A Román Vasutak (CFR) és a Bolgár Államvasutak (BDZ) tájékoztatása szerint a 2017-es évben a 1471/1481 // 1480/1470 számú Nesebar-Albena vonaton a díjmentes FIP-szabadjegyet nem fogadják el. A jogosult vasutas munkavállalók, nyugdíjasok és családtagjaik érvényes FIP-igazolványuk alapján a román és bolgár szakaszra 50 százalékos menetjegyet válthatnak, illetve a MÁV-START Zrt. által értékesített bármely kedvezményes árú menetjeggyel (pl. City-Star) igénybe vehetik a vonatot.
Változások a FIP-igazolványok elfogadásánál Az idegen vasutak által kiadott, érvényes, de a kötelező biztonsági elemként előírt, UV-fényre reagáló FIP-emblémát nem tartalmazó FIP-igazolványokat a 2018-as év végéig fogadják el.Korlátozások az ÖBB-nél2016. december 11-től az Ausztriába FIP-szabadjeggyel utazóknak az ÖBB vonalain közlekedő valamennyi RJ-, ICE-, IC- és EC-vonaton külön igénybevételi díjat kell fizetniük, a be- és kilépő, valamint az osztrák belföldi forgalomban egyaránt. Ugyancsak külön igénybevételi díjat kell fizetni a Graz és Klagenfurt között közlekedő ICB-vonatokon az osztrák belföldi és nemzetközi viszonylatban is.
A díjat a magán- és a szolgálati célú utazások során is meg kell fizetni. A Kein Zuschlag erforderlichfeliratú bélyegzővel ellátott szolgálati és kísérő utazásokra is ugyanez a szabály vonatkozik.A megfizetendő igénybevételi díj a fenti vonatkategóriákon: 2. osztályon 10 euró1. osztályon 15 euró A díj a vonaton pótdíjmentesen megváltható. A megfizetett igénybevételi díj érvényessége a kiadást követő napon 24.00-ig érvényes, és tetszőleges számú utazásra jogosít a FIP-szelvény szerinti kocsiosztályon. A megvásárolt helybiztosítás független az igénybevételi díjtól, azt nem helyettesíti. A következő esetekben nem kell megfizetni az igénybevételi díjat:
helyi (elővárosi) forgalomban
ÖBB éjszakai vonatok igénybevétele esetén
FIP-igazolvány alapján váltott, 50 százalákos kedvezményű menetjegy esetén
ÖBB Österreichcard felmutatójának
FIP-kártya felmutatójának
a Magyarországot érintő alábbi vonatokon:
346/347 DACIA
EN462/463 KÁLMÁN IMRE (München)
EN 40462/466, 463/40467 Wiener Walzer (Zürich)
EURegio (ER) vonatok GyőrBruck a. d. L, GyőrWien
A korábban kiadott 56635/2016/START számú rendelkezés egyidejűleg hatályát veszti.
Májustól nem közlekedik még semmi, továbbra is június közepén-végén indul mindegyik. És igen, Adria lesz naponta, ráadásul szeptember közepéig.
Horvátországba maradt a 60% menettérti - meg most van 30% is egy útra - Bulgáriába a CityStar és megvan a Montenegro-Spezial is. Az Istria biztos kap majd megint valami extra kedvezményt, Rijeka felé is.
Talán azért, mert ez nem az "utazás nemzetközi buszokon" topic... :-P
A busz is sokszor lassú, helyenként büdös és kiszámíthatatlan... meg ott is ki lehet fogni kellemetlen utasokat. Plusz még kényelmetlenebb is, és nemcsak akkor, ha éjszaka mész. Az, hogy a legtöbb járat közvetlen, abban egyet tudok érteni, de ettől még maradunk a vonatoknál.
Berlinbe szerintem sokkal jobb a repülő. Reggel megy. Olcsóbb sokkal, mint a vonat. Nem beszélve a gyorsaságról is. 1 óra alatt kiér a gép, és jelenleg nagyon sok dátumra 3999 Forint a jegy. Dátumok. :)
Igazából még az sem biztos, hogy München lenne az úticél. Szóba kerül Drezda, vagy Berlin is. Az utóbbi két esetben a Metropollal utaznék. A jegyár egyforma, a biztonság és a kipiheten érkezés miatt az egyszemélyes hálót fogom választani. Hazafelé már autóval jövök, és azért jó lenne kipihenten nekivágni a hazaútnak.
Annyira már nem olyan kihasznált, mint régebben, most inkább annyi utas van rajta, mint Berlin felé. Az szezonfüggő, hogy mennyire van tele, májustól már kezdenek jönni az utasok, addig jobban előfordulhat, hogy sikerül fülketárs nélkül megúszni.
Ha a kétágyas drága, van háromágyas is, meg ott a négyágyas fekvő, azt kevesebben is keresik, mint a hatost. A lényeg az, hogy nem szabad sajnálni erre a pénzt, nemcsak a biztonság miatt, hanem ha másnap használható állapotban akar lenni az ember (már amennyire ezt a hajnali kelés engedi), akkor is.
A tavasz folyamán Münchenbe szeretnék utazni. A pontos időpont még nincs meg, de reggelre kellene odaérnem, lehetőleg kipihenve. Olvasgattam a fórumot, meg nézegettem a MÁV hpnlapját is, valószínűleg az EN 462-vel mennék. Milyen jegyet érdemes választani, mert meg sem alvó, sem hálókocsiban nem utaztam? A Sparnight jegyeket mennyivel előre kell megvenni, mert nem igazodok el a rendszerben. Az Elvira nem ad tájékoztatást a jegyárakról. Vagy én voltam ügyetlen. Csak odaútról lenne szó.
A könyvben sincsenek benne egy ideje, azokat azóta is magánszorgalomból tehette fel egy lelkiismeretesebb dolgozó. Valószínűleg az, aki a bécsi csatlakozó EuroNight-ok menetrendjét és összeállítását is felrakta, meg a railjet étlapját, a cseh hálókocsi árlapját, sőt még azt is, hogy a lengyel hálón milyen reggelit adnak... és ezeket folyamatosan frissítette is.
Miután az utóbbiak is hiányoznak, és a mostani vonatonkénti menetrenden is látszik, hogy más formátum, így valószínűleg más kezébe került az adatok kezelése, aki vagy nem ért ezekhez, vagy nem tartja olyan fontosnak, esetleg ideje nincs rá, hogy ilyen mélységben csinálja...
Csak úgy... kíváncsi voltam, hogy csak nekem hiányoznak-e ezek a fehér oldalak vagy másnak is. Azért ilyen "esetlen" a táblázat, mert egy pdf szerkesztőben készült a meglévő , 1 vonatpárt tartalmazó mezőkből. (De már jövőre már nem lesz miből hiányozzanak a fehér oldalak.)