Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Én is segítséget szeretnék kérni. Most tanulom a Visual Basic nyelvet és a tankönyvben eljutottam a zárolások kérdésköréhez.
Itt a következő egyszerű parancsot találtam: Activesheet.protect userinterfaceonly:=True
Végrehajtom, minden rendben lévőnek látszik, a munkalap zárolt, az egyes cellák adatai nem elérhetők. De! A leírás szerint ez elvileg megakadályozná, hogy a felhasználó hozzáférjen a munkalaphoz. Viszont amint rákattintok az Eszközök menüben a lapvédelem feloldására, ezt szó nélkül végrehajtja, és onnantól elérhetőek az adatok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2007-es excel-nél lehetőség van a sorok csoportba foglalására. Melóban készítettem egy jó kis táblázatot, amibe az előbb említett alkalmazást is beleépítettem. Mivel elég sok hivatkozást és képletet tartlamaz, így szeretném levédeni a táblázat legnagyobb részét. Normál esetben ez nem okozna gonddot. Lapvédelemnél megadom, hogy zárolt cellákra még ne is lehessen kattintani. Viszont ha ezt a védelemt bekapcsolom, a bal oldalon lévő csoportba foglalást sem lehet használni. Mivel nem csak én használnám, így a védelem nélkülözhetetlen lenne. A jobb átláthatóság érdekében a csoportba foglalást sem szeretném kivenni. Van valami megoldás erre ?
Gondoltam arra is, hogy az összes hivatkozást és képletet átteszem a "munka2"-re ott elrejem az oszlopokat és simán le lehet zárolni mindent. Így ott nem is látszik semmi :) Viszont még mindig ott van a "munka1"-en a táblázat, aminek van jópáar cellája amibe nem szeretném ha kontárkodnának.
Megtaláltam a 9732-es sorszámú felvetést. Mára ennyi, holnap bővebben kérdezek ezzel kapcsolatban, amit láttam Delila csatolt képén, szerintem ilyenre van szükségem.....:-)
Volt már hasonló kérdés, nézd meg a #9732-es hozzászólást, és a rá adott válaszokat.
Nálad köröket kell elhelyezni a helységeknél a térképen, és ezeknek a köröknek kell adnod a helység nevét úgy, ahogy az előző térképes kérdésnél a kerületek nevét kellett megadni (#9753).
Meg lehet változtatni a körök színét és méretét, de ahhoz tudni kell, melyik oszlopban vannak a nevek, melyikben a kapcsolat minősége (válaszol, ügyfél, nem válaszol), és hol van az adat, ami a kör méretét meghatározza.
Ennél semlegesebb hátterű térképet kell választanod, mert ezen zavaróak a jelölések.
Köszönöm a válaszodat, sajnos azt kihagytam a levelemből első kérdéskor, hogy Mac felhasználó vagyok, és amint látom, mindkét program Win környezetet kíván! :-(
Még eszembe jutott a crystal report, ez a legjobb táblázat kezelő - integráltan van benne map funkció. Viszont aki excelhez szokott, az kezdheti elölről a tanulást :)
Excelben vannak adataim, amiket szeretnék megjeleníteni egy Magyarország térképen (az a célom, hogy bemutassam - településszinten - mennyi megkeresésem volt, és abból mennyien válaszoltak, mennyien nem válaszoltak, a válaszolók közül kikkel kezdtünk el dolgozni, és azért kellene térképen megjeleníteni, mert így területileg (is) látszik, hogy mely országrészen, területen voltak aktívak a megkeresett ügyfelek)
A kérdésem az, hogy van-e olyan megoldás, amivel az adattáblázatot egy térképpel össze lehet kötni, és a térképen az adatok megjelennek (mondjuk úgy, hogy a válaszolók zöld, a nem válaszolók piros, míg a szerződött ügyfelek akár sárga jelölést kapjanak.
Találtam egy példát, valami hasonlóra gondoltam, mint ez a térkép
Van valakinek ötlete, javaslata ezzel a témával kapcsolatban?
Rendezd az összegeket csökkenő sorrendbe, tegyél rá autoszűrőt, és a Helyezés-nél jelöld be az első 15-öt. A szűrt sorokat átmásolhatod más helyre.
Ha nem rendezheted az adatokat, akkor vegyél fel egy oszlopba melléjük egy növekvő sorrendű számsort, a fenti művelet elvégzése után ennek az oszlopnak a rendezésével visszaállíthatod az eredeti sorrendet.
A segítségeteket szeretném kérni excel témakörében.
Van egy oszlop amiben vannak kiadások összegei, pl.: 3.000 Ft, 5.000 Ft, 10.000 Ft, stb. Szám szerint 228 db van egymás alatt. A mellette lévő oszlopban vannak a kiadásoknak a neve, pl.: villanyszámla, mobilinternet, mobiltelefon előfizetés, stb. szintén egymás alatt. A cél az, hogy a 15 legnagyobb kiadás ki legyen gyűjtve. Az összegekkel nincs gond, a "NAGY" függvénnyel megoldottam. A probléma ott van, hogy amikor hozzárendelem az összegekhez tartozó neveket (index és hol.van függvények egymásba ágyazásával), és van legalább 2 db egyforma összegű kiadás, ugyanazt a nevet párosítja hozzá, azt amelyiket hamarabb megtalálja az oszlop tetejéről.
A kérdésem az, hogyan lehet megoldani azt, hogy az azonos összegű kiadásokhoz megtalálja az eltérő neveket is?
Persze, van ez így. Én is vagy 10 évig használtam egy képnézegető szoftvert, mert tényleg csak nézegetésre kellett, miközben jöttek az egyre újabb verziói, amivel már mini fotosoppá kezdett válni. De arra meg ott a fotoshop.
Anno a Lotus 123-al (táblázatkezelő) ami elfért egy floppin, mindent meg lehetett csinálni, ami most is egy alapszintű excel user használ, de ehhez kap egy nagyágyú szoftvert...
Említsük meg, hogy anno a mi űrhajós Simonyink találta ki a megszokott menüszerkezetét a programoknak. Aki dolgozott DOS alatti Word-ben, vagy worpdperfektben, tudja milyen szörnyűségek voltak ...
Köszi, szóval alapból nem lehet, mint robbantomester írja csak addonnal. És a hozzászólása haladásról szóló résszel egyet értek, de a kollégák le szeretnének maradni! ;)
A ribbon azért nem jobb, mert az ember 15 éven keresztük megszokta a régi menürendszert. Ha történetesen fordítva lenne, akkor most a régi menürendszert utálná mindenki. (Egyébként van erre több addon is, amivel a régit visszakapod)
Én eddig csak azt a hátrányát érzékeltem, hogy az aktív felületnek nagyobb részét elveszi, mint a régi. (De ez is csak beállítás kérdése)
Előnyként pedig a gyorsasgágát emelném ki: kevesebb kattintásból el lehet érni szerintem sok mindent, sokkal interaktívabb módon, mint a réginél.
Én meggyőzni nem akarok senkit, nem is tudok. Használni kell 2-3 hónapot és utána mindenki döntse el maga, hogy használja 2007-től az officokat az új funkcióival, vagy marad a régi megszokot, ámde butább 2007 alatti verzióknál.
Én azt mondom jobb haladni a korral, mert egyszer csak az ember azt veszi észre, hogy nem ért semmihez - mert az új munkahelyén már az új fejlesztéseket használják. (és itt nem csak az excelre gondolok, hanem a régi programnyelvekre is - amelyeket már egyáltalán nem használnak)
Van valami plusz ebben a szalagos menüpótlóban? Szerintem csak csicsa. A menürendszer ugyanazt a funkcionalitást biztosította, nem volt szükséges, hogy lecseréljék. Csak hát haladni kell a korral, a kor pedig azt diktálja, hogy látvány, látvány, látvány. A tartalom mindegy, csak nézzen ki jól, és akkor el lehet adni.
Microsoft tehát eldöntötte, hogy mi mind haladni szeretnénk a korral. A magam részéről fölöslegesnek tartom ezt a fajta haladást, és ha egyszer átállok újabb Office verzióra, valószínűleg keresni fogom a menürendszer megtartásának lehetőségét. Kivéve, ha közben valaki meggyőz róla, hogy a ribbon sokkal jobb.