Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Láttam már én is 2 db 300 literes puffert az előszobában, a pince meg tök üres volt:-) Amúgy egy ekkora tartály statikai probléma is lehet, a födémek. Lakások födémét 200 kg/m2 terevezik. Van egy jó meg egy rossz hírem. Jó, hogy a födémet nem terheted túl hatszorosan. Rossz az hogy a födémed ötszörösen túlterhelt. Nem szívesen laknék alattad.
Amúgy az a baja a kazánnak, hogy nem tudod kiterhelni. Jó megoldásnak tűnik még a nyiss ki minden abalakot verzió is, párásodással sem lesz gond és a kazán is alapjáraton fog duruzsolni. Vagy, rá lehetne kötni még vagy három szomszédot, akkor sem lesz gond vele. Kifogyhatatlan vagyok a jobbnál jobb ötletekből :-)
Ez a rendszer ilyen, majd ha megadja magát a kazán 10 év múlva, akkor majd át lesz építve. Kár ezt tovább ragozni.
Idézet HG-tól:
Ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk!! :-)
Egy 17 éves, nyíltégésterű kazán volt korábban. A tervező annyit mondott, hogy ebben a lakásban nem lesz számottevő megtakarítás a korábbi költségekhez képest, inkább a biztonságos üzemeltetés indokolja a cserét. Részletekbe nem bocsátkozott, hogy miért lesz kismértékű a megtakarítás. Azt sem vetette fel, hogy pl. a radiátorokat cseréljem le. Kérdezte, hogy milyen kazánra gondoltam, nem volt ellenvetése. Laikusként megbíztam benne.
A 500 literes puffertartály-gardrób-feleség kombón jót vigyorogtam, bár jelen helyzetben egy kicsit keserűen. De nem kivitelezhetetlen. Ha a helyigényt, mint feltételt félretesszük, akkor a puffer a jobb megoldás vagy a radiátorfelületek növelése?
A kazán szervizkönyvében az áll, hogy csökkenteni, állítani lehet a max fűtőteljesítményt 1-6-ig fokozatban.
Bár szakembereknek szól a leírás, nem tűnik egy ördöngős feladatnak. Igaz, van egy olyan mondat, hogy „Ellenőrizze a beállított hőteljesítményt a gázátfolyási érték mérésével.”, amit elsőre nem tudok hova tenni. Érdemes ezzel próbálkoznom? Vegyem minimumra?
Nekem 900literes van a konyha sarkában, gipszkarton fallal körbevéve. Ötszögletű, amiből kettőt ad a ház fala, a másik három gipszkarton a mennyezetig.
Üdv. Viessmann Vitodens 100 Touch kombi kazánnál, hogy lehet a Comfort fokozatot bekapcsolni a melegvíz készítéshez? Ez lenne a pre heat funkció? Ha igen, mit takar magában?
Üdv ! Szaki volt a javából aki ezt így elkövette !:-( A radiátorokat a ház hőigényéhez méretezte (talán),de a kazánra már nem figyelt v egyszerűen nem érti a működését !:-)
Ha nincs hely egy kicsi pufira (min.300-500 l ),akkor Én ezt az 1,2 kw-ig lemoduláló kazánt ajánlanám ,de így már nagyon bukó lesz ez a beruházás !:-((
A rendszert pedig biztosan megtervezte valaki, akinek jót tenne, ha olvasgatna fórumokat, a témában.
Ha az a helyzet, hogy nagy a teljesítmény akkor marad valami puffer, mert ez a rendszer napi 50-100 alkalommal is ki be kapcsol, ha kell. A hőleadó a 33 fokos előremenőhöz kevés lesz, ez szinte biztos, marad még a fűtsünk be 28 fokra majd hagyjuk lehűlni módszer, ami pazarlás, plusz egy vegyes kazán szintje, minden téren.
Az a baj, hogy a kazánod rossz választás volt. A lakás hővesztesége lehet vagy 5 kW a kazánod meg 9 alá nem tud lemodulálni. Most a enye időben a lakás hőigénye nem lehet többmint 1kW, és ezt próbálod lefedni kileccel. Nekem is ilyen kazánom van 10 éve, jó készülék sosem volt vele gond, de nagyon meg kell nézni hová építi be az ember. Olyan kazánt kellett volna választani ami legalább 2 kW-ra le tud modulálni.
Sajnos a rendszeredről kijelenthetjük, hogy elvi hibás :-( szerintem bármilyen radiátor tekergetés felesleges, mert a probléma nem ott van, de időtöltésnek kiváló :-) .
60 nm-es, téglából épült társasházi lakás; radiátorok: 1 db 600x1200, 5 db 600x500, 1 db 600x400; termoszelep nincs, torló van ; Viessmann Vitodens 100 24kw kombi, TF1 total filter, Computherm Q7
Hogy pontosan mit takar a beszabályozás nem tudom, de a kazán beszerelésekor a rendszer le lett eresztve, géppel át lett mosva + F5 clenaer, Fernox protectort is tett bele szaki feltöltéskor. Csinált egy próbafűtést, illetve méricskélt valamit a kütyüjével.
A radiátorok melegszenek, a kazán minimumra modulál, a szivattyúval kapcsolatban viszont nem tudom a választ. Hogy tudom megállapítani, hogy levegős-e?
Kondenzációs kazánnal (lapradiátor) most kezdem az első fűtési szezont. Azt tapasztalom, hogy az égő sok esetben nagyon rövid ideig üzemel. Gyanúsan rövid ideig.
Konkrét példa: Termosztát indítja a kazánt, amin 50 fokra van állítva az előremenő víz hőfoka. X perc alatt eléri ezt a hőfokot, majd az égő leállása után kb. 35 fokig hűl vissza a víz az újabb égőindításig. Eddig laikusként sem látok gondot. Ezután azonban meglepően rövid idő alatt, 25-35 másodperc alatt éri el újra az 50 fokot és le is áll az égő. A következő ciklusnál már ismét huzamos időn keresztül üzemel az égő a kívánt vízhőfok eléréséig, majd ismét csak egy félpercnyi időre van szüksége, hogy 35-ről 50 fokosra melegítse a vizet. Mi ennek az oka? De nem is feltétlenül az okát keresem a jelenségnek, mert könnyet lehet, hogy a felét sem érteném, inkább az érdekel, hogy ez így normális-e? Ha nem, akkor mi a teendő?
A vízhiány meg....hát, akkora az esély arra/ugy mint egy lottó ötösre..., hogy pont kilikad a hőcserélő és abban a pillanatban elmegy a víznyomás ! ;-)