Szállást én leginkább a bookingon szoktam foglalni - nem kell előleg (ahol kell, olyat nem választok), le van írva minden tulajdonsága a szállásnak, az is, hány m2 (mondjuk módjával kell elhinni), van hozzá térkép, ahol lehet keresni - de van sok lengyel szállásos oldal is. Szerintem keressetek valahol metró közelében, de mindenképpen jó közlekedésnél és a városban tömegközlekedjetek. Tavaly még megvolt az ottani "BKV" honlapja is, most nem találom... de ha meglelem, mutatom majd (kb. úgy kerestem, hogy Warszawa public transport...)
Szlovákiában Zólyom után el lehet kerülni a fizetős útszakaszt (csak 15 km és se előtte, se utána nem fizetős, elvből juszt se megyek rá egy tíznapos matricával...) - ezt sokat rágtuk a többi topikban.
Nagyon jó tervezgetést és nagyon jó, nagyon kellemes kalandokat és pihenést!
Varsó is szép város. Csak más a hangulata, mint a sűrű történelmi belvárosos helyeknek. Laza, levegős, virágos.
Az autóval utazásra nézd át a krakkói topikokat: Krakkó, Krakkó és Dél-Lengyelország, Zakopane. Ha a "toronyiránt egyenesen északnak" megoldást választod, akkor Krakkóig összesen egy 15 km-es fizetős szakasz van Szlovákiában, Zólyom és Besztercebánya között, de el lehet kerülni a régi úton. Krakkótól északra nem tudom, nem jártam arra... de mintha nem lenne autópálya, ill. pálya nélkül is lehet menni, azt hiszem. A térkép megmondja.
Szerintem a 6-7 napot bontsátok ketté, és Varsó előtt nézzetek meg egy másik lengyel várost is.
Persze bizonyos szempontból Gdansk, Wroclaw, Krakkó szebb mint Varsó, mégis Varsónak van egy hangulata. Egyrészt baromira lehet érezni a szocialista építkezés hatásait. Ilyen tekintetben olyan, mint Berlin. A felhőkarcolók érdekesen telepednek a városra. Csak míg Berlinben a világháború után úgy döntöttek, hogy egy modern várost hoznak létre, Varsó elkezdte rekonstruálni önmagát. Szerintem arányaiban nincs annyi szép rész, mint mondjuk Budapesten, de a belvárost mindenképp érdemes megnézni. Szerintem igenis van hangulata a városnak. Számomra a legszebb, ahogy a Zsigmond oszlophoz érünk. Elkezdődik a történelmi belváros, a sétálóutcák, alattunk meg forgalmas út villamossal. Nekem gyönyörű. Mondjuk szerintem 2-3 nap bőven elég rá.
Van már közvetlen rep járat is, lehet egyszerűbb és gyorsabb is lenne. Én pl Varsóba tuti nem mennék fel autóval. Amúgy szakaszos a pályarendszer Lengyelhonban, ami azt jelenti, hogy eddig a Krakkó - Wroclaw vonalon találtam két olyan szakaszt, ahol részenként 16 zlotyi volt a díj. A legyel rendőrök nem üldöznek, mint az otthoniak, tehát erre nem kell számítani. Trafipaxot én pl 1x láttam -persze a telepítetteken kívül-, ahol ténylegesen lőttek -pedig már 3 éve itt élek-. Utazási időre szvsz egy 8-10 órát simán számolj, lehet több is. A lengyelek egyébként durván vezetnek, szerintem rosszabb a morál, mint otthon. Május eleje még hűvös itt. Ami azt jelenti, hogy lehet egyik nap pólós idő van, de a másik napon vissza kell venni a TÉLI kabátot, mert 15-20 fokot esik a hőmérséklet.
Amúgy egyet értek az előttem szólóval, el nem tudnám képzelni, mi a fenét lehet csinálni Varsóban egy hétig. Krakkó, Zakopane, Gdansk, Wroclaw... Millió szebb város, vagy környék van itt, de persze Ti tudjátok.
El nem tudom képzelni hogy Európa egyik legcsúnyább fővárosában mit lehet egy hétig nézelődni :))
Amúgy az odaútra szvsz két opció van: - ha reggeltől estig le akarjátok tudni az utat, akkor érdemes a Google által ajánlott "szinte végig" autópályás-gyorsforgalmis verziót választani: Pozsony-Brno-Katowice-Czestochowa érintésével. - ha viszont nem sietős, akkor a hegyes-völgyes Zólyom-Donovaly-Chyzne-Krakkó-Kielce utat ajánlom, itt csak szakaszokban van 2x2 sáv, de cserébe van látnivaló is (pld Árva vára).
Mindkét verzióban a cseh és szlovák sztrádaszakaszok a fizetős-matricásak, Lengyelországban a fenti szakaszok (egyelőre) ingyenesek. Időjárás nagyon szeszélyes tud lenni, meleg ruha, esődzseki tartalékban legyen a csomagtartóban, akkor biztosan napos idő és 25 fok lesz :-D
Sebességhatárokkal vigyázni kell, főleg Szlovákiában lézerkednek akár több faluban is ugyanazon az útvonalon, Lengyelországban meg ráadásul sok civilnek álcázott rendőrautó járja az utakat, szabálytalan előzésekre, zebra-gyalogos előtt nem megállásra ugyanúgy vadásznak mint a gyorshajtásra.
Itt azt írja, hogy "Access by private transportation." Tehát én úgy értelmezem, hogy leginkább autóval lehetne megközelíteni. De vannak Varsóban irodák, akik egész napos túra keretében elvisznek, pl ezek: http://abpoland.com/package/treblinka-tour-from-warsaw/
A lengyelek a háború után sok mindent újjáépítettek. Nekem két városnál volt olyan érzésem, mintha egy filmstúdió felépített díszletvárosában járnék. Ilyen volt Elblag és Glogów. Igazából lehet, hogy csak ezeknél a városoknál érzem a díszlet-jelleget. De kíváncsi lennék, van-e még ilyen típusú város, amire esetleg nem figyeltem fel. :)
W allegro.pl zobaczyłem ogloszenię Pana, i interesuję się tym, chciałbym zakupyć produkt. Cena się odnosi jednego sztuka? Czy możemy omówić przecenę jeli kupuję razem wszystkie trzy? Cena jest brutto lub netto?
Sziasztok! Allegrorol szeretnék vásárolni és egy pár kérdésem lenne az eladó felé. Ha valaki le tudná fordtani az nagy segítség lenne.
Helleo!
Olvastam a hirdetésed és felkeltette az érdeklődésem. Szeretném megvásárolni a hirdetett terméket. Az ár egy darabra vonatkozik? Ha egyben veszem meg mnd a hármat lehet e szó engedményről? Az ár bruttó vagy netto? Válaszát köszönöm XY
Z Nowej Słupi, szlak niebieski tzw. Droga Królewska - wymagajšcy, ale ciekawy i dajšcy większš satysfakcję! ok. 1,5 godz, 3,5 km, ok. 300 m różnicy wysokoci
Na poczštku szlaku duży parking, restauracja, budki z pamištkami oraz pierwsza atrakcja i pierwsza legenda - pomnik pielgrzyma Emeryka. Szlak prowadzi przez las, cieżka na poczštku lena, bita. Im bliżej celu coraz bardziej kamienista, na pewnym odcinku doć wysokie (szczególnie jak na małe nóżki) kamienne schody. Urozmaiceniem na trasie sš duże, rzebione w drewnie stacje drogi krzyżowej. Po drodze warto skręcić kilkanacie metrów do buku Jagiełły - tu możemy odpoczšć na ławeczkach i wspomnieć ilu pielgrzymów przez setki lat pokonywało przed nami tę samš drogę. Wród nich było wielu królów podobno Władysław Jagiełło odwiedził więty Krzyż aż 11 razy! Ławeczki czekajš na wędrowców także szczycie odcinka z kamienno-drewnianymi schodami, na granicy lasu i łški (przy grocie Matki Boskiej) oraz na łšce przed szczytem. Odpoczynek na trasie warto wykorzystać na opowiedzenie dzieciom legend np. o gołoborzach, czarownicach i diabłach, o rycerzu Emeryku i założeniu Sanktuarium więtego Krzyża.
Ostatni odcinek szlaku prowadzi przez łški w upalny dzień będzie to zapewne najtrudniejszy moment wycieczki, otuchy dodaje fakt, że na szczycie widzimy cel trasy. Na łšce znajdujš się liczne ławeczki i stoliki.
Ha vmit nem értesz, akkor leforditom, de sztem egy jobb translate programmal meg lehet érteni.
Ha a Swiesty Krzyz kolostorhoz szeretnék felgyalogolni, az mekkora távolság Nowa Slupiától? És milyen a terep, Köves, erdős, elhagyatott, könnyen járható, turistáktól hemzsegő, félelmetes? És időben kb mennyi? :) :) Tudtok ebben segíteni?
Voltam már jopárszor lodzban, egy igazi ipari/kereskedelmi város sok lakoteleppel. Nem éppen lengyelország gyöngyszeme. sztem pl. wroclaw fényévekkel szebb. Alapvetöen lengyelország a rendszerváltást követöen hihetetlen fejlödésen ment keresztül. Sztem már rég leköröztek minket, pedig 20 30 éve még szinte üresek voltak arrafelé a boltok. Most meg a középosztály sokkal jobban él mint nálunk. Unokatesom frankfurtbol költözött gdyniába, nagyon jol eléldegél. Voltam nála nyáron és a hármas város nekem nagyon bejött. Rengeteg a felujitott épület meg lakotelep. Kérdeztem is hogy honnan van erre pénz. Azt mondták, hogy szinte az összes társasház gyüjti a pénzt és jo 20 év alatt most gyült össze annyi, hogy belevágjanak a felujitásba. Tényleg nagyon szembeötlö a sok felujitott épület. A közterületek is sokkal szebbek. Nem az a hulladék fekete aszfaltos járda van mint budapesten, hanem mindenhol diszkö. Németeket nem nagyon szeretik, de ahogy láttam szinte mindenben öket majmolják. Nekem az a brnyomásom, hogy észak és dél szép, az ország közepe az egy nagy kopárság. Északon nagyon tetszett a sok kis toval tarkitott vidék, délen meg a hegyek tetszenek. Ami még pozitiv, hogy cigányok szinte nincsenek, de ettöl függetlenül a közbiztonság semmivel sem jobb a magyarnál. + a jövedelemado alacsonyabb mint nálunk.