sziasztok egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2008 as 1.6 multijet bravom. a motor hátsó részén, ahol a szívócsonk van azon a részen valahol dől a víz a kocsimból. a vízpumpa ki lett cserélve, de az nem oldotta meg a problémát. úgy néz ki mintha a szívósor alól jönne. van valakinek bármi ölete vagy tapasztalata?
Hát ahogy néztem a súly a helyén van ergo az nem hiszem hogy ludas. De ha hazamentem az első hogy gumisnál megpörgettetem hogy mit mutat aztán próba erejéig a hátsók előre mennek hátha mégsm lett tökéletes a görgözés és elől van a javított felni.
A puntomnál dettó ez volt, feltették a nyárigumikat és ha nem mentem volna fel pályára észre se vettem volna hogy ráz. Aztán elvittem másik gumishoz, megnézték, nem találtak semmit. pedig mondták hogy az nem kizárt hogy egyik gumisnál jó másiknál meg nem, mivel vannak bizonyos (olcsóbb) centírozó gépek amik pontatlanabbak és előfordulhat, hogy nem lesz tökéletes a kerék. De az enyém 3 centírozón is jó volt. Végül a kormányösszekötő volt a hibás, a szerelő elsőre beletrafált.
Amúgy a Bravoval is akkor jöttek elő ezek a rázások vibrálások amikor tavaly elkezdtem csereberélni a gumikat. Illetve bekaptam egy jó kis kátyút úgy, hogy öten ültünk a kocsiban. Gumikat már összevissza csereberéltem a bravon, a vibrálás mindig ugyanaz volt. Lényeges javulást eddig a féltengelycsillag csere produkált, de azóta se érzem tökéletesnek.
A szerelő szerintem tuti a gumival fogja kezdeni, ami logikus.
Féltengelycsillag csere volt nálam, az úgy kezdte, hogy 120 nál rázó, daráló hangot éreztem gyorsításnál, aztán hirtelen romlott a helyzet, már 60-70 km/h nál is darált, aztán szerelő megzsírozta a féltengelycsillagokat, és kicserélte a gumiharangokat, mert azok mellett elment zsír. Ezután lényeges javulás volt, de pár hónap múlva biztos ami biztos alapon kicseréltettem mind a két csillagot is újra.
Azóta is érzek minimális vibrálást most a kormányban, főleg autópályán 110 felett. Szóval nálam még lesz valami futómű probláma, de még nem jártam utána. Szerelő nézte, de ránézésre nem talált semmit.
Üdv. Mikor tavaly megvettem a verdát és feltették az újonnan vett nyári gumikat, én is hasonlót éreztem. Nagy tempónál erős terhelésre, főként emelkedőn gyorsításkor vibrált a kezemben a kormány. Én akkor így jártam vele pár ezer km-et, nem mentem utána a dolognak. Aztán egy másik gumis felrakta a használt téli gumikat és megszűnt a jelenség. Majd most tavasszal visszakerültek rá a nyári gumik, ugyan ott, ahol a télit is felrakták és továbbra sem érzek semmit. Tehát lehet, hangsúlyozom, lehet, hogy mégis a centírozás az oka.
Szia! ugyanez nekem is van. Amikor megvettem a kocsit azthittem ez hiba, de mondták ez ilyen.Nekem is szokni kellett még mostanság is van ugy hogy tulforditom a kulcsot...
Nem sok a 14e km, ha rendes (szintetikus) 2T olajjal használták.
Nekem a Derbiben 26e km fölött van és hibátlan, pöccintésre indul és erős is, mint új korában. (Én kizárólag Repsol Moto Scooter 2T-t tettem bele. Szerintem sokáig elpihen még a faházban, mert hirdetem ugyan, de nem erőltetem. Amennyit a kufárok adnának érte, annyiért nyugodtan elvan a mostani helyén is. :-) )
Rádió alatti két műanyag lapot kell levenni. (törékeny)
Váltó bőrt kiemelni a helyéről, esetleg a krómszegélyt levenni róla. Öt csavarral lejön a szép kis takaró keret.
Italhűtőből a szellőzőt kell kipattintani, alul egy csavar. Könyöklőn két csavar és le is jön. (egy alkoholos filccel jelöld be a csavarok helyét a fémlemezen, így visszaszereléskor nem kell játszani vele)
Box hátsó részén szintén egy takaró műanyag ami lepattintható.
Köszönöm szépen a választ. Még annyit szeretnék kérdezni , hogy most 16" kerék van fent 205/55/16 és ezt szeretném lecserélni 17" 225/45-re. Úgy néztem katalógusból , hogy ez jó rá. Van valakinek tapasztalata?