Van még egy eltérés Veimpuszta közelében ahol Gaja patakba torkollik a Perei-ér. Ott valóban van egy kitérés az ér mentén azaz amikor ott jártunk akkor az osm változat volt a helyes.
Bódvaszilas fölött a tervezett módosítás lett véglegesítve.
A Meteor-barlang alatt keletnek fordul, majd elérve a Zsomboly-tanösvényen jut be a településre. A Magtártól az Akácos úton a főútig. A korábbi nyomvonal, ami érintette a Barlangkutató-forrást, majd a záportározó alatti roma telepen át ért a főútra, megszűnt.
Hogy jó példákkal is szolgáljunk az "útbaigazító táblákról". Belső-Somogyban jártunk,.ott teljesen korrekten mutatják a kék következő állomását,semmi téves,félrevezető uticél nem szerepel rajtuk. Bár mindenhol így sikerültek volna...
Viszont ami nekem nagyon b@...za a csőröm,hogy két betűt (R.P.) következetesen lehagytak róluk,pedig a mozgalom neve hivatalosan RP-DDK. Ebből csak az utóbbi maradt,nem értem,pedig elfértek volna bőven....
Másik pozitív példa a Kék-körös információs tábla. Pár szóval ismertetik a Kék-kör három mozgalmát és egy negyedik oszlopban pedig a közelben lévő természetvédelmi területet.(jelen esetben a Boronka melléki TK.).
Ha mindenhol így készültek volna nem lennének olyan kiírások mint pl. Káptalantótiban,ahol a táblán az szerepel,hogy Szt.György -hegy 8 km,pedig a kéken +20.
Olvasgatom a ttt AK fórumot. Van egy kétszeres kék-kör teljesítő, ezúton is gratula neki.
Az érdekes, hogy Kisvárdán a vasútállomáson van a hivatalos MTSZ bélyegző. Az rendben, hogy a túrázók sacc/kb. háromnegyede ott megszakítja a túrát, de aki ezt nem tervezi, vajon (ha nem olvassa a fórumot) honnan találja ki, hogy neki úgy 800 métert le kell térni a Kékről?
Pácin és Karcsa között pedig útvonalmódosítás történt, ez sincs agyonhirdetve...
Nekem bejött, hogy a Géza-pihenőhöz felmegy a Kék, és nem elhúz mellette Hajdúvár felé, mint régen. Az se rossz környék, de ez így jobb megoldás. Nem voltam arra a változtatás óta egészen most hétfőig, és nem volt a fejemben a dolog, úgyhogy először meg is lepődtem, amikor megláttam a Kéket jobbról befutni (a Sárgát és a Géza-pihenőt összekötő széles makadámon jöttem, az is gyönyörű).
Egyedül a "a Börzsönyi Kék teljesítőinek száma veri az AK-t" kijelentéssel vitatkoznék, mert nem lehet összehasonlítani a kettőt, így fals eredményt ad.
Én is most vizsgáztam újra egy bizonyos jogosítványból amely még 1996-os volt, és idén megszüntették az érvényességét.
Így aztán egy 100-asért most csinálhatom ugyanazt tovább amit eddig is csináltam... pénztarhálás semmi más, a "tanfolyam"(?) egy vicc volt, és a vizsga is.
Ezekben megint igazad van, de a helyzet nem túl rózsás szerintem, korszakváltás van készülőben ami ezeket a szervezett természetjáró egyesületeket illeti.
A mai, életképes természetjáró szerveződések egyik legjobb példája a BTHE.
Jelzéseket festenek a Börzsönyön kívül más vidékeken is, mozgalmakat találnak ki és tartanak életben, emellett remek teljesítménytúrákat is szerveznek. Minden amihez nyúlnak kiválóan működik, egyre nagyobb létszámú részvétel a jellemző a túráikra. Csak a Börzsönyi Kék teljesítőinek száma veri az AK-t, és közel van az RP-DDK-éhoz is, pedig ha jól rémlik nincs még 10 éves a mozgalom maga.
Sajnos nagyon kevés ilyen jellegű csapat van, értsd ezalatt hogy viszonylag fiatalok, agilisek, kreatívak, naprakészek. Komolyan gondolkozom egy ideje azon hogy ha van rá mód belépek közéjük. (ez még nem biztos, csak ízlelgetem a dolgot)
(Ahova én tartoztam két évig a Nógrádi MTSz sajnos már meg is szűnt.)
Velük szemben amiket én ismerek régebbi, mondjuk úgy nagyobb hagyományokkal, de nem túl rózsás jövőképpel rendelkező egyesületekre nem ez a jellemző. Nyugdíjasklubok, nyugdíjas-túrákkal (6-8-max 15 km) sokkal kisebb kreativitással és tettrekészséggel viszont annál nagyobb nosztalgiával rendelkeznek. (ami érthető a koruk miatt)
Ezt semmiképpen nem sértésnek szánom, ezek az én észrevételeim, nevezhetjük őket sajnálatos tényeknek.
Világos, ez kell hozzá. Egyébként én pont Háncs Peti alatt tanultam, és Bozó Andrástól vettem át a jelvényemet :)
Sajnos erre is rá fognak egyszer cuppanni, centralizálják, agyonmodernizálják és ezáltal nyilván drágábbá is teszik. Ugyanez történt a barlangos tanfolyamokkal is. Következményes az a kedves, emberi magatartás, ahogy Pocokól nyilatkozzák, hogy NINCS vizsgáka, miközben világosan tudják, hogy van, csak 1998 előtt tette le, és az 1998-as nagy reformot követően az ő vizsgája nem érvényes az új rendszerben és éppen ezért nem is szerepel benne.
És ennek is ár az a kurva pénz volt a ki nem mondott, fő oka. :/
Szerintem ugyanazt a csontot rágjuk, én is maradi vagyok, mert szerettem a BTSSz-t, a TeSz-t, meg az egész szervezett hóbelevancot minden örömével és bánatával. Csakhogy a világ nem a lelkesedésből meg a tisztességből akar megélni, hanem a bizniszből. És ez a biznisz most utoléri elég rendesen a bakancsos turizmust is. A régi embereknek ez természetesen nem tetszik, és szépen ki is fognak maradni belőle. Ez már nem a mi világunk, még akkor se, ha én is online tervezek és GPS-t nézegetek útközben.
Én maradi vagyok de nekem az a túravezető aki legalább ezt a szintet eredményesen teljesítette. Nyilván van aki aztán el üzletesedik de akkor már inkább utazási iroda lesz belőle. Ha van rá kereslet csinálja, általában felelősséget semmiért nem vállalnak.
Szerintem a mai világban az MTSz csak akkor lesz sikeres (vagy meg merem kockáztatni, akkor marad fent egyáltalán), ha hasonlóan a Kékhez ő is valamiféle MTSz Kft üzemre vált át.