AZ egyik cimboram panaszkodott, hogy kezd tonkremenni a kuplung a seatjaban. Megemlitettem neki, hogy nallunk ez egy gyors folyamat, majd a beszelgetes utan beultem a kocsiba, erre Meg beesett a kuplung pedal.
ha tovig nyomod Es nem erzel femes remegest a pedalon, akkor JO esetben munkahenger hiba. Alsot Es a folsot egyszerre erdemes cserelni, nem Nagy ugy, a legteleniteshez be kellfogni AZ asszonyt, Kb fel oran keresztul kell taposni a pedalt, egy KIS alakformalas mindig jol Jon :)
En kicsereltem a munkahengereket, utana derult ki, hogy a kiemelo villa nyekkent be. Ha mar szet kellett szedni, akkor mar a komplett kuplungot minden bizbadaval kicsereltettem, illetve a terepvaltot is, ha mar ott voltunk, akkor a valto is kapott egy frissitest. Hiaba, tudok elni:)
Terepen azert sokat van hasznalva a kuplung, algyon egyszer 12x tilitoliztam, amig be tudtam fordulni AZ egyik kanyarba, a samuraira meretezett osvenyek nem mindig elegendoek a landynek.
megnyomja az emelővilla közepét (ami egy tulképp egy kétkarú emelő)
és az emelővilla kiemeli a tárcsát.
A beeső kuplung az több minden lehet. Eltűnt az olaj, beszart a munkahenger (az alsó szokta eldobni a kanalat) vegy beszakadt az emelővilla közepe (típushiba).
ma reggel beesett a kuplung pedálom menet közben. a D1-ben a pedál kuplung szerkezet között bowdenes az összeköttetés vagy vmi más? sztem a mechanikus külső részen lesz a hiba, mert maga a kuplung jó csak a pedál nem vezérli. ...azt lehet rosszul gondolom
Discot terveztem venni, csak nem feheret. Aznap vagy inkabb azon a heten nem volt felhozatal, csak amit megvettem. Mivel szulinapom volt, meg kellett venni aznap :)
Elotte Ford Expedition-t neztem, na az nagy.
A haverom mondta hogy vegyek TrailBlazert, vagy Durangot, de mondtam nem. Persze azota is fel a Zsirafban ha kanyarban megyunk :) Mas basztatott hogy vegyek Cserokit, de az meg nem tetszik. Igaz olcsobbek lettek volna, azokat hozzad basszak 2-4 ezer dolcsiert - 1 havi fizu sincs.
veletlenul lett feher, aznap csak ez volt elado. Nem banom, jobban tetszik feheren mint mas szinben. Anno olvastam valahol hogy a feher szinu autokat konnyebb is eladni - igaz a Zsiraf nem megy sehova, max a junkyardra ha mar semmi esely megmenteni.
meggondolando, hiszen ~0.3%-os fogyasztas csokkenes azert sokat jelent :) a 6000km alatt hasznalok mondjuk 900 liter benzint, tehat tudok sporolni 2.7 litert, az a mostani aron, 3.51 dolcsi :)
Néha azért nézz alá hátulról, mert a 2" emelésnél, ha terepre is mész, könnyen át tud fordulni a kanyarstabi a kutyacsontnál, és akkor nyomja a hidat az meg vissza és a szilentjei is károsodnak.
érdemes kivenni, nem nagy művészet, és az a -7kg vas a fogyasztásnak is jót tesz:)
Vízhajtásúvá alakítjuk Winkler tehenét. Házilag, fillérekért. Felezzük a fogyasztást, kitisztítjuk a kipufogógázt. Vagy csak simán felrobbantjuk. Tovább »
Ha spórolni akarsz a legegyszerűbb az, ha kopóautónak veszel mondjuk egy marutit, ahogyan ezt Koppány Józsi márkatársunk tette, a rekord neki 3,66 l/100km.
Szép képek. Amikor mesélsz róla, így kezded? Hó volt, hó nem volt.... :)
A fogyasztáshoz: nekem 235/85-tel országúton és pályán ( 90-100 mindkét helyen ) köbö fél literrel kevesebbet eszik, mint a gyárival, mert jócskán kevesebbet forog, így vidáman kijön 9 alatt. Persze ha nem fúl ezer kilométeres szél szemből :) A városi szerintem ugyanannyi, mint a kis gumával, de mivel városban alig közlekedek, azt is öregesen, ezért ezt nem is nézem.
HHO hidrogéncella kocsiba. Egy ipse mesélte (tehát már 90% hogy kamu:)), hogy egy haverjának a P38asában van hidrogéncella, -30% fogyasztás.
keress rá bárhol, gugglin pölö, de eléggé gyanúsnak tűnik, valszeg azért, mert az is. Csak azért kérdeztem, mert hátha vannak itt olyan mágusok, akik már akár próbálták is esetleg :P