor nem kérsz, hanem követelsz, és ha nem teljesít valaki, már mehet is isten hírével.

Itt a kérés, becsüljük a jó szándékot, és elvárás, hogy ehhez mérjük a végeredményt; másfelől viszont azért csak 45 millió jó közösségi adóforint fekszik benne, és az erőfeszítéssel egyesítve állhatna akár magasabb készültségi fokon a projekt.

Mindemellett friss élményekkel gazdagodva szerint szép rendszer épült ki, de nem szabad megtorpanni, mert akkor nemhogy élénkülne, de pont lanyhulni fog az érdeklődés. Akkor is, ha a lelkes résztvevők haragosan letorkolják a kritikus hangot megütő (vissza)látogatókat.
Előzmény: Törölt nick (528)
Törölt nick 2010. febr. 10. Creative Commons License 528

OFF

Briko előrelátó volt:-( Pont ezért írta az 524. számú, és azt megelőző hozzászólását...

 

macita kolléga az egyik építő, aki szabadidejéből nem keveset áldozva húzta az igát az építéskor, amikor az asztalok csak 50x50cm-s farácsozat képét mutatták 500négyzetméteren, és bőven utána is.

 

Tiszteletre méltó a modellezési tapasztalatod, de hidd el, hogy mindannyian, akik résztvettünk/résztveszünk Keszthely építésében, mind azt hittük, tudunk mi modellvasutat építeni. Mostmár állíthatom, hogy tudunk. Az első munkában töltött napok után derült ki, hogy abszolút kezdők voltunk akkor. Sokszor a saját kárunkkon tanultunk keservesen, és volt, hogy neves, nem magyar szakember tanácsait követve jutottunk erdőbe. Mindezek ellenére tizenegynehány csupaszív emberke jóvoltából pár hónap alatt megnyitható állapotra hoztuk a kiállítást. (Egy ilyen volumenű kiállítások építésére szakosodott német cég felmérése szerint ugyanehhez 30 ember és 1,5 év kellett volna.)

 

Ehhez képest tessék kérni a sepregetést a megfelelő helyre, és olvasgatni, meg figyelni.

 

Az pedig nem ér, hogy a hazai üzleti élethez viszonyítjuk a kinnti nagyok közül bármelyiket is. Ha majd legalább fele annyi ember jut majd építeni, üzemeltetni Keszthelyt, mint pl. Hamburgot, akkor állítom, hogy megesszük őket reggelire. De amíg itt 5-6, fele részben szívből, jószóért dolgozó emberke jut erre a feladatra, és odakinnt 69 főállású fizetett alkalmazott, addig...

 

Nem panaszkodni akartam a fenntiek leírásával, mert igenis dicsőség még olyan keveset is hozzátenni a kiállításhoz, mint amit pl. én is hozzátettem. De annak is sokezer köszönet jár, aki csak egyetlen épületet is összerakot.

ON

Előzmény: Törölt nick (526)
3dhazard 2010. febr. 10. Creative Commons License 527

Az a bizonyos EU pénz a laktanya rehabilitációjára, az épület átalakítására lett javarészt fordítva. A két kiállításra a maradék...

 

Macita stílusa épp olyan amilyen, az övé; én csípem, de ez magánügy. A lényeget leírta. Konkrét számokkal senki sem fog tudni szolgálni, de tudtommal soha nem volt "terülj-terülj asztalkám!". Hogy ezt honnan veszed nem tudni...

 

A többi hozzászólásból is kilehet az érdemi problémát olvasni.

Előzmény: Törölt nick (526)
Briko 2010. febr. 6. Creative Commons License 524

Megelőzésképpen írtam.

Előzmény: Törölt nick (523)
Briko 2010. febr. 6. Creative Commons License 522

Válaszolok helyette, mert tudom, hogy Macita inkább a tettek, mint a szavak embere:

 

Ő azon kevesek közé tartozik, akik szívvel-lélekkel dolgoztak azon, hogy legyen Magyarországon is valami olyan, ami Európában is ritkaság. Ha valaki, mondhatni együtt él egy "projectel", abba belead apait-anyait, akkor nehezen tud érzelem mentesen nyilatkozni róla objektíven.

 

Egyébként ez a vélemények topicja is (lásd felül a topicleírást), de kérlek szenteljél különleges figyelmet a kivastagított részre.

Előzmény: Törölt nick (521)
macita 2010. febr. 6. Creative Commons License 520
Lehet hogy te szóból értenél, de ez csak a "belső" kör ismerheti a konkrétumokat! Tőlem biztos nem tudod meg! Viszont szívesen néznék ITT MAGYARORSZÁGON hasonló volumenű "kiállítást"! A többség ugyan is, ugyan úgy mint a mi kiállításunk, más szemével változatlan, unalmas! A kinti nagyok sem tökéletesek, mégsem reklamáltam a "régi" asztal változatlanságát! Nekünk most csak ennyire telet az anyagiakból! Várjuk a vasúthoz való elfekvő tárgyi felajánlást! :-))
Előzmény: alsó madárfogás (519)
alsó madárfogás 2010. febr. 5. Creative Commons License 519
"csak bizonyos dolgok rendezése után" - szóból ért(ene) az ember. Amíg sejtelmünk sincs a háttérről, addig bizony az a releváns információ, amit az odalátogatása alatt hatalmasat csalódó leírt.
Előzmény: macita (518)
macita 2010. febr. 5. Creative Commons License 518
Kedves Gyurma!
Hiába próbálsz építő jellegű kritikát írni, segíteni, ha nem tudod mi van a hátérben! Ha nem vetted volna észre, Magyar honban vagyunk! És itt szigorúan a háttéröl van szó!! Milyen tényállásról szeretnél hallani? Az általad említett "releváns" személyek (már akire mi gondolunk), sose fogja elmondani a valós okot! Ha komolyan gondolod a megnyílvánulást, akkor elárulhatom bizalmasan, hogy egyelőre ez az állapot fog stagnálni még jó ideig! Karbantartás, üzemeltetés, és nagyon minimális fejlesztés! Változást csak bizonyos dolgok rendezése után lehetséges!
Előzmény: Gyurma5 (517)
Gyurma5 2010. febr. 5. Creative Commons License 517
Kedves Macita és mások!

Építő jellegű kritikát próbáltam írni, tudom néha nem a legmegfelelőbb kifejezéseket használtam, ennek fő oka az oldal közösségi fórum mivolta. Azonban sajnálattal tapasztaltam, hogy mind a szövegértéssel, mind az érdemi - érzelemre hatást mellőző - tárgyilagos válaszadás kapcsán komoly problémák merültek föl. Remélem a későbbiekben egy releváns személy is nyilatkozik majd a tényállásról, mint ahogy tették pár hónappal korábban is.
Előzmény: macita (515)
Törölt nick 2010. febr. 4. Creative Commons License 516
Hamburgban 69 főállásban ott dolgozó emberke igazgatja a vonatokat, építgeti a pályát és karbantart. Ennek a fele lenne lennt Keszthelyen, akkor már régen készen lenne a kiállítás:-)
Előzmény: macita (515)
macita 2010. febr. 3. Creative Commons License 515
Kedves GYURMA!
A két évvel ezelőtti állapotokat nem lehet összehasonlítani a mostaniakkal! Akkor 8-10 ember tudott dolgozni a teremben, mára jó ha 3-4-en vannak! Azóta a háttérben is történt bizonyos dolgok, amik nem tartoznak a nagy nyilvánosságra, így te csak a felszínt látod! Örülj neki!
Neked nagyon zavaró bizonyos modell mozdonyok hangja, hát dugd be a füled! Az élcelődést félretéve te csak 1 vagy a látogatók között, így a többség óhaját vettük figyelembe akik élvezettel hallgatják, és követik a szerelvényeket! Valószínűleg neked nincs hangdekóderes mozdonyod! Ha itt hangzavar van, akkor te még nem jártál pályaudvaron!? Ott valószínűleg síri csend honol!
Az a baj, hogy a kezed befér! Pont ilyen "kíváncsi" emberek miatt tűnnek el figuráink, eszközeink! Kinek nem inge, nem veszi magára!! Egyébként nem véletlenül voltak leszedve az üvegek, valószínűleg hibaelhárítás, vagy síntakarítás céljából volt félre rakva!
A végére hogy lezárjam a dolgot, Hamburgban, és Berlinben is volt szerencsém látni a "NAGY TESTVÉREKET", de ott sem volt tökéletes az üzem!!! Viszont ott nem reklamáltak ilyesmiért a látogatók! + az ő költségvetésük éves szinten kb annyi mint a Keszthelyi asztal teljes értéke!! Az ott dolgozó emberek száma a kezdeti csapatunk számának (8-10 FŐ) a nagyon sokszorosa!!!!
Egyébként személy szerint örülök hogy megnézted a kiállítást, eböl is tanulhatsz, hogy tökéletesebb asztalt tudjál otthon eszkábálni!!
Előzmény: Gyurma5 (510)
Törölt nick 2010. febr. 1. Creative Commons License 514
Tudom én, hogy nem ezen volt a hangsúly, ezért is tettem ki a vigyorjelet!
Előzmény: Gyurma5 (512)
2xlion 2010. febr. 1. Creative Commons License 513
Szerintem sajnos nagyon kevesen vannak az építéshez, üzemeltetéshez, karbantartáshoz, prompt hibaelhárításhoz, javításhoz. A pályákhoz legalább 5 ember kellene folyamatosan, és akkor még a látogatókkal történő eszmecseréről és esetleg egy kis lecsüccsenésről szó sincs.
Előzmény: Gyurma5 (510)
Gyurma5 2010. febr. 1. Creative Commons License 512
Valóban Déli! Elírtam. De úgy gondolom nem ezen van/volt a hangsúly.
Előzmény: Törölt nick (511)
Törölt nick 2010. febr. 1. Creative Commons License 511
Déli az a Keleti:-)))
Előzmény: Gyurma5 (510)
Gyurma5 2010. febr. 1. Creative Commons License 510
Szép lesz ..... 15 év múlva


Ma direkt a modellvasút megtekintése céljából mentem el a múzeumba. Pont nyitás után voltam a kiállításon, amely akkor nagyon ígéretesnek, és az ott dolgozó - akkor még rendkívül lelkes - modellező alapján, nagyon grandiózusnak tűnt.
Most (ha jól számolom majdnem 2 év után) újra megnéztem és bizony elég nagy kiábrándulás volt. Nyitáskor még azt emlegettétek, hogy "húú hát nyár végére biztosan kész lesz" (2008). Most gyakorlatilag kevesebb gép mozgott mint akkor.....

A Zala-asztal már nyitáskor egész jó állapotban volt ránézésre, így most nem lepett meg, hogy jelentős változás nem történt (bár egy elem hiányzott az egyik dombról, ami miatt egy nagy lyuk volt a domborzatban), az viszont óriási hiba, hogy a kastély még mindig egy durva papírmodell (tudom, hogy bonyolult épület, de 2 év alatt nem sikerült összerakni?). Visszatérve az asztalra - ekkor még lelkes voltam, csak a távolban hallottam valami aszfaltbontásra emlékeztető kopácsolást - az volt az első benyomásom, hogy kicsit hiányosan mennek a szerelvények, mivel csak a kisebbek működtek, azok is nagy hangzavarral (szegény gőzősök rossz állapotban lehetnek már - bár lehet, hogy ez az alapzajuk, nekem viszont a meghibásodás felé mutató jelnek tűnt a hangjuk). A nagyobb (4-5-6 kocsis) mozdonyok meg egy helyben álltak, illetve volt olyan ami 1 méternyi pályán mozgott oda-vissza.

Rosszat sejtető jelként értékeltem, hogy a "Keszthelyi-öbölben levő" irányító panel 90%-ban hibaüzeneteket írogatott ki, hogy miért nem indulhatnak el a szerelvények.

Átmenve a D-i vasút asztalához azonban benyomás ért, hogy már nem fehér folt az asztalokon, hanem viszonylag szépen épül, bár még messze van attól, hogy hasonlítson a Semmering pálya részletességéhez. Negatív viszont, hogy nem mentek rajta a vonatok! Csak 2 mozgott: egyik Keletiből ki és az alagút után vissza (el se érte Kelenföldet(?)), míg a másik a Keleti és Fehérvár állomás között ingázott. Sajnálom, hogy ezek nem érik el Kanizsát és Keszthelyt, illetve hogy ilyen kevés mozog.

Nürnberg..... még mindig semmi:S Nem tudom mit terveztek ide, de ha már nem megy semmi, akkor nem értem miért nem lehet a sínek alá berakni valami alapot, hogy ne úgy nézzen ki, mintha hóvihar után lenne. A Fekete-erdő Németország asztalon, hát hogy is mondjam finoman: "nyitáskor több minden ment!". Most SEMMI (direkt rákérdeztem jegyvásárláskor, hiszen itt már valaki panaszkodott, hogy nem szóltak neki, hogy áll minden és megvette a jegyet). Tényleg semmi sem ment. Láttam, hogy ég számos mozdony lámpája - de minek? - de mozdulni egy se mozdult. 2 éve legalább MENT(!) 2-3(!) mozdony körbe-körbe ugyanazon a pályán, most semmi:( ! Ekkor vettem észre, hogy mi az a betontörésre emlékeztető - ekkor már idegileg kiborító - hang: egy mozdulatlanul a pályán - valahol 2 állomás között - álló tekintélyes gőzmozdony (a zalai mini-gőzmozdonyokohoz lépest). Őszintén: miért kellenek hangeffektek? Ez olyan mint amikor tuc-tuc zenét hallgatnak mobiltelefon hangszóróján (a nemidénbarnultak) a nyílt utcán. Szánalmas és zavaró. Miért? Egyfelől a hangnak köze nincs az eredetihez, hiszen valami minihangszóró adja ki a zajt (én is betonbontásnak gondoltam csak amikor jól megnéztek közelről vettem észre, hogy ez egy gőzmozdony működési hangja akar lenni), másfelől pedig iszonyat idegesítő, hiszen ez a gyenge hangutánzás monoton és 20 másodpercenként megismétlődik! SZÖRNYŰŰŰŰŰ de tényleg az! Miért erőltetitek? Ráadásul egyhelyben is áll, így nem lehet megmaradni ott 10 percnél tovább mert az ember idegeire megy: mondjuk az is igaz, hogy olyan frekvenciájú hang, amit a fél teremben lehet hallani, így ha mozogna se lenne jobb! Inkább mozogjanak a mozdonyok ne pedig hangot utánozzanak!

Semmering: Még mindig a legjobb állapotban van, bár nem értem miért nem működött egyáltalán semennyire? Amikor nyitás után láttam nagyon szépen ment rajta (igaz kevés) 2, talán 3 mozdony! Most semmi! Csak az emlékvonat állt valahol félúton a pályán, miközben a működtető panelen egy - angolul értő külföldiek számára - nagyon kellemes háttéren a következő volt látható paint festékszóróval kiírva: MODELL RÉLVÉLY EXIBISÖN (lehet nem pontosan ugyanígy, de gondolom értitek a lényeget) - szerintem ez nem vicces, hanem nevetségessé tesz mindent a távozó vendég előtt.

Őszintén szólva nem értem a helyzetet! Nyitás előtti pár hónapnyi rövid idő alatt az elmúlt 2 év fejlődésének legalább 25*ösét sikerült produkálni. Nem értem miért olyanokról írogatnak egyesek, hogy húú felső vezeték, víz a folyókban, meg fel-le nyíló sorompók, amikor az építkezés alig halad, és a pályán állnak a mozdonyok? Vagy csak egyszerűen lusták képzetlenek(?) az ott dolgozó múzeumi alkalmazottak, hogy elindítsák a rendszert? Sajnos nagy kiábrándulás volt elmenni a kiállításra, pedig nagy reményekkel mentem, mondván 2 éve épül, csak eljutott már egy nagyon előrehaladott állapotba..... hát nem! Hol van innen még az, amit egyik modellező álmodozva mondott, hogy vörös fény mellett éjszakát is be lehet majd mutatni, amikor a házak fényei, meg a szerelvények lámpái és a kocsik világítása lesz majd látható minden órában ~15 percig? Ehelyett sok helyen még semmi nincs, sőt néhol még az üveg elemek között is olyan távolságok voltak, hogy az asztal elkezdett megrongálódni (Németország-asztal ÉNY-i sarka - Hamburgnál), vagy éppen nem volt a helyén az üveg elem, vagy Semmeringnél a kezem befért két elem közé - csodálkozom, hogy megvannak még ott a modellfák.

Az elmúlt két év változásait most összegezve úgy érzem nem sok választja el a mesebeli király új ruhájától, azonban valamiért mégis úgy érzem, egyszer tényleg szép lesz ez a kiállítás..... talán 15 év múlva tényleg.
baktairrrr 2010. jan. 7. Creative Commons License 509

Sziasztok! Egy kis érdekesség: a németek elég gyorsan építkznek... 10 perc alatt egész Svájcot felhúzni :D Ott biztos mást ebédelnek!

 

 

miwula építés
v43 1341 2009. dec. 23. Creative Commons License 508
Kellemes karácsonyi ünnepeket, további sok kitartást az asztal építéséhez és boldog új évet kívánok a topik összes lakójának és kedves családjának!
Gábor