Mint ahogy írtam is: nem azért említettem példaként a DM -et, mert hozzájuk mérném magam. Evidens, hogy ott van egy fasza dalszerző (Martin L. Gore)... 1994 -ig volt egy fasza hanzásfelelős (Alan Wilder)... ha akarnak , 1 évig stúdióznak... rengeteg segítséget kapnak: két csocsóparti között a hangmérnök izzad helyettük is a hangzással,keveréssel, sávok llesztgetésével. Pénz sem számít... hatalmas hangszer és műszaki park... ha kell, session zenészek.
Én meg csak egy kicsi Én vagyok... egyszál magamban... nem törekszem sem a DM babérjaira, se máséra.
Ki készít (kikészít :-D) 91 óta felvételeket? Én vagy anti digital olvtárs? Ha szalagos felvételekre gondolsz (csak hogy ontopikok is legyünk), akkor már az Akai GX -em megvétele (1991) előtt is vettem fel szalagos magnóval. Izé... szalagos magnónak látszó vacakkal (Tesla B100).
Mert én az ilyen 'zenét' inkább sportteljesítménynek tartom.
A felvételi technikákról pedig: láttam, hogy a Metallica is Pro Tolls -szal kezdte felvenni a St. Anger lemezét... no, de nem is ez a lényeg. A felvételkor, keveréskor használt technikának köszönhetően a nem annyira atompontosra sikeredett riffek, duplázott lábdobok... stb 'helyükre' csúsztathatók... és biza szokták is ezt csinálni.
De ha már azt írtam, hogy felvételi technika illetve keverés... akkor akár felhozhatnám a Siouxsie And The Banshees SUPERSTITION című lemezét... vagy még jobb példa lenne a U2 Achtung baby című lemeze. Ezeket ugyanis analóg soksávossal vették fel, majd a U2 esetében jött egy Flood fedőnevű producer-hangmérnök guru, aki egy sor elektronikus kütyüvel, felvételi eljárással megbolondította a korábbi felvételeket. (A U2 Achtung baby supermegagiga deluxe kiadásán szerepelnek a korábbi változatok is).
No, de mielőtt itt kigyomlálás lesz osztályrészem offolás miatt... ha erre válaszolnál, tedd meg az offoldában vagy nyiss egy topikot.
Oda-vissza van igazatok meg nem is. De ez ebben a fórumban most kicsit OFF.
A Depeche Mode azért egy kicsit jobban nyomja a szinti pop-ot, ezt azért ne tagadjuk,nem akarlak megbántani vele. A másik oldalról, meg nem kellene oly ennyire lehurrogni a kedves kezdőt, hisz' még csak 91'-óta készít felvételeket :-)
Bartók Krisztiánt meg szexuális beállítottsága végett nyilván egy külön zenei műfajba kellene elhelyezni, ha már kihagytad a Bartók sorból :-)
Köszönöm az oktatást. Talán ha előbb tudom meg mindazt, amit most leírtál nekem, akkor nyilván nem tévedtem el volna oly sokszor a lemezosztályok között anno :-D Máig nem vágom, hogyan is tudtam ezen fontos információk nélkül kiagazodni több tízezer lemez között?
A standard rockzenéhez, annak rögzítéséhez képest mi a nagyobb kihívás? Ugyanis nem láttam felsorolást, hogy mit is kéne nekem 'kihívás' szemponjából rangsorolnom. Technót a rockkal? Ja... de Te soundról beszéltél... aha. Kihívás -e vagy sem úgy önmagában? Hát, ha úghy állsz hozzá, hogy nem kihívás, akkor nyilván nem is fogsz valami újszerűt, vagy a többitől hallhatóan eltérőt kreálni. (Egyébkén javasolnék neked mondjuk egy Reeves Gabrels lemezt... az Ullyses /della notte/ címűt. Ha rockzenét szeretnél hallani érdekes hangzásokkal.)
Evidensnek tűnik számomra az is, hogy tuctuc zenét nem állok neki analóg magnóval rögzíteni... bár korai Prodigy lemez felvételénél talán használtak azt is a soksávozáshoz (nem csak a maszterhez).
Amatőr a zeném? Talán azért is, mert nem vagyok profi, mint amilyenekkel ti, Nagy Emberek zenéltek... akiknek a lemezein kismillió session zenész is játszik. Én egyedül csinálok mindent. Lényegében a magam szórakoztatására. Az, hogy vájtfülűéknek nem tetszik, kurva magasról leszarom. Szerencsére nem mindenki szob illetve nincs mindenki ennyire eldőlve magától és 'értő' fülekre talált jó néhány embernél. De tudom: ők szerinted a zenei analfabéták.
Ami a puttyogós szintipopos hangzásra vonatkozik: tudod kedves Nagy Ember, nekem nincs pénzem sem milliós berendezések megvételére, bérlésére. Az én szaros kis házi stúdiócskám nagyjából 2,5 milliómba fájt. A Te munkahelyed, ahol a jobbnál jobb dolgokat csinálod feltehetőleg, sok tízmilliós, százmilliós kóceráj kismilliónyi effektberendezéssel, feltételezem szép nagy keverőpulttal, egy rakat rögzíthető sávval... stb.
Ez a pár éve lefutott puttyogó szintipop még annyira nem futott le, ha egy Depeche Mode még stadionokat töltöget és jó pár zenekar merít azokból a hangzásokból, imidzsből (stb), amt ők művelnek. De mondok valamit: lesz új Kraftwerk lemez is.
Na nem hozzájuk méremén magam. Oh, túl kis ember vagyok én ehhez.
Mondjuk két arcoskodás között esetleg valami munkádat szívesenmeghallgatnám, hátha lefosom a bokámat nagyságod előtt.
Naa, nem is vagy te olyan nyuszi, amilyennek előadod itt magad!:))
A visszakérdezésedben ott van egy kis csúsztatás, hogy direkt összemosod a zenei műfajt a stílussal. Bartók Béla és Bartók Eszti között műfaji határ van, a hadcore és a hard rock között meg stílushatár. Ám ez utóbbi kettő is legalább olyan messze esik egymástól, mint az előbbi kettő. Mindegyik rögzítése másként értelmezi a zenei és technikai médiumokat, eszközöket és alapokat. Gyakorlatilag nincs átjárás. A standard rockzenekari sound nem különösebben kihívás, értsd így a "hátrébbvalóságot"
Ami a zenédet illeti, nem "koppintásra" értem a globális soundot. A pár évtizede lefutott puttyogó szintipopra hajazó hangzásvilágra ma már a nyugdíjasotthonban sem fogsz nyitott füleket találni, ráadásul rettenetesen amatőr - a szó jó és rossz értelmében egyaránt.
Esetleg remaszterelnéd vagy műszeresen analizálgatnád? :-)
Mert ha igen, akkor előre közlöm, hogy nem nehéz benne hibát találni. Külső effektjeim nincsenek (csóró vagyok, voltam), így a keverő beépített effektjeit használtam.
Talán megvannak még a szalagokon vagy itt -ott pár CD -re kiírva. De sávonként már biztosan nem fogom tudni odaadni, mert a sávszűke miatt sávokat kellett összejátszanom, hogy azok helyére vehessem az újabb hangszereket.
Amúgy ne vedd már zokon... de ez a 'rockzenekari masztert sem' kissé úgy hangzik, mintha a rockzenét hátrébbvalónak tartanád egyéb stílusoknál. Előtte meg stílusokról magyaráztál itt emlékeim szerint. Ezzel kissé mintha felülírnád saját eddigi mondandódat. De lehet, hogy csak egy Nagy Ember magasröptű megnyilatkozásaihoz vagyok én kis ember. :-)
Amúgy ha elmondanád, hogy a 'globalista' soiund -ot miből véled kihallani? Netán valami rohadt imperialita-kapilista-rohadtnátós amerikai vagy egyén nyugati mocskot koppintok... netán az a bajod, hogy egy rohadt imperialista Korg Triton szintit használok?
A stílusokkal meg úgy sejtem kellően tisztában vagyok. Tudom, nem nagy durranás... talán le is nézendő: hanglemezboltban dolgoztam 10 évig. Én magam pedig nagy lemezgyűjtő vagyok. Ja, és a saját számaim mellett non-stop mixeket is csinálok, DJ -ztem... stb.
De azért elfogadom a kritikát. Nagy embertől nem szégyen művelődni.