1, Jóval könnyebb kereked lesz
2, A dupla falu felnivel igen szilárd lesz (szimpla falut nem is érdemes aluminiumba venni) statikailag
3, Egy számomra nagyon fontos dolog : esőben a felnin a fékpofák sokkal jobban fognak.
4, Nem rozsdásodik, kidolgozása sokkal igényesebb (általában)
5, Csendesebb a fékezés, amolyan fékhangja van nem pedig nyekereg-nyikorog.
Hátrányok :
1, A fékpofa és a felni közé kerülő homok rendesen karcolja a felni oldalát (nagyon drágáknál már ez is megoldott)
2, Ha egyszer egy bazi nagyot koccan úgy, hogy a felni széle megbuggyan el lehet dobni, ellenben az acéllal, amelynél még lehet valamit bűvészkedni (satu+kalapács). Igaz ez a megoldás a gányolás cimszó alatt található, de valamelyest működik. Bár mióta elterjedtek a felni szélét fékező fékek meggondolandó, hogy van-e az ilyen gányolásnak létjogosultsága. A parasztbringákon ez még működött (kérdem én ott mi nem...???:)))
Összeségében mindenképpen jól jársz, mert a koccanás azért ritka, én leginkább a vízes úton jobban fogó fékeket emelném ki, mert talán ez a legszembetűnőbb a súlycsökkenés után. Persze ha a váz eleve 20 kiló, akkor már az a plusz 2 (:))kilo, amit a felni okoz nem oszt nem szoroz. A karcolásra csak oda kell figyelni. Ha valami fémesen vísít fékezés közben, akkor azt történt, hogy egy homokszemcse a fékpofa anyagába belegyúródott és módszeresen kiharap egy apró darabot a forgó felniból. Egy kiskéssel egy mozdulattal ki lehet varázsolni a szemcsét a pofából és ismét jól és CSENDESEN szuperál. Én amolyan amatőr vagyok, de még '93 óta nem sikerült se elkoptatnom, se tönkretennem a dupla falú alufelnieimet. Ezzel azt akartam alátámasztani, hogy tartós darab a dupla falú alufelni.
Megvan a bringám! Tsodaszéph! Imádom őtet, csak a rohadt idő miatt nem bírtam menni vele, csak 50 métert, de k.jó!!!
Most hétvégén lesznek az első tesztek, pont most nincs sok időm gyakorlatozni, de azért sztendréig elugrom, meg vissza.
Elfelejtettem venni fékmerevítőt, de majd ma pótolom, meg vettem Ritchey kormányszarvakat, azt is fel kell tenni még...
Szóval a lényeg: a váz mali viper, polírozott fémszínű piros felirattal, fekete nyereg, felnik és deore szett, fekete rst gamma villa, fekete kormány.
Szép,. mint egy álom :)
Akkor legyen a 80-as, vagy ha a tömeg és a szervezők úgy akarják megcsinálhatjuk mind a hármat...:))
NEKEM A LÉNYEG : MINÉL TÖBBEN LEGYÜNK és akkor a fájdalomküszöböm is csökken.
Hobe-nak különösen örülnék...!!!
Aki nem jött velünk hétfőn, az tulajdonképpen bánhatja. Leruccantunk Ráckevére, kb 70-75 km volt a csepeli HÉV végállomástól. Isteni pizzát ettünk, kicsit megégtünk, sok kocsmában megálltunk 1-1 sörre, majd fura módon gyorsabban hazaértünk, mint ahogy odafelé mentünk. Még meg is locsoltak minket vizipisztollyal útközben egy kocsiból, ami tulajdonképpen jól is esett. Esemény nem történt, viszont teszteltük a Csepelről kivezető bicikliutat, aminek a minősége több, mint sz*r. Sanzi mindenféle felszerelést sorolt fel, amivel bővíteni kívánja a kecskéjét, így azonban az övéről lekerülő cuccok majd Freelance bájkját fogják erősíteni. De erre még várni kell egy kicsit. És tényleg le a kalappal PETRA elött, aki 10 éves kislány létére, a 24es bringájával néha simán letekert minket. És mégcsak sört sem ivott mindehhez!!!
Megint benéztem, mert volt 1-2 élményem amit szívesen megosztanák veletek.
Eloször is pár szót szólnák az április 15-16.-án megrendezett Adrenalin Kupáról.
A verseny (CC) egy dombon lett megrendezve, nem a nagyerdon. Ami nekem nagy csalódást okozott mert én a nagyerdei CC pályára ,,készültem''. Reggel 9-re kimentünk a pályára, és mint megtudtuk a verseny délben indult. Addig csak tekergettünk a környéken, meg én 6-szor bejártam a pályát. Nekem nagyon nem tetszett a pálya, vmi ilyesmit képzeljetek el: Szuk hajtukanyarok eros emelkedok és az egész egy kis dombon játszódott. Elindulsz feltekersz a dombra a másikoldalt meg letekersz, hajtukanyar feltekersz a dombra, hajtukanyar letekersz, és még ezt megcsinálod vagy 3-szor 1 körön belül. Szerintem 1 (CC) pálya nem ilyen. A bemelegítés annyira jól sikerült, hogy amikor a verseny elkezdodött már 20 km volt a lábamban.
Ez a verseny nagyon technikás volt és veszélyes is nem a sebesség dominált hanem az, hogy mennyire jól mászol hegyet (milyen kitartó vagy) és hogy mekkora a szerencséd. Aki jól elstartolt az elején az nyero helyzetben volt mert a verseny során nem nagyon lehetett elozni (a pályakialakítás miatt). Aki pedig beragadt a rajtnál (mint én) az megjárta mert a ,,gyengébb versenyzok'' akadályozták az erosebbeket.
Szóval 1 a lényeg én meg két haverom (Feri, és Sanyi (kona) ) fejenként 400 pénzért beneveztünk. Mikor megtudtuk, hogy a verseny 15 kör majdnem letéptük a rajtszámunk... :-) (Szili23 is ott volt de csak mint nézo.) 23 induló volt.
A verseny elkezdodött, a rajtom nagyon rossz lett. Az elején még eros voltam de feltartottak nagyon nehezen tudtam csak 1-2 embert megelozni. A másik komoly probléma az SPD cipo ki és beakasztgatása volt, (minden kanyarnál ki kellett akasztani) sima pedállal sokkal egyszerübb dolgom lett volna. Inni a verseny alatt nem igazán lehetett mert mire elovetted a kulacsot vagy hajtukanyar vagy emelkedo jött.) Ez a pedál dolog zavart a legjobban a verseny alatt. A haverok ekkor már jó fél körrel elottem voltak. Az 5. kör után a verseny feladásán kezdtem gondolkodni, de vhogy csak tovább mentem... Szép lassan beleerösítettem és sikerült a 10. körre mind a 2 haveromat lehagyni. Az 1ik haverom a (konás srác) a 10. körben megpukkant és feladta (folyadékhiány miatt). A másik srácra a verseny végén jó fél kört rávertem.
Vhogy sikerült túlélni a 15 kört...
A hangulat 1ébként nagyon jó volt nem volt tolongás de a debreceni kerósok krémje ott volt, és voltak sokan vidékrol is.
Statisztika: (hogy milyen nehéz volt a verseny...)
A 23 versenyzobol 11-en feladták (tudtommal nem géphiba miatt). Én a 11. lettem a haverom jött be utánam, és 16 kört mentem mert rosszul tájékoztattak, hogy hány kör van még hátra. A kerósgatyám kiszakadt mert amikor fel akartam pattani a nyeregbe sikerült a nyereg mögé ülnöm és a kerék bedarálta a gatyót (ez kb. a 9. körben volt.)
Én a 15 kört (kb. 10km) kb. 45 perc alatt tettem meg 12km/h-s átlaggal, szóval nem száguldoztunk...
Mit se mondjak rendesen kidöglöttem...
Verseny után kimentem még a haverommal Pallagra bicóztunk egy kicsit levezetésnek. Aznap a 65 km tekerés megvolt.
Másnap (DS) verseny volt, errol sikeresen lekéstem (kb. fél órát) mert reggelre defektes lett az elso kerekem...
De azért kimentem és megnéztem.
Na akkor a versenyrol ennyit.
A másik élményem:
Április 22.-én felmentünk a Bükkbe 3 haverommal (Szili23 (merida), Sanyi (kona), Feri (heavy tools: a' la hardcore freeride)) Lillafüredig betonon mentünk Ómassa elött jobbra elkanyaradtunk és felterepeztünk Andó-kútig. Tovább terepeztünk Csókásig és kiértünk a betonútra amely egy kellemes emelkedovel vezet Szentléleken keresztül Bánkútig. És ezen a szakaszon összefutottunk a miskolci hegyi OB versenyzoivel...
Ekkor már 40 km ,,hegymenet'' volt a lábunkban, és lehet, hogy most röhögni fogtok de elfogott a hév és hegymenetben montival lenyomtam egy virsligumis versenyzot (a 250-es rajtszámut). Az elején még húztam is de a végén csak megadta magát. Szentléleknél bevártam a versenyzot és a haverokat, és laraktuk a gépeket és szurkoltunk a többieknek. Vmelyikotök nem indult véletlen, nem láttatok minket? A szurkolás után mentünk tovább eloször legurultunk a Mária forráshoz vizet venni majd irány Bánkút. Ezután szétváltunk a konás haverom elindult Miskolc felé, hogy idejében hazaérjen, mi pedig mentünk tovább. Útközben találkoztunk 1 oútis évfolyamtársammal aki a versenyt jött megnézni. Amikor felértünk Bánkútra elkanyarodtunk a Petofi kilátóhoz felmásztunk rá és szétnéztünk nagyon szép hely. Utána mentünk lefele, a sípályán jó 50 km/h-val megküldtük a gépet és leterepeztünk Lillafüredig elég extrém volt. Aztán le Miskolcig és go home...
A túra kb. 80 km volt fent a hegyekbe nagyon agyagos a sár a géprol és a cipomrol alig bírtam levakarni.
Másnap szintén tekertem egy jót Balmazújváros mellé mentem ki a Keleti-focsatornához. Nagyon megküldtem a gépet és 32 km-en 32.1 km/h-s átlagot tekertem oldal-szembeszélben (ki is purcantam rendesen) hazafelé lerontottam az átlagot így a végeredmény 29.6 km/h-s átlag 65 km-en. A városban még tekerem egy kicsit és végén 75 km-el a lábamban hazatértem.
Tegnap csak 20 km-re futotta az idombol.
A hétvégén valószínu, hogy megint megyek a hegyekbe csak most a Kékesre kellene menni, majd meglátjuk mi lesz belole...
Badmad!
Rossz hirem van! Most már nem egyedi a géped, ugyanis mostanában egy Alu Flyer ,,repked'' Debrecenben, a gép tulaját ismerem de nem én adtam neki az otletet a koppintásra (sot le akartam beszélni róla :-) ). Bövebb információért fordulj Szili23-hoz... :-))
Na mára ennyi...
Továbbra is követem a topikot, és majd jelentkezem...
OpiumPapa: Hát az úgy történt, hogy volt a pályának egy igen köves szakasza, ahol kb. focilabda nagyságú kövek figyeltek az ösvényen. Valamelyik kőre ráment a hátsó kerék, és amikor ledöccent róla (40km/h tempónál), akkor a baloldali lácvilla egy másik kőre csapódott. Nem tört el, és nem is olyan csúnya a sérülés, de nem vagyok nyugodt. Elég kemény igénybevételnek van kitéve alattam a váz, és nem tudom, hogy ez a baleset mennyit gyengitett rajta.
Azt hiszem legközelebb nem veszek ennél drágább vázat... Egy ilyen követ egy 100ezer körüli váz sem bírt volna ki...
JohnnyTech: A fenti pár mondat egy megtört Pyxisről szólt! Én azzal járok versenyekre és teljesítménytúrákra.
Szerintem a Crux-ot nem érdemes Pyxisre cserélni. A geometria ugyanaz, a súlykülönbség szinte nulla. De ha esetleg 2000-es modellere cseréled, akkor jóval könnyebb vázat kapsz, mert az ideiek már Easton alumínium csövekből vannak.
Szivesen megneztem volna a logot, de csak ezt lattam helyette:
Hiba. Sajnos: hiba. Aljas 404.
Mély megrendüléssel vegyes lehangoltsággal tudatjuk Önnel, kedves Olvasó, hogy az oldal, amelyet keresett, valamilyen okból nem található a szerverünkön, nem létezik, soha nem is létezett, nem elérhető, eltűnt, fölszívódott, szabadságra ment, sztrájkol, letörlődött, tisztogatás áldozatául esett, megették a kínaiak, elnyelte egy fekete lyuk, ellopták, fényt kapott, vagy valami ilyesmi. De az is lehet, hogy Ön gépelt el valamit. Próbálja újra, és ha akkor sem sikerül elérnie a hőn óhajtott információt, javasoljuk, válasszon egy gusztusos hírt/cikket az oldalsó dobozból, az szinte biztosan ott lesz a helyén.
Addig is őrizze meg hidegvérét, legyen nyugodt és szelíd, mint egy ókori keleti bölcs, kár az aggódásért, hiszen csak egy mákszem vagyunk a hatalmas világegyetemben, tevékenységünknek úgyszólván semmi de semmi jelentősége.
„A hiányos kikerekül,
a görbe kiegyensül,
az üres megtelik,
az elvénhedt újjáalakul,
a kevés megsokasul,
a sok megzavar.
Ezért a bölcs
az egy-egészet óvja:
ő a világ példája.”
Lao-Ce: Tao Te King
Egyebkent csendes orakban szivesen olvasgatom a topic-ot es probalok tanulni...
Udv mindenkinek, (a talan nem is annyira) Filigran
A 20-as szerintem is komolytalan nektek. Most beszéltem a szervezőkkel szintemelkedés ügyben (mer' ugyan minden évben ugyanaz az útvonal, de konkrét számokat nem tudtam), és mondták, hogy a 80 km távon kb. 1000 m a szintemelkedés, a 40-esen pedig kb. 400 m.
Az 1000 m elég czombos ilyen távon, viszont nagyon jó az "eloszlása". Az első 400 m szint már a táv 24. km-énél letudva, de ez is két részletben, egy elég hosszú és árnyas lejtővel a kettő között. Itt van egy frissítő állomás, aztán a 40-eseket visszafordítják, akik 17 km-t gurulnak Szentendréig. A 80 km útvonala tovább megy, egy nagyon-nagyon hosszú és lankás jutalomlejtőn. Aztán van egy kis emelkedő és lejtő megint. A táv felétől (itt van egy település, asszem Dömös, ahol van bót és fel lehet tölteni a csokikészleteket) megint elkezd emelkedni és egy másik útvonalon újra az első frissítőhöz megy a túrázó, ahonnan ugyanaz a 17 km van lefelé, mint a 40-eseknek vót az elején.
Röviden ennyi, ha kell még valami (és tudok válaszolni), akkor kérdezzetek.
gombfoci,
a 20-ast szvsz el is felejthetjük, részemről inkább a 80-asra szavazok, bár azért előtte jó lenne tudni a szintkülönbséget is (kami erről is van info valahol?), ha ez sok, választhatjuk a 40-est, és azokat akik a pontért indultak valami árnyas helyen bevárhatjuk.
TI MIT TESZTEK AZ UTAK MELLETT SZÁGULDÓ ISZAPAGYÚAKKAL??
Tudod, akinek 10 cm oldaltávolság bőven elég, ha meghalsz, akkor apuci úgyis elrendezi a dolgokat...stb... Nem kerekezem sokat, de párszor előfordult, hogy majdnem kampó...
Most, hogy itt a tavasz, elhatároztam, hogy viszem a bunkofonom. Ha egy ilyen barmot túlélek, akkor fogom, hívom a rendörséget. bár lehet, hogy hülyének fognak nézni (ti. remélhetőleg nem leszek halott, jobb esetben sebesült se).
Azontúl nem tartom meg az "út szélétől 1m"-t se. Ne férjen el mellettem autó. Ha idegbeteg, akkor majd dudál, de nem tud leszorítani. (Illetve nem kell hasraesnem egy útszéli hibában/csatornafedélben, ha épp előznek..)
TI MIT TESZTEK ILYEN HELYZETEKBEN? Szerintetek ez jó ötlet?
Ezennel elhúzok a melóból a bankba, fölnyalom a lóvét és 5 után valamikor kifizetem a kerómat és hazaviszem! Büszke bringatulajdonos leszek, nagyrészt Nektek köszönhetően! Köszi, köszi!!
(ömlengés off)
Holnap megírom milyen, bár most úgy néz ki, hogy leszakad az ég :((( Hol fogom kipróbálni :(((((((
2000. május 6. Irány: Pilis
Indulás: 9:00 Szentendre, Gyülekezés a HÉV-végállomáson a sínek végénél
(innen - kb. 15 perc alatt - kényelmes bringástempóban eltekerünk a Barcsai Jenő Ált. Isk. elé. Közben eldöntjük, hogy melyik távon idulunk, Távok: 20, 40, 80 km végig aszfaltozott erdészeti utakon a Pilisben.)
Jelentkezők:
1. Kami
2. Robin
3. Stoki
4. ???
5,6. Gf és Choocoree
SlaTer
Örvend a lelkem!
Nekem is az első tetszik. A mez kivitelezése már egy másik fontos kérdés.
Robin, Gombfoci,
A mezre való felvitel hogyan történik? Amiről tudok az a szitanyomás, vagy vasalás, vagy fénymásolás. A gyártó hogyan vállalta el? Mennyire lehet részletes a rajz?
Hány éves a Kapitány?:-))))
NEkem mindegy gyerekek, de a kettő közül választanom kell, mert otthon az asszony elfenekel, ha minden hétvégén topictúrázok. Aztán még itt van a melóhely is, ami egy jó nagy csulával meg tudja oldani a részvételemet.
Szóval május 6 vagy május huszonvalahány...???
Minél többen legyünk ott...!!!
Az emelkedőktől meg nem kell félned, mert a rövidebb távokon (40 ill. 20 km) nincs olyan amit ne bírnál legyűrni. He mégis akkor az nagyon rövid (a Pilisről van szó, nem az Alpokról), meg aztán vannak frissítőállomások is, ahol plusszt és vizet lehet vételezni.
> Egy össztelós Deore-val szerelt bike! 89000 HUF-ért! Maga a szett ennyi!
Azert gondolj bele, mekkora kulönbseg van a Deore szett ara között, ha:
- egy kerekpargyarto veszi meg 1000 darabszamra (nagytetel)
- egy bolt veszi meg a nagykereskedötöl par darabjaval (kistetel)
- te veszel meg a bolttol egyet (nagyon kicsi tetel:-)
Szerintem legalabb 30% mindket esetben, ami összesen 60%, amibe belefer a vaz+egyebek+összeszereles.
Meg fogom próbálni.
Ez most egy jelentkezés, a május 6-ra, ha összejövünk néhányan. (stoki már megígérted, ha jövök te is ott leszel! :) , mert különben ki tolja velem a bringáját az emelkedőkön? :) )
A Freeride leginkább a szlalomhoz hasonlít!
Szabadstílusú mindenféle biciklizés keveréke!
Van aki össztelóssal ,van aki merevfarúval nyomul!
Láttátok a METRO katalógust? Nagyon meglepő látvány fogadott amikor kinyitottam! Egy össztelós Deore-val szerelt bike! 89000 HUF-ért!Maga szett ennyi!Szerencsétleneknek odaírták hogy HOLLOWTECH hajtómű, mintha tudnák mi az!
Mán kezdtem örülni, hogy összejön nekem a túra Veletek (május 13-án ugyanis nincs semmi, csak másnap a Dreher Maratonváltó), de látom, hogy az istenek nem akarják a jót. Először stoki és bátyó sztornózza le a túrát, utána meg Te "csúsztatod" egy hetet, ami meg nekem nem jó, mert akkor van a vidéki helyszíneken az 5próba kerékpártúra.
Megkérdezem a Nagyérdeműt, hogy mi lenne, ha túráznánk egyet topikilag a stoki által is már támogatott május 6-ai időpontban (is), amiről az 5817-es hozzászólásomban írtam.
most sasoltam meg, a skac egy piros kona hahanna vázzal, tranx kormánnyal, meg valami elb@szott hülye áttétellel triáloz.
Olyan kicsi a váz, hogy a kolleginánk azonta: mivan? a gyerekkori bringáddal jöttél? :)
Papa
viszont ő tud az első kerekén menni, én csak közvetlenül baleset előtt:))))))
stoki,
na ja, lehet hogy igazad van, lassan gördül a 2000-res, és ugye a gép tavaly júliusi - dicsérni szabad :)))
A pizzával meg mindenki elégedett volt, pedig ahányan annyi félét ettünk. A helyet elraktároztam, de könnyű odatalálni. Reklámozni fogom, mert tényleg érdemes - de erről majd szólnak a többiek is.
Petráról meg tudnod kell, hogy 10 éves. Azért az nem semmi ahogy végig tekerte velünk a távot.....
Logó,
több változatot kell nyomtatva és floppyn is elvinni majd, hogy rangsor szerint tudjon teljesíteni aki csinálja. Kéne egy végleges db-szám is, hogy akár a logoval együtt a megrendelést is le lehessen adni.
Pamut póló - mi is van ezzel? Merre vannak a Danubiusos pólóink? Vagy csak ígéret marad?
Most akarom lecserélni a 99"-es Crux vázamat egy 99"-es Pyxis-re, és nemtudom ,hogy erősebb-e is vagy csak könnyebb. Freeride-ra kéne úgyhogy a súly kevésbé lényeg! Szerintetek melyik az erősebb? Esetleg volt már valakinek Pyxis-e? Amúgy egy triál gépet is akarok építeni, és váznak egy Polaris X-re gondoltam. Erről is várok véleményeket!