Nálam a sípolás (off Fiat Qubo) akkor kezdődött, amikor a fejegység mögötti kábelt megbolygattam, mert egyéb dolgokat szereltem be arra a területre. Akármit csináltam, mozgattam, rendezgettem a kábeleket, nem szűnt meg a sípolás. Végül egy ferrit gyűrűt tettem a + kábelre és azt hiszem a iso csat kábeleire is és utána megszűnt a sípolás.
Nem ismerem a pontos beépített tipust, de talán így működik ez is:
Az a fojtószelepházad, aminél a drosselklappe mint gázkar abból ered, hogy a gázbowdennel húzod a pillangószelep tengelyét. Ennek a tengelynek a túloldala egy potméter (vagy kettő), azzal tudja hogy hol áll a szelep. Emellett motoros állítású alapvetően. Ha vészüzemre vált, akkor jön a valóban bowdenes működtetés. Egy 600Hz-es négyszögjellel vezéreljük a dc motort, illetve ennek a jelnek a kitöltési tényezőjét változtatja a vezérlő. Nem tudom hány vezeték megy rá a motorra, de ha linkelsz egy kapcsolási rajzot akkor könnyebb lesz. Szerintem ezt a 600Hz-et hallod, csak nem tudom hol bukik meg a dolog, mert szerintem ezek nem árnyékolt vezetékek.
Szerintem egy olyan autóvillamosságist keress fel, aki oszcilloszkóppal meg tudja nézni, hogy jó-e a fojtószeleped. Attól, hogy nem esik szét a kocsiszekrény, még bőven lehet rossz...
Opel Corsa C 2004-es. Autóhifis téma.De többek tanácsára lehet,hogy mégsem az.Írtam korábban autóhifis fóruma ,de teljes a tanácstalanság. Most bemásolom ide,hogy ott mit írtam:
Már mindent kipróbáltam,de nem sikerült megtalálnom a hibát.
Korábban már itt írtam : http://prohardver.hu/tema/autohifi_melyiket_szeressem/hsz_23206-23206.html Ami azóta változott. Új erősítő Új első szett Új földelés (25mm2 hegesztő kábel,saruzva,fecsiszolva,akksi szintén,új kábel az akksi és a kasztni közé,új az erősítőhöz,szintén fémtisztára csiszolva) Új hsz kábel Ami nem változott ,ha ráadom a gyújtást akkor valami iszonyat sípolás van.De csak akkor ,ha rá van adva a gyújtás,nem is kell beindítani a kocsit.Egy magas frekis jelet hallani. Ma kínomba vettem egy másik ISO kábelt, szintén.Csináltam egy másik RCA kábelt,igaz UTP kábelből aminek csak a jel részét kötöttem be ,tehát az árnyékolást nem.(nem akartam szévágni a sajátomat).Szintén ez a jelenség.Direkt hoztam az akksitól a fejegységnek +- jelet,szintén ugyanez.Lengő RCA szintén. Próbáltam ,hogy nem kötöm rá az antennát szintén. Kihúztam a mélyláda RCA-ját és csak a lengő RCA az első szettnek szintén.Azt is próbáltam,hogy nem kötöm rá a Remote szálat és az erősítőről +12v-al kacsoltatom be az erősítőket.Szintén ez a hiba. Próbáltam,hogy nincs bekötve a fejbe az RCA és úgy rá a gyújtás,akkor tökéletes,semmi hang. Próbáltam azt is,hogy a meglévő RCA csatira kötöttem rá egy iPod-ot és rá a gyújtás és a fejegység kapcsolta be az erősítőket ,akkor is tökéletes.Voltam Gombinál is ,nála tesztpadon az erő és a fej is ,egybekötve is tökéletes. Már nem tudok mire gondolni. Ami még maradt. Beszéltem egyik ismerősömmel elvileg tud kölcsön fejet adni. Megtáplálni a fejet egy másik akksiról és úgy rá a gyújtás (kocsiban maradna az eredeti akksi ami pár hónapos) Próbáltam ,hogy a fej +- bemenetére kötöttem egy 10 illetve egy 100nF kondit ,nem segített. Illetve holnap elmegyek a Fogarasi útra kérek a srácoktól egy 12voltos zavarszűrőt ,hátha segít. A kérdésem persze az lenne,ha ennyi mindent megtettem akkor mégis mi a búbánatos (sípszó) lehet vele. Hidd el ami tőlem tellett azt mindent sok olvasással és kísérletezéssel ,de megtettem. Ha tudsz akkor adj valami tanácsot és esetleg ,ha nem baj akkor egy telefonszámot és ,hogy mikor hívhatnálak fel. Kihúzogattam a biztiket is ,egy mágnes szelep vagy mi a túró (opel corsa c Drosselklappe) csinálja a fesztivált ,de az meg kell,hogy menjen a betegágy.
Ami ma még változott: Fogarasi úton elhajtottak,mint a magzatvizet,hogy nem kell zavarszűrő ami nincs is,csak RCA-s ,biztos,hogy valami nem ok a földeléssel és nézzem meg másik RCA-val is ,mert onnan szedi be.Mondtam,hogy póbáltam. Erre egy erős vállrángatás volt a válasz.Köszi.Visztlát. Ma csináltam egy másik hsz kábel csak a bal csatornára ,jobbat lekötöttem.Ugyanaz. Direkt kiszedtem a hangváltót a ,hogy semmihez ne legyen közel ,ugyanaz. Kínomba csináltam azt is,hogy van egy laptop töltőm ,beraktam a szivarba és onnan tápláltam meg a fejet,hátha van benne valami zavarszűrő,de a jelenség ugyanaz.
Egyszerűen már nem tudok mire gondolni.Sajnos PiciPeti sem tudott ,mit mondani,már kilőttem mindent. De akkor mégis mi a fészeks fene lehet ez?Nem áthidalni,hanem megkeresni szeretném a hibát. Bárkinek bármi jellegű javaslata van szívessen fogadom. Ja és igen a régi erővel is ugyanez a jelenség.Amit még nem tudtam kipróbálni,hogy az erő + kábelét kiváltani,mert nincs mivel.
Feltettem,hogy melyik alkatrész csinálja a fesztivált!
Köszönettel Twingos
www.pc2car.hu - Számítógép az autóba
Ami ma változott,hogy másik fejjel is ugyanezt csinálja.Illetve egy Opel Combo-ban és D Corsában is van ilyen opel corsa c Drosselklappe, ugyanígy kerreg-kattog-sípol, de ott nincs hifi csak gyári fej és a hiba nem is tapasztalható.
Persze a kérdés az,hogy ezt a hibajelenséget mivel és hogyan lehet kimérni,orvosolni. Ja igen a kocsinak nincs semmi baja tökéletesen üzemel.
Hellò mindenkinek! Egy kis segicsèget szeretnèk van nekem egy opel omega mv6 autom de az üzemanyag jelzomel van baj mert az òra jol müködik de a fedèlzeti kompjuter àlandoan telit ir hiàba vetem le az aku sarut semi vàltozàs ha a tankrol lehuzom a kàbelt akor irja hogy f..km de akorsem irja akilomètert ha viszateszem a kàbelt akormegint telit ir hogy valakinek vane valami ötlete hogy mi lehet a hiba?
Most vásárolt opelem gyári rádiójának nincsen meg a kódja, így nem tudom használni. Fejér megyében (Szfvár környéke) keresek Valakit aki ki tud kódolni VDO RDS500 rádiót. Köszönöm!
Sziasztok,segítsége lenne szükségem. Nemrég vettem egy Opel Signum 3.0 cdti-t 177le. Az alapjárat felugrott majdnem 1000 fordulatra a telsesítmény pedig szinte teljesen eltűnt villáskulcsot nem mutat és motorhibát sem jelez.Mi lehet a probléma?Előre is köszi ha valaki tud segíteni.
Nem vagyok nagy ász, csak villamos végzettségem van és szeretek új problémákat is megoldani. Aki nagy ász a napi rutinja miatt, az 409 fórumtárs, hátha benéz ide.
Pontosan milyen hibakódok vannak most az autóban?
Ha Dunaújváros környékén jársz akkor tudok segíteni.
Ebből a hozzászólásból (65845) én nem tudok következtetéseket levonni, csak azt, hogy te nagyon nagy ász vagy! Opel Marshal-nál is volt az autóm, és kb 5 autovillamosság szerelőnél (25 évestől- 70évesig). Azt hittem azt tudod megmondani, hogy mit kell csinálnom (javítani, kivenni, cserélni) az autómon, hogy elhárítsam ezt a hibát! Azért köszi!
Sziasztok! Egy gyakori problémával forulok hozzátok. Már olvastam régi bejegyzéseket, hogy másnak is volt ilyen problémája. Egy Astra H 1.7 CDTI Caravan 2005-ös autóm van. A hibajelenség az, hogy gyakran (kb. havonta) menet közben vagy indítás után egyszercsak letilt. Ekkortól nem reagál a gázra. Opel szervíz: CIM modul csere + kulcsok programozása 60ezer. Persze nem oldódott meg. Utána légtömegmérő csere, ezután is jött a hiba. Majd egyszer mikor előjött a hiba sikerült kiolvasni: gázpedál helyzetérzékelő hiba. Ezután gázpedál csere (szenzoros). Ezután ismét előjött a hiba. Mindenki mindenhol tanácstalan. Sokan írták, hogy vezérlő elektronika csere sem segít. Tudna valaki segíteni ebben?
Mi a véleményetek a Hella DynaBlade ablaktörlőkről (WPU széria)? Árban és minőségben is viszonylag jónak tűnnek, de ezt így látatlanban nyilván nem lehet megmondani. Érdekelne, hogy mennyire töröl jól, mennyire tartós.
Jól sejted ezeknél a tipusoknál nincs fűtéscsap csak zsaluval szabályoz valószinű megszorult valami amig nem tudod meg javítani oda állítsd a tekerőt ahol nem kattog, nehogy leégjen a motor.
Valami kattog a tűzfalnál belül, ahol a vízcsövek jönnek be. A hideg / meleg levegő állítással kezdődött. Most a leghidegebb állás előtt egy picivel van egy pont, ahol ha áll a tekerő, akkor nem kattog. A kar állításával változik egyébként a kattogás ereje. Teljesen hidegnél a leghangosabb, ha egy kicsit eltekerem a meleg felé, akkor valamivel halkabb. Van ott valami motor ami zsalut állítana?
Ja, hagyd. Valószínűleg pörögni sem fog, amikor ráteszed a gyújtást, (várj az indítással 2-3 másodpercet) vesz egy érintőt a lyukon és pár lépést nyit csak vissza rajta. Akkut hiába kötöd le, nem felejt.
Csak működik. Legalábbis, ha rá rántom a refit meg a hátsó szélvédő fűtést akkor leesik a fordulat, de vissza emeli. Szóval csere után hagyjam pörögni a motort, majd visszaveszi magától? Akku sarut nem kell levenni, hogy az ECU kipihenje magát?